Mamma_til_2 Skrevet 17. november 2016 #26 Skrevet 17. november 2016 Men hvorfor invitere hun dine svigerforeldre? Den var litt rar og en smule smålig siden hun da vet at dere blir alene. Om dine svigers er ok folk så skjønner de sikkert at dette er litt sårt for dere om mannen din tar seg en liten prat med dem, eller ? Det er søsteren til HI sine svigerforeldre ikke HI'S.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #27 Skrevet 17. november 2016 Jeg hadde vært overlykkelig! Liker ikke å være mange på julaften og i år (som i for og året før) blir vi alt for mange. Svigerforeldrene mine kommer+svigerinne med mann og barn+hennes mann sin mor. Likevel er det viktigere for meg at ingen blir sittende helt alene, som noen av besteforeldrene hadde gjort hvis ikke alle kom hit. Derfor er de alle velkomne. Jeg håper nesten på at alle besteforeldrene et år blir bedt til andre så vi kan være alene. Mine foreldre og søsken med familie ser vi 1.dag. Anonymous poster hash: 80602...148
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #28 Skrevet 17. november 2016 Skjønner deg godt. Litt trist hvis du aldri skal være med tantebarna også! Her inviterer vi mine søsken m/fam og mine foreldre i år. Neste år blir det svigers sin tur, og sikkert mine foreldre siden mine søsken skal være med sine svigerfamilier. Anonymous poster hash: b7aa3...85e
Yellow Brick Road Skrevet 17. november 2016 #29 Skrevet 17. november 2016 Jeg hadde vært overlykkelig! Liker ikke å være mange på julaften og i år (som i for og året før) blir vi alt for mange. Svigerforeldrene mine kommer+svigerinne med mann og barn+hennes mann sin mor. Likevel er det viktigere for meg at ingen blir sittende helt alene, som noen av besteforeldrene hadde gjort hvis ikke alle kom hit. Derfor er de alle velkomne. Jeg håper nesten på at alle besteforeldrene et år blir bedt til andre så vi kan være alene. Mine foreldre og søsken med familie ser vi 1.dag. Anonymous poster hash: 80602...148 Kan ikke din svigerinne med mann og barn invitere hans mor?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #30 Skrevet 17. november 2016 Kan ikke din svigerinne med mann og barn invitere hans mor? Jo det kan de, men de spurte om de kan komme hit og i motsetning til HIs søster klarte ikke jeg å si nei☺ Men til neste år kommer de til å feire hos seg selv, så kanskje vi blir litt færre da... Anonymous poster hash: 80602...148
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #31 Skrevet 17. november 2016 Sånn blir det bare når "barna" vokser opp og får egne familier. Jeg har 4 søsken, hvor de som har en annen far enn oss andre alltid opp igjennom har vært hos sin far annethvert år. Nå som vi er voksne og får familier blir det jo et enda større puslespill, for vi må jo være med svigers også noen år. Ikke noe å grine for, selv om du synes det hadde vært koselig å være med tantebarna. Du får vel se dem i romjulen. Jeg hadde heller ikke orket en hel hurv hjemme hos meg på julaften. Selv om folk sier de kan hjelpe med hva som helst, er det fortsatt stress med masse mennesker, spesielt når det er barn i tillegg. Anonymous poster hash: 37fd0...982
Englenemine Skrevet 17. november 2016 #32 Skrevet 17. november 2016 Det søsteren din gjør er helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #33 Skrevet 17. november 2016 Nå har vel aldri følelser vært kjent for å være fornuftige så tviler ikke på at du er lei deg, men i stedet for å fokusere på det så kan du jo prøve å se løsninger... Hva med å feire første juledag eller en av de andre dagene sammen med søsteren din og familien? Du må nesten bare respektere valget og ønsket til søsteren din og heller gjøre det beste utav det. Hun er ikke slem eller lite inkluderende som ønsker å feire jul på denne måten, det er et helt normalt ønske. Anonymous poster hash: 3824f...479
