Gå til innhold

Februar 2016


Babel80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan gikk egguthentinga da dere:)?

23 dager igjen til sprøytestart nå, det er jo ikke sååå lenge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul kontroll I dag viste mange fine eggposer. Eggløsningssprøyte settes søndag. Uttak tirsdag og innsett torsdag.

 

Tenk det da....om en uke er jeg ruger😊

 

Digger dette forumet...hvor ellers kan man skryte av en "drøm av en slimhinne" (legens ord)😉😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var uttaket overstått for min del...Gikk helt greit, kjente det godt, men var ikke så ille som jeg fryktet. Fikk ut 7 egg, så nå må vi vente til i morgen for å få vite om noen ble befruktet. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt jobba! Og lykke til med ventetiden. Har du også innsett i morgen hvis alt har gått bra?

 

Takk!! :) Setter inn på mandag om alt går bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg, fikk ut 13 egg,3 ble befruktet, men hadde kun delt seg i 2 etter 2 dager. Fikk tilbud om å sette inn 2 egg og gjorde så det.

 

Var fryktelig vondt under uttak, var uvanlig smertefullt. Jeg har hatt flest eggposer på ve. side, ikke like mye på høyre. De fleste eggene ble tatt fra høyre side, noen få fra venstre, var så smertefullt at jeg ikke klarte mer. Kanskje derfor de var umodne?

 

Får håpe at eggene fester seg, litt mindre optimistisk, men legen sa at de ikke gjorde noe de ikke hadde tro på.

 

Fortsatt vondt nederst i magen, tror crinone bidrar med mye luft i magen.

Endret av Mummy79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummy da :( Stor varm klem til deg. Jeg sa det ikke, for jeg ville ikke skremme noen uten grunn, men for meg var det også helt jævlig den gangen i 2014. Men til dere andre som leser: sånn er det absolutt ikke for alle! Vi har bare skikkelig uflaks.

 

Men til deg da Mummy: jeg hadde også mange eggposer (21?) - noe som kan tyde på overstimulering - og jeg tror 10/11 egg ut. Det var veldig vondt og jeg hadde også vondt etterpå. Jeg lurer på om bedøvelsene virket ordentlig.

De satte inn ett befruktet egg på dag to etter uttaket. Dagen etter det ble jeg dårligere og dagen derpå klarte jeg nesten ikke mer pga magesmerter og pustevansker. Da ble konstatert OHSS som trolig allerede startet før uttaket. Blodprøvene hadde ikke klart å påvise det. HELDIGVIS. For ellers ville de ha avbrutt forsøket. Jeg ble lagt inn på lokalsykehuset og sykemeldt i 2 uker. Så en positiv graviditetstest og noen måneder senere fødselen (som jo også var smertefull, hehe).

SÅ. Jeg krysser fingrene for deg, dette kan gå veldig bra!! Men følg med magesmertene og eventuelle hevelser/pustevansker, da det kan tyde på overstimulering. Noe som jeg selvfølgelig ikke håper du har. Pust med ruge-magen og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra sykehuset nå, 7 av 7 egg er befruktet!!! :D Nå håper vi de fortsetter å dele seg slik at de er i tipp topp stand på mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Babel, smertene er heldigvis bedre idag, så nå merker jeg at humøret stiger, håper virkelig at forsøket lykkes og jeg ikke må gjøre dette om igjen.

 

Gratulerer sctr, lykke til videre i prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på rugedag 5 etter innsett av et fint 4-delt fryseegg på mandag! Vi hadde bare ett egg igjen på frys, så var glad det overlevde sånn at det ble innsett iallefall. Spennende å se om vi får en "tvilling" til lillegutt som er 1 år nå. Egget var visst like fint som da det ble fryst så det gir jo håp! La oss lage babyboom her i februargruppa:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering etter vellykket uttak og innsetting fra meg på fredag (og takk for lykkeønkskningene):

Veldig vondt etter uttak, ble helt rar og medtatt av medisinene på sykehuset.. Supertrøtt dagen etterpå, og luft i magen. Innsettingsdagen var det stabilisert seg litt igjen. Men følte meg så tom..det var liksom over, og egget så smått og nesten uvirkelig at ble satt inn.. Mer venting... lever egget?? Så kommer alle tankene om hva man kanskje ikke burde gjøre/spise. -Umulig å ikke løfte på 2.åringen her i huset. Mannen måtte dra en uke også. -Nei, her blir det alt med måte, men dropper ostene og spekematen. Klarer ikke droppe kaffe helt, og helgemat  + fastelavensboller er på gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En oppdatering etter vellykket uttak og innsetting fra meg på fredag (og takk for lykkeønkskningene):

Veldig vondt etter uttak, ble helt rar og medtatt av medisinene på sykehuset.. Supertrøtt dagen etterpå, og luft i magen. Innsettingsdagen var det stabilisert seg litt igjen. Men følte meg så tom..det var liksom over, og egget så smått og nesten uvirkelig at ble satt inn.. Mer venting... lever egget?? Så kommer alle tankene om hva man kanskje ikke burde gjøre/spise. -Umulig å ikke løfte på 2.åringen her i huset. Mannen måtte dra en uke også. -Nei, her blir det alt med måte, men dropper ostene og spekematen. Klarer ikke droppe kaffe helt, og helgemat  + fastelavensboller er på gang!

 

Så godt at alt gikk bra :) Jeg er like i hælene på deg, har innsett i morgen. Hvordan opplevde du innsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En oppdatering etter vellykket uttak og innsetting fra meg på fredag (og takk for lykkeønkskningene):

Veldig vondt etter uttak, ble helt rar og medtatt av medisinene på sykehuset.. Supertrøtt dagen etterpå, og luft i magen. Innsettingsdagen var det stabilisert seg litt igjen. Men følte meg så tom..det var liksom over, og egget så smått og nesten uvirkelig at ble satt inn.. Mer venting... lever egget?? Så kommer alle tankene om hva man kanskje ikke burde gjøre/spise. -Umulig å ikke løfte på 2.åringen her i huset. Mannen måtte dra en uke også. -Nei, her blir det alt med måte, men dropper ostene og spekematen. Klarer ikke droppe kaffe helt, og helgemat  + fastelavensboller er på gang!

 

Så godt at alt gikk bra :) Jeg er like i hælene på deg, har innsett i morgen. Hvordan opplevde du innsett? 

 

Ja, så bra du er i rute! Jeg glemte litt hvordan det var fra første forsøk i 2014(vellykket , en sønn) Men igrunn en kort prosess idet man kommer inn for avkledning, men vi ble ventende litt før vi ble henta. DET var psykisk terror ;-) Prosessen var ok, kjekt å se på skjerm med ultralyd på magen. Skulle bare ønske egget var større og tydeligere..vil så gjerne kjenne det inni der om du forstår. Men de er allrighte der inne, så lykke lykke til, .... Kan bare si at det var rart etterpå... virkelig sant, liksom.. Så bar det hjem på ny venting..... 2 uker nå, så bare å bære håpet!

 

Håper du får en fin opplevelse du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også offisielt ruger :) Satt inn 1 egg i dag, de hadde allerede fryst ned 2 da jeg kom, og de dyrker de 4 siste et par dager til for å se om de også kan fryses ned. Så da er det vel bare å vente da... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til sctr med ruging.

Her er uttak over. Åtte egg ut. Bare å vente på telefon i morgen

hvordan gikk det i dag?

 

Begynner å bli spennende her inne nå, nå når flere har blitt og er i ferd med å bli rugere :) satser på at det blir mange lykkelige oppdateringer her inne etter hvert!

Jeg har UL på fredag og er veldig nyskjerrig på hvor mange egg jeg har produsert. Kjennes hvertfall ut som om noe skjer der nede. Og jeg ser jo gravid ut, fikk til og med blikk ned på magen på jobb i dag :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Bønna, sctr og sunfly :))) Så langt så bra altså! *tommel opp!*

Og hvordan føler dere dere Mammadrøm og Mummy? Og hadde vi ikke også en Trøndermamma her inne?

 

Er det bare oss nordlendinger igjen da Nordlys, som ikke har hatt uttak/innsett? Jeg har UL på onsdag men er mest spent på slimhinna. Siden det er et fryseforsøk er det vel det de ser på???

 

Det er ekstremt travelt på jobb og mye ansvar på meg alene. Å ta sykedager og reise til klinikken, det passer bare så dårlig nå. Håper det roer seg litt til forsøket starter for fullt (men tror egentlig ikke det).

 

Lykke til alle rugere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen Sunfly! 2 egg kan holde i massevis det, så krysser fingrene for at det er et gull egg der. Setter du inn ett eller to? 

I forrige runde hadde jeg færrest egg ved forsøk 3, og kun ett egg ble befruktet. Men det var det ene som skulle til :) 

 

Håper det blir roligere for deg på jobb Babel80, sånn at du kan bruke energien og fokus på forsøket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Bønna, sctr og sunfly :))) Så langt så bra altså! *tommel opp!*

Og hvordan føler dere dere Mammadrøm og Mummy? Og hadde vi ikke også en Trøndermamma her inne?

 

Er det bare oss nordlendinger igjen da Nordlys, som ikke har hatt uttak/innsett? Jeg har UL på onsdag men er mest spent på slimhinna. Siden det er et fryseforsøk er det vel det de ser på???

 

Det er ekstremt travelt på jobb og mye ansvar på meg alene. Å ta sykedager og reise til klinikken, det passer bare så dårlig nå. Håper det roer seg litt til forsøket starter for fullt (men tror egentlig ikke det).

 

Lykke til alle rugere!

Joda, jeg er her, men begynner ikke på sprøyter før rundt 27.2., så høret egentlig til i marsgruppa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...