Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #76 Skrevet 9. oktober 2016 Ingen av dere som lar barna være alene i bilen som tenker over hvor mye syke folk som lever i denne verden? Dere kan umulig se barnet hele tiden mens dere er inne i butikken, hva om noen tar barnet når dere ikke ser?  Anonymous poster hash: 3e74c...bf0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #77 Skrevet 9. oktober 2016 http://www.avisa-st.no/nyheter/article10199048.ece  Anonymous poster hash: 4068f...574
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #78 Skrevet 9. oktober 2016 Ingen av dere som lar barna være alene i bilen som tenker over hvor mye syke folk som lever i denne verden? Dere kan umulig se barnet hele tiden mens dere er inne i butikken, hva om noen tar barnet når dere ikke ser?  Anonymous poster hash: 3e74c...bf0 Hvor ofte kidnappes fremmede barn i Norge...?  Anonymous poster hash: ff388...840
Gjest Darwinia:-) Skrevet 9. oktober 2016 #79 Skrevet 9. oktober 2016 I see trees of green, red roses too. I see them bloom for me and you. And I think to myself...what a wonderful world. Â NOT!
Englenemine Skrevet 9. oktober 2016 #80 Skrevet 9. oktober 2016 Nei det er selvfølgelig ikke greit å forlate barn i bilen. Skjønner ikke engang spørsmålet! Herregud!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #81 Skrevet 9. oktober 2016 Bilen kan begynne og brenne og da har du INGEN kontroll! Håper noen som har fått overtent bil her inne på 30 sek la forklare hva som kan skje bedre enn meg.... Hjelpes meg hvor mange TV-serier/filmer har du sett deg blind på da??  Tror bilen din må være i skikkelig dårlig stand siden du går å tenker sånne skrekkscenarioer..! Når hørte du sist om sånne episoder i norske nyheter da? For garantert at det hadde kommet i nyhetene..  Jeg ler meg forderva av hysteriet ditt...   Anonymous poster hash: 0c23b...4ac
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #82 Skrevet 9. oktober 2016 Bruker din egen retorikk. Vondt når den slår tilbake...?  Anonymous poster hash: ff388...840 Vondt med tanke på de stakkers barna ja. Ellers så du bare morsom som prøver å rettferdiggjøre dine handlinger .  Anonymous poster hash: 7d31f...fa4
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #83 Skrevet 9. oktober 2016 Er bare å Google brann i bil, eller brann i parkert bil så ser dere at det forekommer oftere enn hva dere tror.  Anonymous poster hash: bf15e...87f
Yellow Brick Road Skrevet 9. oktober 2016 #84 Skrevet 9. oktober 2016 Nei, jeg ville ikke ha latt ungene sove i bilen om både mannen og jeg skulle ut å handle.  Da hadde en av oss enten blitt igjen i bilen. Jeg hadde heller aldri latt ungene være igjen i bilen og gått inn for å handle noe som tok tid.  Men ja, om jeg virkelig trengte melk eller brød eller medisiner eller noe sånn, så kunne jeg fint ha latt ungene sitte i bilen og løpt inn for å gjøre det.  Biler som står stille med motoren avslått og ikke blir ladet eller fylt bensin på, begynner ikke å brenne av seg selv. I alle fall skjer det så sjelden at jeg ikke regner det som noen risiko. Skulle jeg tenke sånn, måtte jeg ta ungene ut av bilen når jeg fyller bensin, for det er egentlig mye farligere.  Men mye farligere enn så og si null, er ikke så farlig det heller, så jeg ser ikke på det som noen risikofaktor heller. Det farligste å gjøre i bil, er å kjøre i den. Men det gjør vi jo likevel.  Skal man tenke sånn, burde man jo ikke sende barn i barnehagen heller, for der dør det jo mange flere barn enn i bilbranner.  Men om ingen barn ble sent i barnehager, ville det antageligvis skje enda flere ulykker på lekeplasser eller i hagen eller i trappa hjemme.  I alle fall hos dem av oss som ikke er så perfekte foreldre at vi er 30 cm fra dem til enhver tid. Og det er vel de fleste av oss ikke, heldigvis.  Biler som er parkert på en flat plass, begynner ikke å rulle av seg selv.  Det gjør heller ikke biler som er parkert i gir og med håndbrekket på, selv om det ikke er helt flatt. Så det er også en ikke-ting på lista mi.  Når ble sist et barn stjålet ut av en låst bil hvor motoren ikke går i Norge? Det skjer ikke så særlig ofte i andre sammenlignbare land heller.  Det er faktisk bare EN ting som gjør at jeg mener at folk må tenke seg nøye om før de etterlater barna i bilen, det er varmen og luftkvaliteten.  Selv i overskyet vær, blir det fort varmt og ubehagelig i bilen. Prøv selv.  Som sagt, jeg etterlot ikke mine små barn i bilen annet en noen få ganger når jeg hadde et nødvendig ærend som tok fem minutter, og det er ikke sånn at jeg anbefaler andre å gjøre det.  Men noen krise er det ikke om det skjer.  Og skulle barnet bli redd? Det er faktisk ikke farlig å bli redd heller. Kanskje er det til og med sunt å kjenne på litt forskjellige følelser, kanskje gjør ungene våre for lite av akkurat det.  Uten at det betyr at jeg synes vi med vilje skal gjøre at de blir redde.
Mamma til 2 søte Skrevet 9. oktober 2016 #85 Skrevet 9. oktober 2016 Hjelpes meg hvor mange TV-serier/filmer har du sett deg blind på da??  Tror bilen din må være i skikkelig dårlig stand siden du går å tenker sånne skrekkscenarioer..! Når hørte du sist om sånne episoder i norske nyheter da? For garantert at det hadde kommet i nyhetene..  Jeg ler meg forderva av hysteriet ditt...   Anonymous poster hash: 0c23b...4ac https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=brann+i+bil&gfe_rd=cr&ei=ZUv6V7_zKsGq8weC6oHYBA  Bare le deg forderva du 😊 Jeg er i stand til å ta vare på ungene mine. Finner bv ut at ungene dine sitter alene i bilen mens du er å handler... Værsågod! Små barn skal ikke være alene!!! Tenk at voksne mennesker ikke fatter det!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #86 Skrevet 9. oktober 2016 https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=brann+i+bil&gfe_rd=cr&ei=ZUv6V7_zKsGq8weC6oHYBA Bare le deg forderva du Jeg er i stand til å ta vare på ungene mine. Finner bv ut at ungene dine sitter alene i bilen mens du er å handler... Værsågod! Små barn skal ikke være alene!!! Tenk at voksne mennesker ikke fatter det!  Du har bare søkt på "brann i bil", du forstår at det er en forskjell på en bil som er påskrudd og avskrudd med tanke på brann? Det å begynne og blande barnevernet i denne saken er bare helt ubeskrivelig, det er nesten skammelig (har du ikke skamvett ovenfor mennesker som faktisk opplever omsorgssvikt?!).  Jeg forlater aldri sovende barn i bilen siden de sjeldent sover i bil, men jeg stikker ofte inn å handler mens de ser på DVD i bilen. Eneste som eventuelt får meg til å drasse to viltre tvillinggutter på butikken er viss jeg skal ha storhandel eller det er veldig varmt.  Anonymous poster hash: 98d66...be2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #87 Skrevet 9. oktober 2016 Politiet melder til barnevernet om de finner små barn/babyer forlatt alene i bilen.  Anonymous poster hash: 7d31f...fa4
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #88 Skrevet 9. oktober 2016 Bilen kan begynne og brenne og da har du INGEN kontroll! Håper noen som har fått overtent bil her inne på 30 sek la forklare hva som kan skje bedre enn meg.... Og det skjer noen tusen ganger i året eller??  Anonymous poster hash: 7f41c...022
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #89 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg har lagt inn flere linker til ulykker som har skjedd her i norge ved at noen har gått fra barn i en bil. Utenom en artikkel som omhandlet et barn i dannmark.  Anonymous poster hash: 4068f...574
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #90 Skrevet 9. oktober 2016 Og jeg kunne postet enda flere også.  Anonymous poster hash: 4068f...574
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #91 Skrevet 9. oktober 2016 Om man er alene og mann må, så springer man inn. Men om mann er to voksne sitter den ene igjen i bilen.  Anonymous poster hash: b969a...0c2
Ophiophagus Hannah Skrevet 9. oktober 2016 #92 Skrevet 9. oktober 2016 Denne diskusjonen har vært her flere ganger, og vekker alltid sterke reaksjoner. Noen går fra barn i bil, og noen gjør det ikke.  Jeg gjør det ikke. Synes det er helt unødvendig.  Er ikke et hysterisk menneske, og vet at barna mine for lov til mye som andre ikke får, men å gå fra barn i bil, klarer jeg ikke.  Har opplevd ubehagelige ting selv. En gang åpnet en mann (tydelig psykisk ustabil) opp bildøren, og prøvde å dra ut lillebroren min. Faren min begynte å kjøre for å komme unna, og holdt fast broren min. Mannen ble slept etter bilen, før han slapp... Vet dette ikke skjer ofte (heldigvis) men ikke særlig festlig....  Veldig mange folk som kommer og går i butikken, og veldig mye folk som går forbi butikken på gate. Ikke et sted hvor jeg vil gå fra barna. Men jeg bryr meg ikke så mye om at andre tar andre valg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #93 Skrevet 9. oktober 2016 Vondt med tanke på de stakkers barna ja. Ellers så du bare morsom som prøver å rettferdiggjøre dine handlinger .   Anonymous poster hash: 7d31f...fa4 Nå er altså ungene så store at de går på skolen, så noen rettferdiggjørelse trengs ikke. Heller ikke da de satt i bilen, for der hadde de det helt flott, og aldeles trygt. Ikke elv eller vann så langt øyet rakk, ikke kidnappere av noe slag...  Anonymous poster hash: ff388...840
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #94 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg har lagt inn flere linker til ulykker som har skjedd her i norge ved at noen har gått fra barn i en bil. Utenom en artikkel som omhandlet et barn i dannmark.  Anonymous poster hash: 4068f...574 Var det alt du klarte å finne, spredd ut over mer enn ti år? For i så fall er det ikke spesielt farlig. To av dem hadde åpenbart parkert i en bakke/helling. Det bør en normalbegavet person skjønne at man ikke kan.  Anonymous poster hash: ff388...840
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #95 Skrevet 9. oktober 2016 Politiet melder til barnevernet om de finner små barn/babyer forlatt alene i bilen.  Anonymous poster hash: 7d31f...fa4 Forlatt, ja. Men de er jo ikke forlatt hvis de står 4 meter fra husveggen. Ringer politiet BV hvis de ser en barnevogn også...? For i vogna står jo unger enda mer utsatt. Dere som er redde for "gærninger", lar dere barna sove i vogn ute?  Anonymous poster hash: ff388...840
Hjertefru Skrevet 9. oktober 2016 #96 Skrevet 9. oktober 2016 Nei, jeg ville ikke ha latt ungene sove i bilen om både mannen og jeg skulle ut å handle.  Da hadde en av oss enten blitt igjen i bilen. Jeg hadde heller aldri latt ungene være igjen i bilen og gått inn for å handle noe som tok tid.  Men ja, om jeg virkelig trengte melk eller brød eller medisiner eller noe sånn, så kunne jeg fint ha latt ungene sitte i bilen og løpt inn for å gjøre det.  Biler som står stille med motoren avslått og ikke blir ladet eller fylt bensin på, begynner ikke å brenne av seg selv. I alle fall skjer det så sjelden at jeg ikke regner det som noen risiko. Skulle jeg tenke sånn, måtte jeg ta ungene ut av bilen når jeg fyller bensin, for det er egentlig mye farligere.  Men mye farligere enn så og si null, er ikke så farlig det heller, så jeg ser ikke på det som noen risikofaktor heller. Det farligste å gjøre i bil, er å kjøre i den. Men det gjør vi jo likevel.  Skal man tenke sånn, burde man jo ikke sende barn i barnehagen heller, for der dør det jo mange flere barn enn i bilbranner.  Men om ingen barn ble sent i barnehager, ville det antageligvis skje enda flere ulykker på lekeplasser eller i hagen eller i trappa hjemme.  I alle fall hos dem av oss som ikke er så perfekte foreldre at vi er 30 cm fra dem til enhver tid. Og det er vel de fleste av oss ikke, heldigvis.  Biler som er parkert på en flat plass, begynner ikke å rulle av seg selv.  Det gjør heller ikke biler som er parkert i gir og med håndbrekket på, selv om det ikke er helt flatt. Så det er også en ikke-ting på lista mi.  Når ble sist et barn stjålet ut av en låst bil hvor motoren ikke går i Norge? Det skjer ikke så særlig ofte i andre sammenlignbare land heller.  Det er faktisk bare EN ting som gjør at jeg mener at folk må tenke seg nøye om før de etterlater barna i bilen, det er varmen og luftkvaliteten.  Selv i overskyet vær, blir det fort varmt og ubehagelig i bilen. Prøv selv.  Som sagt, jeg etterlot ikke mine små barn i bilen annet en noen få ganger når jeg hadde et nødvendig ærend som tok fem minutter, og det er ikke sånn at jeg anbefaler andre å gjøre det.  Men noen krise er det ikke om det skjer.  Og skulle barnet bli redd? Det er faktisk ikke farlig å bli redd heller. Kanskje er det til og med sunt å kjenne på litt forskjellige følelser, kanskje gjør ungene våre for lite av akkurat det.  Uten at det betyr at jeg synes vi med vilje skal gjøre at de blir redde. Takk! For et fornuftig innlegg i en ellers surrealistisk tråd.
anonomous Skrevet 9. oktober 2016 #97 Skrevet 9. oktober 2016 En på 9 mnd og en på 2 år...? I samme vogn eller hver sin, da? Og hvordan triller du handlevogna da?  Hadde ikke ungene sovet så godt i bilen kunne jeg aldri ha handlet. Blei aleine da en var 2 og en var 3, og det er dessverre så viktig med mat at jeg måtte handle inn.  Anonymous poster hash: ff388...840 Kan hende folk har svart det samme og jeg gjentar nå (har ikke lest hele tråden). Men baby på 9 mnd i bæresele og 2 åringen i handlevogna... Du går bare ikke fra de når du skal handle..!
sug lut Skrevet 9. oktober 2016 #98 Skrevet 9. oktober 2016 Syns ikke det er greit av dere å gå på personangrep fordi man ikke er enig ! Man velger ikke å plutselig bli alene. Man kan ha fått tre barn også skjer det et brudd med partneren. Det man trodde skulle være et livslangt ekteskap gikk plutselig ikke. Man kan bli enke og alene med to barn. Det er slikt man ikke velger. Man trenger ikke å være enig i alt i denne verden. Men å snakke om at man er dårlige foreldre fordi man ikke gjør det samme som deg. DET er å gå langt over streken. Herre, man blir ikke ubrukelig og slipper å tenke fordi man blir enke.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #99 Skrevet 9. oktober 2016 Var det alt du klarte å finne, spredd ut over mer enn ti år? For i så fall er det ikke spesielt farlig. To av dem hadde åpenbart parkert i en bakke/helling. Det bør en normalbegavet person skjønne at man ikke kan.  Anonymous poster hash: ff388...840 Nei det var mange flere artikler også. Du kan jo søke litt selv. Hver sommer kommer det slike artikler.  Anonymous poster hash: 4068f...574
Hjertefru Skrevet 9. oktober 2016 #100 Skrevet 9. oktober 2016 De grusomste sakene som er linket til er jo de med foreldre som tror de har levert unger i barnehagen, mens de i realiteten sitter igjen i en varm bil. De har jo ikke med vilje latt ungen sitte i bilen mens de er inne og handler matvarer, det er hjernen deres som har spilt dem et grusomt puss.... Det kommer ofte av rutinebrudd, at de har tankene andre steder osv. Kan jo ikke sammenlignes med å la et sovende barn sitte i bilen mens du stikker inn for å kjøpe en pakke ob og en melkekartong... Ellers slutter jeg meg til YBRs syn på saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå