Gå til innhold

Vi er ikke invitert..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du ikke bare si til dine foreldre at din søster også har invitert svigerforeldrene hennes denne jula. At du ikke vil være alene, og at de kan takke nei til din søster, og heller komme til dere, slik at ingen blir alene. Din søster og familien har jo "besteforeldre" på besøk.

 

Men om det er fordi din manns familie er døde eller ute av bilde, så kan du jo se for deg at dere blit alene neste år. Er det fordi de nå er hos søsken til din mann, så kan dere kanskje ha dem neste år?



Anonymous poster hash: e7dc9...3e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke hvordan dere mener det er normalt og dele på sine egne foreldre?

 

Her har vi et år der vi feirer med min familie(mine foreldre og søsken/m familie) ja vi blir mange men vi samles fordi vi er familie.

Så det andre året feirer vi med samboer sin familie (foreldre og søsken/m familie)

Jeg deler ikke på foreldrenne mine med søskene mine da hadde jeg bare feiret med dem vært 4 år.

Vil også feire med søskene mine og at mine barn kan feire med søskenbarna sine.

😊

 

Så synes det er dårlig av søsteren din at fet ikke wr mulig og lage plass, eventuelt feire hos noen av dere andre viss noen har større plass.

Julen handler om familie og det å være sammen.😊😝

 

Anonymous poster hash: 5001d...1e1

Skrevet

Ser ikke hvordan dere mener det er normalt og dele på sine egne foreldre?

Her har vi et år der vi feirer med min familie(mine foreldre og søsken/m familie) ja vi blir mange men vi samles fordi vi er familie.

Så det andre året feirer vi med samboer sin familie (foreldre og søsken/m familie)

Jeg deler ikke på foreldrenne mine med søskene mine da hadde jeg bare feiret med dem vært 4 år.

Vil også feire med søskene mine og at mine barn kan feire med søskenbarna sine.

 

Så synes det er dårlig av søsteren din at fet ikke wr mulig og lage plass, eventuelt feire hos noen av dere andre viss noen har større plass.

Julen handler om familie og det å være sammen.Anonymous poster hash: 5001d...1e1

Så en jul feirer alle dere 4 søsken med foreldrene deres og neste jul feirer alle 4 søsken med sine svigerforeldre. Sitter foreldrene deres alene igjen de da??

 

Anonymous poster hash: 2c8a7...bb7

Skrevet

Snakket faktisk om dette på jobben nylig. Hos absolutt alle som hadde barn og partner gikk foreldrene på rundgang mellom sine egne barn.

 

Så også hos oss. I min oppvekst hadde vi farmor/farfar og mormor/morfar hos oss annethvert år på julaften. De andre årene var de hos sine andre barn.

 

Nå går foreldrene mine og mannen sine på rundgang til sine barn, så de er hos oss hvert andre/tredje år. Søsteren min var hos oss hvert år i starten, men det var til hun giftet seg og fikk egne barn. Etter det har vi ikke vært sammen på julaften. Helt naturlig at det blir sånn, synes jeg.

 

Men hi, jeg er enig i at det var veldig kort varsel på denne endringen for dere hvis du fikk vite det først nå.

 

Anonymous poster hash: a07d5...b30

Skrevet

 

Kan du ikke bare si til dine foreldre at din søster også har invitert svigerforeldrene hennes denne jula. At du ikke vil være alene, og at de kan takke nei til din søster, og heller komme til dere, slik at ingen blir alene. Din søster og familien har jo "besteforeldre" på besøk.

 

Men om det er fordi din manns familie er døde eller ute av bilde, så kan du jo se for deg at dere blit alene neste år. Er det fordi de nå er hos søsken til din mann, så kan dere kanskje ha dem neste år?

 

Anonymous poster hash: e7dc9...3e8

 

 

HI blir jo ikke alene!! Hun har jo mann og barn!!

 

Anonymous poster hash: a3805...a0e

Skrevet

Her er mannen enebarn, så svigers blir med oss hvert år for ikke å bli alene bare de to. Vi feirer derfor også med mine foreldre og min søster + hennes familie hvert år -totalt 12 stk.

 

Jeg er fornøyd med dette, da jeg har et litt anstrengt forhold til svigers, og når jeg da er "stuck" med dem hvert år er det godt å ha min egen familie også. Kunne vi feiret med svigers annethvert år, ville jeg nok foretrukket å gjort det samme med min familie for å få litt roligere julekveld.

 

Anonymous poster hash: 57370...637

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...