Gå til innhold

Vi er ikke invitert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 siders post? Og du fortsetter jo bare med de samme setn. Neste år inviterer du hele hurven om du vil det men i år ønsket din søster og hennes familie noe annet. Og det de ønsket er faktisk en helt normal måte å feire jul når man er voksen med barn. Hvorfor teller det mer hva du ønsker enn hva hun ønsker? Og igjen? Hvor lenge feiret du med tanter/ onkler? Du svarer jo ikke. Jeg mistenker det ikke var en norm med storfamiliejul da men du nekter i innse at ikke ting kan fortsette som før som når dere var yngre og uten barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feiret sammen med min ene tante hele oppveksten min da vi bodde i samme by. De andre tantene og onklene bodde langt borte.

Hi

Anonymous poster hash: 96f72...8ba
Skrevet

Vil tippe du er den litt bortskjemte lillesøsteren som plutselig må innse at du ikke lenger kan tvinne hele storfamilien rundt lillefingeren og diktere hvordan alt skal være?

Det er tøft for deg, jeg har faktisk forståelse for det. Mamma, pappa og storesøster har stort sett latt deg få viljen sin og nå får du plutselig ikke det.

Det gjør at du reagerer som en furten 12-åring, for dette er du ikke vant til.

Men du er voksen, og du må akseptere at søsteren din har et annet ønske for julaften enn deg, derfor blir det annenhvert år

Selv om du er vant til å være familiens lille kjelegge som alltid får det som du vil, som altså har foreldrene dine på lag, så er det ikke meningen det skal forbli sånn for bestandig. I år har foreldrene dine for en gangs skyld valgt å lytte til sin eldste datter sine ønsker, deg er ikke synd på deg for det.

Anonymous poster hash: e40e0...bc9

Skrevet

Vi er jo bare to søstre. Ser virkelig ikke hvorfor vi ikke kan feire sammen. Og syns som sagt at mine foreldre ikke burde takke ja til invitasjon til min søster når ikke jeg er bedt.

Hi

Kjære deg

Du har fått mange sprikende svar her. Vi er også en sammensveisa familie som alle har villet feire med mamma og pappa hver jul. Vi er 4 søsken.

Men, ærlig talt, jeg synes det er litt stress med alle. Ville heller at det kunne gå på omgang. Men, mine 3 søsken er veldig opptatt av å ha jula med foreldrene, hvert år. Når vi er voksne med barn, alle sammen synes jeg det er for mye å forvente. 

Tenker en annen juledag kan man være alle, men julaften med masse mat og oakker osv er for mye. Deilig være hjemme i eget hus.

Men, ditt innlegg kunne kommet fra min søster. Bortsett fra at mine foreldre nok ville være mer aktivt inne i diskusjonen, om dere skulle forandre på en tradisjon.

Jeg ville tatt en prat med mammaen din, og snakket med henne om hvordan dette kan løses. Kanskje de også tenker det er en god løsning at de kommer til dere neste år, så har dere iallefall en forutsigbarhet i det? Hos oss er det etter min mening litt krampaktig at alle på død og liv må være sammen på julaften når vi er så voksne med egne hjem. Men, det tok noen år å komme dit.

Lykke til!!

Anonymous poster hash: 5461a...154

Skrevet

Hvor gamle er din søsters barn? det være at søsteren din ønsker at hennes barn skal få en julaften hvor de er i "hovedfokus"? Du har små barn, da blir det ofte slik at de blir midtpunktet, sånn er det bare...Kanskje hun føler litt på at mormor blir oppslukt av dine små, så hennes barn blir tilsidesatt?

Jeg tror du må akseptere at du og din søster vil forskjellige ting. Og si at foreldrene dine skal takke nei til en invitasjon pga din søsters ønske er rett ut barnslig. Da spør jeg deg, tenk om dine foreldre hadde takket nei til et selskap du arrangerte fordi det blir så masete med så mange. Hadde ikke du opplevd det som sårt? Man kan ikke få viljen sin hver gang. Denne gangen ble din søsters ønske prioritert. En annen gang blir dine ønsker satt først.

Anonymous poster hash: 6a7ca...723
Skrevet

Hvor gamle er din søsters barn? det være at søsteren din ønsker at hennes barn skal få en julaften hvor de er i "hovedfokus"? Du har små barn, da blir det ofte slik at de blir midtpunktet, sånn er det bare...Kanskje hun føler litt på at mormor blir oppslukt av dine små, så hennes barn blir tilsidesatt?

Jeg tror du må akseptere at du og din søster vil forskjellige ting. Og si at foreldrene dine skal takke nei til en invitasjon pga din søsters ønske er rett ut barnslig. Da spør jeg deg, tenk om dine foreldre hadde takket nei til et selskap du arrangerte fordi det blir så masete med så mange. Hadde ikke du opplevd det som sårt? Man kan ikke få viljen sin hver gang. Denne gangen ble din søsters ønske prioritert. En annen gang blir dine ønsker satt først.

Anonymous poster hash: 6a7ca...723

Mine er 2 og 4. Hennes er 8 og 10.

Hi

Skrevet

Mine er 2 og 4. Hennes er 8 og 10.

Hi

Det har du nok noe av svaret, hun har mye eldre barn og da blir stemningen en litt annen. Hun er ferdig med den fasen du står midt oppi.

Skrevet

Det har du nok noe av svaret, hun har mye eldre barn og da blir stemningen en litt annen. Hun er ferdig med den fasen du står midt oppi.

Vi har feiret sammen alle de årene hun har hatt små barn. Og nå når mine er små vil hun ikke lenger. Ekstra sårt.

Hi

Skrevet

Vi har feiret sammen alle de årene hun har hatt små barn. Og nå når mine er små vil hun ikke lenger. Ekstra sårt.

Hi

Wow, bli voksen. Det var vel ingen som tvang deg til å feire med henne når barna hennes var små??

Sånn som du fremstår her skjønner jeg godt hun ikke vil feire med dere.

Anonymous poster hash: 1f681...c3a

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg syns nå uansett at det er smålig å invitere mine foreldre og ikke oss. Hadde virkelig 4 stk ekstra vært så vanskelig? De blir 8. Med oss ville de blitt 12. Hun sier at de ikke har plass rundt spisebordet og at hun ikke orker å måtte låne ekstra bord og stoler og at det blir for mye kaos med gaveåpning. Godt å ha familie som bryr seg :(

Hi

Men hva med mannens familie da? Feirer dere aldri med de?

Anonymous poster hash: 28290...492

Skrevet

Når hun hadde små hadde ikke du barn.... og det trenger jo heller ikke være greia her. At hun ikke ønsker masse små barn fokus. Kanskje hun rett og slett vil ha roligere jul, og evt mannen hennes og . Er da ikke kun din søster som bestemmer julefeiringen hos dem. Men hvorfor i alle dager fortsetter du med den sårheten din? Mange svarer deg det er mange grunner til å dele opp feiring med annenhvert år men du er bare buhu stakkars deg i side opp og side ned her... du oppfører deg litt barnslig. Holder også en knapp på at du har vært den minste som alltid har fått viljen din. Nå er du en mor til to . Slutt med å sutre.

Anonymous poster hash: 4d8e8...bf6

Skrevet

Hi

Jøss, du fremstår som utrolig sutrete, selvsentrert og bortskjemt, der ligger nok hovedgrunnen hennes.

Skrevet

Hi

Herlighet. Du må bli voksen. Du sutrer og er barnslig.

Skrevet

I andre tråder er det snakk om at alle skal inkluderes når det er jul, men ikke her. Hvorfor det? Folk inviterer fremmede til jul, men å ikke engang ha sin egen søster er helt ok. Skjønner meg ikke på folk. Søsteren min er forresten bare 1 år eldre enn meg.

Hi

Skrevet

I andre tråder er det snakk om at alle skal inkluderes når det er jul, men ikke her. Hvorfor det? Folk inviterer fremmede til jul, men å ikke engang ha sin egen søster er helt ok. Skjønner meg ikke på folk. Søsteren min er forresten bare 1 år eldre enn meg.

Hi

Det var jo i grunnen lurt å invitere noen fremmede. Gjør det du, så blir det masse folk. 👍

Anonymous poster hash: 1f681...c3a

Skrevet

Hi

Du blir jo ikke sittende alene. Dere er 4 stykker. I tillegg kan dere invitere mannens familie om dere vil være flere.

Anonymous poster hash: 91e73...6d0

Skrevet

Hi

Hva har søsterens din alder med noe av dette å gjøre, dere er fremdeles i to vidt forskjellige perioder i livet?!

Dette må du rett og slett la ligge, slutt å involvere alle i dine følelser. Jobb med deg selv og dine følelser, du må endre tankemåte og prøve å vokse opp! Alt kretser ikke rundt deg, fortsetter du å tro det vil du skyve bort alle rundt deg. Du er i et forhold og dermed har du også familie på din manns side, hva med dem?

Anonymous poster hash: 3824f...479

Skrevet

Hva har søsterens din alder med noe av dette å gjøre, dere er fremdeles i to vidt forskjellige perioder i livet?!

Dette må du rett og slett la ligge, slutt å involvere alle i dine følelser. Jobb med deg selv og dine følelser, du må endre tankemåte og prøve å vokse opp! Alt kretser ikke rundt deg, fortsetter du å tro det vil du skyve bort alle rundt deg. Du er i et forhold og dermed har du også familie på din manns side, hva med dem?

Fordi dere kaller meg for bortskjemt minstebarn.

Hi

Skrevet

Fordi dere kaller meg for bortskjemt minstebarn.

Hi

Du fremstår som barnslig og egosentrisk uavhengig av alder... Modenhet har ikke nødvendigvis noe med antall år du har levd, men med hvordan du oppfører deg, tenker og tar ting.

Skrevet

Vi er jo bare to søstre. Ser virkelig ikke hvorfor vi ikke kan feire sammen. Og syns som sagt at mine foreldre ikke burde takke ja til invitasjon til min søster når ikke jeg er bedt.

Hi

Du virker svært lite selvstendig. Ellers så trives du ikke i den grend kjernefamiliesselskap. Det er helt naturlig å slutte å feire julaften med søsken når man er voksen.

Inviter dem heller til middag en dag i romjula.

Anonymous poster hash: 01819...57f

Skrevet

Du virker svært lite selvstendig. Ellers så trives du ikke i den grend kjernefamiliesselskap. Det er helt naturlig å slutte å feire julaften med søsken når man er voksen.

Inviter dem heller til middag en dag i romjula.

Anonymous poster hash: 01819...57f

Jeg har ikke overskudd til å arrangere selskap med full jobb, 2-åring og 4-åring.

Hi

Skrevet

Jeg har ikke overskudd til å arrangere selskap med full jobb, 2-åring og 4-åring.

Hi

Men det tenker du at din søster skal gjøre? På julaften. Sorry, men dette må være tull.

Anonymous poster hash: 9e148...95e

Skrevet

Hi

Men det forventer du at søsteren din har?

Skrevet

Så det vil si at deres ektefeller aldri feirer sammen med sine foreldre og søsken?

De har ikke familie, annen religion eller familien bor utenlands:)

Anonymous poster hash: a44cc...c60

Skrevet

Hi

Ja det fikk deg jo til å fremstå som mer voksen, søsteren din skal arrangere, men du orker ikke..... Tror jammen det var på tide at søsteren din fikk satt deg litt på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...