Gå til innhold

Dater den perfekte mann.... Men er han det???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om han er seriøst interessert i deg.

Bare krev at han i morgen må være 100 % åpen og ærlig om det som har skjedd, hvorfor han ikke har fortalt noe før, hvorfor han ba deg være forsiktig osv. Si at eneste måten dere kan ha en sjanse er om han NÅ er 100 % åpen og ærlig.

Jeg har vært i en lignende situasjon. Eller, det er litt feil, men litt lik problemstilling likevel.

Jeg og en type var interessert i hverandre, veldig interessert. Vi møttes flere ganger, hadde sex en gang, men hadde da egentlig funnet ut at det uansett ikke ville bli oss. Vi fortsatte som venner og ble også kolleger. Senere traff han henne som han ble samboer med og fikk barn med. Noen år etterpå satte en person som ikke likte meg ut et stygt rykte om meg og han, og fortalte dette til hans samboer. Hun hadde ingen grunn til å ikke stole på det hun ble fortalt (hun stod personen nær). Hun freaket litt ut (naturligvis, for det hun ble fortalt var stygt). Han er en type som er veldig lojal, og han mener at forhold mellom to ikke angår andre, så i en normal situasjon så ville han ikke fortalt noen detaljer om hva som hadde foregått mellom ham og meg.

Men han forstod at eneste måten samboeren kunne tro ham og stole på ham videre var å fortelle alle detaljer om meg og ham. Det gjorde han, og samboeren trodde ham heldigvis.

En stund senere møttes han og jeg tilfeldig igjen og da ba ham om unnskyldning for at han hadde vært nødt til å fortelle samboeren så mye detaljer om vår relasjon, han hadde hatt dårlig samvittighet for at han gjorde det.

Jeg og han hadde jo ikke noe å skjule, så det var helt greit for meg at han hadde gjort det. Spesielt fordi jeg visste at samboeren var så riktig for ham, at de var bra for hverandre, og da var det helt greit for meg at litt detaljer ble fortalt henne.

Forskjellig situasjon, men mulig din date er i samme dilemma som min "eks" var i, at han i utgangspunktet er veldig lojal som person og derfor sliter med å skulle utlevere forholdet til eksen - spesielt hvis det kan skape problemer for henne.

Hvis det er en slik grunn som ligger bak hos ham, da er han jo egentlig en mann man bør ta vare på, for ikke alle er så lojale.

Men krev at han er 100 % åpen, for det er nok det eneste som kan redde forholdet for dere.

Krysser fingrene for at du får en troverdig og ærlig forklaring som du kan akseptere slik at det kan ordne seg for dere.

Lykke til i morgen!

Anonymous poster hash: cfec1...17b

Jeg skal be han legge frem alt.

Grugleder meg

Anonymous poster hash: fb1ec...c11

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg forstår deg meget godt HI!

Hadde min venninne introdusert meg for en mann hun hadde hatt et langvarig forhold til, hadde vært nok med noen mnd for min del, så hadde jeg seriøst begynt å lure.

Jeg vil ikke ha verken et seksuelt eller utover vennskapelig forhold til noen mann min venninne har vært involvert i på samme måte.

Jeg hadde følt det som et enormt svik av de begge og hadde konfrontert de umiddelbart!

Jøss...

Bare... jøss.

Skrevet

Jøss...

Bare... jøss.

Ikke Jesus? Hvorfor er dette så jøss da?

Anonymous poster hash: 5e97a...167

Skrevet

Jøss...

Bare... jøss.

Er ikke uvanlig å føle det slik. Jeg vil heller ikke være med en mann som har vært på venninner av meg, det blir bare ekkelt og rart for min del.

Anonymous poster hash: 17bb2...34f

Skrevet

Da er middagen gjennomført og den ble ganske spesiell..

Jeg kom hjem til han til avtalt tid. Middagen var klar og der satt han... Og barna hans! Jeg ble litt satt ut. Skulle jo rense luften, men måtte gjøre det beste ut av det. Han spør så hvor mitt barn er, og jeg svarer som sant er at hun er hos barnevakt slik at vi kunne kose oss. Han sier da at jeg burde ha forstått at barna skulle være med da middagen var klokken 18.00. Jeg sa som sant er at jeg ikke kunne forstå dette ut i fra en invitasjon som ikke spesifiserte dette og at jeg synes det er for tidlig da vi ikke har definert oss som et par enda. I tillegg er stemningen litt for anspent til at jeg ønsker det. Han sa "hæ!? Trodde vi hadde det fint.. Liker du meg ikke? Hva er anspent? Vi har det da så koselig sammen!"

Her ble jeg stum og endret emne for barnas skyld.

