Gjest Antarctica Skrevet 18. desember 2015 #76 Skrevet 18. desember 2015 Man kan jo ikke forsvare å oppdra barn som tror på alle voksne. Og om man så antar at det er Hallesby som står på prekestolen og gjenåpner helvetesdebatten på skolens julegudstjeneste så er det jo bare enda viktigere at ungen har kunnskap og holdninger i forkant. Kunnskaper får man gjennom undervisning. Undervisning er obligatorisk i skolen, også religionsundervisning. Forkynnelse er å fornærme vettet til både store og små. Og om man skulle være i den situasjonen at man trodde på noe annet enn Jesus, ville det også være en fornærmelse.
Gjest Antarctica Skrevet 18. desember 2015 #77 Skrevet 18. desember 2015 Man lærer vel best hva det går i ved å oppleve "ekte vare". Det er aldri like lærerikt å høre på noen prate om religioner i et klasserom, som å selv oppleve kirken, moskéen eller synagogen. Hvordan kan de da ellers ta de mest informerte valgene om tro? Å oppleve ulike Gudshus og seremonier kan bryte ned mange fordommer og barrierer, og er med på å danne kulturell kunnskap. Anonymous poster hash: ec887...211 Helt sant - dersom det er et aktivt valg, ikke en forkledd agenda pakket inn i begrepet "skole", "undervisning" el lign.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #78 Skrevet 18. desember 2015 Man lærer vel best hva det går i ved å oppleve "ekte vare". Det er aldri like lærerikt å høre på noen prate om religioner i et klasserom, som å selv oppleve kirken, moskéen eller synagogen. Hvordan kan de da ellers ta de mest informerte valgene om tro? Å oppleve ulike Gudshus og seremonier kan bryte ned mange fordommer og barrierer, og er med på å danne kulturell kunnskap. Anonymous poster hash: ec887...211 Helt sant - dersom det er et aktivt valg, ikke en forkledd agenda pakket inn i begrepet "skole", "undervisning" el lign. ..og det er det jo i dag Skolegudstjeneste er noe man aktivt må velge. Jeg mener at den som velger dette bort for barnet sitt, fjerner mulighetene for en mer nyansert og helhetlig religionsopplæring. Man fjerner et referansegrunnlag. Jeg ønsker å gi barnet mitt en så rik kulturell bakgrunn som mulig, men respekterer selvsagt andres rett til å velge anderledes. Anonymous poster hash: ec887...211
Magia Skrevet 18. desember 2015 #79 Skrevet 18. desember 2015 Dere som er så veldig i mot kirken og "eventyrene" er veldig kvikke til å dra alle kristne over én kam da. Det finnes bokstavelig tolkning av bibelen (noe som nok var vanligere i forrige generasjon) og så har du de ulike tolkningene. F.eks. er det en del kristne som mener historien om Adam og Eva som ble kastet ut av hagen som tenker at det kan tolkes som et bilde på hvordan klokskap og kjærlighet ikke kan leve side om side med dumskap og ondskap uten å bli "forpestet". Med andre ord finnes det like mange tolkninger av bibelen som det finnes kristne. Hvis dere tror at alle kristne tror på en mann med skjegg i himmelen, så er det jo dere som er dumme. No offence. Anonymous poster hash: ca4b2...1f7 Men det er like fullt eventyr, bare at noen faktisk henter sitt menneskesyn og generell verdensanskuelse ut fra disse eventyrene og behandler det som noe annet enn andre eventyr. Det spiller ingen rolle om det blir lest på den ene eller andre måten. Det er litt drøyt å si at det finnes like mange tolkninger av bibelen som det finnes kristne. De som er kristne, og ikke bare på en sånn "det er så koselig i kirka på julaften og jeg liker tradisjonen med dåp-kristen", tilhører gjerne en menighet hvor man deler en del oppfatninger. Kristendommen har en lære som den avleder fra Bibelen (og tradisjonen for fortolkning av den), så om man definerer seg som kristen så innebærer det en viss enighet med en god del andre mennesker om hva det hele dreier seg om.
Myliten Skrevet 18. desember 2015 #80 Skrevet 18. desember 2015 Mine barn velger selv. Eldste vil ikke. Ingen dør av å gå i kirka, men ingen dør av at noen ikke gjør det heller. Og er det kjedelig som er grunnen så er det helt greit for meg:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #81 Skrevet 18. desember 2015 Dere som er så veldig i mot kirken og "eventyrene" er veldig kvikke til å dra alle kristne over én kam da. Det finnes bokstavelig tolkning av bibelen (noe som nok var vanligere i forrige generasjon) og så har du de ulike tolkningene. F.eks. er det en del kristne som mener historien om Adam og Eva som ble kastet ut av hagen som tenker at det kan tolkes som et bilde på hvordan klokskap og kjærlighet ikke kan leve side om side med dumskap og ondskap uten å bli "forpestet". Med andre ord finnes det like mange tolkninger av bibelen som det finnes kristne. Hvis dere tror at alle kristne tror på en mann med skjegg i himmelen, så er det jo dere som er dumme. No offence. Anonymous poster hash: ca4b2...1f7 Men det er like fullt eventyr, bare at noen faktisk henter sitt menneskesyn og generell verdensanskuelse ut fra disse eventyrene og behandler det som noe annet enn andre eventyr. Det spiller ingen rolle om det blir lest på den ene eller andre måten. Det er litt drøyt å si at det finnes like mange tolkninger av bibelen som det finnes kristne. De som er kristne, og ikke bare på en sånn "det er så koselig i kirka på julaften og jeg liker tradisjonen med dåp-kristen", tilhører gjerne en menighet hvor man deler en del oppfatninger. Kristendommen har en lære som den avleder fra Bibelen (og tradisjonen for fortolkning av den), så om man definerer seg som kristen så innebærer det en viss enighet med en god del andre mennesker om hva det hele dreier seg om. Takk! Men nå er du sikkert like kunnskapsløs som meg😉 HI Anonymous poster hash: 7165d...fc6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #82 Skrevet 18. desember 2015 Bibelen kan forkortes ned til to vers: 1 johannesbrev 4:7-8 Synes du disse to versene er grusomme så holder du ditt barn borte fra slik grusomhet. Synes du det er greit for barn å få lære seg slike holdninger så sender du de til kirken. PS. ser noen nevner moral her. Sorry, uten noen "gud" er det heller ikke noen OBJEKTIV moral. Med et naturalistisk verdenssyn er det bare subjektive moraler. Det vil si, hva som er "galt" og hva som er "riktig" er helt avhengig av hvem du spør. Og spør du feil person mener de at overgrep mot barn er moralsk forsvarlig. Det er da det er kjekt å ha en objektiv moral å kunne henvise til. Anonymous poster hash: 6de39...845
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #83 Skrevet 18. desember 2015 Bibelen kan forkortes ned til to vers: 1 johannesbrev 4:7-8 Synes du disse to versene er grusomme så holder du ditt barn borte fra slik grusomhet. Synes du det er greit for barn å få lære seg slike holdninger så sender du de til kirken. PS. ser noen nevner moral her. Sorry, uten noen "gud" er det heller ikke noen OBJEKTIV moral. Med et naturalistisk verdenssyn er det bare subjektive moraler. Det vil si, hva som er "galt" og hva som er "riktig" er helt avhengig av hvem du spør. Og spør du feil person mener de at overgrep mot barn er moralsk forsvarlig. Det er da det er kjekt å ha en objektiv moral å kunne henvise til. Anonymous poster hash: 6de39...845 Snakker om å svartmale menneskers evne til å kunne skille mellom rett og galt! Det finnes gale mennesker uavhengig av religion eller ei. Etikk og moral er tildels subjektiv, men ikke slik du beskriver. Jeg klarer utmerket godt å lære mine barn gode verdier, som å respektere andre, vise godhet og raushet, omtenksomhet osv, og det helt uten å blande inn Gud. HI Anonymous poster hash: 7165d...fc6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #84 Skrevet 18. desember 2015 Bibelen kan forkortes ned til to vers: 1 johannesbrev 4:7-8 Synes du disse to versene er grusomme så holder du ditt barn borte fra slik grusomhet. Synes du det er greit for barn å få lære seg slike holdninger så sender du de til kirken. PS. ser noen nevner moral her. Sorry, uten noen "gud" er det heller ikke noen OBJEKTIV moral. Med et naturalistisk verdenssyn er det bare subjektive moraler. Det vil si, hva som er "galt" og hva som er "riktig" er helt avhengig av hvem du spør. Og spør du feil person mener de at overgrep mot barn er moralsk forsvarlig. Det er da det er kjekt å ha en objektiv moral å kunne henvise til. Anonymous poster hash: 6de39...845 [/quote Objektiv moral er i konstant bevegelse, også innenfor ulike kulturer og religioner. Slaveri, rasisme, diskriminering, kriger osv, har gjentatte ganger blitt utført med Bibelen i hånd. Jeg tror selv på Jesus, men min moral er sterkt påvirket av tidsånd, kultur og utdanning. Den er ikke spesielt forenelig med en kristenkonservativ republikaner, for eksempel. Kristendommen er jo ikke en lovbasert religion, men en religion som er høyst åpen for tolkning. Anonymous poster hash: ec887...211
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #85 Skrevet 18. desember 2015 Bibelen kan forkortes ned til to vers: 1 johannesbrev 4:7-8 Synes du disse to versene er grusomme så holder du ditt barn borte fra slik grusomhet. Synes du det er greit for barn å få lære seg slike holdninger så sender du de til kirken. PS. ser noen nevner moral her. Sorry, uten noen "gud" er det heller ikke noen OBJEKTIV moral. Med et naturalistisk verdenssyn er det bare subjektive moraler. Det vil si, hva som er "galt" og hva som er "riktig" er helt avhengig av hvem du spør. Og spør du feil person mener de at overgrep mot barn er moralsk forsvarlig. Det er da det er kjekt å ha en objektiv moral å kunne henvise til. Anonymous poster hash: 6de39...845 [/quote Objektiv moral er i konstant bevegelse, også innenfor ulike kulturer og religioner. Slaveri, rasisme, diskriminering, kriger osv, har gjentatte ganger blitt utført med Bibelen i hånd. Jeg tror selv på Jesus, men min moral er sterkt påvirket av tidsånd, kultur og utdanning. Den er ikke spesielt forenelig med en kristenkonservativ republikaner, for eksempel. Kristendommen er jo ikke en lovbasert religion, men en religion som er høyst åpen for tolkning. Anonymous poster hash: ec887...211 Norges Lover er også åpne for tolkninger. Dog er det bare en måte som er riktig måte å tolke den på. Det samme gjelder bibelen. Alle lover i bibelen koker ned til de to versene. Anonymous poster hash: 6de39...845
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #86 Skrevet 18. desember 2015 Bibelen kan forkortes ned til to vers: 1 johannesbrev 4:7-8 Synes du disse to versene er grusomme så holder du ditt barn borte fra slik grusomhet. Synes du det er greit for barn å få lære seg slike holdninger så sender du de til kirken. PS. ser noen nevner moral her. Sorry, uten noen "gud" er det heller ikke noen OBJEKTIV moral. Med et naturalistisk verdenssyn er det bare subjektive moraler. Det vil si, hva som er "galt" og hva som er "riktig" er helt avhengig av hvem du spør. Og spør du feil person mener de at overgrep mot barn er moralsk forsvarlig. Det er da det er kjekt å ha en objektiv moral å kunne henvise til. Anonymous poster hash: 6de39...845 Snakker om å svartmale menneskers evne til å kunne skille mellom rett og galt! Det finnes gale mennesker uavhengig av religion eller ei. Etikk og moral er tildels subjektiv, men ikke slik du beskriver. Jeg klarer utmerket godt å lære mine barn gode verdier, som å respektere andre, vise godhet og raushet, omtenksomhet osv, og det helt uten å blande inn Gud. HI Anonymous poster hash: 7165d...fc6 Jeg har ikke sagt at det ikke er mulig å være god uten å tro på en eller annen form for gud. Bemerk: jeg sa at det ikke er mulig å ha en objektiv moral uten en eller annen form for gud. Anonymous poster hash: 6de39...845
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #87 Skrevet 18. desember 2015 Bibelen kan forkortes ned til to vers: 1 johannesbrev 4:7-8 Synes du disse to versene er grusomme så holder du ditt barn borte fra slik grusomhet. Synes du det er greit for barn å få lære seg slike holdninger så sender du de til kirken. PS. ser noen nevner moral her. Sorry, uten noen "gud" er det heller ikke noen OBJEKTIV moral. Med et naturalistisk verdenssyn er det bare subjektive moraler. Det vil si, hva som er "galt" og hva som er "riktig" er helt avhengig av hvem du spør. Og spør du feil person mener de at overgrep mot barn er moralsk forsvarlig. Det er da det er kjekt å ha en objektiv moral å kunne henvise til. Anonymous poster hash: 6de39...845 [/quote Objektiv moral er i konstant bevegelse, også innenfor ulike kulturer og religioner. Slaveri, rasisme, diskriminering, kriger osv, har gjentatte ganger blitt utført med Bibelen i hånd. Jeg tror selv på Jesus, men min moral er sterkt påvirket av tidsånd, kultur og utdanning. Den er ikke spesielt forenelig med en kristenkonservativ republikaner, for eksempel. Kristendommen er jo ikke en lovbasert religion, men en religion som er høyst åpen for tolkning. Anonymous poster hash: ec887...211 Norges Lover er også åpne for tolkninger. Dog er det bare en måte som er riktig måte å tolke den på. Det samme gjelder bibelen. Alle lover i bibelen koker ned til de to versene. Anonymous poster hash: 6de39...845 Det viser jo bare hvor åpen for tolkning Bibelen er. Man kan jo snakke uendelig om hva kjærlighet er, og hvordan det manifesterer seg. Er det kjærlighet å tukte sine barn, fordi man da tror det går dem best? Å holde kvinnen på sin plass, for å hindre familieoppløsning? Å diskriminere homofile for å hindre seksuell umoral? Etc. Anonymous poster hash: ec887...211
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #88 Skrevet 18. desember 2015 Bibelen kan forkortes ned til to vers: 1 johannesbrev 4:7-8 Synes du disse to versene er grusomme så holder du ditt barn borte fra slik grusomhet. Synes du det er greit for barn å få lære seg slike holdninger så sender du de til kirken. PS. ser noen nevner moral her. Sorry, uten noen "gud" er det heller ikke noen OBJEKTIV moral. Med et naturalistisk verdenssyn er det bare subjektive moraler. Det vil si, hva som er "galt" og hva som er "riktig" er helt avhengig av hvem du spør. Og spør du feil person mener de at overgrep mot barn er moralsk forsvarlig. Det er da det er kjekt å ha en objektiv moral å kunne henvise til. Anonymous poster hash: 6de39...845 Hva med alle de stakkars alterguttene da? Det er en god del prester som ikke har rent mel i posen. Er ikke de prestene kristne kanskje? Anonymous poster hash: c8b9e...cca
Gjest Antarctica Skrevet 18. desember 2015 #89 Skrevet 18. desember 2015 Bibelen kan forkortes ned til to vers: 1 johannesbrev 4:7-8 Synes du disse to versene er grusomme så holder du ditt barn borte fra slik grusomhet. Synes du det er greit for barn å få lære seg slike holdninger så sender du de til kirken. PS. ser noen nevner moral her. Sorry, uten noen "gud" er det heller ikke noen OBJEKTIV moral. Med et naturalistisk verdenssyn er det bare subjektive moraler. Det vil si, hva som er "galt" og hva som er "riktig" er helt avhengig av hvem du spør. Og spør du feil person mener de at overgrep mot barn er moralsk forsvarlig. Det er da det er kjekt å ha en objektiv moral å kunne henvise til. Anonymous poster hash: 6de39...845 Det finnes vel knapt noen som har utført og skjult flere overgrep mot barn enn katolske (KRISTNE og dertil SKRIFTLÆRDE) prester og munker. Å vite hva som er galt innebærer ikke at man klarer å gjøre det som er rett, tror jeg vi sier.
Magia Skrevet 18. desember 2015 #90 Skrevet 18. desember 2015 Bibelen kan forkortes ned til to vers:1 johannesbrev 4:7-8Synes du disse to versene er grusomme så holder du ditt barn borte fra slik grusomhet. Synes du det er greit for barn å få lære seg slike holdninger så sender du de til kirken. PS. ser noen nevner moral her. Sorry, uten noen "gud" er det heller ikke noen OBJEKTIV moral. Med et naturalistisk verdenssyn er det bare subjektive moraler. Det vil si, hva som er "galt" og hva som er "riktig" er helt avhengig av hvem du spør. Og spør du feil person mener de at overgrep mot barn er moralsk forsvarlig. Det er da det er kjekt å ha en objektiv moral å kunne henvise til. Anonymous poster hash: 6de39...845 De versene er jo tullete for en som ikke tror på den kristne Gud! Dessuten er det ganske tullete å forkorte bibelen til to vers og tro det er en allmenngyldig tolkning. juleevangeliet er vel overflødig, skulle jeg tro ut fra din påstand der.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #91 Skrevet 18. desember 2015 Jeg syns ungene har godt av å være i kirken en tur, se hvordan det er der og ikke bare hvordan kirken er når de e i begravelse der. Kirken må ikke være ett trist sted. Jeg er litt skuffet over at skolen her ikke tar turen i moskeer og andre relgiøse hus. Den ene læreren på skolen er veldig flink til å markere de fleste relgioners høytider. De leser ikke kun om det i rle boka si. De som er muslimer i klassen ahr med seg litt ting, viser frem og forteller om hvordan de feirer den høytiden som er der og da feks. Læreren har plottet slikt inn i kalenderen slik at det lagt opp til en time eller mer om dette. Her vi bor tror jeg ikke det er så mange andre steder enn en kirke, så å besøke en moskee er ikke så lett. Men som sagt så er kirken som oftes stedet for en begravelse, og jeg ønsker ikke at ungene kun skal oppleve kirken som noe negativt. Nå er kirken her veldig åpen mot det meste, og der er alle velkommene uansett relgion. Var i kirken da ene barnet mitt spilte konsert før jul i fjor. Det var så koselig for det var så mange ulike i kirken. Troende, ikke troende, muslimer, budister og muligens andre. Jeg kom i prat med en muslim, hun syns det var så koselig i kirken før jul og det hadde blitt en ny tradisjon for henne. Ta med barna i kirken i førjulstiden. Anonymous poster hash: 3995f...3ae
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #92 Skrevet 18. desember 2015 Og de ureflekterte foreldrene får tilsvarende barn.Det er ikke alltid sant. Har du sett Sheldon i Big Bang theory? Er plenty med eksempler på barn av litt enfoldige foreldre, som selv viser seg å ha et skarpt intellekt. Anonymous poster hash: 0c30f...faf Du vet at Big Bang Theory er en TV-serie? Ikke ekte mennesker? Anonymous poster hash: 62680...448 Hoho, nei det var jeg ikke klar over du. Jeg kjenner selv til flere smarte/intellektuelle barn der foreldrene er mer av den "se&hør er nyheter og de phil er samfunnsdebatt" typen. Sheldon ble nevnt som et litt karikert eksempel på dette, ok? Anonymous poster hash: 0c30f...faf
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #93 Skrevet 18. desember 2015 Og de ureflekterte foreldrene får tilsvarende barn.Det er ikke alltid sant. Har du sett Sheldon i Big Bang theory? Er plenty med eksempler på barn av litt enfoldige foreldre, som selv viser seg å ha et skarpt intellekt. Anonymous poster hash: 0c30f...faf Du vet at Big Bang Theory er en TV-serie? Ikke ekte mennesker? Anonymous poster hash: 62680...448 Hoho, nei det var jeg ikke klar over du.Jeg kjenner selv til flere smarte/intellektuelle barn der foreldrene er mer av den "se&hør er nyheter og de phil er samfunnsdebatt" typen. Sheldon ble nevnt som et litt karikert eksempel på dette, ok? Anonymous poster hash: 0c30f...faf Dr Phil Anonymous poster hash: 0c30f...faf
Gjest 5 andre Skrevet 18. desember 2015 #94 Skrevet 18. desember 2015 Mine får også velge selv, og alle ville heller på lysmarkering. Vi snakker en del om religion, og min har nok blitt påvirket av skole/barnehage, fordi de tror på Jesus/Gud, og det har de ikke lært hjemme. Jeg vil gjerne at mine skal besøke kirker, moskeer, tempel og synagoge. Jeg tror kunnskap fremmer toleranse, men jeg tvinger de ikke på julegudstjeneste hvert år mot egen vilje - det tjener ingen nytte.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #95 Skrevet 18. desember 2015 Det viser jo bare hvor åpen for tolkning Bibelen er. Man kan jo snakke uendelig om hva kjærlighet er, og hvordan det manifesterer seg. Anonymous poster hash: ec887...211 1 Korint 13:4-8 Det er ikke mulig å tolke på noen annen måte. Den som slår elsker ikke. Uten frihet, ingen kjærlighet. Uten kjærlighet, ingen frihet. Anonymous poster hash: 6de39...845
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #96 Skrevet 18. desember 2015 Hva med alle de stakkars alterguttene da? Det er en god del prester som ikke har rent mel i posen. Er ikke de prestene kristne kanskje? Anonymous poster hash: c8b9e...cca Det må så være at de kaller seg kristne, men gjerningene deres taler jo et annet språk. Anonymous poster hash: 6de39...845
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #97 Skrevet 18. desember 2015 De versene er jo tullete for en som ikke tror på den kristne Gud! Dessuten er det ganske tullete å forkorte bibelen til to vers og tro det er en allmenngyldig tolkning. juleevangeliet er vel overflødig, skulle jeg tro ut fra din påstand der. Du mener Jesu fødelse er viktigere enn Jesu budskap? Anonymous poster hash: 6de39...845
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #98 Skrevet 18. desember 2015 Jeg har problemer med å sette meg inn i dette "problemet" i det hele tatt. Religionlæren i dag er ikke som før. Religion læres som en del av verdenshistorien. En tur i kirken vil ikke hjernevaske en gruppe elever. Jeg har vært på min del gudstjenester og har fortsatt til gode å få en preken om frelse og fortapelse ene og alene.Elvene har da virkelig andre fag enn religion. Etter en god blanding av historie, naturfagets evolusjon og samfunnsfagets opplysningstid vil nok elevene raskt forstå at religion er en del av historien, og ikke en lære i seg selv. Unge barn som er religiøse har det neppe fra en skolegudstjeneste, men fra en kristen oppdragelse. Anonymous poster hash: f8844...451
Magia Skrevet 18. desember 2015 #99 Skrevet 18. desember 2015 De versene er jo tullete for en som ikke tror på den kristne Gud! Dessuten er det ganske tullete å forkorte bibelen til to vers og tro det er en allmenngyldig tolkning. juleevangeliet er vel overflødig, skulle jeg tro ut fra din påstand der.Du mener Jesu fødelse er viktigere enn Jesu budskap? Anonymous poster hash: 6de39...845 Om ikke annet er hans fødsel en forutsetning for at han kan ha et budskap Mange andre ting enn at man skal elske hverandre og at Gud er kjærlighet, er viktig i kristendommen. Hvis noe er det absolutte sentrum, så er det vel hans død og gjenoppstandelse (noe han strengt tatt må være født for å gjøre også, rent logisk - selv om logikk kanskje ikke er så relevant i religiøs sammenheng).
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #100 Skrevet 18. desember 2015 Jeg er ikke religiøse av meg, og valgte å følge faget Livssyn ( begynte i 1.klasse i 1987) istedenfor Kristendommen på grunnskolen. Selv da når det nærmet seg jul og påske, deltok jeg i lag med resten av skolen på gudstjeneste. For meg var det plikt å gjøre det mtp det var i skoletiden. Dessuten har man ikke vondt av det, og Norge er tross alt et kristen land så hvorfor ikke delta i noe flertall av samfunnet tilhører!? Gjennom faget Livssyn, gikk vi gjennom de aller fleste religion og tro, og besøkte alt fra tempel, moské, kirke o.l, og fikk innsikt hva deres tradisjon og skikk er. Hadde jeg vært firkantet, vanskelig og intolerant som dessverre mange er det, så kunne jeg kanskje nektet å delta. Men er ikke det greit å være mer åpen, nysgjerrig, tolerant og medmenneskelig ovenfor hverandre? De senere tid har jeg deltatt i mange begravelser i forskjellige religiøse skikk, det faller meg helt naturlig å delta. Bare fordi jeg ikke religiøse så betyr ikke at jeg skal avvise alt og alle. Alle skal få lov å tro det de vil, men å begynne å 'streike' og motarbeide den norske skolen slik at hele skolen eller nevnte klassen skal slutte med gammel tradisjon da mener jeg det er galt. Om man ikke har lyst å delta, så avstå det, men ikke la det gå utover andre. Vet om flere klasser og barnehagen som måtte slutte med flere tradisjoner pga få tall som ble så vanskelig. Syns det er utrolig trist utvikling Anonymous poster hash: 3aba7...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå