Gå til innhold

Februar 2016


Babel80

Anbefalte innlegg

 

Hei transc!

Oj det var raskt ja :) spennende. Er det ditt første IVF forsøk?

 

Dette er mitt første forsøk ja. Er så spennende, får bare prøve å huske på at det fortsatt kan ta tid før det klaffer ;)

 

 

 

Jeg begynner med sprøyter i dag, har kort protokoll så ingen nesespray her. Skal på ultralyd på fredag, og da får jeg sannsynligvis vite om uttak og innsett blir i uke 5 som vi har blitt forespeilet. Hører til i Porsgrunn vi også :)

Så spennende med rekordfart inn i dette opplegget!!! Her er ingen variant lik, men når det går kjapt spares du/dere for mange grubleperioder og venteperioder for det tar på i manges tilfeller...

Har også ultralyd på fredag, venter på samme svar.

Min opplevelse av Porsgrunn er i hvert fall bare super! Settingen er jo spesiell, men utrolig godt å komme til et sted de virkelig har peiling på hva de driver med. Jeg håper på / gleder meg til å komme dit - det betyr jo enda ett skritt nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for oppmuntrende ord Babel80, har gruet meg veldig til denne prosessen, men det går lettere etterhvert som tida nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei transc!

Oj det var raskt ja :) spennende. Er det ditt første IVF forsøk?

 

Dette er mitt første forsøk ja. Er så spennende, får bare prøve å huske på at det fortsatt kan ta tid før det klaffer ;)

 

 

 

Jeg begynner med sprøyter i dag, har kort protokoll så ingen nesespray her. Skal på ultralyd på fredag, og da får jeg sannsynligvis vite om uttak og innsett blir i uke 5 som vi har blitt forespeilet. Hører til i Porsgrunn vi også :)

Så spennende med rekordfart inn i dette opplegget!!! Her er ingen variant lik, men når det går kjapt spares du/dere for mange grubleperioder og venteperioder for det tar på i manges tilfeller...

Har også ultralyd på fredag, venter på samme svar.

Min opplevelse av Porsgrunn er i hvert fall bare super! Settingen er jo spesiell, men utrolig godt å komme til et sted de virkelig har peiling på hva de driver med. Jeg håper på / gleder meg til å komme dit - det betyr jo enda ett skritt nærmere.

 

 

Jeg hadde flaks og begynte syklusen dagen etter samtalen så det var virkelig rett på sak. Men tror nok at vi skal få grublet nok for det :P Vi fikk også en god opplevelse av Porsgrunn, og vi gleder oss til fortsettelsen. Krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul kontroll i går gikk fint. Oppstart sprøyter førstkommende torsdag og ny kontroll neste torsdag. Skal gå på 150 gonal-f.

 

Uttak planlagt til mandag 8. eller tirsdag 9. Februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul kontroll i går gikk fint. Oppstart sprøyter førstkommende torsdag og ny kontroll neste torsdag. Skal gå på 150 gonal-f.

Uttak planlagt til mandag 8. eller tirsdag 9. Februar

Så bra! Ett steg nærmere. Fint å få konkrete datoer å forholde seg til...syns det går så treeegt disse dagene, hehe! :P Jeg har UL i morra og satser på å få starte på sprøyter denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere alle! ❤

Jeg hadde innsett 26.oktober og denne gangen ser det endelig ut til at det skal gå bra..er midt i uke 15 nå, og har en liten aktiv gutt i magen Det har for vår del tatt 5 år med prøving, føler nå at det endelig har vært verdt de..

Lykke til alle prøvere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk mensen i dag, og ringte sporenstreks til St. Olav. Også ringte de tilbake iløpet av 5 min😃 Får begynne med neste forsøk i slutten av februar👏👏😄 Forrige gang var det 100iu Puregon (de var redd for overstimulering) og 3 egg ut, ingen befruktet. Nå skal jeg få større dose og skal ha Gonal F (er det det den heter?). Blir spennende, håper i alle fall at vi kan få ett befrukta egg😊

 

Men ett spørsmål: Hun spurte om jeg hadde 30 dagers syklus, og jeg sa ja og at jeg fikk mensen i dag. Og da mener jeg bestemt at hun sa "da får du mensen igjen 25.2. da", men utifra mine utregninger er det 27.2. Skal jeg ringe i morgen og dobbeltsjekke slik at alt er på stell? Tenker siden det er påske og slike ting? Eller har ikke de to dagene noe å si? Er jo ikke sikkert man få mensen på den dagen man tror uansett, det kan jo variere med noen dager og det vet jo St. Olav og. Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sprøyte satt og plutselig ble alt mye mer virkelig. Om et par uker er jeg forhåpentligvis ruger....og om en mnd😎.....kanskje gravid😨😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndermammasnart: jeg ville kanskje tatt den telefonen, Just in case.... Spennende med større dose og ny medisin, krysser fingrene for deg!

 

Sunfly: Gratulere med sprøytestart hehe om man kan si det sånn :P jeg har også starta idag! Ja nå er det mer virkelig :/ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i dag. Hadde mange egg, men de var ikke modne nok, så fortsetter med menopur og orgalutran frem til søndag, for ny ultralyd på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ultralyd igår og det så bra ut, mange eggsekker. Blir eggløsningssprøyte imorgen og uttak på tirsdag.

 

Mange følelser som svirrer rundt, håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vi mange igang ja. Dette blir spennende å følge med på. FrøkenOlsen....vi er helt likt i løypa vi da. Når skal du ha ul kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd i dag. Hadde mange egg, men de var ikke modne nok, så fortsetter med menopur og orgalutran frem til søndag, for ny ultralyd på mandag...

 

Oii, Sctr, jeg fikk samme beskjed som deg i går, må få opp str. på eggposene men lykke at det var greit med poser der. Går på Progynova og fikk Menopur i tillegg, sistnevnte ny for meg, men fikk heldigvis blandet det greit og inn med det! :D

Håper på eggløsningsprøyta mandag og Pors onsdag nå da!! :D

 

Kjempespennende med Mummy79, krysser fingre og tær for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var på ultralyd i dag. Hadde mange egg, men de var ikke modne nok, så fortsetter med menopur og orgalutran frem til søndag, for ny ultralyd på mandag...

 

Oii, Sctr, jeg fikk samme beskjed som deg i går, må få opp str. på eggposene men lykke at det var greit med poser der. Går på Progynova og fikk Menopur i tillegg, sistnevnte ny for meg, men fikk heldigvis blandet det greit og inn med det! :D

Håper på eggløsningsprøyta mandag og Pors onsdag nå da!! :D

 

Kjempespennende med Mummy79, krysser fingre og tær for deg.

 

 

Vi krysser fingra ;) kanskje vi ses :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vi mange igang ja. Dette blir spennende å følge med på. FrøkenOlsen....vi er helt likt i løypa vi da. Når skal du ha ul kontroll?

Jeg har også kontroll på torsdag :) så helt likt i løypa ja! Fortsatt uttak uke 6 ingen dag nevnt... Fått noe bivirkninger? Ikke så mye her, litt hetetokter. Mannen begynner å føle seg dårlig, krysser fingrene for at det ikke blir sykdom i hus. Mener å lest noe om feber og utsettelse....men ikke sikker om det stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg var på ultralyd i dag. Hadde mange egg, men de var ikke modne nok, så fortsetter med menopur og orgalutran frem til søndag, for ny ultralyd på mandag...

 

Oii, Sctr, jeg fikk samme beskjed som deg i går, må få opp str. på eggposene men lykke at det var greit med poser der. Går på Progynova og fikk Menopur i tillegg, sistnevnte ny for meg, men fikk heldigvis blandet det greit og inn med det! :D

Håper på eggløsningsprøyta mandag og Pors onsdag nå da!! :D

 

Kjempespennende med Mummy79, krysser fingre og tær for deg.

 

 

Vi krysser fingra ;) kanskje vi ses :P

 

 

Da blir det egguttak på fredag for meg. :hakeslepp:  Grugleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojjjjj, sctr! Det er jo kjempe snart! Lykke lykke til! Snart ruger! Hvordan går det med sprøytene sunfly?

 

Har dere hørt vitsen om tanta som skulle komme? Hun kom ikke :( Nå får jeg jo heller ikke startet på tablettene, og behandlingen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jammen ferden til egguttak i morgen tidlig!!! Litt kjøring på oss, så vekking blir kl 05.00!! Superspent og hååååååper det "yngler".....får svar på det kl 09.30.

Var godt å få vite på telefon at de gir sykemelding for tre dager...husker fra sist at det er litt på kjenning med stikket. he..men sånn sett, en bagatell!

Så er det bare å tørre å håper på neste milepæl..men det må vi alle!! -Ha håpet med hele tiden.  :Nikke:

Ha en finfin kveld, medsøstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jammen ferden til egguttak i morgen tidlig!!! Litt kjøring på oss, så vekking blir kl 05.00!! Superspent og hååååååper det "yngler".....får svar på det kl 09.30.

Var godt å få vite på telefon at de gir sykemelding for tre dager...husker fra sist at det er litt på kjenning med stikket. he..men sånn sett, en bagatell!

Så er det bare å tørre å håper på neste milepæl..men det må vi alle!! -Ha håpet med hele tiden.  :Nikke:

Ha en finfin kveld, medsøstre.

 

Så bra! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jammen ferden til egguttak i morgen tidlig!!! Litt kjøring på oss, så vekking blir kl 05.00!! Superspent og hååååååper det "yngler".....får svar på det kl 09.30.

Var godt å få vite på telefon at de gir sykemelding for tre dager...husker fra sist at det er litt på kjenning med stikket. he..men sånn sett, en bagatell!

Så er det bare å tørre å håper på neste milepæl..men det må vi alle!! -Ha håpet med hele tiden.  :Nikke:

Ha en finfin kveld, medsøstre.

Lykke til ! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...