GÃ¥ til innhold

Forlate sovende barn i bilen mens foreldrene handler😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to eldste (5 og 8) kan jeg la sitte i bilen alene mens jeg løper inn. Da parkerer jeg rett utenfor butikkvinduet slik at jeg hele tiden kan se bilen. De har også mulighet til å gå ut av bilen om det skulle være noe. Minste som er baby tar jeg med meg. Eneste jeg gjør mens hun er i bilen alene er å fylle diesel, men da betaler jeg med kort ved pumpa.

Men gå fra sovende barn i bilen, hadde jeg aldri gjort uansett alder.

Anonymous poster hash: 1c16d...420

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville likt å se noe statistikk eller troverdig info som støtter dette med at de er "vanlig" at nyere biler selvantennes... (Sorry, men forskjellige utsagn fra anonyme på nettet tar jeg ikke som sikker kilde.)

Jeg har latt yngste sove endel i bilen. Handlet i ca 20 min på butikken en gang i uka og hadde med babycall da jeg regnet med at h*n kom til å sovne på vei dit. Tror h*n våknet 2-3 ganger ila det året (startet da h*n var over 1 år og byttet bilstol) og hentet da i bilen. Var ikke lenger vei enn ut til vogna da h*n sov hjemme.

Med mellomste har det ikke vært aktuelt da h*n sov veldig lett og våknet med en gang bilen stoppet.

Får se hvordan det blir med miste her men tror ikke det blir aktuelt da jeg ikke kan handle på den butikken jeg handlet på før, og de nye her har alt for mye "trafikk" og for lang vei til bilen etter min mening.

(Forresten, om eldste fremdeles sov da jeg parkerte i garasjen hjemme tok jeg på babycall og lot h*n sove til h*n våknet selv.)

MEN, for all del, om noen har informasjon fra en sikker kilde som fraråder dette vil jeg selvfølgelig ta dette til etterretning!

(Om man setter fra seg en barnevogn ute i USA blir man vel nærmest fratatt barnet?)

Anonymous poster hash: abdc8...3a8

Det er jo heldigvis ikke vanlig at biler begynner å brenne, men det skjer. Naboens bil var en nyere el-bil som spontant antente. Akkurat hva som gikk galt har de aldri fått vite.
Skrevet

En på 9 mnd og en på 2 år...? I samme vogn eller hver sin, da? Og hvordan triller du handlevogna da?

Hadde ikke ungene sovet så godt i bilen kunne jeg aldri ha handlet. Blei aleine da en var 2 og en var 3, og det er dessverre så viktig med mat at jeg måtte handle inn.

Anonymous poster hash: ff388...840

Jeg har enda tettere barn, og gjett hva- jeg klarte å handle..

Anonymous poster hash: c9728...166

Skrevet

Jeg har enda tettere barn, og gjett hva- jeg klarte å handle..

Anonymous poster hash: c9728...166

Jeg skjønner heller ikke denne problemstillingen. En 2-åring kan vel gå selv?

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke denne problemstillingen. En 2-åring kan vel gå selv?

Det er akkurat det han kan... Gjerne i en annen retning enn treåringen, og i full galopp!

Skrevet

Ville likt å se noe statistikk eller troverdig info som støtter dette med at de er "vanlig" at nyere biler selvantennes... (Sorry, men forskjellige utsagn fra anonyme på nettet tar jeg ikke som sikker kilde.)

Jeg har latt yngste sove endel i bilen. Handlet i ca 20 min på butikken en gang i uka og hadde med babycall da jeg regnet med at h*n kom til å sovne på vei dit. Tror h*n våknet 2-3 ganger ila det året (startet da h*n var over 1 år og byttet bilstol) og hentet da i bilen. Var ikke lenger vei enn ut til vogna da h*n sov hjemme.

Med mellomste har det ikke vært aktuelt da h*n sov veldig lett og våknet med en gang bilen stoppet.

Får se hvordan det blir med miste her men tror ikke det blir aktuelt da jeg ikke kan handle på den butikken jeg handlet på før, og de nye her har alt for mye "trafikk" og for lang vei til bilen etter min mening.

(Forresten, om eldste fremdeles sov da jeg parkerte i garasjen hjemme tok jeg på babycall og lot h*n sove til h*n våknet selv.)

MEN, for all del, om noen har informasjon fra en sikker kilde som fraråder dette vil jeg selvfølgelig ta dette til etterretning!

(Om man setter fra seg en barnevogn ute i USA blir man vel nærmest fratatt barnet?)

Anonymous poster hash: abdc8...3a8

Jeg jobber på dette kjøpesenteret, og det har som sagt skjedd flere ganger

Det skjer ikke ofte, men det skjer

http://touch.agderposten.no/nyheter/bilbrann-pa-harebakken-1.85668

http://touch.agderposten.no/nyheter/matte-evakueres-igjen-1.265287

Anonymous poster hash: 7b4fc...ebe

Skrevet

Samboeren min har to barn på 14 og 16, og når dem var 1 og 3 år, så gikk hans daværende samboer inn på butikken etter melk og noe annet småtteri som tok noen få minutter. Da hun kom ut, sto bilen i full fyr og flammer! Så ja, dette kan skje. Det har man ingen garantier for. Det lengste jeg går unna bilen min når barna er med ( 3 og 10 år) er rundt bilen for å fylle drivstoff. Jeg ar aldri tørt å gå fra dem. Jeg handler alltid før jeg henter i barnehagen.

Anonymous poster hash: b250f...4f0

Går du inn på bensinstasjonen og betaler? Hvis automaten ikke funker og du må gå inn, tar du de med deg?

Anonymous poster hash: ef1f6...2d1

Skrevet

De to eldste (5 og 8) kan jeg la sitte i bilen alene mens jeg løper inn. Da parkerer jeg rett utenfor butikkvinduet slik at jeg hele tiden kan se bilen. De har også mulighet til å gå ut av bilen om det skulle være noe. Minste som er baby tar jeg med meg. Eneste jeg gjør mens hun er i bilen alene er å fylle diesel, men da betaler jeg med kort ved pumpa.

Men gå fra sovende barn i bilen, hadde jeg aldri gjort uansett alder.

Det er da aldri større brannfare enn nettopp ved pumpa....

Skrevet

Jeg synes det er greir når de kan komme seg ut av bilen selv

Anonymous poster hash: bc978...830

og mor finner barn kor ?

Anonymous poster hash: 88550...d93

Skrevet

Det er da aldri større brannfare enn nettopp ved pumpa....

Men jeg er jo ved bilen, så jeg er ca 25 cm unna henne. Tar noe fyr der får jeg uansett ikke beskyttet henne noe bedre. Men regner med du kun var ute etter å provosere med det svaret der ;)

Skrevet

Men jeg er jo ved bilen, så jeg er ca 25 cm unna henne. Tar noe fyr der får jeg uansett ikke beskyttet henne noe bedre. Men regner med du kun var ute etter å provosere med det svaret der ;)

Nei, jeg fyller diesel når ungene ikke er med. Hva trodde du...?

Skrevet

Jeg jobber på dette kjøpesenteret, og det har som sagt skjedd flere ganger

Det skjer ikke ofte, men det skjer

http://touch.agderposten.no/nyheter/bilbrann-pa-harebakken-1.85668

http://touch.agderposten.no/nyheter/matte-evakueres-igjen-1.265287

Når var dette? Har aldri hørt om det, bor i Arendal

Anonymous poster hash: c68e7...a1e

Skrevet

Ja, for det skjer jo ofte! Skal man tenke på slikt så kan man ikke kjøre med ungene heller. Det er nok flere barn som dør i bilulykker enn det er i bilbrann i bil som ikke står og går.

Vil tro det er flere barn som blir påkjørt og drept når de går ute også, så om man er så hysterisk så må man slutte med det meste og sitte inne.

Anonymous poster hash: ed5dd...38f

Gutten min sov i bilen. Dette var rett utenfor hjemmet. Motoren gikk.

Gikk for å se til han selv om jeg hele tiden satt nære så hadde jeg ikke sett røyken i bilen.

Takk og pris gikk det bra.

Gjorde aldri det igjen. Var alene med en på 4 og tvillinger på 1.

Anonymous poster hash: ca609...101

Skrevet

Det er akkurat det han kan... Gjerne i en annen retning enn treåringen, og i full galopp!

Hvis du ikke klarer en tur i butikken med egne barn, lurer jeg oppriktig på hva ellers du ikke klarer. Ærlig talt...
Skrevet

Hvis du ikke klarer en tur i butikken med egne barn, lurer jeg oppriktig på hva ellers du ikke klarer. Ærlig talt...

Skal du begynne med at jeg ikke burde ha barn osv., som den andre psykoen her i tråden...?

Det kan nok godt tenkes jeg klarer både to og tre barn i butikken. Men det endrer ikke på at hvis begge er sovna på veien, så vekker jeg dem ikke for å løpe inn etter en liter melk. Selv ikke med det absurde påskuddet at bilen kan brenne opp mens jeg gjør det.

Skrevet

En på 9 mnd og en på 2 år...? I samme vogn eller hver sin, da? Og hvordan triller du handlevogna da?

Hadde ikke ungene sovet så godt i bilen kunne jeg aldri ha handlet. Blei aleine da en var 2 og en var 3, og det er dessverre så viktig med mat at jeg måtte handle inn.

Dette gjorde jeg da ofte når barna var små. Hadde med tvillingvogn og da sov de begge to der. Og i den ene hånda handlekurv. Så vanskelig er vel ikke det 😊

Anonymous poster hash: 84440...68b

Skrevet

Når var dette? Har aldri hørt om det, bor i Arendal

Anonymous poster hash: c68e7...a1e

Det står jo i avisartikkelen, mai 2013

Skrevet

Det er ikke farlig å la et barn sove 10-15 minutter i en bil mens man er inne og handler.

HVA tror dere vil skje? Hva er sannsynlig vil skje? Brann? Neppe. Dagens biler begynner ikke å brenne helt av seg selv. De er ikke selvantennelige. Det er kanskje en 1:1.000.0000 sjanse for at det kan skje, og da er risikoen for at butikken begynner å brenne større.

La meg se. Hva annet kan skje? Innbrudd? Tror dere, at dersom det skulle blitt innbrudd, at tyven(e) vil skade barnet? Da er det større sannsynlighet for at dere blir utsatt for ran i butikken.

Så, hva mer kan skje med en parkert bil? At bilen blir påkjørt? Da er det større sjanse for å bli meid ned på vei fra bilen og inn i butikken.

Neida, dere. La barnet få sin etterlengtede dupp i fred og ro i bilen. Ikke vekk det, og skap dårlig stemning. Selvsagt skal dere ikke gjøre storhandelen når han sover, men en liten 10-15 minutters rask handlerunde går fint. Bare husk å parkere i skyggen, og la vinduene ha en liten glippe.

Anonymous poster hash: 4ec3a...e36

Jeg sier bare: oj...

Skrevet

Tenk om du får en hjerneblødning hjemme. Med en to- og en tre-åring alene i huset, mens du ligger der. Trappegrinden er igjen og de kommer seg ingen steder. Din mann er borte på reise. Hva skjer da?

Skal vi lage flere katastrofescenarier?

Anonymous poster hash: 8fdd1...aa9

La oss gjøre det! Herved bør ingen barn bade. Foresatte kan falle om og dø og barnet/barna deukner fordi foresatte ikke hadde hodet til og forstå at barn kun bør dusje.

Anonymous poster hash: 8fb8d...512

Skrevet

Det er jo veldig dumt å trekke inn ulykker kontra valg om å gå fra ungene. Man kjører bil fordi man 'må', man bader ungene og går i trapper fordi man må, men man begrenser sjansen for at noe skal gå galt ved å bruke bilseter og ikke gå fra mens de sitter i badekaret. På samme måte går man ikke fra babyer i bilen i mer enn 2-3 min (for å hente noe man har glemt osv)

Jeg tror ikke bilen begynner å brenne eller at noen kidnapper ungen, men det byr meg helt imot å gå fra en baby. Jeg kan springe inn på en butikk når ungen er stor nok til å være enig i å vente i bilen, men ikke før.

Skrevet

Forlat dem gjerne i bil, men gi dem for guds skyld ikke sukker, for det reflekterer dårlig på mor om barnet ikke er slankt nok.

Skrevet

Skal du begynne med at jeg ikke burde ha barn osv., som den andre psykoen her i tråden...?

Det kan nok godt tenkes jeg klarer både to og tre barn i butikken. Men det endrer ikke på at hvis begge er sovna på veien, så vekker jeg dem ikke for å løpe inn etter en liter melk. Selv ikke med det absurde påskuddet at bilen kan brenne opp mens jeg gjør det.

Du fortsetter å vise ditt sanne jeg ser jeg.

Anonymous poster hash: 7d31f...fa4

Skrevet

Vel..da kunne du ha planlagt bedre og handlet før du hentet dem i bhg f.eks.

Anonymous poster hash: cd630...e58

Skrevet

Forlat dem gjerne i bil, men gi dem for guds skyld ikke sukker, for det reflekterer dårlig på mor om barnet ikke er slankt nok.

Jeg pleier å gi ungen min godteri når jeg forlater ham i bilen jeg. :P

Anonymous poster hash: 104e1...dbc

Skrevet

Dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...