Etter middagen tok vi oppvasken sammen mens barna så TV i stuen. Jeg spurte han når barna legger seg, for jeg tenkte vi kunne snakke litt sammen. Han sier så at barna har fått lov å være oppe litt lenger i dag da de feirer at pappa endelig har det bra igjen. Jeg tenkte "HÆÆÆÆÆÆ!!!???" Men sa det ikke. Etterhvert la disse barna seg og jeg sa til han at i følge min venninne så var de bare venner og hadde sex noen få ganger og resten av det hun har fortalt og ba om hans syn på saken. Han svarer noe så tåpelig som "vel.. Etter en stund i et forhold, så dabber sexlysten av og de siste to årene hadde de ikke sex, men like fullt et forhold". Jeg sa "et forhold har ofte sex mer enn 3-4 ganger tilsaman før det dabber av." Han så på meg som et spørsmålstegn og sa "ja... Jeg vet ingenting om forhold. Vært singel så lenge, men du kan jo fortelle det du?!" Det her ble så rart at jeg valgte å avslutte kvelden. På vei hjem fikk jeg sms der han takket for en hyggelig kveld. Perfekt rett og slett kalte han den.

Da jeg kon hjem skrev jeg sms tilbake og sa at jeg er usikker på oss og om vi har noen fremtid. Han svarte "litt sent og dumt å komme med dette nå. Barna er jo så involvert"

Jeg har ikke svart på dette. For det er umulig å svare på.. Denne mannen må jeg bare kvitte meg med rett og slett. Det her er for dumt og helt absurd!

Takk for at dere følger og støtter meg

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke Jesus? Hvorfor er dette så jøss da?

Anonymous poster hash: 5e97a...167

Et "enormt" svik... At voksne folk har vært i forhold før?

Gjest Antarctica
Skrevet

(Men han her kommer nok ikke til å komme i så mange forhold etterpå heller, han er jo sosialt handikappet.)

Gjest Skrekkøgla
Skrevet

Jeg kom hjem til han til avtalt tid. Middagen var klar og der satt han... Og barna hans! Jeg ble litt satt ut. Skulle jo rense luften, men måtte gjøre det beste ut av det. Han spør så hvor mitt barn er, og jeg svarer som sant er at hun er hos barnevakt slik at vi kunne kose oss. Han sier da at jeg burde ha forstått at barna skulle være med da middagen var klokken 18.00. Jeg sa som sant er at jeg ikke kunne forstå dette ut i fra en invitasjon som ikke spesifiserte dette og at jeg synes det er for tidlig da vi ikke har definert oss som et par enda. I tillegg er stemningen litt for anspent til at jeg ønsker det. Han sa "hæ!? Trodde vi hadde det fint.. Liker du meg ikke? Hva er anspent? Vi har det da så koselig sammen!"

Etter middagen tok vi oppvasken sammen mens barna så TV i stuen. Jeg spurte han når barna legger seg, for jeg tenkte vi kunne snakke litt sammen. Han sier så at barna har fått lov å være oppe litt lenger i dag da de feirer at pappa endelig har det bra igjen. Jeg tenkte "HÆÆÆÆÆÆ!!!???" Men sa det ikke. Etterhvert la disse barna seg og jeg sa til han at i følge min venninne så var de bare venner og hadde sex noen få ganger og resten av det hun har fortalt og ba om hans syn på saken. Han svarer noe så tåpelig som "vel.. Etter en stund i et forhold, så dabber sexlysten av og de siste to årene hadde de ikke sex, men like fullt et forhold". Jeg sa "et forhold har ofte sex mer enn 3-4 ganger tilsaman før det dabber av." Han så på meg som et spørsmålstegn og sa "ja... Jeg vet ingenting om forhold. Vært singel så lenge, men du kan jo fortelle det du?!" Det her ble så rart at jeg valgte å avslutte kvelden. På vei hjem fikk jeg sms der han takket for en hyggelig kveld. Perfekt rett og slett kalte han den.

Da jeg kon hjem skrev jeg sms tilbake og sa at jeg er usikker på oss og om vi har noen fremtid. Han svarte "litt sent og dumt å komme med dette nå. Barna er jo så involvert"

Jeg har ikke svart på dette. For det er umulig å svare på.. Denne mannen må jeg bare kvitte meg med rett og slett. Det her er for dumt og helt absurd!

Nå hører jeg bare Psycho Killer av Talking Heads.. Run, run, run , run awaaaaaaay.

Skrevet

Nå er jeg også enig i at dette er det bare å komme seg ut av. Virker jo nesten som om han nå brukte barna bevisst for å "fange" deg... og for å unngå å snakke om temaet.

Vet du, det er ikke lenger viktig hva som har skjedd mellom han og din venninne. Det viktige er at du og han ikke passer sammen. Du kan ikke leve med en mann som er så handikappet i å diskutere viktige ting, som kommuniserer så dårlig.

Jeg tror jeg rett og slett hadde holdt avstand både til han og din venninne en stund, for det virker som om det er ting de begge to holder tilbake for deg.

Prøv å se positivt på dette - du finner det ut nå før du er enda mer involvert. Og det at det blir så pussig vil være med på å kvele forelskelsen din fortere enn ellers. Den mannen du trodde du kjente er tydeligvis ikke den du trodde - ergo var du forelsket i et bilde og ikke slik han faktisk har vist seg å være.

Skrevet

Run Forrest run..........

Er det her virkelig sant?

Jeg var helt sikker på at det var din venninne som løy......helt til jeg leste dette innlegget. Han kan jo ikke være riktig god, han er jo sprut sprø :sjokkert:

Men dette burde vel venninnen din ha advart deg om, jeg nekter å tro at hun ikke har sett av noe av den her oppførselen. Jeg skjønner ikke hvordan hun kunne koble deg sammen med han her

Anonymous poster hash: 6b2f8...cd5

Skrevet

Jeg skjønner jo da ikke hvordan din venninne kunne anbefale denne fyren til deg om hun visste hvordan han var? For han er jo noko.

Skrevet

Hvorfor skrev du i startinnlegget ditt at venninnen din beskrev han som "en god mann", hvorfor satte du det i anførseltegn?

Skrevet

Venninnen min har jo åpenbart ikke hatt et forhold til han og derfor vet hun nok ikke hvordan han fungerer i et forhold.

Skal på kaffe hos henne i morgen og hun er klar over middagen i dag og har flere ganger spurt hvordan det har gått, men jeg er sliten og vil bare sove nå

Skrevet

Hvorfor skrev du i startinnlegget ditt at venninnen din beskrev han som "en god mann", hvorfor satte du det i anførseltegn?

Fordi jeg siterte. Ikke for noe annet

Skrevet

Både venninnen og mannen høres jo ustabile og helt koko ut begge to!

Jøje meg for ei suppe!

Hadde kvitta meg raskt med dem begge, jeg!

Anonymous poster hash: 484e2...48e
Skrevet

Fordi jeg siterte. Ikke for noe annet

Ok, tenkte kanskje venninnen din hadde vært litt ullen i beskrivelsen av han

Skrevet

Venninnen min har jo åpenbart ikke hatt et forhold til han og derfor vet hun nok ikke hvordan han fungerer i et forhold.

Skal på kaffe hos henne i morgen og hun er klar over middagen i dag og har flere ganger spurt hvordan det har gått, men jeg er sliten og vil bare sove nå

Men hun har bodd sammen med han, har fungert som en mor for barna han sine og de har hatt sex. Jeg synes det er veldig rart hvis hun ikke har sett noe snodig oppførsel før

Skrevet

Men hun har bodd sammen med han, har fungert som en mor for barna han sine og de har hatt sex. Jeg synes det er veldig rart hvis hun ikke har sett noe snodig oppførsel før

Da de bodde sammen var hun en morsfigur. Ganske naturlig tenker jeg.. Hun har ikke sagt hun har vært som en mor, ikke jeg heller. Bare han. At de hadde sex et par ganger er ikke et forhold da hun avsluttet det da han ville mer.. Jeg tror mer på venninnen min enn han her. Han ble helt syk i kveld. Alt for intens. Snart kan jeg være den han beskriver som mor for barna, for vi har hatt sex vi også...

Skrevet

Da de bodde sammen var hun en morsfigur. Ganske naturlig tenker jeg.. Hun har ikke sagt hun har vært som en mor, ikke jeg heller. Bare han. At de hadde sex et par ganger er ikke et forhold da hun avsluttet det da han ville mer.. Jeg tror mer på venninnen min enn han her. Han ble helt syk i kveld. Alt for intens. Snart kan jeg være den han beskriver som mor for barna, for vi har hatt sex vi også...

Men var det ikke slik at din venninne og han hadde bodd sammen lenge?

Når han er så spesiell og mener han og hun hadde et forhold, de bodde sammen, da nekter jeg å tro at hun ikke har merket denne merkelige siden ved ham! Det er garantert noe hun ikke forteller deg. Hvis ikke har han endret personlighet siden hun bodde med ham. En annen sak er hvorfor han mente du skulle være forsiktig med å ta dette opp med henne?

Jeg tror ikke lenger noen av dem er ærlige med deg, for det henger ikke på greip det noen av dem sier.

Skrevet

Men var det ikke slik at din venninne og han hadde bodd sammen lenge?

Når han er så spesiell og mener han og hun hadde et forhold, de bodde sammen, da nekter jeg å tro at hun ikke har merket denne merkelige siden ved ham! Det er garantert noe hun ikke forteller deg. Hvis ikke har han endret personlighet siden hun bodde med ham. En annen sak er hvorfor han mente du skulle være forsiktig med å ta dette opp med henne?

Jeg tror ikke lenger noen av dem er ærlige med deg, for det henger ikke på greip det noen av dem sier.

Dette finner jeg ut av i morgen. Nå må jeg sove. Blir så sliten av dette..

Skrevet

Dette finner jeg ut av i morgen. Nå må jeg sove. Blir så sliten av dette..

:klem:

Skrevet

:klem:

Takk

Skrevet

Huff... Du har nå fått bekrefta at han ikke er noe å samle på i hvert fall. Da har du heller ingen grunn til å forsøke å få detaljene i dette på plass, så jeg håper du klarer å glemme dette og gå videre.

Sender deg en trøsteklem!

Skrevet

:sjokkert:

Han høres ut som en du burde komme deg langt, langt vekk fra så fort som mulig, ja.

Skrevet

Sender ein klem! Sjølv når det er feil mann er det veldig trist når ein innser at det ein hadde håpt skulle bli akkurat det ein lengta etter ikkje blir likevel. Håpar det dukker opp ein ny snart! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...