GÃ¥ til innhold

Forlate sovende barn i bilen mens foreldrene handler😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei hadde jeg aldri gjort.

Hva kan skje sier dere.

Bilen kan begynne å rulle, er ikke så lenge siden et barn havnet i elva.

En annen bil kan kræsje inn i din parkerte bil.

Og som mange sier en bil kan begynne å brenne.

Men er nok mer sannsynlig at en annen bil kjører inn i din bil. Hvor mange har ikke opplevd å få riper og bulker når de sto parkert utenfor butikken eller et kjøpesenter?

Ingen små barn skal sitte alene i en bil.

Anonymous poster hash: 4068f...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hadde jeg aldri gjort.

Hva kan skje sier dere.

Bilen kan begynne å rulle, er ikke så lenge siden et barn havnet i elva.

En annen bil kan kræsje inn i din parkerte bil.

Og som mange sier en bil kan begynne å brenne.

Men er nok mer sannsynlig at en annen bil kjører inn i din bil. Hvor mange har ikke opplevd å få riper og bulker når de sto parkert utenfor butikken eller et kjøpesenter?

Ingen små barn skal sitte alene i en bil.

Så om man får en ripe i bilen blir ungen skadet?

På nærbutikken vår er plassen flat, og jeg bruker brekket, er ikke et vann eller en elv på mils omkrets.

Når man parkerer midt i en parkeringsplass skal det litt til før en bil suser inn i din bil i 50 km i timen, det er sjansen større for når du er ute og kjører! Så om du skal tenke slik kan du ikke kjøre med ungen din i det heletatt.

Anonymous poster hash: ed5dd...38f

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Er irrelevant hva sannsynligheten er for at noe går galt. Sjansen er der.

Kan også være så enkelt som at barna våkner og blir redde.

Anonymous poster hash: 74968...35c

Skrevet

Så om man får en ripe i bilen blir ungen skadet?

På nærbutikken vår er plassen flat, og jeg bruker brekket, er ikke et vann eller en elv på mils omkrets.

Når man parkerer midt i en parkeringsplass skal det litt til før en bil suser inn i din bil i 50 km i timen, det er sjansen større for når du er ute og kjører! Så om du skal tenke slik kan du ikke kjøre med ungen din i det heletatt.

Anonymous poster hash: ed5dd...38f

Ikke skadd. Men tenk deg hvor redd barnet blir. VÃ¥kner av et smell og er alene i bilen.

Du velger da selv hvilke sjangser du tar med dine barn. Men jeg gjør ikke det med mine. Og dessverre kunne mange ulykker vært unngått hvis mennekser hadde være førr var.

Skrevet

De fleste søske vogner har handlekurv under som alle andre vogner. Man gjør det så vanskelig og upraktisk man vil selv. Man setter ikke en sovende baby igjen i en bil som plutselig kan begynne og brenne. Men det er jo ikke noe vits i å si noe uansett 😊 Jeg velger å ikke utsette barna mine for større fare enn nødvendig. Men det er meg da 😊

En bil som ikke har motoren i gang kan like lite begynne å brenne som ei barnevogn kan det. Det du beskriver er en "leke-fare". Noe som mødre i i-land bruker for å rettferdiggjøre eget hysteri.

Unger som må ha på hjelm på lekeplassen er ikke tryggere enn andre. Unger som får sitte i bilen mens den kjører, men ikke mens den står stille er heller ikke tryggere enn andre.

Men lykke til med å oppdra fobikere...

Anonymous poster hash: ff388...840

Skrevet

Typisk DIB damer dette. 😅

Å la barnet sove i bilen mens man er raskt inne å handler et par ting ser jeg personlig ingen problem med. Det har jeg gjort flere ganger. Barnet mitt er 3 år. Hvis jeg ser at han er halvvåken når jeg skal inn, spør jeg om han vil være med eller sove. Når han sier sove, ja så får han det. Da løper jeg inn, kjøper det vi sku ha og går ut igjen. Er snakk om 5 min, ikke 1 time........

Anonymous poster hash: dc420...7b7

Skrevet

Ikke skadd. Men tenk deg hvor redd barnet blir. VÃ¥kner av et smell og er alene i bilen.

Du velger da selv hvilke sjangser du tar med dine barn. Men jeg gjør ikke det med mine. Og dessverre kunne mange ulykker vært unngått hvis mennekser hadde være førr var.

"Mange" ulykker?

Hvor mange parkeringsplass-ulykker er det i året som bør avverges, mener du?

Dette er et ikke-problem.

Skrevet

Bilen kan begynne og brenne og da har du INGEN kontroll! Håper noen som har fått overtent bil her inne på 30 sek la forklare hva som kan skje bedre enn meg....

Hvor ofte begynner biler som er skrudd av å brenne? Gi meg gjerne statistikk. Det er farligere for ungene å sitte i bilen når du kjører enn å sitte stille utenfor butikken. Tenk på det....

Anonymous poster hash: 8fdd1...aa9

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Er irrelevant hva sannsynligheten er for at noe går galt. Sjansen er der.

Kan også være så enkelt som at barna våkner og blir redde.

Anonymous poster hash: 74968...35c

For meg så er det siste den største grunnen. Å våkne alene fastspent i setet. Det synes jeg ikke er greit.

Med logikken til flere her kunne jeg levert størstemann i barnehagen mens minste sover hjemme. Det tar mindre enn 15 min.

Det er ikke hysterisk å ikke ha kontroll over sovende barn. Tanken på å la barn gråte i 10 minutter alene synes jeg er fæl. I hvert fall når grunnen er at mor skal kunne handle uten stress.

Anonymous poster hash: fa62f...796

Skrevet

Du må være et troll! Ingen normale mennesker lar så små barn sitte igjen i bilen når man handler. Og uansett om man er alene eller ikke , så bør man ikke få flere unger enn man klarer å ta seg av. Noe du tydeligvis sliter med.

Anonymous poster hash: 7d31f...fa4

Jeg sliter med det... Fordi jeg har to tette og en mann som gikk?

Tror du bør begynne å rydde litt i hvordan du snakker til og om andre mennesker.

For å bruke din egen logikk: Det er sånne som du som står og klapper og ler når noen mobbes. For dere mangler filter på hva som er greit å si og gjøre overfor medmennesker. Kort sagt bør i alle fall ikke DU oppdra flere psykopater.

Skrevet

For meg så er det siste den største grunnen. Å våkne alene fastspent i setet. Det synes jeg ikke er greit.

Med logikken til flere her kunne jeg levert størstemann i barnehagen mens minste sover hjemme. Det tar mindre enn 15 min.

Det er ikke hysterisk å ikke ha kontroll over sovende barn. Tanken på å la barn gråte i 10 minutter alene synes jeg er fæl. I hvert fall når grunnen er at mor skal kunne handle uten stress.

Du har fått med deg at man kan ha mobil med lydaktivator der... Fungerer som babycall. Å gå i barnehagen mens et barn sover er noe annet. Du parkerer vel ikke bilen en kilometer unna butikken? Parkeringsplassen er vel 10-20 meter unna.

Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere som ikke har kvaler mot å handle opptil 15 min med barn i bilen.

Ville dere tenkt det var greit for meg å levere nr 1 i barnehage mens nr 2 sov i senga si? Det tar mindre enn 15 min.

Skrevet

Du har fått med deg at man kan ha mobil med lydaktivator der... Fungerer som babycall. Å gå i barnehagen mens et barn sover er noe annet. Du parkerer vel ikke bilen en kilometer unna butikken? Parkeringsplassen er vel 10-20 meter unna.

Barnehagen er veldig nærme. Så dere har to mobiler med dere?

Skrevet

Barnehagen er veldig nærme. Så dere har to mobiler med dere?

Familien i hovedinnlegget hadde det. Barnehagen bør være i nabohuset, ikke "veldig nærme" (eller veldig nær, som jeg sier) for at du skal komme deg like fort tilbake som du klarer å gå ut på en parkeringsplass.

Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere som ikke har kvaler mot å handle opptil 15 min med barn i bilen.

Ville dere tenkt det var greit for meg å levere nr 1 i barnehage mens nr 2 sov i senga si? Det tar mindre enn 15 min.

Dersom dere var nabo til barnehagen tenker jeg det er greit. 

Når du parkerer utenfor butikken er du bare noen meter unna og det tar noen få minutter. 15 minutter syntes jeg er drøyt, fordi ungen kan våkne.

Mi er 3 år og vil helst sitte i bilen og høre på musikk så dersom jeg bare skal ha en ting eller to gjør hun det.

Skrevet

Jeg sliter med det... Fordi jeg har to tette og en mann som gikk?

Tror du bør begynne å rydde litt i hvordan du snakker til og om andre mennesker.

For å bruke din egen logikk: Det er sånne som du som står og klapper og ler når noen mobbes. For dere mangler filter på hva som er greit å si og gjøre overfor medmennesker. Kort sagt bør i alle fall ikke DU oppdra flere psykopater.

Ja særlig . Pga jeg ikke lar små barn bli låse alene inne i en bil , og mener at man ikke må få flere barn enn man klarer å følge opp, så oppdrar jeg psykopater? Må si du forsterker mine tanker om hvem som lar små barn bli alene plasser de ikke bør være alene !

Skrevet

Mye kan skje viss dere forlater barna deres sovende i en bil!! Det trenger ikke å skje noe med bilen.. Men med dere inne på butikken!!

Tenk viss dere får hjerneblødning eller noe... (Å ingen andre vet at barna deres er i bilen, å du kan ikke fortelle dem det siden du er syk)

Ja da sitter jo faen meg barna inni bilen uten hjelp........

Tenk dere nøye igjennom. Det trenger ikke skje noe med barna deres men med dere....

Anonymous poster hash: 82489...b58

Skrevet

Jeg har jobbet på et kjøpesenter i 15 år, to ganger på den tiden har en bil "selvantent" i parkeringshuset. Nå sist bilen til en ansatt. Var elektrisk feil og brannen startet i førersetet (i de varmetrådene)

Jeg personlig gjør det ikke mest fordi barnet kan våkne og bli livredd over å være forlatt, utsetter da ikke en unge for det!

Jeg har også tette barn, 21 mnd mellom de to yngste, og har alltid klart å handle. Eksemplet med 9 mnd og 2 år er da ikke noe problem, toåringen kan sitte i selve handlekurven og minste i barnesetet. Helt uproblematisk.

Anonymous poster hash: 7b4fc...ebe

Skrevet

Mye kan skje viss dere forlater barna deres sovende i en bil!! Det trenger ikke å skje noe med bilen.. Men med dere inne på butikken!!

Tenk viss dere får hjerneblødning eller noe... (Å ingen andre vet at barna deres er i bilen, å du kan ikke fortelle dem det siden du er syk)

Ja da sitter jo faen meg barna inni bilen uten hjelp........

Tenk dere nøye igjennom. Det trenger ikke skje noe med barna deres men med dere....

Tenk om du får en hjerneblødning hjemme. Med en to- og en tre-åring alene i huset, mens du ligger der. Trappegrinden er igjen og de kommer seg ingen steder. Din mann er borte på reise. Hva skjer da?

Skal vi lage flere katastrofescenarier?

Skrevet

Ja særlig . Pga jeg ikke lar små barn bli låse alene inne i en bil , og mener at man ikke må få flere barn enn man klarer å følge opp, så oppdrar jeg psykopater? Må si du forsterker mine tanker om hvem som lar små barn bli alene plasser de ikke bør være alene !

Bruker din egen retorikk. Vondt når den slår tilbake...?

Skrevet

Tenk om du får en hjerneblødning hjemme. Med en to- og en tre-åring alene i huset, mens du ligger der. Trappegrinden er igjen og de kommer seg ingen steder. Din mann er borte på reise. Hva skjer da?

Skal vi lage flere katastrofescenarier?

Dette handler om foreldre som forlater barna sovende i bil!!

Dere burde aldri forlate barna deres i bil.... Viss de våkner å dere ikke er der så blir de garantert livredde også er de tillome fastspent...... Huff får frysninger... Mine barn blir hvertfall ikke forlatt i bilen...

Skrevet

Dette handler om foreldre som forlater barna sovende i bil!!

Dere burde aldri forlate barna deres i bil.... Viss de våkner å dere ikke er der så blir de garantert livredde også er de tillome fastspent...... Huff får frysninger... Mine barn blir hvertfall ikke forlatt i bilen...

Da bør de ikke være aleine hjemme sammen med deg, heller, var poenget. Tenk bare alt fælt som kan skje (men som altså ikke faktisk skjer.)

Skrevet

Da bør de ikke være aleine hjemme sammen med deg, heller, var poenget. Tenk bare alt fælt som kan skje (men som altså ikke faktisk skjer.)

Hjemme har vi lært den største at viss noe skulle skje med mamma eller pappa (at vi ikke svarer) så må di åpne ytterdøra å banke på hos naboene..

Så det er ingen fare for oss. For her lærer vi faktisk opp barna :)

Men hva skal de gjøre i en bil fastspente.. ?? Det hadde ikke mine barn vist.

Skrevet

Hjemme har vi lært den største at viss noe skulle skje med mamma eller pappa (at vi ikke svarer) så må di åpne ytterdøra å banke på hos naboene..

Ja, dere har sikkert forsikret dere mot alle eventualiteter. Ingenting fælt kan noen sinne skje dere.

Skrevet

Hmm. Må være totalt uansvarlig av meg å bo her i skauen uten naboer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...