Gå til innhold

Vi er ikke invitert..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to små barn på 2 og 4 år og begge jobber fullt. Mamma jobber 50 prosent og er 57 år. Vil påstå hun har mer overskudd til å lage jul enn meg.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Og hvor mange barn hadde deres foreldre med jobb da? Jøsseland.

 

Anonymous poster hash: 37fd0...982

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Har ikke lest alle svarene, men min mening er at her har du grunn til å juble! Tenk så deilig! En julaften i ro og fred. Det er godt, det.

Skrevet

Dette betyr jo at søsteren min og jeg aldri skal feire sammen igjen det da. Er det virkelig helt naturlig?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Ja. Det er naturlig. Hvor lenge feirer du ned alle dine tanter of onkler?

 

Anonymous poster hash: 91e73...6d0

Skrevet

Dette betyr jo at søsteren min og jeg aldri skal feire sammen igjen det da. Er det virkelig helt naturlig?

HiAnonymous poster hash: 96f72...8ba

Jo selvfølgelig kan dere det! Neste år står du jo fritt til å i videre hele hurven: dine foreldre, svigerforeldre, dine søsken, mannens søsken, dine tanter og onkler ( for det er jo naturlig at din mor og far også får feire jul med sine søsken, ikke sant??), mannens tanter og onkler, søskenbarn

Skrevet

Rolig julekveld er jo det beste av alt 😎 det er så mye stress og styr før julekvelden at der er deilig å bare slappe av på selve julaften uten å måtte stelle i stand til en haug med gjester.

 

Jeg har selv 4 søsken å det sier seg nesten selv at vi ikke kan feire sammen. Bare barn er det 11 av oss søsken med følge er 10 da er vi oppe i 21 om vi da skal feire med både foreldre, besteforeldre, svigers så blir det mer stress enn glede på julaften.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg syns nå uansett at det er smålig å invitere mine foreldre og ikke oss. Hadde virkelig 4 stk ekstra vært så vanskelig? De blir 8. Med oss ville de blitt 12. Hun sier at de ikke har plass rundt spisebordet og at hun ikke orker å måtte låne ekstra bord og stoler og at det blir for mye kaos med gaveåpning. Godt å ha familie som bryr seg :(

 

Hi



Anonymous poster hash: 96f72...8ba
Skrevet

Jeg foregår ikke deres relasjon til din manns foreldre!

Utover det kunne jeg fort vert din søster. Jeg har etter flere tiår med all til meg i julen (fort 20 pers) nå satt ned foten. Jeg er dessverre for sliten og orker ikke mer. Jeg håper mine søsken kan finne ut av det med hverandre, men er redd de sitter som deg. Hva med selv og ta initiativ?

 

Anonymous poster hash: b459d...a9a

Skrevet

 

Takk for svar alle sammen. Jeg syns nå uansett at det er smålig å invitere mine foreldre og ikke oss. Hadde virkelig 4 stk ekstra vært så vanskelig? De blir 8. Med oss ville de blitt 12. Hun sier at de ikke har plass rundt spisebordet og at hun ikke orker å måtte låne ekstra bord og stoler og at det blir for mye kaos med gaveåpning. Godt å ha familie som bryr seg :(

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

 

Jeg forstår du er skuffet. Men dette må du godta og svelge. Hun synes at det blir slitsomt med så mange, og stelle i stand, og kanskje hun føler at det er lettere når det ikke er så mange unger der? Selv om du ikke ser problemet, så betyr det ikke at hun ikke opplever det som slitsomt, og det synes jeg er rart at du ikke har takhøyde for. Min bror har to unger som er fullstendig propell, og når vi har feiret jul med dem , er det så mye skrik og skrål, at jeg faktisk tenker at jeg ikke orker dette mer (ungene er 4 og 7). I tillegg blir det "dårlig stemning" hvir noen våger å si et lite hysj til ungene...for barn er barn må gudene vite.

 

Nyt stillheten, Nyt at dere er fullstendig fri for alle hensyn til andre, og forpliktelser. Nyt at dere kan spise drikke hva dere vil når dere vil. Nyt at dere kan krølle dere sammen i sofaen med ungene og småprate i dempet stearinbelysning. Neste år kan du evt invitere din søster og din mor?

 

Anonymous poster hash: 6a7ca...723

Skrevet

Jeg støtter deg helt i dine tanker, HI!

 

Det kan godt være at du og din søster burde dele dere på julaften snart, men i så fall burde din søster tatt det opp med deg for en stund siden, slik at dere kunne laget en plan for kommende julaftener. Jeg synes det er smålig av henne å ikke invitere dere nå når julen nærmer seg. Hos oss hadde slik oppførsel vært utenkelig! Vi blir 17 på julaften med mine søsken, nevøer, besteforeldre, en av mine tanter med familie osv.

 

Kan dere være med dine svigerforeldre i år? Slik at dere neste år er sammen med dine foreldre igjen, og deretter tar det annethvert år fremover?

 

Hva sier dine foreldre/din mor om dette?

 

Anonymous poster hash: cf62a...b2c

Skrevet

 

Takk for svar alle sammen. Jeg syns nå uansett at det er smålig å invitere mine foreldre og ikke oss. Hadde virkelig 4 stk ekstra vært så vanskelig? De blir 8. Med oss ville de blitt 12. Hun sier at de ikke har plass rundt spisebordet og at hun ikke orker å måtte låne ekstra bord og stoler og at det blir for mye kaos med gaveåpning. Godt å ha familie som bryr seg :(

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

12 stk kan være veldig mange. Det avhenger av menneskene og plassen.

Skjønner du er skuffet, men vis litt forståelse for at andre vil ha det litt roligere på julaften.

 

Anonymous poster hash: db297...128

Skrevet

 

Takk for svar alle sammen. Jeg syns nå uansett at det er smålig å invitere mine foreldre og ikke oss. Hadde virkelig 4 stk ekstra vært så vanskelig? De blir 8. Med oss ville de blitt 12. Hun sier at de ikke har plass rundt spisebordet og at hun ikke orker å måtte låne ekstra bord og stoler og at det blir for mye kaos med gaveåpning. Godt å ha familie som bryr seg :(

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Dette løser du enkelt ved å snakke med din søster og invitere alle hjem til deg. Du kan ikke pålegge din søster merarbeidet bare fordi du selv ikke ser på det som et problem, da får du heller ta det selv.

 

Anonymous poster hash: 9e148...95e

Skrevet

Dette løser du enkelt ved å snakke med din søster og invitere alle hjem til deg. Du kan ikke pålegge din søster merarbeidet bare fordi du selv ikke ser på det som et problem, da får du heller ta det selv.

 

Anonymous poster hash: 9e148...95e

 

Syns ikke det er naturlig når hennes manns foreldre kommer til dem å invitere dem her.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Skrevet

Når det gjelder det med å være mange, så hadde hun jo for eksempel 16 damer i bursdagen sin i oktober. Da var det visst ikke noe trøbbel å låne stoler og bord.

 

Hi



Anonymous poster hash: 96f72...8ba
Skrevet

 

Når det gjelder det med å være mange, så hadde hun jo for eksempel 16 damer i bursdagen sin i oktober. Da var det visst ikke noe trøbbel å låne stoler og bord.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

 

Veldig stor forskjell på en bursdagsfest og julaften da, det kan du ikke sammenligne.

 

Jeg synes også det blir masete med veldig mange barn på julaften, de er så gira, de gleder seg sånn til pakkene osv. Men jeg synes det er kjempekoselig å samle alle søsknene mine og tantebarna en annen dag i romjula. Da leker og koser de seg uten å dirre av forventninger til gavehavet :)

 

Kan ikke du invitere alle sammen til dere 1.juledag da, så kan hele storfamilien samles en dag det er litt lavere skuldre når det kommer til mat og opplegg.

 

Det er jo ikke sånn at din søster ikke bryr seg om deg, du må ikke ta så personlig at hun ønsker en rolig julaften med mest voksne.

 

Anonymous poster hash: e40e0...bc9

Skrevet

 

Når det gjelder det med å være mange, så hadde hun jo for eksempel 16 damer i bursdagen sin i oktober. Da var det visst ikke noe trøbbel å låne stoler og bord.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Hva som får deg til å tro at det er naturlig å sammenligne bursdag og julaften??

 

 

Anonymous poster hash: 1f681...c3a

Skrevet

 

Syns ikke det er naturlig når hennes manns foreldre kommer til dem å invitere dem her.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Hvorfor ikke? Det er jo bare snakk om to ekstra (voksne) personer. Hvis det er viktig for deg fikser du det. Her er ofte min svigerinnes far med til oss på slike dager. Han er enkemann, og skal ikke bli sittende alene, selv om han er en sær og sur gubbe :)

 

Anonymous poster hash: 9e148...95e

Skrevet (endret)

Hi, jeg har ikke lest alle svarene her, men jeg er enig med deg. Skjønner at du er skuffet, og tenker at dere ihvertfall burde diskutert det dere i mellom først!

Endret av ostepop123
Skrevet

 

Syns ikke det er naturlig når hennes manns foreldre kommer til dem å invitere dem her.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

 

Alvorlig talt..du synes det er helt greit å feire med svoger sine foreldre hos søstra di, men at det er unaturlig å invitere dem til deg? Ser du selvmotsigelsen i det du skriver? Nå leter du etter årsaker til å fortsette å være fornærmet og lei deg!

 

Anonymous poster hash: 6a7ca...723

Skrevet

Dette betyr jo at søsteren min og jeg aldri skal feire sammen igjen det da. Er det virkelig helt naturlig?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Ja det er naturlig

 

Anonymous poster hash: e54ad...5ed

Skrevet

Hi hvor lenge feiret du med dine tanter/ onkler/ kusiner og fettere? Det er jo samme saken. Og ikke sammenlign bursdag og jul, bursdag MÅ man få plass men det er mindre styr og kortere tid.

Skrevet

Vi er jo bare to søstre. Ser virkelig ikke hvorfor vi ikke kan feire sammen. Og syns som sagt at mine foreldre ikke burde takke ja til invitasjon til min søster når ikke jeg er bedt.

 

Hi

 



Anonymous poster hash: 96f72...8ba
Skrevet

 

Vi er jo bare to søstre. Ser virkelig ikke hvorfor vi ikke kan feire sammen. Og syns som sagt at mine foreldre ikke burde takke ja til invitasjon til min søster når ikke jeg er bedt.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Vel det er ikke bare det du vil som gjelder.

 

 

Anonymous poster hash: e54ad...5ed

Skrevet

 

Vi er jo bare to søstre. Ser virkelig ikke hvorfor vi ikke kan feire sammen. Og syns som sagt at mine foreldre ikke burde takke ja til invitasjon til min søster når ikke jeg er bedt.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Jeg skjønner at du er såret, men du må jo bare innse at du og din søster har forskjellige ønsker for julaften. Hvorfor er det rettferdig at dine ønsker skal trumfe hennes?

 

Neste år kan du invitere hele hurven til dere, så blir det en livlig julaften med mange gjester og mange barn, sånn som du ønsker deg. Det er vel ikke så galt at din søster som ønsker seg en rolig julaften med få gjester da får det annenhvert år?

 

Dine foreldre må enden føye deg eller føye henne, at de velger å føye dere annenhvert år er ikke dårlig gjort. De har funnet en løsning som er veldig rettferdig.

 

Selv om dere er bare to søstre trenger dere jo ikke ha like ønsker om ett og alt, og søsteren din er ikke slem selv om hun ikke føyer deg hvert år. Hun må få lov å ha et ønske hun også

 

Anonymous poster hash: e40e0...bc9

Skrevet

 

Vi er jo bare to søstre. Ser virkelig ikke hvorfor vi ikke kan feire sammen. Og syns som sagt at mine foreldre ikke burde takke ja til invitasjon til min søster når ikke jeg er bedt.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Men du svarer ikke på hvor onklene og tantene dine feirer. Storfamiliefeiring er ikke normen.

 

Hva med svigers?

 

Anonymous poster hash: 72cf9...8b8

Skrevet

Jeg synes det er stor forskjell på 8 og 12 til middag. Mer mat, større kjeler, mer stoler, trangere ved bordet osv. Og mer støy og styr med flere barn.

 

Hvis du vil feire sammen med søsteren din, kan du be hele hurven hjem til deg.

 

Det høres veldig ut som om alle andre skal tilpasse seg deg, men du er lite villig til å være fleksibel selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...