Gå til innhold

Februar 2016


Babel80

Anbefalte innlegg

Det var ikke morsomt å høre Sunfly :( :( JA TIL 2017 BABY ;)

 

Skal ta en hjemmetest onsdag, så er det blodprøve torsdag....men vi får ta en dag av gangen og se hva som kommer eller ikke kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var jeg blitt ruger - ett egg ble satt inn. 

Det viste seg at det var 3 egg som var blitt befruktet. Men to av de hadde stoppet opp i utviklingen. De beholder de litt til, for å se om de kan ta seg opp og evt egner seg til frys. Får vite i løpet av uken.

Men er glad for det ene som er trygt plassert :-)

Har som sist tatt akupuntur. En behandling rett før innsett, og skal på en nå om ikke så lenge. Det var oppskriften som fungerte forrige gang, så håper det gjør susen nå også.

 

Leit Sunfly at det ikke gikk denne gangen. Men det er fint å starte 2017 med baby, så krysser fingrene for det ! :-)

 

Imponert Frøken Olsen, over at du klarer å holde deg unna testinga og vente til "anbefalt" testdag". Ønsker deg masse lykke til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med ruging Nordlys.

Jeg har også vurdert akupunktur før neste innsett.

Hvor finner man noen som er flinke og anbefalt i sitt område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med ruging Nordlys.

Jeg har også vurdert akupunktur før neste innsett.

Hvor finner man noen som er flinke og anbefalt i sitt område?

Takk :-) 

Han jeg har vært hos fikk jeg på oppfordring tips om av IVF klinikken. De viste om flere som hadde vært hos han.

Jeg tenker at jeg har ingen ting å tape på å prøve det (annet enn noen hundrelapper). De to ganger egg har festet seg hos meg tidligere, hadde jeg vært hos han. Så kan være tilfeldig, men jeg ville ikke gamble på det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i mai gruppen, og forhåpentligvis en 2017 baby <3

Blir spraystart på meg også engang i april, er intervallen 30 dager som sist fra spraystart til innsett, vil jeg ha innsett slutten av april/beg av mai.

 

Spørsmålet er om jeg da vurderer to egg inn, denne gangen hadde vi bare 1.

 

Et spørsmål, er det vanlig at mensen etter negativt forsøk er mye lengre og værre???

 

Lykke til alle rugere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt Memaya....men velkommen til mai-rugerne☺

Denne blødningen her er MYYYYEEE verre enn min vanlige mens. Sliter også veldig mye med hodepine om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, faen, trippel faen 😫

I går kveld, da jeg skulle pakke sakene til reisen i dag (fly, klinikk, hotell, hele pakka) oppdaget jeg at har feilmedisinert siden lørdag. Har bare tatt halve dosen med Utrogest som jeg egentlig skulle. Det står i brevet at det er 2 sånne kuler, 3 x dagen. Og at man starter etter nærmere avtale. Selvfølgelig husket jeg kun det siste, så da hun på tlf sa 3x dagen antok jeg at det var snakk om 1 om gangen. Jeg hadde ikke brevet med meg da jeg startet på Utrogest.

Da jeg fant ut av det i går har jeg fortsatt med 2 om gangen men nå føler jeg at det er for seint og at jeg på en måte holder på å drepe den lille fryse-vennen min som snart skal inn i magen. 😭

Snart fremme på klinikken, og høre hva de sier.

Går det an å være så teit!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Jeg skjønne du blir frustrert og engstelig Babel80. Man vil jo gjøre alt rett i en situasjon som fra før av er sårbar.... Kjenner ikke til medisinene, men håper at det kan ordne seg tross for lite... Sender gode tanker og krysser fingrene for deg! :)

 

Her i hus ligger det fire negative tester i søpla :( er på rugedag 14 så.... håpet har sunket. Drar vel uansett å tar blodprøven i morra...just in case...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte og gode tanker, FrøkenOlsen. Så trist å høre om de negative testene 😕 Synes det er alt for få som lykkes for tiden, også i januar-gruppen. Lykke til oss alle, måtte vi en gang lykkes 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre Sunfly, håper bare neste mens er mer orntlig OG kommer når den skal. For det er DEN som jeg skal starte ny behandling etter.

Håper det ordnet seg for deg Babel.

 

Håper det kan komme endel positive ting her etterhvert. Krysser fingrene for oss alle <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren altså. Kjenner jeg blir skikkelig irritert på disse uoppdragene embryoene som ikke holder seg der de skal.

 

Er det virkelig kun en positiv test foreløpig i februar😨😨😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille på frys overlevde ikke optining.. :/

Lykke til resten av dere, krysser fingre 😁

 

Anonymous poster hash: e2697...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille på frys overlevde ikke optining.. :/

Lykke til resten av dere, krysser fingre 😁

 

Anonymous poster hash: e2697...db0

😢 Neiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vår lille på frys overlevde ikke optining.. :/

Lykke til resten av dere, krysser fingre 😁

 

Anonymous poster hash: e2697...db0

😢 Neiii

Det går helt fint faktisk! Tar det veldig med ro og tenker at alt har en mening :) mer rolig denne gangen, siden vi har vært så heldige å få ei snuppe hvertfall <3

 

Hvordan gikk det med deg og ditt frysegull?

 

Anonymous poster hash: e2697...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det vel ikke bli sagt mer tydelig: negative hjemmetester, mens og negativ blodprøve :P

 

Fått ny time før påske, det er vel vanligst å ha en til mens-syklus før oppstart?!?! Da blir det ca midten av mai (grovt beregnet). Får hive meg rundt å få fart på treningen, kommer meg inn i (gravid)-bikinien til sommeren, høhø.... Ses i mai klubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiognei frk. Olsen. Dette var trist lesning. Februar ble en særdeles lite fruktbar måned...

 

Velkommen til oss som skal i ilden i mai😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Jeg håper jeg kan skape en fin avslutning på måneden, selv om den desverre ellers har vært lite fruktbar.

Testet ultra ultra svakt i dag. Type vende-og-vri-under-lyset-for- å-se-hint-av-strek positivt  :eeeh: Men det er bare 8 dager siden uttak. (det er ikke spor av eggløsningssprøyta, har testa negativt et par dager). Vet veldig godt at det kan bli kjemisk, så går ikke helt i taket av lykke. Men spenningsnivået er veldig høyt og jeg gleder meg til ny test i morgen!! 

Har enda ikke fortalt mannen, siden er det er så svak strek og resultatet er usikkert.

Så er glad for å kunne lette litt på trykket ved å dele her inne !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Jeg håper jeg kan skape en fin avslutning på måneden, selv om den desverre ellers har vært lite fruktbar.

Testet ultra ultra svakt i dag. Type vende-og-vri-under-lyset-for- å-se-hint-av-strek positivt  :eeeh: Men det er bare 8 dager siden uttak. (det er ikke spor av eggløsningssprøyta, har testa negativt et par dager). Vet veldig godt at det kan bli kjemisk, så går ikke helt i taket av lykke. Men spenningsnivået er veldig høyt og jeg gleder meg til ny test i morgen!! 

Har enda ikke fortalt mannen, siden er det er så svak strek og resultatet er usikkert.

Så er glad for å kunne lette litt på trykket ved å dele her inne !!

 

Heier på deg! Hadde vært hyggelig med en positiv til i februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sctr : så i tidligere innlegg at dere har vært i porsgrunn . Vi skal på første samtale der 8 mars og jeg er veldig spent. Vil du fortelle litt om opplevelsen deres? Hva gjorde dere på første samtale , hvor fort etter kom dere igang , åssen type behandling fikk dere (kort eller lang protokoll og grunne til at dere fikk det dere fikk ), bivirkninger av medisinen, åssen var ett uthenting?

Og hvorfor måtte dere ha ivf ?

 

Her er vi reaktivt unge (30 år) , feiler ingen av oss noen ting og vi har barn fra før - som vi fikk uten problem , så hvorfor ikke vi får til nr 2 er for alle et stort mysterium !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sctr : så i tidligere innlegg at dere har vært i porsgrunn . Vi skal på første samtale der 8 mars og jeg er veldig spent. Vil du fortelle litt om opplevelsen deres? Hva gjorde dere på første samtale , hvor fort etter kom dere igang , åssen type behandling fikk dere (kort eller lang protokoll og grunne til at dere fikk det dere fikk ), bivirkninger av medisinen, åssen var ett uthenting?

Og hvorfor måtte dere ha ivf ?

 

Her er vi reaktivt unge (30 år) , feiler ingen av oss noen ting og vi har barn fra før - som vi fikk uten problem , så hvorfor ikke vi får til nr 2 er for alle et stort mysterium !

 

Vi er superfornøyd med Porsgrunn! Vi ble henvist i oktober, og fikk samtale 21. januar. På første samtale leverte mannen sædprøve og jeg hadde en kort innvendig ultralyd. Legen konkluderte da med at jeg hadde "et snev av pco". På grunn av dette fikk vi kort protokoll, da det gir mindre sjanse for overstimulering. Kroppen min var skikkelig med på laget, og jeg starten syklus dagen etter jeg var der...så dermed gikk det slag i slag. Første samtale 21. januar, sprøytestart 24. januar, egguttak 5. februar, innsett 8. februar, og positiv test 20. februar. Så nå sitter jeg her da, 5+1 :D Hadde aldri trodd det ville gå på første forsøk. Nå gjenstår det riktignok mange uker før vi kan puste litt lettere, men vi er så takknemlige for det som har skjedd!!

Jeg hadde overhode ingen bivirkninger av medisin, gikk på menopur, lav dose, og orgalutran. Egguttak var vondt ja, men ikke så ille som jeg fryktet. Fikk beroligende og smertestillende, men behøvde ikke petidin intravenøst da jeg reagerte så bra på pillene. Fikk ut 7 egg og alle ble befruktet. Fikk satt inn ett, og 4 på frys. Hadde ikke noe vondt etter uttak, og innsett kjente jeg ikke i det hele tatt. De bruker å starte rett på neste syklus i Porsgrunn så er uansett ikke lenge å vente på oppstart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...