Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #26 Skrevet 2. august 2016 Antakelig ville jeg ikke datet han om jeg visste.. Men kanskje ville jeg det likevel om han harde vært så dønn ærlig mot meg fra første stund. Men jeg har ikke mer myst til å date han nå for å si det slik.. Jeg har allerede kvittet meg med en løgner, så jeg orker ikke en til som er "full av hemmeligheter". Kommer til å konfrontere han i dag Anonymous poster hash: fb1ec...c11 Når det er flere år siden de to var involvert, de ikke har noen interesse av hverandre lenger og hun er lykkelig i nytt forhold så ser jeg ikke problemet med å ha et forhold til ham nå. Som sagt, jeg tror ikke han har løyet om det - da ville han jo være klin idiot om han "fortalte" det til deg ved å vise deg bilder på den måten. Jeg tror han har tatt for gitt at du visste. Venninnen din kan ha ment at dere passer så godt sammen at hun ville at du skulle bli kjent med ham uten fordommer. Jeg synes ikke han er en løgner. Og det virker ikke som om han prøver å skjule noe. Men det er selvfølgelig ditt valg. Om du ikke stoler på ham så har dere ingen fremtid. Bare vær sikker på at du ikke overfører følelser fra den løgneren du har kvittet deg med til denne nye mannen, for da kan det være du gir slipp på en veldlig god og ærlig mann pga. gamle følelser for andre. Snakk med ham, og husk å lytte til det han sier. Samme med din venninne. Ikke la drømmemannen gå for noe som kanskje er en bagatell. Er ikke sikkert denne mannen er "full av hemmeligheter". Anonymous poster hash: cfec1...17b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #27 Skrevet 2. august 2016 Når det er flere år siden de to var involvert, de ikke har noen interesse av hverandre lenger og hun er lykkelig i nytt forhold så ser jeg ikke problemet med å ha et forhold til ham nå. Som sagt, jeg tror ikke han har løyet om det - da ville han jo være klin idiot om han "fortalte" det til deg ved å vise deg bilder på den måten. Jeg tror han har tatt for gitt at du visste. Venninnen din kan ha ment at dere passer så godt sammen at hun ville at du skulle bli kjent med ham uten fordommer. Jeg synes ikke han er en løgner. Og det virker ikke som om han prøver å skjule noe. Men det er selvfølgelig ditt valg. Om du ikke stoler på ham så har dere ingen fremtid. Bare vær sikker på at du ikke overfører følelser fra den løgneren du har kvittet deg med til denne nye mannen, for da kan det være du gir slipp på en veldlig god og ærlig mann pga. gamle følelser for andre. Snakk med ham, og husk å lytte til det han sier. Samme med din venninne. Ikke la drømmemannen gå for noe som kanskje er en bagatell. Er ikke sikkert denne mannen er "full av hemmeligheter". Anonymous poster hash: cfec1...17b Enig med denne. Er det rart det er krig i verden? Anonymous poster hash: a78f6...e5b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #28 Skrevet 2. august 2016 Skjønner ikke problemet ditt, HI. Hvis du er så tverr som du fremstår her skjønner jeg godt at de ikke fortalte deg noe. Da ville du nektet å treffe han in the first place og på den måten ødelagt noe som kunne blitt et fint og godt forhold. Skjønner at du vil snakke med han om det, men måten du ordlegger deg på gjør at det høres ut som du er ute etter en krangel. Anonymous poster hash: 1ee7e...43b
Fru vims Skrevet 2. august 2016 #29 Skrevet 2. august 2016 Kanskje ham trodde du visste det? Siden han faktisk viste deg bildene. Prøvde ihvertfall ikke skjule det for deg.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #30 Skrevet 2. august 2016 Jeg kan ikke forstå alle disse svarene hvor folk mener dette er greit.. Å unnlate å si en ting er i beste fall å forskyve katastrofen en liten stund. Jeg vet ikke hvordan dere ble introdusert, men når hun kaller han en bekjent lyver hun faktisk. Man er litt mer enn en bekjent når man har vært sammen i mange år, og dette har hun nok ikke glemt. At de to er ferdige med hverandre er jo helt greit, men det er veldig rart å lyve om dette. Kanskje mest av venninnen din. Da hun introduserte han, hvilken setting var det? Hadde du møtt han via dating, felles sammenkomst el lignende? Uansett ville jo dette kommet frem. Siden de åpenbart skjuler dette - og selv om du så i albumet betyr ikke det at han vet at han har bildene der, selv så jeg igjennom et album med er av barna mine og der var det bilder jeg ikk husket at var der, så det er neppe sånn at han har lagt dette frem som åte. Barna hans hadde sannsynligvis sagt noe om dere var på felles middager med venninnen din, egentlig er dette veldig rart, for det er jo ikke som at et årelangt forhold bare forsvinner i glemmeboken, og man blir bekjente? Kjenner mannen hennes han? At så mange her inne mener dette er OK, viser bar hvor ustabilt dette forumet er, hvor første svar definerer resten av tråden. Dette er ikke normalt. En uskyldig flørt de to i mellom - greit nok - men et langvarig forhold? Hvorfor ble det slutt, tro? Anonymous poster hash: 9e5c5...efd
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #31 Skrevet 2. august 2016 Hva sa de da, Hi? Du skulle snakke med begge i dag. Anonymous poster hash: 877a2...f91
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #32 Skrevet 2. august 2016 Hvis det hadde skjedd på måten du beskriver ville jeg gjort, som også magefølelesen din sier, siden du skriver her: Hadet! Dårlig gjort!! Anonymous poster hash: 4d9d0...672
the amazing spidermamma Skrevet 2. august 2016 #33 Skrevet 2. august 2016 Det kan jo tenkes at han trodde at du visste at de hadde hatt et forhold for lenge siden? Siden dere jo er venninner? Hun burde ha vært ærlig før hun introduserte dere. Men hvis han er en bra mann, kan det jo hende at hun ville 'anbefale' ham selv om det ikke funket dem imellom. Prat med venninnen din, hør hvorfor hun ikke sa noe om dette. Det er jo trist hvis du lar dette ødelegge et godt forhold.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #34 Skrevet 2. august 2016 Oppdatert konfrontasjon med mannen: Spurte han i dag om han har hatt mer enn et bekjentskap med venninnen. Han ble litt satt ut og spurte hvor jeg hadde det fra. Ganske unnvikende. Jeg fortalte om at jeg fikk se i albumene og da sa han "oj.. Ja... Vi kjenner hverandre vi..." Jeg spurte så om han trodde det var greit å ikke fortelle noe slikt og han sa "det hadde jo kommet frem med tiden, men jeg synes ikke nå var rett tidspunkt." Jeg fortalte da at jeg mente at første møte var rett tidspunkt og at jeg føler meg ført "bak lyset". Han mente at dette var en bagatell, at han skulle fortelle det når tiden var inne og at det "bare" var et forhold på ca 3 år, men at hun stakk av med en annen- hennes nåværende mann. De ble venner igjen for barnas skyld og derfor er de venner i dag og hun har kontakt med barna og han da hun en tid var den eneste mammaen de kjente. Han har ikke hatt kjæreste etter henne og det er 4 år siden det ble slutt. Jeg sa at jeg har vært ærlig om alle mine ekser og at der rett og slett er dårlig gjort å ikke fortelle dette og ar jeg fortjener en ærlig mann. Jeg sa at jeg ikke kan date han før alle kort er på bordet og jeg må konfrontere venninnen. Han sa "jeg ville gått forsiktig frem". Forsøkt å ringe venninnen, men fikk sms om at hun er på jobb og ikke kan snakke, men ringer meg i morgen. Så da får jeg vente til i morgen Anonymous poster hash: fb1ec...c11
