Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #51 Skrevet 9. oktober 2016 Ja, dere har sikkert forsikret dere mot alle eventualiteter. Ingenting fælt kan noen sinne skje dere. Anonymous poster hash: 8fdd1...aa9 Selvfølgelig kan fæle ting skje! Men man prøver jo selvfølgelig å unngå det!..... Det er jo viktig å lære barna hva de skal gjøre i sånne situasjoner!! Viss det blir brann har vi jo lært barna at de ikke må gjømme seg.. Men komme frem rope alt de har å komme seg ut!! Vi har lært barna at pilitiet er snille!! ( men man vet jo aldri om det e ren kriminell gærning som har kledd seg ut som politi) Mye vondt kan skje, å man kan ikke sikre familien mot alt.. Men vi tar forhåndsregler.. Slutt å vær så lukket å kvervolerende... Anonymous poster hash: 82489...b58
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #52 Skrevet 9. oktober 2016 Nå har jeg riktignok bare én, så skal ikke kritisere mødre med flere barn og valgene de gjør - er man i tillegg alene skjønner jeg at ting er tøft... Men jeg tror det finnes andre og bedre løsninger enn å la små barn sove i bil alene, men de kan kreve litt mer energi og kreve mer planlegging.. Når det gjelder de i episoden så var de forøvrig to stk, den ene kunne sittet igjen i bilen, ingen unnskyldning.. Selv ville jeg aldri latt sovende barn sitte igjen i bilen.. Tenk om noe skjer med babyen, bilen eller med MEG for den saks skyld? Ikkeminst ville vår blitt livredd om han våknet og ingen var der.. Men det er noe annet når det er litt større barn som selv kan si ifra at de VIL sitte i bilen. Hadde forresten ei som foreslo (i familieselskap når minien vår begynte bli trøtt og vi derfor ville reise) at jeg kunne jo gå å legge mini i bilen og komme inn igjen så kunne han bare sove der imens... Jeg ble helt sjokkert Anonymous poster hash: ef068...6ef
Mamma til 2 søte Skrevet 9. oktober 2016 #53 Skrevet 9. oktober 2016 En bil som ikke har motoren i gang kan like lite begynne å brenne som ei barnevogn kan det. Det du beskriver er en "leke-fare". Noe som mødre i i-land bruker for å rettferdiggjøre eget hysteri. Unger som må ha på hjelm på lekeplassen er ikke tryggere enn andre. Unger som får sitte i bilen mens den kjører, men ikke mens den står stille er heller ikke tryggere enn andre. Men lykke til med å oppdra fobikere... Anonymous poster hash: ff388...840 Er ikke fobiker på noen som helst måte bare for at jeg ikke lar barna mine sitte alene i bilen. Klarer fint å oppdra ungene mine til å bli selvstendige og ansvarsfull uten å bli fanatisk. Verden er ikke enten eller, heller ikke svart og hvit 😉 Med en gang man ser seg nødt til å angripe person, har man tapt diskusjonen 😊
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #54 Skrevet 9. oktober 2016 Nå har jeg riktignok bare én, så skal ikke kritisere mødre med flere barn og valgene de gjør - er man i tillegg alene skjønner jeg at ting er tøft... Men jeg tror det finnes andre og bedre løsninger enn å la små barn sove i bil alene, men de kan kreve litt mer energi og kreve mer planlegging.. Når det gjelder de i episoden så var de forøvrig to stk, den ene kunne sittet igjen i bilen, ingen unnskyldning.. Selv ville jeg aldri latt sovende barn sitte igjen i bilen.. Tenk om noe skjer med babyen, bilen eller med MEG for den saks skyld? Ikkeminst ville vår blitt livredd om han våknet og ingen var der.. Men det er noe annet når det er litt større barn som selv kan si ifra at de VIL sitte i bilen. Hadde forresten ei som foreslo (i familieselskap når minien vår begynte bli trøtt og vi derfor ville reise) at jeg kunne jo gå å legge mini i bilen og komme inn igjen så kunne han bare sove der imens... Jeg ble helt sjokkert Anonymous poster hash: ef068...6ef Hva er forskjellen på det og å legge ham på et annet rom i huset? Kan begynne å brenne begge steder... Anonymous poster hash: b23fa...f68
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #55 Skrevet 9. oktober 2016 Hva er forskjellen på det og å legge ham på et annet rom i huset? Kan begynne å brenne begge steder... Anonymous poster hash: b23fa...f68 Det blir jo det samme som å legge barnet i et annet hus enn det huse du bor i. Ville du lagt din unge i et annet hus alene? Det ville ikke jeg. -ikke jeg som skrev denne Anonymous poster hash: 82489...b58
Mamma til 2 søte Skrevet 9. oktober 2016 #56 Skrevet 9. oktober 2016 Ja særlig . Pga jeg ikke lar små barn bli låse alene inne i en bil , og mener at man ikke må få flere barn enn man klarer å følge opp, så oppdrar jeg psykopater? Må si du forsterker mine tanker om hvem som lar små barn bli alene plasser de ikke bør være alene ! Anonymous poster hash: 7d31f...fa4 Hun har jo allerede vist oss at hun ikke kan diskutere uten å kalle folk psykopat og fobiker. Så ja, trenger jo ikke å si mer 😁
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #57 Skrevet 9. oktober 2016 Takk Til du som ikke ser problemet med det: JEG synes det er stor forskjell på å legge babyen på soverommet i samme hus som jeg selv oppholder meg i, og å legge han alene i en bil. Det blir nettopp som å legge han hos naboen bare at dét ville vært enda nærmere meg enn å gå i bilen. Begynner det å brenne her i huset merker jeg det forøvrig mye fortere enn når det gjelder en bil utenfor. Anonymous poster hash: ef068...6ef
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #58 Skrevet 9. oktober 2016 Nå har jeg riktignok bare én, så skal ikke kritisere mødre med flere barn og valgene de gjør - er man i tillegg alene skjønner jeg at ting er tøft... Men jeg tror det finnes andre og bedre løsninger enn å la små barn sove i bil alene, men de kan kreve litt mer energi og kreve mer planlegging.. Når det gjelder de i episoden så var de forøvrig to stk, den ene kunne sittet igjen i bilen, ingen unnskyldning.. Selv ville jeg aldri latt sovende barn sitte igjen i bilen.. Tenk om noe skjer med babyen, bilen eller med MEG for den saks skyld? Ikkeminst ville vår blitt livredd om han våknet og ingen var der.. Men det er noe annet når det er litt større barn som selv kan si ifra at de VIL sitte i bilen. Hadde forresten ei som foreslo (i familieselskap når minien vår begynte bli trøtt og vi derfor ville reise) at jeg kunne jo gå å legge mini i bilen og komme inn igjen så kunne han bare sove der imens... Jeg ble helt sjokkert Anonymous poster hash: ef068...6ef Hva er sjokkerende med det? Det er jo eksakt det samme som å legge barnet i et annet rom, som noen påpeker her. Eller i vogna utenfor husveggen. Der sover jo de fleste norske barn. Og man hører når de våkner, enten med babycall eller med et åpent vindu. Hvor langt vekk parkerer dere egentlig bilen...? Anonymous poster hash: ff388...840
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #59 Skrevet 9. oktober 2016 Hun har jo allerede vist oss at hun ikke kan diskutere uten å kalle folk psykopat og fobiker. Så ja, trenger jo ikke å si mer 😁 Nei, jeg har ikke kalt noen psykopat eller fobiker... Les om igjen, du. Når man dikter opp skrekkscenarioer, da OPPDRAR man fobikere i neste generasjon. Når man syns det er ålreit å si at andre ikke bør ha barn, på grunnlag av et standpunkt på klikk, da OPPDRAR man folk uten empati. Anonymous poster hash: ff388...840
Mamma til 2 søte Skrevet 9. oktober 2016 #60 Skrevet 9. oktober 2016 Hva er sjokkerende med det? Det er jo eksakt det samme som å legge barnet i et annet rom, som noen påpeker her. Eller i vogna utenfor husveggen. Der sover jo de fleste norske barn. Og man hører når de våkner, enten med babycall eller med et åpent vindu. Hvor langt vekk parkerer dere egentlig bilen...? Anonymous poster hash: ff388...840 Nei, det er IKKE det samme 😂 Herregud.... Nå går jeg selv til angrep og velger å tro du er ett troll. Ingen er så korttenkte.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #61 Skrevet 9. oktober 2016 Ab840: ville du seriøst lagt en 4 mnd gammel baby for å sove i bilen når dere var i familieselskap? Bilen stod på parkeringen, ca 25 meter unna. Tenk på alle som sitter å skravler, tror du det bare er å åpne et vindu? Nei vettuhva... Jeg hadde gjerne takket ja til å låne et annet rom i huset hvis det ikke var for at det uansett var greit å tenke på å kjøre hjemover, men aldri i verden om jeg hadde gått og lagt han i bilen alene og så gått tilbake i huset. Andre får gjøre som de vil med sine barn, men for meg er det uaktuelt både å gå fra han sovende i bil (om han sovner mens vi kjører) og å gå å legge han der og forlate bilen... Anonymous poster hash: ef068...6ef
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #62 Skrevet 9. oktober 2016 Nei, det er IKKE det samme 😂 Herregud.... Nå går jeg selv til angrep og velger å tro du er ett troll. Ingen er så korttenkte. Tro hva du vil. Jeg har ikke kalt deg noe, og i hun andres tilfelle så valgte jeg å sette hennes egen diskusjonstaktikk på spissen. Hvis man skal begynne å stille spørsmålstegn ved andres foreldreevner ("får flere barn enn man klarer å ta seg av") da har man krysset en grense. At du ikke klarer å abstrahere nok til å se det, kommer jo av at hun tilfeldigvis har samme mening som du. Og hvem bryr seg vel da om måten hun fremmer dem på...? Du av alle burde da se det. Anonymous poster hash: ff388...840
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #63 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg sliter med det... Fordi jeg har to tette og en mann som gikk? Tror du bør begynne å rydde litt i hvordan du snakker til og om andre mennesker. For å bruke din egen logikk: Det er sånne som du som står og klapper og ler når noen mobbes. For dere mangler filter på hva som er greit å si og gjøre overfor medmennesker. Kort sagt bør i alle fall ikke DU oppdra flere psykopater. Anonymous poster hash: ff388...840 Snakk om å kaste stein i glasshus! Anonymous poster hash: e7c91...106
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #64 Skrevet 9. oktober 2016 Ab840: ville du seriøst lagt en 4 mnd gammel baby for å sove i bilen når dere var i familieselskap? Bilen stod på parkeringen, ca 25 meter unna. Tenk på alle som sitter å skravler, tror du det bare er å åpne et vindu? Nei vettuhva... Jeg hadde gjerne takket ja til å låne et annet rom i huset hvis det ikke var for at det uansett var greit å tenke på å kjøre hjemover, men aldri i verden om jeg hadde gått og lagt han i bilen alene og så gått tilbake i huset. Andre får gjøre som de vil med sine barn, men for meg er det uaktuelt både å gå fra han sovende i bil (om han sovner mens vi kjører) og å gå å legge han der og forlate bilen... Anonymous poster hash: ef068...6ef Ja, det hadde jeg SERIØST gjort hvis jeg ikke trodde han fikk sove noe annet sted. Men ikke med bilen 25 m unna. Den opplysningen sto ikke i innlegget ditt, så da endrer du jo hele premisset for å si ja eller nei. Men om det var sjokkerende: nei, fortsatt ikke. Jeg hadde tatt en vurdering og sagt at jeg neppe hører når han våkner, så derfor går det ikke. Anonymous poster hash: ff388...840
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #65 Skrevet 9. oktober 2016 Snakk om å kaste stein i glasshus! Anonymous poster hash: e7c91...106 Du legger merke til at dette er et TILSVAR, ikke sant? Anonymous poster hash: ff388...840
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #66 Skrevet 9. oktober 2016 Ab840 : jeg skrev det om å legge babyen i bilen i familieselskap som du svarte på men jeg har IKKE nevnt noe om å få flere barn enn man kan ta vare på... Så skjønner ikke hvorfor du angrep meg isåfall? Anonymous poster hash: ef068...6ef
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #67 Skrevet 9. oktober 2016 Du legger merke til at dette er et TILSVAR, ikke sant? Anonymous poster hash: ff388...840 Navnekallingen er det jo du som står for.. Anonymous poster hash: e7c91...106
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #68 Skrevet 9. oktober 2016 Navnekallingen er det jo du som står for.. Anonymous poster hash: e7c91...106 Nei. Jeg skrur hennes egen retorikk til et par hakk. Anonymous poster hash: ff388...840
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #69 Skrevet 9. oktober 2016 Ab840 : jeg skrev det om å legge babyen i bilen i familieselskap som du svarte på men jeg har IKKE nevnt noe om å få flere barn enn man kan ta vare på... Så skjønner ikke hvorfor du angrep meg isåfall? Anonymous poster hash: ef068...6ef Hvor angrep jeg deg? Anonymous poster hash: ff388...840
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #70 Skrevet 9. oktober 2016 Nei. Jeg skrur hennes egen retorikk til et par hakk. Anonymous poster hash: ff388...840 Jaja, bjelken i eget øye osv. Anonymous poster hash: e7c91...106
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #71 Skrevet 9. oktober 2016 Jaja, bjelken i eget øye osv. Anonymous poster hash: e7c91...106 Heldigvis kom min bjelke først noen innlegg senere... Anonymous poster hash: ff388...840
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #72 Skrevet 9. oktober 2016 http://mobil.ba.no/nyheter/helt-uakseptabelt/s/1-41-6717773 http://www.dagbladet.no/2009/06/26/nyheter/innenriks/barn/6906507/ http://www.dagbladet.no/2015/08/15/nyheter/trafikkulykker/innenriks/40630891/ Anonymous poster hash: 4068f...574
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #73 Skrevet 9. oktober 2016 https://www.nrk.no/sorlandet/rullet-avgarde-med-barna-1.6427577 Anonymous poster hash: 4068f...574
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #74 Skrevet 9. oktober 2016 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Bil-i-elven---tre-barn-reddet-121886b.html Anonymous poster hash: 4068f...574
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #75 Skrevet 9. oktober 2016 "Mange" ulykker? Hvor mange parkeringsplass-ulykker er det i året som bør avverges, mener du? Dette er et ikke-problem. Anonymous poster hash: ff388...840 Bilen min ble påkjørt av en lastebil på parkeringsplassen på en bensinstasjon. Så detilbyr skjer. Jeg har 2 år mellom mine barn,enten reiser jeg i butikken alene (når de er i barnehagen for eksempel), eller så tar jeg med meg barna inn. Sovner de,så vekker jeg de, eventuelt tar handlinga senere. Mest sannsynlig begynner ikke bilen å brenne, trille, bli påkjørt eller stjelt, men mine barn skal ikke våkne opp alene og redde i en bil og lure på hvor mamma er! Og jeg hadde aldri tilgitt meg selv hvis det faktisk hadde skjedd noe. For ikke å snakke om at det faktisk har vært flere barn som har dødd når de har blitt satt igjen i bilen mens mor/far har vært på shopping ol. Det aleine er nok til at jeg aldri setter igjen barna mine i bilen. 5 minutter kan fort bli mange timer hvis noen uforutsett skulle skjedd! Anonymous poster hash: bf15e...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå