Gå til innhold

Februar 2016


Babel80

Anbefalte innlegg

Tusen takk for info ☺ Håper jeg også slipper unna med kort protokoll ! I høst hadde jeg 3 runder med pergo og det resulterte i 5-6 egg hver gang , og i forbindelse med det så sa gyn at det er i hvertfall positivt hvis vi må over på ivf for da vet vi at jeg lar meg lett stimulere. Da er der vel en sjans for at jeg får kort protokoll ? De vil vel ikke overstimulere meg mer enn nødvendig skulle man tro ? ☺

Så godt å høre at du ikke fikk noen bivirkninger - det er det jeg gruer meg mest til, hører om så ma ge som får masse bivirkninger..

Min syklus starter bare et par dager etter vi har vært på første samtale, men det vil si at eggløsning blir i påske ferien og da har de vel stengt. Eller vet du om medisinene kanskje fremskynder eggløsning slik at vi kan rekke uttak og innsett før påske ? Eller blir syklusen sånn nogenlunde normal uansett ?

 

Åh dere er så heldige , tenk å lykkes så fort da! Håper vi er like heldige 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for info ☺ Håper jeg også slipper unna med kort protokoll ! I høst hadde jeg 3 runder med pergo og det resulterte i 5-6 egg hver gang , og i forbindelse med det så sa gyn at det er i hvertfall positivt hvis vi må over på ivf for da vet vi at jeg lar meg lett stimulere. Da er der vel en sjans for at jeg får kort protokoll ? De vil vel ikke overstimulere meg mer enn nødvendig skulle man tro ? ☺

Så godt å høre at du ikke fikk noen bivirkninger - det er det jeg gruer meg mest til, hører om så ma ge som får masse bivirkninger..

Min syklus starter bare et par dager etter vi har vært på første samtale, men det vil si at eggløsning blir i påske ferien og da har de vel stengt. Eller vet du om medisinene kanskje fremskynder eggløsning slik at vi kan rekke uttak og innsett før påske ? Eller blir syklusen sånn nogenlunde normal uansett ?

 

Åh dere er så heldige , tenk å lykkes så fort da! Håper vi er like heldige

 

Vet ikke hva som bestemmer kort eller lang protokoll for andre, men var den beskjeden jeg fikk ihvertfall ;) De har nok ikke noe ønske om å overstimulere noen, men ofte vil de vel ha full kontroll på syklus. Legen sa til meg at de aller fleste ønsker kort protokoll, men at det som regel ikke er gunstig. Sprøytene stimulerer jo eggene, så det kan være egguttak blir tidlige enn antatt eggløsning, men da må du jo også rekke å få satt det inn igjen før de stenger. Jeg gikk noen dager lenger enn de trodde var nødvendig, men hadde som sagt veldig lav dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok min syklus er helt regelmessig og lett å kontrollere sånn sett ville jeg tro, men får bare vente å se ☺ Hvor mye betalte dere for medisinene ? Dere tok ut medisiner bare for første forsøk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok min syklus er helt regelmessig og lett å kontrollere sånn sett ville jeg tro, men får bare vente å se ☺ Hvor mye betalte dere for medisinene ? Dere tok ut medisiner bare for første forsøk ?

 

Er nok bare å vente å se ja ;) Har ikke helt kontroll på hvor mye vi har brukt, men vi har ikke kommet over den summen vi må for å få resten dekket ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om fertilitetsklinikken ligger innpå selve porsgrunn sykehus , eller er dette en avdeling som ligger en annen plass ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om fertilitetsklinikken ligger innpå selve porsgrunn sykehus , eller er dette en avdeling som ligger en annen plass ?

 

Tror vel det er en del av sykehuset ja...flere bygninger og innganger, men tydelig merker hva som er hva ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydelig positiv test dukket opp til slutt ☺☺☺ rart at det tok så lang tid fra jeg syntes å kunne skimte strek til at det nå for to dager siden ble litt mer tydelig. Kunne kanskje vært eggløsningssprøyta som likevel spilte meg et puss, selv om jeg hadde hatt helt negative tester.

Men anywho, nå ser det ut til at jeg er gravid ☺☺☺ håper bare inderlig at den lille spiren sitter godt fast. Sjekker nervøst test morgen og kveld for å se om teststreken har blitt sterkere. Og testene blir heldigvis det. Men sliter med og sove , og å tenke på noe annet. Tror jeg må be ivf enheten om å få ta blodprøver og sjekke om jeg har ok hcg stigning, ellers blir jeg gal. Har heller ikke turt å dele med mannen, er så redd for å skuffe han dersom det bare er et kort " blaff " og det er kjemisk. Håper jeg snart kan slippe gleden løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempesynd, Nordlys13 :( nei februar var ikke måneden for mange av oss. Vi ses kanskje da i mai gruppa :) :) klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så forferdelig Nordlys.

Hadde selv kjemisk ved mitt første ivf forsøk.

På tredje fikk jeg verdens nydeligste snuppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Første runde ble kjemisk, 2.runde blank og siste forsøk resulterte i den skjønneste lille skatt <3

Siden jeg har erfaringa fra forrige gang gledet jeg meg ikke uhemmet denne gangen, så nedturen var ikke like lang. Jeg føler en slags trøst i å nesten ha lykkes. Det er mer enn jeg noen gang har gjort naturlig. (tester masse da også ;) )

Så selv om det er sårt og leit, gjør det på et vis at jeg har større tro på at det skal lykkes neste gang. 

Så jeg har trua! Vi ses sikkert i mai gruppa Sunfly, og satser på suksess for oss begge da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nordlys 😞 Jeg var så sikker på at det gikk rette veien for deg. Skal HCG være så høy med en gang i starten? Er det sikkert at det ikke går bra nå? Klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig bare jeg som lyktes denne måneden? Hva skjedde med bønna4? er alt håp ute for deg nordlys13?

Jeg kan fortsatt ikke tro at det faktisk gikk...er etter mine beregninger 6+2 nå, og må fortsatt teste med jevne mellomrom for å sjekke at det er to streker der. I dag var den sterkere enn noen gang, heldigvis ;) Er så reddfor å miste, så vi tar egentlig ingenting for gitt...Skal på ultralyd 18. mars, så håper å få se "bevis" på at det er noe der, for mange symptomer har jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo være ekstra glad da! ☺️ Jeg hadde heller ikke mange symptomer med første så det trenger du ikke være bekymret for. Bare nyt det!

 

Jeg har ikke testdato før på onsdag men siden jeg feilmedisinerte har jeg ikke helt troa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo være ekstra glad da! ☺️ Jeg hadde heller ikke mange symptomer med første så det trenger du ikke være bekymret for. Bare nyt det!

 

Jeg har ikke testdato før på onsdag men siden jeg feilmedisinerte har jeg ikke helt troa.

 

Da heier jeg ekstra på deg!!

Det veksler mellom glede og bekymring, og vi har nedtelling til 12 ukersdagen... :P Prøver å nyte det nå, kan jo være kvalmen blir kastet på meg i morgen ;) (men tror jeg hadde blitt glad om det skjedde også ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom I går, så er sikker.

Heier masse på deg babel! Statistisk sett bør jo andelen som lykkes være høyere denne mnd, så jeg har trua på deg babel ;)

Sctr; jeg hadde heller ingen symptomer da jeg ble gravid med Lille gull. Så dette går sikkert bra videre. Nyt tiden framover, du har så mye fint I vente ! :)

Endret av nordlys13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare sctr som klarte det i februar, og gratulerer til deg! Nytt forsøk i april.

 

Vel takk ;) men syntes vi var altfor langt unna 30 % her...Lykke til alle dere som må igang med ny runde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har idag vært på ultralyd og sett det lille nurket vårt med hjerteslag og det hele <3 Lykke <3

Så deilig!! Gratulerer! Husker godt hvor glad vi var, og at jeg gråt ;-) Nyt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tlf fra IVF Oslo for 3 dager siden, som  avtalt nå like før syklus 2 etter mislykket forsøk. Spraystart og alt det jeg måtte gjennom sist...trudde jeg. MEN neida, de ville gjøre alt anderledes med meg denne gangen. Kort protokoll, hoppe over sprayen. Rett på sprøyter på dag 2 av syklus. Men pga påskeferien, må jeg vente enda en syklus. Selv om det ikke forsinker noe.

Dumme meg ble helt satt ut, var SÅ innstilt på samme opplegget som sist. Trudde jeg hadde stålkontroll lissom...men nå vet jeg jo ikke hva jeg går til.

Fikk et brev idag, om menopur OG puregon. Hjelp, to sprøyter om dagen??

 

Noen med erfaringer å dele dere som har hatt både lang protokoll og kort??? Jeg burde vel være glad :D Sprayen var ILLE, nå slipper jeg den. Håper dette kan være det som må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tlf fra IVF Oslo for 3 dager siden, som  avtalt nå like før syklus 2 etter mislykket forsøk. Spraystart og alt det jeg måtte gjennom sist...trudde jeg. MEN neida, de ville gjøre alt anderledes med meg denne gangen. Kort protokoll, hoppe over sprayen. Rett på sprøyter på dag 2 av syklus. Men pga påskeferien, må jeg vente enda en syklus. Selv om det ikke forsinker noe.

Dumme meg ble helt satt ut, var SÅ innstilt på samme opplegget som sist. Trudde jeg hadde stålkontroll lissom...men nå vet jeg jo ikke hva jeg går til.

Fikk et brev idag, om menopur OG puregon. Hjelp, to sprøyter om dagen??

 

Noen med erfaringer å dele dere som har hatt både lang protokoll og kort??? Jeg burde vel være glad :D Sprayen var ILLE, nå slipper jeg den. Håper dette kan være det som må til.

Har ingen erfaring å dele, men jeg fikk samme "overraskelsen" i dag. 

Etter tidligere 4 forsøk med lang protokoll, skal jeg ha kort denne gangen. Blir spennende å se hvordan det fungerer! :) 

Helt greit å slippe sprayen, og så tror jeg det blir mye mindre doser med medisiner. 

Skal bruke Elonva (1 gangs injeksjon) syklusdag 2, puregon 75 IE daglig fra syklusdag 3, orgalutran daglig fra dag 6, og så ultralyd annen hver dag fra dag7. Antatt uttak rundt dag 14. 

 

Har tidligere vært stimulert med store doser menopur og puregon (begge samtidig), men bare fått få egg. De håper kort protokoll vil gi flere egg. Så håper dette blir en god oppskrift. 

 

Blir oppstart overgangen mars/april. Når begynner du meMaya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...