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #35 Skrevet 2. august 2016 Oppdatert konfrontasjon med mannen: Spurte han i dag om han har hatt mer enn et bekjentskap med venninnen. Han ble litt satt ut og spurte hvor jeg hadde det fra. Ganske unnvikende. Jeg fortalte om at jeg fikk se i albumene og da sa han "oj.. Ja... Vi kjenner hverandre vi..." Jeg spurte så om han trodde det var greit å ikke fortelle noe slikt og han sa "det hadde jo kommet frem med tiden, men jeg synes ikke nå var rett tidspunkt." Jeg fortalte da at jeg mente at første møte var rett tidspunkt og at jeg føler meg ført "bak lyset". Han mente at dette var en bagatell, at han skulle fortelle det når tiden var inne og at det "bare" var et forhold på ca 3 år, men at hun stakk av med en annen- hennes nåværende mann. De ble venner igjen for barnas skyld og derfor er de venner i dag og hun har kontakt med barna og han da hun en tid var den eneste mammaen de kjente. Han har ikke hatt kjæreste etter henne og det er 4 år siden det ble slutt. Jeg sa at jeg har vært ærlig om alle mine ekser og at der rett og slett er dårlig gjort å ikke fortelle dette og ar jeg fortjener en ærlig mann. Jeg sa at jeg ikke kan date han før alle kort er på bordet og jeg må konfrontere venninnen. Han sa "jeg ville gått forsiktig frem". Forsøkt å ringe venninnen, men fikk sms om at hun er på jobb og ikke kan snakke, men ringer meg i morgen. Så da får jeg vente til i morgenAnonymous poster hash: fb1ec...c11 hva mente han med gå forsiktig frem?? Anonymous poster hash: 71615...b7c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #36 Skrevet 2. august 2016 hva mente han med gå forsiktig frem?? Anonymous poster hash: 71615...b7c Jeg vet ikke, jeg spurte ikke. Jeg var ferdig med samtalen i det jeg sa "jeg må finne ut av dette ved å snakke med xxx", så jeg svarte bare "det velger jeg helt selv" og gikk. Anonymous poster hash: fb1ec...c11
Fru vims Skrevet 2. august 2016 #37 Skrevet 2. august 2016 Oppdatert konfrontasjon med mannen: Spurte han i dag om han har hatt mer enn et bekjentskap med venninnen. Han ble litt satt ut og spurte hvor jeg hadde det fra. Ganske unnvikende. Jeg fortalte om at jeg fikk se i albumene og da sa han "oj.. Ja... Vi kjenner hverandre vi..." Jeg spurte så om han trodde det var greit å ikke fortelle noe slikt og han sa "det hadde jo kommet frem med tiden, men jeg synes ikke nå var rett tidspunkt." Jeg fortalte da at jeg mente at første møte var rett tidspunkt og at jeg føler meg ført "bak lyset". Han mente at dette var en bagatell, at han skulle fortelle det når tiden var inne og at det "bare" var et forhold på ca 3 år, men at hun stakk av med en annen- hennes nåværende mann. De ble venner igjen for barnas skyld og derfor er de venner i dag og hun har kontakt med barna og han da hun en tid var den eneste mammaen de kjente. Han har ikke hatt kjæreste etter henne og det er 4 år siden det ble slutt. Jeg sa at jeg har vært ærlig om alle mine ekser og at der rett og slett er dårlig gjort å ikke fortelle dette og ar jeg fortjener en ærlig mann. Jeg sa at jeg ikke kan date han før alle kort er på bordet og jeg må konfrontere venninnen. Han sa "jeg ville gått forsiktig frem". Forsøkt å ringe venninnen, men fikk sms om at hun er på jobb og ikke kan snakke, men ringer meg i morgen. Så da får jeg vente til i morgen Anonymous poster hash: fb1ec...c11 Et forhold på "bare tre år" er jo ganske lenge. Og hun har i tilegg vært som en mor for barna hans. Og sagt til deg at de bare er bekjente. Nå skjønner jeg deg veldig godt. Hadde reagert på dette jeg og.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #38 Skrevet 2. august 2016 Et forhold på "bare tre år" er jo ganske lenge. Og hun har i tilegg vært som en mor for barna hans. Og sagt til deg at de bare er bekjente. Nå skjønner jeg deg veldig godt. Hadde reagert på dette jeg og. Jeg tror ikke han tenkte over at det var bilder av henne i albumene... Han svarte egentlig ikke på noe som helst. Bare unnvikende og merkelig Anonymous poster hash: fb1ec...c11
the amazing spidermamma Skrevet 2. august 2016 #39 Skrevet 2. august 2016 Jeg tror ikke han tenkte over at det var bilder av henne i albumene... Han svarte egentlig ikke på noe som helst. Bare unnvikende og merkelig Anonymous poster hash: fb1ec...c11 Ok, da blir det hele veldig merkelig. Har venninna di liksom spleiset dere for å 'rette opp i' at hun forlot ham??
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #40 Skrevet 2. august 2016 Kanskje hun synes han er en topp fyr du virkelig fortjener, så hun ikke ville risikere å ødelegge for deg? Hun har vel tenkt som sant er at det spiller jo ingen rolle? Hvorfor han skulle fortalt det forstår jeg heller ikke. Er vel sånn at man egentlig ikke vil høre om ekser? Synes virkelig ikke det er noe å henge seg opp i! Det vil vel være naturlig å nevne det for venninnen din, overraskende "oi, visste ikke at dere var sammen!", men ikke på en negativ måte. Og du kan jo alltids si det samme til han. Men hvis dere ellers har det topp, la ikke dette ødelegge! Anonymous poster hash: 73a99...67b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #41 Skrevet 2. august 2016 Ok, da blir det hele veldig merkelig. Har venninna di liksom spleiset dere for å 'rette opp i' at hun forlot ham?? Aner ikke.. Har ikke fått snakket med henne da hun ikke har hatt tid i dag.. Anonymous poster hash: fb1ec...c11
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #42 Skrevet 2. august 2016 Kanskje hun synes han er en topp fyr du virkelig fortjener, så hun ikke ville risikere å ødelegge for deg? Hun har vel tenkt som sant er at det spiller jo ingen rolle? Hvorfor han skulle fortalt det forstår jeg heller ikke. Er vel sånn at man egentlig ikke vil høre om ekser? Synes virkelig ikke det er noe å henge seg opp i! Det vil vel være naturlig å nevne det for venninnen din, overraskende "oi, visste ikke at dere var sammen!", men ikke på en negativ måte. Og du kan jo alltids si det samme til han. Men hvis dere ellers har det topp, la ikke dette ødelegge! Anonymous poster hash: 73a99...67b Han svarer jo ikke på noe. Bare unnvikende Anonymous poster hash: fb1ec...c11
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #43 Skrevet 2. august 2016 Jeg var sammen med en enkemann for en del år siden. Han hadde noen lignende reaksjoner i begynnelsen før han ble trygg på meg, var unnvikende osv. Han hadde sine ting han hadde opplevd, han følte han var et dårligere catch fordi han kom med såpass bagasje og visste at det krever mer av den man blir sammen med. Han var redd for å føle så sterkt for noen igjen, fordi han fremdeles hadde frykt for å miste en ny dame. Han hadde behov for å ta ting rolig, bli godt kjent. Han var 100 % å stole på, men han trengte bare litt tid i begynnelsen for å åpne helt opp. Han hadde også hatt en kone som ikke var særlig åpen av seg, så det å møte meg var litt av et sjokk for ham i så måte siden jeg krevde åpenhet. Men vi snakket sammen, vi ga hverandre rom og tabbekvoter og hadde et godt og stabilt forhold de årene vi var sammen. Nå viste det seg at vi var for forskjellige, så vi endte med å gå fra hverandre, ikke noe dramatikk i bruddet. Poenget er at mannen ikke trenger å være så unnvikende normalt, kanskje er han rett og slett redd for å miste deg. Lurt å ikke si noe? Selvfølgelig ikke, men det er ikke alltid man tar de riktigste valgene i en så tidlig fase som dere er i forholdet. Det betyr ikke at han ikke er til å stole på generelt. Du får snakke med venninnen din og gjøre deg opp en mening da. Om du ikke tør stole på ham, eller dere ikke greier å kommunisere bra om dette så har dere uansett ingen fremtid sammen. Men siden du har et så positivt inntrykk av ham så ville jeg vurdert å gi ham en sjanse, i hvert fall til å forklare og også være åpen om hva han tenker fremover, ta de litt større samtalene. Enten har dere samme planer og verdier, eller så er det ikke vits å fortsette. Bare ikke kast ham bort før du er helt sikker på at det er det riktige å gjøre. Anonymous poster hash: cfec1...17b
