Gjest Antarctica Skrevet 9. oktober 2016 #101 Skrevet 9. oktober 2016 Takk! For et fornuftig innlegg i en ellers surrealistisk tråd. Støttes.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #102 Skrevet 9. oktober 2016 De grusomste sakene som er linket til er jo de med foreldre som tror de har levert unger i barnehagen, mens de i realiteten sitter igjen i en varm bil. De har jo ikke med vilje latt ungen sitte i bilen mens de er inne og handler matvarer, det er hjernen deres som har spilt dem et grusomt puss.... Det kommer ofte av rutinebrudd, at de har tankene andre steder osv. Kan jo ikke sammenlignes med å la et sovende barn sitte i bilen mens du stikker inn for å kjøpe en pakke ob og en melkekartong... Ellers slutter jeg meg til YBRs syn på saken. Ja det var kun den ene saken. De tre andre sakene var fra norge. Der det handlet om barn som satt alene i en bil som trillet avgårde. To endte i elva og to dro avgårde nedover en bakke og kræsjet.  Anonymous poster hash: 4068f...574
Hellejenta Skrevet 9. oktober 2016 #103 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg syns ikke det er greit å la barn som er 9 måneder og 2 år være igjen sovende i bilen mens jeg handler. Og blir overasket over hvor mange som syns det er greit. Jeg begynte ikke å la barna være igjen i bilen før de skjønte hvor jeg var, de var våkne og så gamle at det kunne ta av beltet selv og gå ut av bilen. Og da er jeg korte turer inne for å kjøpe avis,melk etc.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #104 Skrevet 9. oktober 2016 Mye kan skje viss dere forlater barna deres sovende i en bil!! Det trenger ikke å skje noe med bilen.. Men med dere inne på butikken!! Tenk viss dere får hjerneblødning eller noe... (Å ingen andre vet at barna deres er i bilen, å du kan ikke fortelle dem det siden du er syk)  Ja da sitter jo faen meg barna inni bilen uten hjelp........  Tenk dere nøye igjennom. Det trenger ikke skje noe med barna deres men med dere....  Anonymous poster hash: 82489...b58  Tenk om du får en hjerneblødning mens du kjører i 80 km. med ungen i baksetet!  Anonymous poster hash: ed5dd...38f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #105 Skrevet 9. oktober 2016  Tenk om du får en hjerneblødning mens du kjører i 80 km. med ungen i baksetet!  Anonymous poster hash: ed5dd...38f Ja men man trenger ikke slutte å kjøre bil av den grunn.  Men denne tråden handler faktisk om å forlate barna mens man går på butikken. Noe jeg aldri blir å gjøre.. Håper de fleste foreldre lar vær å forlate barna sine for å gå på butikken.. Ta barna med eller bli hjemme å bestill Adams matkasse!   Anonymous poster hash: 82489...b58
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #106 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg møtte ei på butikken som etterlot sitt 7 uker gamle barn i senga hjemme for å gå på butikken 500m hjemmefra. Det tok jo tross alt kortere tid å handle uten ungen, enn med, og ungen hadde ikke vondt av å gråte litt. Hun var tross alt snart hjemme. Barnet var etterlatt helt alene. 😱  Innbrudd? Brann? Kveles i eget gulp? Dyna over hodet?  Mange scenario gikk gjennom hodet mitt. Ja, denne moren mistet etter hvert senere sine barn pga omsorgssvikt.  Anonymous poster hash: 496ff...b22
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #107 Skrevet 9. oktober 2016  Tenk om du får en hjerneblødning mens du kjører i 80 km. med ungen i baksetet!  Anonymous poster hash: ed5dd...38f Jeg ser ikke relevansen i disse argumentene. Ingen er sikret mot uhell. Men man kan gjøre sitt for å unngå de så langt det lar seg gjøre.  Man kjører ikke uten sikkerhetsbelte, man går ikke fra ungen uten tilsyn. Common sense spør du meg.  Anonymous poster hash: fa62f...796
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #108 Skrevet 9. oktober 2016 Hjelpes meg hvor mange TV-serier/filmer har du sett deg blind på da??  Tror bilen din må være i skikkelig dårlig stand siden du går å tenker sånne skrekkscenarioer..! Når hørte du sist om sånne episoder i norske nyheter da? For garantert at det hadde kommet i nyhetene..  Jeg ler meg forderva av hysteriet ditt...   Anonymous poster hash: 0c23b...4ac http://sandnesposten.no/politilogg/oppsto-brann-i-parkert-bil-ble-utbrent/19.10911 http://www.ystadsallehanda.se/nyheter/bil-brann-pa-parkering-2/ http://www.oblad.no/bilbrann/enebakk/bil-sto-i-brann-i-enebakk/s/5-68-106376 http://drm24.no/nyheter/parkert-bil-totalskadd-i-brann-166234 https://www.nrk.no/rogaland/brann-i-parkert-bil_-1.11862258  Anonymous poster hash: c68e7...a1e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #109 Skrevet 9. oktober 2016 For meg så er det siste den største grunnen. Å våkne alene fastspent i setet. Det synes jeg ikke er greit.  Med logikken til flere her kunne jeg levert størstemann i barnehagen mens minste sover hjemme. Det tar mindre enn 15 min.  Det er ikke hysterisk å ikke ha kontroll over sovende barn. Tanken på å la barn gråte i 10 minutter alene synes jeg er fæl. I hvert fall når grunnen er at mor skal kunne handle uten stress.   Anonymous poster hash: fa62f...796  Jeg har gjort det flere ganger, hvis ene barnet er sykt, leverer jeg det andre barnet i bhg mens det syke ligger hjemme å sover.  Når er vi heldig da for bhg ligger 100 m borti gata, kan se bhg/huset vårt hele veien og ifra gangen i bhg. Bruker fort 10-15 min men ser ikke på dette som noe farligere enn å gå utenfor huset å med søpla og kanskje rydde opp litt leker på plena mens barnet sover formiddagsblund inne.   Anonymous poster hash: f023a...c7f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #110 Skrevet 9. oktober 2016 Altså, hvem gjør slikt?! Barna var jo små type 9mnd og ett barn på to år ca Greit at de hørte ungene på mobilen men likevell. Da kan heller den ene forelderen sitte igjen i bilen mens den andre handler.  Ser på gamle unge mødre episoder hvor en gammel kjent blogger lot de sovende barna sitte i bilen mens hun og ektemannen handlet.  Hva mener dere?  Anonymous poster hash: f3507...b81 Hvis mobilen fungerer som babycall er det vel greit? Ikke på et storsenter liksom men på en lokslbutikk med p-plassen rett utenfor?  Anonymous poster hash: ef1f6...2d1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #111 Skrevet 9. oktober 2016 Hvis mobilen fungerer som babycall er det vel greit? Ikke på et storsenter liksom men på en lokslbutikk med p-plassen rett utenfor?  Anonymous poster hash: ef1f6...2d1 Vi bruker mobil som baby call, men da trenger man jo to mobiler. Hvem har det, uten å være to personer også...   Anonymous poster hash: fa62f...796
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #112 Skrevet 9. oktober 2016 https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=brann+i+bil&gfe_rd=cr&ei=ZUv6V7_zKsGq8weC6oHYBA  Bare le deg forderva du 😊 Jeg er i stand til å ta vare på ungene mine. Finner bv ut at ungene dine sitter alene i bilen mens du er å handler... Værsågod! Små barn skal ikke være alene!!! Tenk at voksne mennesker ikke fatter det! Nei, men herregud... Slutt og vær så innmari ufin da.  Anonymous poster hash: ef1f6...2d1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #113 Skrevet 9. oktober 2016 Vi bruker mobil som baby call, men da trenger man jo to mobiler. Hvem har det, uten å være to personer også...   Anonymous poster hash: fa62f...796 Jeg tror den episoden hi snakker om er den der foreldrene er inne i en bilbutikk? Hvis det er den episoden eg tenker på, så ser de på biler i en sjappe med enorme glassvinduer ut mot parkeringsplassen rett utenfor, samtidig som de har tlf med som babycall.  Anonymous poster hash: ef1f6...2d1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #114 Skrevet 9. oktober 2016 Hvorfor avslutter du headingen med en smiley? Er det passende å avslutte den setningen med et godt smil? Jeg blir like oppgitt over smiley-inflasjonen som foreldre som forlater unger i biler.  Anonymous poster hash: dc436...3a2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #115 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg mener å huske at når saken med han lille gutten som satt alene i bilen som trillet ut i elva var hett var nærmest alle her inne enig om at små barn hadde ingenting fastspent alene i en bil å gjøre.  Anonymous poster hash: 4068f...574
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #116 Skrevet 9. oktober 2016 Aldri i verden om jeg forlater barna mine i bilen alene, sovende eller våken. Er det noe som er sååå viktig å få gjort så får jeg heller ta de med inn.  Det er ikke mange måneder siden en bil trillet i elva med en liten gutt sittende inni. Mor var på butikken og handlet. Det gikk heldigvis bra med gutten, men han må nok ha hatt englevakt x 10.  Anonymous poster hash: 43aef...eac
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #117 Skrevet 9. oktober 2016 HI her.  Spennende å se alle svarene her inne. Tydeligvis er vi vidt forskjellige alle sammen. Personlig er jeg sjokkert over at folk syntes dette er greit. For meg finnes ikke dette greit. Sjansen for at barnet vil bli kidnappet, at bilen begynner å brenne er liten. Det jeg imidlertid er mer redd for erhvirdan barn vil ha det psykisk ved at foreldrene etterlater de fastspent ett sted. Jeg har selv tvillinger på to år hvor far jobber endel. Det har aldri falt meg inn å etterlate de alene i en bil. Da begge var under året tok jeg som oftest tvillingvognen eller hadde den ene i handlekurven mens jeg bar den andre. Tungvint joda men det kunne aldri falt meg inn å gjøre det annerledes. I visse butikker får jeg ikke handlet med tvillingvogn da det er masse folk. Det kunne aldri falt meg inn å parkert ungene utenfor butikken. Nei vet du hva. Vi bor nå 300m fra butikken. Såklart er ungene alltid med meg .  Sist men ikke minst er vi to foreldre går den ene å handler mens den andre sitter i bilen.  Anonymous poster hash: f3507...b81
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #118 Skrevet 9. oktober 2016 Hvorfor avslutter du headingen med en smiley? Er det passende å avslutte den setningen med et godt smil? Jeg blir like oppgitt over smiley-inflasjonen som foreldre som forlater unger i biler.  Anonymous poster hash: dc436...3a2 Avslutter med ett tegn slik at det er lettere å finne mitt innlegg blant alle innleggene her inne. Da skiller det seg mer ut.  Hi  Anonymous poster hash: f3507...b81
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #119 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg tror den episoden hi snakker om er den der foreldrene er inne i en bilbutikk? Hvis det er den episoden eg tenker på, så ser de på biler i en sjappe med enorme glassvinduer ut mot parkeringsplassen rett utenfor, samtidig som de har tlf med som babycall.  Anonymous poster hash: ef1f6...2d1 Er det denne episoden Hi?  Anonymous poster hash: ef1f6...2d1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #120 Skrevet 12. oktober 2016 https://www.nrk.no/rogaland/naf-etterlyser-informasjon-om-kvifor-dette-skjer-sa-ofte-1.13173682 Â Anonymous poster hash: 493be...7fd
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #121 Skrevet 18. oktober 2016 Dere som er redd for å forlate barnet noen minutter alene i bilen, hva gjør dere om dere har glemt noe i huset og må inn igjen etter å ha festet begge barna i bilen. Tar dere dem med inn da eller? Bilen kan jo starte å brenne! Du kan jo falle om akkurat idet du kommer inn døra og ingen vet at barna er i bilen! Tenk om det tar litt tid å finne tingen du glemte fordi den lå ikke akkurat der du trodde du la den?  Anonymous poster hash: 2a529...f6f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #122 Skrevet 18. oktober 2016  Ja, for det skjer jo ofte! Skal man tenke på slikt så kan man ikke kjøre med ungene heller. Det er nok flere barn som dør i bilulykker enn det er i bilbrann i bil som ikke står og går. Vil tro det er flere barn som blir påkjørt og drept når de går ute også, så om man er så hysterisk så må man slutte med det meste og sitte inne.  Anonymous poster hash: ed5dd...38f   Samboeren min har to barn på 14 og 16, og når dem var 1 og 3 år, så gikk hans daværende samboer inn på butikken etter melk og noe annet småtteri som tok noen få minutter. Da hun kom ut, sto bilen i full fyr og flammer! Så ja, dette kan skje. Det har man ingen garantier for. Det lengste jeg går unna bilen min når barna er med ( 3 og 10 år) er rundt bilen for å fylle drivstoff. Jeg ar aldri tørt å gå fra dem. Jeg handler alltid før jeg henter i barnehagen.  Anonymous poster hash: b250f...4f0
Blondzilla Skrevet 18. oktober 2016 #123 Skrevet 18. oktober 2016 Det er ikke greit. Aldri! Jeg har tre barn under 5 år og en mann som er mye borte. Klarer da å handle for det! Hvor talentløse er dere egentlig? Babyen sitter i handlevogna, de to andre GÅR! Naboens bil sto parkert med tenningen av, og av en eller annen grunn selvantente den. Fullstendig utbrent på minutter.
Blondzilla Skrevet 18. oktober 2016 #124 Skrevet 18. oktober 2016 Dere som er redd for å forlate barnet noen minutter alene i bilen, hva gjør dere om dere har glemt noe i huset og må inn igjen etter å ha festet begge barna i bilen. Tar dere dem med inn da eller? Bilen kan jo starte å brenne! Du kan jo falle om akkurat idet du kommer inn døra og ingen vet at barna er i bilen! Tenk om det tar litt tid å finne tingen du glemte fordi den lå ikke akkurat der du trodde du la den?  Anonymous poster hash: 2a529...f6f Ja, jeg tar de faktisk ut sv bilen igjen. Skjedde senest i går da heg hadde gjemt telefonen inne.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #125 Skrevet 18. oktober 2016 Ville likt å se noe statistikk eller troverdig info som støtter dette med at de er "vanlig" at nyere biler selvantennes... (Sorry, men forskjellige utsagn fra anonyme på nettet tar jeg ikke som sikker kilde.)  Jeg har latt yngste sove endel i bilen. Handlet i ca 20 min på butikken en gang i uka og hadde med babycall da jeg regnet med at h*n kom til å sovne på vei dit. Tror h*n våknet 2-3 ganger ila det året (startet da h*n var over 1 år og byttet bilstol) og hentet da i bilen. Var ikke lenger vei enn ut til vogna da h*n sov hjemme. Med mellomste har det ikke vært aktuelt da h*n sov veldig lett og våknet med en gang bilen stoppet. Får se hvordan det blir med miste her men tror ikke det blir aktuelt da jeg ikke kan handle på den butikken jeg handlet på før, og de nye her har alt for mye "trafikk" og for lang vei til bilen etter min mening. (Forresten, om eldste fremdeles sov da jeg parkerte i garasjen hjemme tok jeg på babycall og lot h*n sove til h*n våknet selv.)  MEN, for all del, om noen har informasjon fra en sikker kilde som fraråder dette vil jeg selvfølgelig ta dette til etterretning! (Om man setter fra seg en barnevogn ute i USA blir man vel nærmest fratatt barnet?)  Anonymous poster hash: abdc8...3a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå