Gå til innhold

Vi er ikke invitert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min har invitert våre foreldre og mannens foreldre til å feire jul hos dem. Det betyr at vi blir alene. Prøvde å snakke med henne. Hun sier at det blir for mange med alle og at vi kan ha foreldrene våre annenhver jul.

Er lei meg.

Anonymous poster hash: 96f72...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da en helt vanlig ting å gjøre? Vi deler også på foreldrene våre og er annethvert år sammen med mine og mannen sine.

Skrevet

Men kjære deg, kos dere hjemme og nyt freden, enn alt dette ståket som dette kommer til å medføre.

Anonymous poster hash: ff908...5ab
Skrevet

Jeg er enig med søsteren din.  Det er sånn det foregår i de aller fleste familier jeg kjenner. Foreldre går på rundgang mellom barna. Hos oss betyr det at noen år er svigers her, noen år mine foreldre, en sjelden gang begge og inni mellom er vi alene for da er ingen av dem hos oss.  

Skrevet

Dette er jo helt vanlig. Kan ikke dere feire med din samboer/manns foreldre da ? Og med dine foreldre neste år?

Skrevet

Eh, det er da fullstendig normalt å dele på foreldrene og at det går på rundgang. Ikke noe å bli lei seg for. Du er voksen nå, og dette gir deg anledning til å starte dine egne tradisjoner på julaften. Det er også veldig hyggelig!

Anonymous poster hash: fa1d7...67c

Skrevet

Det må jo være fint! Kan ikke du invitere dine svigerforeldre om du syns det er lei å være få?

Anonymous poster hash: c78af...23c

Skrevet

Har søsteren din invitert din mann sine foreldre til å feire jul hos dem? Eller misforstår jeg nå? Er noe trøtt..

Skrevet

Har søsteren din invitert din mann sine foreldre til å feire jul hos dem? Eller misforstår jeg nå? Er noe trøtt..

Hun har invitert både våre foreldre og sin manns foreldre. 

Hi

Skrevet

Det må jo være fint! Kan ikke du invitere dine svigerforeldre om du syns det er lei å være få?

Anonymous poster hash: c78af...23c

Jo, men jeg hadde gledet meg til å feire sammen med mine tantebarn. Søsteren min mener på sin side at det blir for mange om alle er samlet og vil at vi skal dele oss fremover.

Hi

Skrevet

Det er helt normalt å gjøre det sånn når man blir voksen og får barn. Vi har også gjort det sånn.

Vi var sammen alle sammen første par årene, men når jeg har 4 barn, søsteren min har 3 barn og broren min 2 barn ble det etterhvert veldig mange på julaften. Så vi tre søsknene feirer alle julaften hver for oss hjemme også går foreldrene på rundgang.

I år skal mine foreldre til broren min, og hit kommer mannens foreldre og hans single bror. I fjor var både mine og mannens foreldre her.

Ikke vær lei deg, dette er en helt normal utvikling. Du kan jo invitere foreldrene dine og søsknene dine med familie til dere på 1.dagsmiddag? Vi inviterer de besteforeldrene som ikke skal hit på julaften på kaffe og juletrepynting før jul, da kommer de hit og spiser julekaker og hører på julemusikk sammen med oss mens de ser på at barnebarna pynter treet. Veldig koselig.

Lag egne tradisjoner nå.

Anonymous poster hash: e40e0...bc9
Skrevet

Jo, men jeg hadde gledet meg til å feire sammen med mine tantebarn. Søsteren min mener på sin side at det blir for mange om alle er samlet og vil at vi skal dele oss fremover.

Hi

Det kan selvfølgelig føles litt trist, men sånn er det når man blir voksen. De fleste har nok kjent på følelsen, men de fleste og har nok kommet fint over det også.

Skrevet

Men HI da inviterer du neste år, du kan jo beholde din manns foreldre nå til jul.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt! De kunne invitert dere, og tatt hennes svigers neste år. Feirer jeg mine foreldre er mine søsken og tantebarna der. Samme med mannens familie. SÅ koselig for alle barna også!

Skrevet

Jøss, hvor ble det av alle "julen er en tid for storfamilien, jeg hadde invitert ALLE til meg selv om det blir dårlig plass!"-svarene som alltid kommer når noen her inne klager over at noen er fornærma over å ikke ha blitt invitert på julemiddag?

Jeg hadde i hvert fall invitert søstera mi med familie også!!!

Anonymous poster hash: 25333...7f2

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss, hvor ble det av alle "julen er en tid for storfamilien, jeg hadde invitert ALLE til meg selv om det blir dårlig plass!"-svarene som alltid kommer når noen her inne klager over at noen er fornærma over å ikke ha blitt invitert på julemiddag?

Jeg hadde i hvert fall invitert søstera mi med familie også!!!

Anonymous poster hash: 25333...7f2

Kommer an på hvor mange det blir.

Skrevet

Syns det er helt lovlig å bli lei seg. Siden du har trodd at alle skulle feire sammen kommer jo denne ingen noe sent.

Lurer også på hvor all"hjertesmerte- hjertevarme- storfamilien- hjerte hjerte" er i denne tråden?

Anonymous poster hash: 13b7a...523

Skrevet

Sånn er det her å. Eller, både min svigerinne og min bror feirer hos sine foreldre hvert år. Jeg og mannen har annenhvert år. Min bror har diagnose og er alene, min svigerinne er særboer på 10året med en mann som aldri inviterer henne til hans familie.

Både jeg og min mann foretrekker å være med hver vår familie, så da tar vi annenhvert år. I starten var det rart, men nå er det viktigere for meg at jeg, mann og barn er sammen. Svigerfamilien er stor og svigermor er glad vi 5 ikke er der hvert år, da blir de fort over 20-30 julekvelden. Og det skjønner jeg. Syns det er verre å ikke feire med min familie annenhvert år, siden det bare er mamma, pappa og bror. Men sånn er det å bli voksen.

Anonymous poster hash: cfcb8...5d6

Skrevet

Syns det er helt lovlig å bli lei seg. Siden du har trodd at alle skulle feire sammen kommer jo denne ingen noe sent.

Lurer også på hvor all"hjertesmerte- hjertevarme- storfamilien- hjerte hjerte" er i denne tråden?

Anonymous poster hash: 13b7a...523

Den er der.  Den er der for en gammel eller ung slektning eller nabo, gamle foreldre / besteforeldre eller hvem som helst som blir sittende alene på julaften eller eventuelt i tosomhet. Den er ikke der for familier med barn og kanskje heller ikke for unge par som er i den alderen at det er tid for å rive seg løs og starte egne tradisjoner, for det ser jeg på som en del av livet og noe man selv må gripe tak i. Ev. får man selv invitere noen om man ønsker seg mer selskap. 

Skrevet

Søsteren min har invitert våre foreldre og mannens foreldre til å feire jul hos dem. Det betyr at vi blir alene. Prøvde å snakke med henne. Hun sier at det blir for mange med alle og at vi kan ha foreldrene våre annenhver jul.

Er lei meg.

Skjønner godt at du er lei deg, her kunne søsteren din vært mer inkluderende.

Skrevet

Skjønner du er lei deg om du hadde forventning om å feire sammen.

Samtidig er jeg enig med søsteren din. Er totalt motstander av at man må invitere fem ekstra personer fordi man inviterer to.

Anonymous poster hash: c0e28...826

Skrevet

Men hvorfor kan dere ikke feire ned din manns familie??

Ellers er kommunikasjon en fin ting. Feiring og høytider lønner det seg å SNAKKE om. Man kan ikke bare regne med å bli invitert bort. Like lite som andre kan regne med å bli invitert til deg!

Anonymous poster hash: 2c8a7...bb7

Skrevet

Overrasket over hvor mange som skriver at dette er vanlig. Jeg forstår at familier er forskjellige, og gjør ting på ulik måte, men for meg høres det kjemperart ut. Vi hadde aldri sagt nei til familie som ønsket å feire sammen med oss. Og jeg tror ikke foreldrene mine ville likt å bli "delt" på. Da blir det jo veldig mange år mellom hver gang de ville fått feiret jul med hvert av barna sine. Så jeg skjønner veldig godt at du ble lei deg, det hadde jeg også blitt. Men aller mest hadde foreldrene mine blitt lei seg, som ikke fikk feiret med barn og barnebarn.

Og vi har heller ikke stor plass. Alle i vår familie bor i Oslo i leilighet, men man trenger ikke stor plass for å ha gjester, det går alltid an å løse, er i alle fall min erfaring.

Skrevet

Skjønner også godt at du er lei deg hvis dere er en familie som ellers har et nært forhold. Opplevde at broren min og svigerinne kun inviterte mine foreldre et år. Greia da var vel at svigerinnen min og min familie (mann og et barn) ikke har så god kjemi (ingen vonde følelser heller altså). Men nå som han har fått ny kone feirer vi alle hos mine foreldre hvert år.

Anonymous poster hash: 3992d...920
Skrevet

Men hvorfor invitere hun dine svigerforeldre? Den var litt rar og en smule smålig siden hun da vet at dere blir alene. Om dine svigers er ok folk så skjønner de sikkert at dette er litt sårt for dere om mannen din tar seg en liten prat med dem, eller ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...