Magia Skrevet 3. august 2016 #44 Skrevet 3. august 2016 Det hele virker veldig merkelig. Både det å utsette å fortelle om dette, det å omtale et forhold som varte tre år hvor hun fungerte som mor for barna på den måten, det å være så unnvikende og å be deg gå forsiktig frem med venninna. Dette er jo en stor sak for han! Merkelig også av venninna di å ikke si noe om dette. Hvor gode venninner er dere? Jeg har i hvert fall grei oversikt over forholdene til mine venninner, både alvorlige og kortvarige flammer. Alt høres heldig rart ut og jeg forstår godt at du reagerer! Med deg sagt, så er det mulig å komme forbi dette. Kom til bunns i hvorfor saken har blitt behandla som den har blitt og ta det fra der. Ta gjerne også samtalene med kjæresten din om hvordan dere kan kommunisere godt om vanskelige ting, hvor åpne dere skal være om fortid, hva du forventer og hva han forventer av et forhold. Kanskje kommer dere styrka ut av dette!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #45 Skrevet 3. august 2016 Snakket med venninnen? Anonymous poster hash: 484e2...48e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #46 Skrevet 3. august 2016 Snakket med venninnen? Anonymous poster hash: 484e2...48e Lurer jeg også på Anonymous poster hash: cfaa7...026
nasse nøffen Skrevet 3. august 2016 #47 Skrevet 3. august 2016 Det kan ikke være en big deal siden han ga deg albumet. hadde det vært ment å holde noe hemmelig hadde han jo aldri gjort det?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #48 Skrevet 3. august 2016 Jeg har ikke rukket å være her inne i dag, men jeg har snakket med venninnen min og har antakelig hatt den sykeste samtalen noen sinne med henne... Jeg kan ta samtalen slik den var: Jeg: kjenner du xxx på en litt annen måte enn som bekjente? Hun: nei... Det var jo en gang sånn at vi hadde bedre kontakt før enn nå, men det dabbet av da jeg fikk samboer og skulle gifte meg osv J: jeg har forstått det som at dere har hatt et forhold på rundt 3 år...? H: hva? Hvem har sagt det? Vi har da aldri vært involvert på den måten! J: jeg fikk se i barnealbumene til barna og der var du med på en rekke bilder gjennom flere år og xxx sa dere hadde et forhold på ca 3 år. H: dette er helt vanvittig! Han lyver så klart! Mannen hennes: xxx var begge single da jeg møtte xxx. De var veldig gode venner da, men det dabbet av sånn som det ofte gjør når en av vennene får kjæreste. Før hun ble sammen med meg, bodde hun nesten der og så ble det litt sånn at hun var sammen med han i ukedagene og meg i helgene til hun flyttet til meg. Og da døde det jo ut. H: vi var ikke et par altså! Her begynte jeg å tenke litt.. Kanskje mannen hennes ikke vet om dette forholdet.. Hun virket veldig stresset, så jeg tenkte at jeg skulle skifte samtaleemne og heller ta dette over tlf slik at han ikke hører noe. Så satt vi og hadde en hyggelig ettermiddag. Da jeg kon hjem tenkte jeg å ringe henne, men jeg er helt satt ut av denne samtalen og trenger avstand fra begge disse to menneskene. Det her blir snart så sykt at det virker usannsynlig! Det her er jo som tatt ut av en tråd jeg vanligvis ville ropt troll om her inne! BEKLAGER til alle med litt syke historier.. Jeg har kalt dere troll, men tar det tilbake tvert! Anonymous poster hash: fb1ec...c11
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #49 Skrevet 4. august 2016 Haha! Men hva gjør du nå da? Anonymous poster hash: 9e5c5...efd
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #50 Skrevet 4. august 2016 Haha! Men hva gjør du nå da? Anonymous poster hash: 9e5c5...efd Aner ikke.. Men jeg må jo snakke med henne uten mannen til stede. Skal ringe henne etter er kopp kaffe. Jeg har snakket med mannen jeg dater og fortalt hva hun sa og han sa han ikke er sjokkert. Han sa også at han ba meg være forsiktig og at jeg fortsatt bør være det. Fikk ikke mer forklaring på det. Men han sier fortsatt av de hadde et forhold og at hun dro fra han til fordel for mannen hun et gift med fordi han ikke ville ha flere barn og hun ønsket seg egne. Han har har invitert meg på middag fredag kveld. Takket hverken ja eller nei Anonymous poster hash: fb1ec...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå