GÃ¥ til innhold

Forlate sovende barn i bilen mens foreldrene handler😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hvem gjør slikt?! Barna var jo små type 9mnd og ett barn på to år ca Greit at de hørte ungene på mobilen men likevell. Da kan heller den ene forelderen sitte igjen i bilen mens den andre handler.

Ser på gamle unge mødre episoder hvor en gammel kjent blogger lot de sovende barna sitte i bilen mens hun og ektemannen handlet.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: f3507...b81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei...det ville jeg ikke gjort. Å betale bensin eller kjøpe noe veldig kjapt hadde jeg gjort. Men ikke matbutikk

Anonymous poster hash: fa62f...796

Skrevet

Jeg synes det er greir når de kan komme seg ut av bilen selv

Anonymous poster hash: bc978...830

Skrevet

Ingenting er så viktig at man forlater sine sovende barn i en bil... Absolutt ingenting. Tanken hadde ikke slått meg.

Skrevet

Jeg synes det er greir når de kan komme seg ut av bilen selv

Hvorfor? Da kan de jo gå ut på feks parkeringsplassen alene og bli påkjørt

Anonymous poster hash: 6a9e3...560

Skrevet

Tull og tøys. Så klart det er ok. Ikke for å bli der en time, men for å handle og dra hjem kan man godt det. Det er dårlig gjort å vekke dem og drasse dem rundt i butikken.

Og jeg ville i alle fall ikke gjort det med unger som "kan komme seg ut selv"! Det er jo livsfarlig!

Anonymous poster hash: ff388...840

Skrevet

Tull og tøys. Så klart det er ok. Ikke for å bli der en time, men for å handle og dra hjem kan man godt det. Det er dårlig gjort å vekke dem og drasse dem rundt i butikken.

Og jeg ville i alle fall ikke gjort det med unger som "kan komme seg ut selv"! Det er jo livsfarlig!

Da drar man på butikken når barna er våkne 😊

Skrevet

Da drar man på butikken når barna er våkne 😊

En på 9 mnd og en på 2 år...? I samme vogn eller hver sin, da? Og hvordan triller du handlevogna da?

Hadde ikke ungene sovet så godt i bilen kunne jeg aldri ha handlet. Blei aleine da en var 2 og en var 3, og det er dessverre så viktig med mat at jeg måtte handle inn.

Skrevet

Skal være første til å innrømme at jeg gjorde dette da de to eldste var små. De sov jo sååå søtt og jeg slapp grinete unger i butikken. Men kan skylde på at jeg var ung og dum & uviten. 

Har aldri gjort noe slik med sistemann. Hadde meldt meg selv til barnevernet om jeg hadde hatt en slik tanke. 

Anonymous poster hash: 4e189...b95
Skrevet

En på 9 mnd og en på 2 år...? I samme vogn eller hver sin, da? Og hvordan triller du handlevogna da?

Hadde ikke ungene sovet så godt i bilen kunne jeg aldri ha handlet. Blei aleine da en var 2 og en var 3, og det er dessverre så viktig med mat at jeg måtte handle inn.

Har man 2 som er så tette har man mest sannsynlig søskenvogn, så da er det fullt mulig 😊

Skrevet

Hvorfor? Da kan de jo gå ut på feks parkeringsplassen alene og bli påkjørt

Anonymous poster hash: 6a9e3...560

Det kan de bli på parkeringsplassen utenfor huset vårt også. Mine bruker å bli med inn fordi de vil, men når de klarer å komme seg ut er de gjerne mer oppmerksomme på at de må være forsiktig og.

Skrevet

Har man 2 som er så tette har man mest sannsynlig søskenvogn, så da er det fullt mulig 😊

Hvor legger du varene i, da? Søskenvogna vi brukte var ikke egna til det.

Men det er egentlig irrelevant. Det er ikke farlig å sitte i en parkert bil. Å sitte i en bil som kjører, derimot...

Skrevet

Hvor legger du varene i, da? Søskenvogna vi brukte var ikke egna til det.

Men det er egentlig irrelevant. Det er ikke farlig å sitte i en parkert bil. Å sitte i en bil som kjører, derimot...

De fleste søske vogner har handlekurv under som alle andre vogner. Man gjør det så vanskelig og upraktisk man vil selv. Man setter ikke en sovende baby igjen i en bil som plutselig kan begynne og brenne. Men det er jo ikke noe vits i å si noe uansett 😊 Jeg velger å ikke utsette barna mine for større fare enn nødvendig. Men det er meg da 😊

Skrevet

Du må være et troll! Ingen normale mennesker lar så små barn sitte igjen i bilen når man handler. Og uansett om man er alene eller ikke , så bør man ikke få flere unger enn man klarer å ta seg av. Noe du tydeligvis sliter med.

Anonymous poster hash: 7d31f...fa4

Skrevet

Dersom det er overskyet eller regner har jeg gjort det. Hva kan evt skje de få minuttene man er inne? Jeg har latt mine på 6mnd og 3 år sitte i bilen og sove mens jeg har løpt inn og kjøpt melk og brød. Storhandler selvfølgelig ikke mens de sover i bilen. Kan noen forklare meg hva som er farlig med det? Jeg overvåker jo ikke barna kontinuerlig når vi er hjemme og de sover, så hvorfor er det ekstra viktig bare fordi de er i bilen? Passer jo på å ikke parkere i bakke, og ser til at brekket er på og at de ikke har noe liggende over ansiktet! og så låser jeg selvfølgelig dørene.

Anonymous poster hash: 2a529...f6f
Skrevet

Dersom det er overskyet eller regner har jeg gjort det. Hva kan evt skje de få minuttene man er inne? Jeg har latt mine på 6mnd og 3 år sitte i bilen og sove mens jeg har løpt inn og kjøpt melk og brød. Storhandler selvfølgelig ikke mens de sover i bilen. Kan noen forklare meg hva som er farlig med det? Jeg overvåker jo ikke barna kontinuerlig når vi er hjemme og de sover, så hvorfor er det ekstra viktig bare fordi de er i bilen? Passer jo på å ikke parkere i bakke, og ser til at brekket er på og at de ikke har noe liggende over ansiktet! og så låser jeg selvfølgelig dørene.

Anonymous poster hash: 2a529...f6f

Bilen kan begynne og brenne og da har du INGEN kontroll! Håper noen som har fått overtent bil her inne på 30 sek la forklare hva som kan skje bedre enn meg....

Skrevet

Jeg synes det er dumt gjort.

Men så tar jeg heller handling om barna er borte/pappa er hjemme, eller piner meg gjennom handling med toåring og ei på 6 mnd...

Anonymous poster hash: 25bd0...d2d

Skrevet

Spørs jo på hva du skal ha da.... Skal du ha en melkekartong og et brød og stopper ved nærbutikken så er det da greit å bare løpe inn. Bor på et lite sted, så gjør det stadig vekk. Ser også at andre gjør det støtt og stadig.

Anonymous poster hash: ed5dd...38f
Skrevet

Bilen kan begynne og brenne og da har du INGEN kontroll! Håper noen som har fått overtent bil her inne på 30 sek la forklare hva som kan skje bedre enn meg....

Ja, for det skjer jo ofte! Skal man tenke på slikt så kan man ikke kjøre med ungene heller. Det er nok flere barn som dør i bilulykker enn det er i bilbrann i bil som ikke står og går.

Vil tro det er flere barn som blir påkjørt og drept når de går ute også, så om man er så hysterisk så må man slutte med det meste og sitte inne.

Anonymous poster hash: ed5dd...38f

Skrevet

Jeg kan gjøre det, tar jo ikke en storhandel. Men si at vi er på vei til tur er det garantert at treåringen sovner i bilen. Jeg går da inn på butikke å kjøper typ bolle,solrik,tyggis til turen. Og er ute i bilen igjen etter 5 min og hun sover fortsatt. Er begge foreldrene i bilen går jo bare den ene av oss inn.

Veier avgjørelsen opp mot at barnet trenger å sove, synes det er unødvenig å vekke henne, brutalt ta henne ut av bilstolen og bære henne inne på butikken med sutring etterfulgt av hylgrinknh resten av bilturen og mye sutring på turen.

Anonymous poster hash: f023a...c7f

Skrevet

Det er ikke farlig å la et barn sove 10-15 minutter i en bil mens man er inne og handler.

HVA tror dere vil skje? Hva er sannsynlig vil skje? Brann? Neppe. Dagens biler begynner ikke å brenne helt av seg selv. De er ikke selvantennelige. Det er kanskje en 1:1.000.0000 sjanse for at det kan skje, og da er risikoen for at butikken begynner å brenne større.

La meg se. Hva annet kan skje? Innbrudd? Tror dere, at dersom det skulle blitt innbrudd, at tyven(e) vil skade barnet? Da er det større sannsynlighet for at dere blir utsatt for ran i butikken.

Så, hva mer kan skje med en parkert bil? At bilen blir påkjørt? Da er det større sjanse for å bli meid ned på vei fra bilen og inn i butikken.

Neida, dere. La barnet få sin etterlengtede dupp i fred og ro i bilen. Ikke vekk det, og skap dårlig stemning. Selvsagt skal dere ikke gjøre storhandelen når han sover, men en liten 10-15 minutters rask handlerunde går fint. Bare husk å parkere i skyggen, og la vinduene ha en liten glippe.

Anonymous poster hash: 4ec3a...e36

Skrevet

Gå fra et barn i 15 min i bilen ? Wow..det synes jeg ikke er ok altså!

Bruk slike rullende handlekurver hvis dere har vogn i matbutikken.

Anonymous poster hash: fa62f...796

Skrevet

Syns ikke det er greit av dere å gå på personangrep fordi man ikke er enig !
Man velger ikke å plutselig bli alene. Man kan ha fått tre barn også skjer det et brudd med partneren. Det man trodde skulle være et livslangt ekteskap gikk plutselig ikke. Man kan bli enke og alene med to barn. Det er slikt man ikke velger.
Man trenger ikke å være enig i alt i denne verden. Men å snakke om at man er dårlige foreldre fordi man ikke gjør det samme som deg. DET er å gå langt over streken.

Skrevet (endret)

Lynrask tur inn for å kjøpe en ting eller to ser jeg ikke på som et problem. Det tar jo ikke mange minuttene. Maks 2-3 min, tenker jeg.

Som noen sa over her så er det større sjanse for å dø i en bilulykke eller bli påkjørt enn det er å dø i en bilbrann i parkert bil. Skal man være så hysterisk så er det MYE man ikke kan gjøre!

Endret av LillaFrue
Skrevet

Skal jeg inn i butikken for maks 5 min lar jeg de være i bilen...

Anonymous poster hash: 7b89e...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...