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #34 Skrevet 17. november 2016 Jeg tenker at mamma kunne tatt hensyn og spurt meg før hun takket ja til å feire hos søsteren min. Mener at hun burde hatt feiringen hos dem og invitert både søsteren og meg. Hi Anonymous poster hash: 96f72...8ba
Yellow Brick Road Skrevet 17. november 2016 #35 Skrevet 17. november 2016 Jeg tenker at mamma kunne tatt hensyn og spurt meg før hun takket ja til å feire hos søsteren min. Mener at hun burde hatt feiringen hos dem og invitert både søsteren og meg. Hi Anonymous poster hash: 96f72...8ba Wow - på tide å bli voksen kanskje? Hvem skulle din mor ta hensyn til? En selvsentrert datter som forventer at mamma skal ordne opp og sørge for jula? All ære til søsteren din som har skjønt at det er på tide at de voksne barna overtar og tar ansvar for seg selv og foreldre som nå fortjener å selv bli invitert bort julaften.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #36 Skrevet 17. november 2016 Wow - på tide å bli voksen kanskje? Hvem skulle din mor ta hensyn til? En selvsentrert datter som forventer at mamma skal ordne opp og sørge for jula? All ære til søsteren din som har skjønt at det er på tide at de voksne barna overtar og tar ansvar for seg selv og foreldre som nå fortjener å selv bli invitert bort julaften. Signerer denne! Har mange venninner som enda er "mammadalter". Kanskje jeg ikke skjønner det fordi jeg aldri har vært avhengig av min mor på den måten, men fortsatt. Se det som en sjanse til å komme på egne tradisjoner! Anonymous poster hash: 37fd0...982
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #37 Skrevet 17. november 2016 Jeg tenker at mamma kunne tatt hensyn og spurt meg før hun takket ja til å feire hos søsteren min. Mener at hun burde hatt feiringen hos dem og invitert både søsteren og meg. Hi Anonymous poster hash: 96f72...8ba Nå må du gi deg, det er vel på tide å la mamma slippe å stelle i stand julemiddag til hele storfamilien nå. Hun har arrangert jul for dere helt fra dere var små, nå er det hennes tur til å komme til dekket bord. Nå er det din generasjon sin tur til å arrangere, lage mat, vaske, dekke bord og gjøre klart. Det er faktisk en del jobb altså. I år kan dere invitere foreldre/familie på din manns side, og neste år kan dere invitere dine foreldre. Men nå er det deres tur til å ta over som vertskap til jul En dag blir barna dine voksne og stifter familie, da er det din tur til å komme til dekket bord igjen. Anonymous poster hash: e40e0...bc9
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #38 Skrevet 17. november 2016 Jeg tenker at mamma kunne tatt hensyn og spurt meg før hun takket ja til å feire hos søsteren min. Mener at hun burde hatt feiringen hos dem og invitert både søsteren og meg. Hi Anonymous poster hash: 96f72...8ba Jøss, hvor gammel er du? Du høres ut som en furten og litt umoden 5-åring. Anonymous poster hash: af3a7...5e6
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #39 Skrevet 17. november 2016 Vi har to små barn på 2 og 4 år og begge jobber fullt. Mamma jobber 50 prosent og er 57 år. Vil påstå hun har mer overskudd til å lage jul enn meg. Hi Anonymous poster hash: 96f72...8ba
Mamma_til_2 Skrevet 17. november 2016 #40 Skrevet 17. november 2016 Vi har to små barn på 2 og 4 år og begge jobber fullt. Mamma jobber 50 prosent og er 57 år. Vil påstå hun har mer overskudd til å lage jul enn meg. Hi Anonymous poster hash: 96f72...8ba Nå vet jeg at du bare er ute etter og være vanskelig og tulle med oss.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #41 Skrevet 17. november 2016 Vi har to små barn på 2 og 4 år og begge jobber fullt. Mamma jobber 50 prosent og er 57 år. Vil påstå hun har mer overskudd til å lage jul enn meg. Hi Anonymous poster hash: 96f72...8ba Ditt lille troll Om du virkelig mener dette var det jammen på tiden mamma kuttet den navlestrengen og lot deg stå på egne ben. Håper hun nyter å komme til dekket bord for en gang skyld Anonymous poster hash: e40e0...bc9
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #42 Skrevet 17. november 2016 Enig med din søster. Har innført samme selv, vi er alltid hjemme, og inviterer foreldrene våre. To sv tre juler er vi bare oss, og en av tre juler er mine foreldre her. Perfekt løsning. Hvis alle skal samles blir det alt for mange og bare kaos. Anonymous poster hash: 01819...57f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. november 2016 #43 Skrevet 17. november 2016 I vår familie ville vi aldri ha utelatt søsken og mamma hadde heller aldri godtatt det! Vi prøver å feire jul sammen så ofte vi kan, vi inviterer til og med datteren til min søsters ex mann! 😀 Skjønner godt du er skuffet hi.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #44 Skrevet 17. november 2016 Her feirer min søster og jeg m/fam sammen annenhvert år og så er vi med svigers annenhvert år. Jeg vil jo feire med tantebarn og min søster også. Anonymous poster hash: 30df6...b61
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #45 Skrevet 17. november 2016 Dette betyr jo at søsteren min og jeg aldri skal feire sammen igjen det da. Er det virkelig helt naturlig? Hi Anonymous poster hash: 96f72...8ba
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #46 Skrevet 17. november 2016 Skjønner godt du er lei deg. Familie er familie! Jeg syns heller ikke det er rart av deg å ønske at din mor hadde i stedet invitert dere hjem til seg hvis det var så vanskelig for din søster å ha alle hos seg. Men folk er forskjellige, og jeg syns rett og slett folk som kommenterer surt her har lite forstpelse for at man gjerne har et annet forhold til sin familie enn andre, OG føler forskjellig. Her er HI lei seg, og det er dumt uansett! Vi er fire søsken, mine tre søsken har barn, det har kkke vi (enda). Nå bor vi også spredd utover landet, så mamma og papp bytter på å komme til oss å feire jul. I år hadde egentlig mams og paps blitt invitert til min søster, men da jeg jobber dagvakt på julaften, blei vi enige hele hurven om at jeg kan få de i år, så blir vi ikke aleine jeg og min mann (spesielt mannen som sitter alene hjemme hele dagen når jeg er på jobb). Anonymous poster hash: 2b2cc...5d0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #47 Skrevet 17. november 2016 Lol. jeg leste det som om hun hadde invitert dine foreldre og mannen (din) sine foreldre, så begynte litt å lure Det er deilig å feire alene, null stress masse kos. I år skal vi feire alene men har gjort det en gang før da mannen ble syk på julaften. Ellers så har svigermor stått for julaften, men i år skal de bort. Det er bare deilig å få litt forandringer og i år skal vi skape våre egne tradisjoner Anonymous poster hash: 2b6ae...b1f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #48 Skrevet 17. november 2016 Jeg tenker at mamma kunne tatt hensyn og spurt meg før hun takket ja til å feire hos søsteren min. Mener at hun burde hatt feiringen hos dem og invitert både søsteren og meg. Hi Anonymous poster hash: 96f72...8ba Det er jo bare superegoistisk av deg. Men regner med at du bare troller Anonymous poster hash: 28290...492
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #49 Skrevet 17. november 2016 Skjønner ikke hvorfor man ikke kan feire sammen? Det er da selveste julaften for svarte! Vi er 4 søsken og vi feirer alltid jul sammen med våre foreldre pluss de vi er gift med og barn. Totalt 17 stk, kjempe koselig 😊 Anonymous poster hash: a44cc...c60
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #50 Skrevet 17. november 2016 Skjønner ikke hvorfor man ikke kan feire sammen? Det er da selveste julaften for svarte! Vi er 4 søsken og vi feirer alltid jul sammen med våre foreldre pluss de vi er gift med og barn. Totalt 17 stk, kjempe koselig Anonymous poster hash: a44cc...c60 Så det vil si at deres ektefeller aldri feirer sammen med sine foreldre og søsken? Anonymous poster hash: 28290...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå