GĂ„ til innhold

IKM veke 31 💕


Minimeg123

Anbefalte innlegg

Fikk enda et tegn pĂ„ EL i gĂ„r, ELslim. La inn enda flere aksjer i gĂ„r 😇

 

Men jeg lurer pÄ hvilken dag man regner som EL. Jeg hadde positiv test kveld 18.juli, negativ test kveld 19.juli og ELS 20.juli. Hvor mange dager er jeg da DPO og forhÄpentligvis IKM 1.august? (2 uker etter 18.juli)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Fikk enda et tegn pĂ„ EL i gĂ„r, ELslim. La inn enda flere aksjer i gĂ„r 😇

 

Men jeg lurer pÄ hvilken dag man regner som EL. Jeg hadde positiv test kveld 18.juli, negativ test kveld 19.juli og ELS 20.juli. Hvor mange dager er jeg da DPO og forhÄpentligvis IKM 1.august? (2 uker etter 18.juli)

Tror du mÄ teste etter el igjen pga av el slimet.

 

 

 

Anonymous poster hash: 95c4a...ad6

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tror du mÄ teste etter el igjen pga av el slimet.

 

 

 

Anonymous poster hash: 95c4a...ad6

Jeg har jo testet positiv, deretter negativ. Testene vil jo vÊre negative fremover. Testen gir jo en indikasjon pÄ at egget snart skal slippes, ikke i det sekundet det slippes. Dette stemmer jo ift ELS. Jeg var imidlertid usikker pÄ nÄr man regner det fra.

 

"EgglÞsningstester fungerer ved at de reagerer pÄ et hormon i urinen din kalt luteiniserende hormon (LH). Kroppen din produserer alltid noe LH, men rundt 12 til 36 timer fÞr egglÞsningen skyter produksjonen i vÊret. EgglÞsningstester blir positive nÄr det er mye LH i urinen. En positiv test betyr derfor at du mest sannsynlig har egglÞsning i lÞpet av de neste to-tre dagene, og at det er pÄ tide Ä ta pÄ seg (eller kanskje helst ta av seg) sitt aller lekreste undertÞy."

 

 

Etter alt Ä dÞmme sÄ er det vel 20./21.juli jeg hadde EL..?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Eg har hĂžyrt at nĂ„r ELslimet er over har du hatt egglĂžsning. Det stemmer ganske bra med meg iallefall 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Da er det bare Ä vente tÄlmodig i det evige DPOland. FÞrste PPen min, sÄ alt er veldig nytt og spennende.

 

2/3 dager DPO da ca i dag. NĂ„r er det vanlig Ă„ begynne Ă„ teste? Er det best Ă„ vente til fĂžrste dag med IKM? Tror jeg fort kan bli utĂ„lmodig 😂 Det er ogsĂ„ rett fĂžr jeg drar pĂ„ ferie! Sikkert godt Ă„ fĂ„ andre ting Ă„ tenke pĂ„ om den skulle bli negativ! Skal tilbringe tiden med 2 babyer, det skal visst vĂŠre et kjerringrĂ„d for Ă„ Ăžke sjansen til neste PP 😏

 

Hva med dere andre? Andre med EL? Andre barn fra fĂžr? Hvilken PP er dere pĂ„ nĂ„? 😃

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det beste er Ă„ vente til IKM eller dagen etter, men eg er soooo utolmodig 🙈 prĂžver Ă„ vente til 10 dpo, men klarer som regel ikkje det heller 😑

Har ikkje fĂ„tt EL enda, mulig eg blir over i veke 32 😊 pp7, 2pp etter SA. PrĂžver pĂ„ nr1. Er so spennandes dinne prĂžve tida 😊😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Vi er i pp2, sa pĂ„ pp1, sĂ„ egentlig blir det jo pp1 etter SA. Vi prĂžver pĂ„ nummer to, ei jente pĂ„ 1,5 Ă„r. Hadde EL pĂ„ mandag, og ikm 4august đŸ‘đŸ»

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det beste er Ă„ vente til IKM eller dagen etter, men eg er soooo utolmodig 🙈 prĂžver Ă„ vente til 10 dpo, men klarer som regel ikkje det heller 😑

Har ikkje fĂ„tt EL enda, mulig eg blir over i veke 32 😊 pp7, 2pp etter SA. PrĂžver pĂ„ nr1. Er so spennandes dinne prĂžve tida 😊😊

HĂ„per den melder seg snart da Minimeg123! Blir spennende Ă„ se hvor lenge jeg holder ut selv 🙈 Er veldig altoppslukende! Mannen slapp bomba om at han ville begynne Ă„ prĂžve et par dager fĂžr han gikk pĂ„ turnus og ble borte i 3,5 uke. Ble nesten litt tullete. Heldigvis kom han hjem rett fĂžr, og vi fikk lagt inn en del aksjer. SĂ„ krysser fingrene, men regner ikke med det sitter pĂ„ fĂžrste PP. HĂ„per bare det ikke blir veldig utfordrende nĂ„r mannen reiser mye i jobb og vĂŠrt veldig uheldig nĂ„r det kommer til kronjuvelene. Har opplevd bĂ„de vridd testikkel i ung alder, bitestikkelbetennelse for et Ă„r siden med vedvarende smerter og ubehag(har vĂŠrt til lege og tatt masse tester) og nĂ„ vannbrokk 🙈

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vi er i pp2, sa pĂ„ pp1, sĂ„ egentlig blir det jo pp1 etter SA. Vi prĂžver pĂ„ nummer to, ei jente pĂ„ 1,5 Ă„r. Hadde EL pĂ„ mandag, og ikm 4august đŸ‘đŸ»

Offda, var du kommet langt? Det er vel en del av prosessen virker det som. Kan ikke vÊre noen god fÞlelse Ä miste noe som er genuint Þnska. Da har vi IKM ca samtidig!! Blir spennende Ä se om det blir to blÄ pÄ oss.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Offda, var du kommet langt? Det er vel en del av prosessen virker det som. Kan ikke vÊre noen god fÞlelse Ä miste noe som er genuint Þnska. Da har vi IKM ca samtidig!! Blir spennende Ä se om det blir to blÄ pÄ oss.

Det var ukesskiftet 4-5, sÄ ble jo som en forsinket mens og unormal lang syklus, heldigvis!

 

Spennende! HĂ„per pĂ„ at det treffer denne pp for oss begge ja đŸ™đŸ»

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

HĂ„per den melder seg snart da Minimeg123! Blir spennende Ă„ se hvor lenge jeg holder ut selv 🙈 Er veldig altoppslukende! Mannen slapp bomba om at han ville begynne Ă„ prĂžve et par dager fĂžr han gikk pĂ„ turnus og ble borte i 3,5 uke. Ble nesten litt tullete. Heldigvis kom han hjem rett fĂžr, og vi fikk lagt inn en del aksjer. SĂ„ krysser fingrene, men regner ikke med det sitter pĂ„ fĂžrste PP. HĂ„per bare det ikke blir veldig utfordrende nĂ„r mannen reiser mye i jobb og vĂŠrt veldig uheldig nĂ„r det kommer til kronjuvelene. Har opplevd bĂ„de vridd testikkel i ung alder, bitestikkelbetennelse for et Ă„r siden med vedvarende smerter og ubehag(har vĂŠrt til lege og tatt masse tester) og nĂ„ vannbrokk 🙈

No er ELtestane sterkare, so enten seinare idag eller imorgon vil dei bli positive trur eg 😊 Ja det er heilt vilt, trudde ikkje att eg skulle bli so tullette av dinne prþvetida 🙈.

Er no folk som blir gravide pĂ„ fĂžrste pp ogsĂ„. So kan like gjerne bli dokke 👍

Det var dĂ„ voldsom til uflaks 😑 hĂ„per det ikkje har noko Ă„ sei for prĂžvinga iallefall 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

No er ELtestane sterkare, so enten seinare idag eller imorgon vil dei bli positive trur eg 😊 Ja det er heilt vilt, trudde ikkje att eg skulle bli so tullette av dinne prþvetida 🙈.

Er no folk som blir gravide pĂ„ fĂžrste pp ogsĂ„. So kan like gjerne bli dokke 👍

Det var dĂ„ voldsom til uflaks 😑 hĂ„per det ikkje har noko Ă„ sei for prĂžvinga iallefall 😊

Da nĂŠrmer det seg nok!! SkjĂžnner godt hva du mener 😂Det er sant! Jeg kommer fra en relativt fruktbar familie, sĂ„ hvem vet! Blir spennende Ă„ se, selv om jeg hater denne ventetiden fĂžr testing 🙈 Ja, vet! FĂ„r hĂ„pe vi har berget. Alle testene som ble tatt var hvert fall fine. SĂ„ fĂ„r vi heller fĂ„ testet svĂžmmerene hvis det ikke skjer pĂ„ en stund. Lykke til med Ă„ legge inn aksjer da ;)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Positiv ELtest midt pĂ„ dag, den idag tidlig var ogsĂ„ tilnerma positiv ser eg i etterkant 😊 og svakare til kvelden allereide. Blir nok aksjelegging imĂ„rga og mandag ogsĂ„ berre for Ă„ vĂŠre pĂ„ den sikre sida. EgglĂžsning imĂ„rga dĂ„Ă„ og DPOland pĂ„ mandag 😁

HĂžyres bra ut at testane som er tatt av mannen din er fine 😊 hĂ„per pĂ„ to blĂ„ pĂ„ for begge 😀

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Da er det bare Ä vente tÄlmodig i det evige DPOland. FÞrste PPen min, sÄ alt er veldig nytt og spennende.

 

2/3 dager DPO da ca i dag. NĂ„r er det vanlig Ă„ begynne Ă„ teste? Er det best Ă„ vente til fĂžrste dag med IKM? Tror jeg fort kan bli utĂ„lmodig 😂 Det er ogsĂ„ rett fĂžr jeg drar pĂ„ ferie! Sikkert godt Ă„ fĂ„ andre ting Ă„ tenke pĂ„ om den skulle bli negativ! Skal tilbringe tiden med 2 babyer, det skal visst vĂŠre et kjerringrĂ„d for Ă„ Ăžke sjansen til neste PP 😏

 

Hva med dere andre? Andre med EL? Andre barn fra fĂžr? Hvilken PP er dere pĂ„ nĂ„? 😃

Hei!

 

Har vÊrt inne og kikka litt et par dager. Samboeren og jeg har funnet ut at vi skal prÞve Ä lage et sÞsken til gutten vÄr pÄ 1,5 Är, sÄ vi er plutselig inne i 1pp. Det er bÄde spennende og litt skummelt;-) Vi prÞvde aldri Ä lage sÞnnen vÄr, han bare var der plutselig.. ;-) Lang historie kort, spontane egglÞsninger gÄr visst an...

 

Vi er selvsagt veldig spente hvor lang tid vi bruker pÄ Ä fÄ til et sÞsken. Hadde vi en solid dose flaks forrige gang om at vi ikke ble gravide tidligere, eller var vi i "sikre" perioder som faktisk var "sikre"?

Denne gangen har vi skjĂžnt at sikre perioder ikke finnes, og vi har sikret oss ift graviditet etter fĂždsel.

 

Vi regner med at jeg hadde egglĂžsning pĂ„ torsdag, det skal stemme med 28 dager syklus. Ikke mĂ„lt eller testa noe som helst. Vi har senket sikkerhetsnettet og gjort vĂ„rt for Ă„ lage et sĂžsken. Tisse pĂ„ pinne fĂ„r jeg gjĂžre et par dager etter uteblitt mens, sĂ„ om det blir denne gangen eller ikke blir spennende Ă„ se 😊

 

Anonymous poster hash: 69c28...7d2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei!

 

Har vÊrt inne og kikka litt et par dager. Samboeren og jeg har funnet ut at vi skal prÞve Ä lage et sÞsken til gutten vÄr pÄ 1,5 Är, sÄ vi er plutselig inne i 1pp. Det er bÄde spennende og litt skummelt;-) Vi prÞvde aldri Ä lage sÞnnen vÄr, han bare var der plutselig.. ;-) Lang historie kort, spontane egglÞsninger gÄr visst an...

 

Vi er selvsagt veldig spente hvor lang tid vi bruker pÄ Ä fÄ til et sÞsken. Hadde vi en solid dose flaks forrige gang om at vi ikke ble gravide tidligere, eller var vi i "sikre" perioder som faktisk var "sikre"?

Denne gangen har vi skjĂžnt at sikre perioder ikke finnes, og vi har sikret oss ift graviditet etter fĂždsel.

 

Vi regner med at jeg hadde egglĂžsning pĂ„ torsdag, det skal stemme med 28 dager syklus. Ikke mĂ„lt eller testa noe som helst. Vi har senket sikkerhetsnettet og gjort vĂ„rt for Ă„ lage et sĂžsken. Tisse pĂ„ pinne fĂ„r jeg gjĂžre et par dager etter uteblitt mens, sĂ„ om det blir denne gangen eller ikke blir spennende Ă„ se 😊

 

Anonymous poster hash: 69c28...7d2

Velkommen i gjengen! Blir spennende Ă„ se. Da er vi et par stk med IKM i midten av uke 31. HĂ„per du holder oss oppdatert Minimeg123 selv om du har sklidd over i uke 32!

 

BTW, min fĂžrste vandretur i DPOland, og jeg hater det allerede 😂 Kanskje man skulle laget en DPOkalender (som adventskalender), sĂ„ hadde det kanskje vĂŠrt litt artigere. MĂ„ selvfĂžlgelig vĂŠre en graviditetstest i siste luke 😂

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Held meg akkurat her med IKM pĂ„ sĂžndag i veke 31 😁

SĂ„ bra 👏 blir spennende Ă„ se!!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Held meg akkurat her med IKM pĂ„ sĂžndag i veke 31 😁

Spennende Ă„ fĂžlge deg videre i gruppa đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Henger meg pÄ dere. ForhÄpentligvis har jeg IKM 1. Aug. Det fordi jeg er veldig usikker om jeg hadde el denne mÄneden. Hadde influensa i slutten av sist pp og begynnelsen av denne sÄ det virker som det Þdelagte litt for syklusen min. Ble mye lengre, og hÞye temperaturer tidlig I syklusen. Tror jeg hadde el dag 24, vanligvis ligger det pÄ rundt 15-16. Temperaturen steg litt etter dag 24, sÄ tyder jo pÄ el, men steg, og holdt seg ikke slik som den pleier.

Uansett, tr er ikke kommet enda hvertfall 😄

Lykke til til dere andre 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Slenger meg pÄ her jeg!

Min syklus er i kluss. Skulle hatt IkM 10 juli

men den kom aldri. Har stresset litt sÄ jeg tror det er derfor.

Men vi har nÄ starta prÞvinga denne mÄneden. Har tatt to GR tester og begge negative.

HÄper snart pÄ positiv!

Jeg blir tobarns mamma om det klaffer snart :-)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kjekt Ă„ fortsatt vĂŠre her 😁 no er eg i dpo land! 1 dpo idag 👌 no er det berre Ă„ vente 😎

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

7 dpo i dag, kjenner en del smerter inni der, hĂ„per det er bra 🙈 Tiden har gĂ„tt fort frem til nĂ„, vĂŠrt flink Ă„ aktivisere meg selv! Men nĂ„Ă„ syntes jeg det snegler seg fremover, sukk.

Endret av mrzmalin
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Slenger meg med. Fikk el i gÄr kveld, og har da trolig ikm helgen i uke 31.

Fikk lagt inn noe aksjer, vet ikke om det ble nÊrme nok. Mannen er mye pÄ reise.

Hadde kjemisk forrige pp.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Blir spennende Ă„ fĂžlge alle fremover. DPOdagene snegler seg fortsatt forbi her, og er pĂ„ nippet til Ă„ google "hvor tidlig kan man teste positivt?" 😂 Hvor mange dager over DPO kommer dere til Ă„ teste?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...