Gå til innhold

Julebord. Jeg er ikke invitert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner absolutt din frustrasjon, men jeg ville prøvd å heve meg over det. La han dra på julebordet, få barnevakt til barna og finne på noe morsomt med ei venninne?

Anonymous poster hash: 1022e...85b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir litt lei meg av denne tråden jeg. Måten mannen din har taklet dette på er rett og slett ikke helt god, og han dersom dette er representativt for hvordan han snakker til deg og ikke minst om deg - så frykter jeg dette vil ende med at du på sikt ender opp som kuet og ikke minst "enig" i at alt som måtte gå galt er "din skyld". Jeg er glad du ikke synes å ha kommet dit enda.

Siden dere har barn er vel terapi det som bør prøves først - men hadde det ikke vært barn med i bildet ville jeg vært fristet til å si at du burde komme deg vekk før han trekker deg ned i mørket.

Anonymous poster hash: 67a44...438

Jeg er veldig enig i dette. Min far har alltid behandlet min mor som søppel. Hun har dessverre aldri gått fra ham. Nå er hun redusert til ingenting, og tør ikke engang ta valg om hva hun skal ha på brødskiven selv. Det mannen din driver med er psykisk terror. Utrolig illojalt av ham å fremstille deg slik han gjør. Jeg begynner å tro at mangelen på innbydelse ikke kommer av episoden du henviste til, men av hvordan mannen din snakker om deg. Han kan jo tydeligvis virkelig fremstille deg som en skikkelig bitch. Det har han sikkert gjort på hytteturen også.

Anonymous poster hash: ff0dc...bb3

Skrevet

Men hvilken grunn har de gitt mannen din for at du ikke er invitert da?

Skrevet

Her er det noe som skurrer! Og det er mannen din! Etter reaksjonen til kona den kvelden du ringte, vil jeg tro at han har sittet der å lagt ut om hvor fæl du er, hvor stor tøffel han er, og at du kontrollerer han.. Nå vil de vise deg at du ikke bestemmer over han, eller de.. Jeg ville kvittet meg med han og vennene hans! Du er mye bedre enn de! og som de andre sier, jeg tror nok at dere har mer problemer enn det du kanskje tror. Vil anbefale en tur på fvk..

Anonymous poster hash: d47be...ae4
Skrevet

Jo mer jeg leser, jo mer tenker jeg at dere har langt større problemer enn at han vil gå og du ikke er invitert. Enkelte ting ved det du skriver får meg også til å tenke på hvorfor du ikke er invitert. Det er veldig lett å tenke at mannen din har fremstilt deg som en kontrollfrik som nekter ham frihet og omgang med venner, for eksempel. Bare det at han var så kjapt ute med å  ringe denne vennen og fortelle at du nektet ham å gå på julebordet...

Sånn egentlig kunne han like gjerne sagt: "Jeg er enig med dere, hun er så kjip at jeg har full forstålese for at dere ikke vil invitere henne på noe julebord. Men hun er så urimelig og sur nå at hun tvinger meg til å være hjemme."

For å gjenta meg selv fra tidligere i tråden: Jeg tror dere vil ha godt av veiledning på familievernkontoret. Likevel (og dette er bare min tolkning) tror jeg ikke dette er en mann som er spesielt motivert for å kjempe for ekteskapet. Det virker som han er temmelig likegyldig til deg og dine følelser.

Skrevet

Hvorfor er du så sur over å ikke bli invitert med på et julebord sammen med folk som du ikke liker? La mannen dra for å hygge seg med sine venner. 

Skrevet

Her er det noe som skurrer! Og det er mannen din! Etter reaksjonen til kona den kvelden du ringte, vil jeg tro at han har sittet der å lagt ut om hvor fæl du er, hvor stor tøffel han er, og at du kontrollerer han.. Nå vil de vise deg at du ikke bestemmer over han, eller de.. Jeg ville kvittet meg med han og vennene hans! Du er mye bedre enn de! og som de andre sier, jeg tror nok at dere har mer problemer enn det du kanskje tror. Vil anbefale en tur på fvk..

Enig med denne, særlig etter at mannen til HI ringte og sa til kompisen at han ikke får lov av HENNE å dra! Og at han etterpå gir HI dårlig samvittighet ved å fortelle at kompisen synes hele greia var synd. Han skyver problemet til kompisen og kona over på HI, som er helt uskyldig opp i det hele. Nei, familievernkontoret snarest. Det er ikke greit å leve i et forhold der man blir prioritert etter en kompis og kona til en kompis, og der mannen er flau over deg!

Skrevet

Det er langt å dra det til å skulle flytte fra han pga denne situasjonen, men jeg tenker jo selv at dersom han fortsetter å gi uttrykk for at det er greit at andre behandler meg på en urettferdig måte, så må jeg jo vurdere hva jeg vil finne meg i og ikke.

Hvis det nå ender med at han lar være å reise som han har sagt, så viser han til en viss grad at han velger å respektere mine følelser, selvom han ikke forstår hvorfor jeg føler som jeg gjør. Han viser vel for kompisen og kona at mine tanker betyr mer for han enn dette julebordet. Jeg tenker at videre nå, så må hele denne greia bli ordna opp i med tanke på framtidige hendelser. Må prøve å få til et eller annet hvor det blir tydelig at hun og jeg må klare å være i samme rom, fordi mennene våre trossalt er gode venner. Jeg vil i hvert fall ikke stå i veien for vennskapet til mannen min og kompisen, selvom mannen tror og føler at det er det jeg gjør i denne situasjonen. Men for meg, handler denne situasjonen om noe helt annet når det er et arrangement der alle partnere blir invitert utenom meg.

Og ja, en samtale hos psykologen hans skal jeg få bli med på sier han.

Anonymous poster hash: 1f181...65b

Nei, han respekterer ikke dine følelser når han forteller sine venner at han ikke kan komme fordi han ikke får lov av deg. Med det så plasserer han skylden hos deg, ikke hos de som ekskluderer deg. Dvs. han forteller de som ekskluderer deg at han synes det er helt greit at de gjør det, men at du er så kontrollerende at du ikke unner ham å kose seg....

Det er ingen respekt i det mannen din har gjort nå, han fraskriver seg alt ansvar, og det er helt tydelig at han har så dårlig selvbilde at han ikke en gang tør stå opp for seg selv fordi han ikke ser at kompisen og kona tråkker minst like mye på ham selv som på deg.

Julebordet har bare blitt symbolet, men det er ikke det som egentlig er problemet mellom dere.

Anonymous poster hash: 31112...4c0

Skrevet

Hvorfor er du så sur over å ikke bli invitert med på et julebord sammen med folk som du ikke liker? La mannen dra for å hygge seg med sine venner. 

Dette handler ikke om julebordet lenger men samholdet i sin helhet. Ved en selskap så har man som gjest en valg om hvorvidt man skal dra eller ei, mens her er det regelrett utfrysning som kan utvikle seg videre. Hadde saken vært stilt noe annerledes så kan jeg skjønne hvor du kommer fra, men etter det HI har fortalt her så er ikke situasjonen rett frem og saken har utviklet seg fra et julebord problematikk til verdisetninger og hvorvidt samholdet i forholdet er nå satt på prøve. Hadde HI sagt JA jeg får frikveld og slipper å tilbringe tid med x og y så hadde ikke dette vært en sak, men her er ikke forholdet mellom HI og mannens kompis m/kone spesielt anstrengt før denne episoden og manglende forståelse og støtte gjør situasjonen verre. Hadde mannen satt foten ned så hadde ingen blitt såret men fordi han velger å skape drama så er det nok flere som vil bli dratt inn i dette rotet. 

Anonymous poster hash: 1b301...710

Skrevet

Dette handler ikke om julebordet lenger men samholdet i sin helhet. Ved en selskap så har man som gjest en valg om hvorvidt man skal dra eller ei, mens her er det regelrett utfrysning som kan utvikle seg videre. Hadde saken vært stilt noe annerledes så kan jeg skjønne hvor du kommer fra, men etter det HI har fortalt her så er ikke situasjonen rett frem og saken har utviklet seg fra et julebord problematikk til verdisetninger og hvorvidt samholdet i forholdet er nå satt på prøve. Hadde HI sagt JA jeg får frikveld og slipper å tilbringe tid med x og y så hadde ikke dette vært en sak, men her er ikke forholdet mellom HI og mannens kompis m/kone spesielt anstrengt før denne episoden og manglende forståelse og støtte gjør situasjonen verre. Hadde mannen satt foten ned så hadde ingen blitt såret men fordi han velger å skape drama så er det nok flere som vil bli dratt inn i dette rotet. 

Men igjen, hvorfor ønsker hun å dra? Hun liker jo ikke menneskene? At mannen hennes er tosk er et annet kapittel. Tropper hun opp uinvitert som noen foreslår fremstår hun som den psykopaten hun beskrives som. Blir mannen hjemme skjer det samme. Hvorfor kan ikke hun akseptere at den eneste veien fremover er ved å la han dra på sine premisser for å være sammen med sine venner?

Skrevet

Men igjen, hvorfor ønsker hun å dra? Hun liker jo ikke menneskene? At mannen hennes er tosk er et annet kapittel. Tropper hun opp uinvitert som noen foreslår fremstår hun som den psykopaten hun beskrives som. Blir mannen hjemme skjer det samme. Hvorfor kan ikke hun akseptere at den eneste veien fremover er ved å la han dra på sine premisser for å være sammen med sine venner?

Poenget nå er jo at mannen synes det er helt greit at kona blir fryst ut, at han ikke har baller nok til å stå opp for sin kone og seg selv. I tillegg så lyver han for henne og han lyver om henne. Og på toppen av alt så gjør han slik at hun blir syndebukk for det hele.

Det minste man kan forvente av en partner er at han ikke lar utfrysing av sin "kjære" gå upåaktet hen. Mannen kunne ordnet dette på en helt grei måte, snakket med kompisen og sagt at det ikke er greit at kona blir fryst ut, og bedt om at kona enten fikk komme eller at han hvis ikke sa at han da selv valgte å ikke komme. Men mannen holder tydeligvis med sin kompis, at det er helt greit å fryse ut hans kone, og DET er et stort problem i et forhold!

Hi har heller ikke sagt at hun har noe imot kompisen og kona, bare at hun og kona til kompisen ikke har så mye til felles, og at hun reagerte på at kompisens kone var uforskammet den natten Hi forsøkte å få tak i mannen da de var på hyttetur. Men det er helt tydelig at kompisen og kona har så lite til overs for både HI og HIs mann at de synes det er greit å fryse ut Hi. Og dessverre er HIs mann enig med kompisen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er langt å dra det til å skulle flytte fra han pga denne situasjonen, men jeg tenker jo selv at dersom han fortsetter å gi uttrykk for at det er greit at andre behandler meg på en urettferdig måte, så må jeg jo vurdere hva jeg vil finne meg i og ikke.

Hvis det nå ender med at han lar være å reise som han har sagt, så viser han til en viss grad at han velger å respektere mine følelser, selvom han ikke forstår hvorfor jeg føler som jeg gjør. Han viser vel for kompisen og kona at mine tanker betyr mer for han enn dette julebordet. Jeg tenker at videre nå, så må hele denne greia bli ordna opp i med tanke på framtidige hendelser. Må prøve å få til et eller annet hvor det blir tydelig at hun og jeg må klare å være i samme rom, fordi mennene våre trossalt er gode venner. Jeg vil i hvert fall ikke stå i veien for vennskapet til mannen min og kompisen, selvom mannen tror og føler at det er det jeg gjør i denne situasjonen. Men for meg, handler denne situasjonen om noe helt annet når det er et arrangement der alle partnere blir invitert utenom meg.

Og ja, en samtale hos psykologen hans skal jeg få bli med på sier han.

Nei, han respekterer ikke dine følelser når han forteller sine venner at han ikke kan komme fordi han ikke får lov av deg. Med det så plasserer han skylden hos deg, ikke hos de som ekskluderer deg. Dvs. han forteller de som ekskluderer deg at han synes det er helt greit at de gjør det, men at du er så kontrollerende at du ikke unner ham å kose seg....

Det er ingen respekt i det mannen din har gjort nå, han fraskriver seg alt ansvar, og det er helt tydelig at han har så dårlig selvbilde at han ikke en gang tør stå opp for seg selv fordi han ikke ser at kompisen og kona tråkker minst like mye på ham selv som på deg.

Julebordet har bare blitt symbolet, men det er ikke det som egentlig er problemet mellom dere.

Helt enig.

Han er ikke redd for å såre kona eller tråkke på hennes følelser. Han er redd for en ubehagelig reaksjon på sin egen egoisme.

Skrevet

Rart at noen ikke skjønner dette. Hun er lei seg fordi mannen støtter opp om grunnen til at hun ikke er invitert.

Anonymous poster hash: 18f9b...792

Skrevet

Hvordan gikk det, HI? Dro han?

Anonymous poster hash: 1960b...11f

Skrevet

Julebordet er førstkommende helg. Han har sagt at han ikke kommer til å reise, så jeg håper han står for det. Skal oppdatere dere når helgen er over jeg.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Like barn leker som kjent best. For noen patetiske folk, både "vennene" og mannen din!

Uff, synes synd på deg. Det er ihvertfall ikke deg det er noe galt med.

Skrevet

Julebordet er førstkommende helg. Han har sagt at han ikke kommer til å reise, så jeg håper han står for det. Skal oppdatere dere når helgen er over jeg.

Men hva gir han som grunn til at han ikke kommer da? At han ikke får lov av deg?

Anonymous poster hash: 3c050...2eb

Skrevet

Ja. Han har sagt til kompisen at han har lyst, men at han ikke kan komme fordi han ikke får lov av meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til hvordan han fremstiller meg. Er jo ikke rart de ikke liker meg hvis mannen min skal framstille meg som en drittkjerring. Jeg kjenner jo på en litt bitter og ekkel tanke til stadighet nå om dagen. .om hvordan alt dette kommer til å ende. Men tenker at jeg i hvert fall bør være her for han og gi han sjansen til å bli helt frisk fra de depressive tankene sine. Kan hende ting blir litt annerledes for han også da.

Skrevet

Ja. Han har sagt til kompisen at han har lyst, men at han ikke kan komme fordi han ikke får lov av meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til hvordan han fremstiller meg. Er jo ikke rart de ikke liker meg hvis mannen min skal framstille meg som en drittkjerring. Jeg kjenner jo på en litt bitter og ekkel tanke til stadighet nå om dagen. .om hvordan alt dette kommer til å ende. Men tenker at jeg i hvert fall bør være her for han og gi han sjansen til å bli helt frisk fra de depressive tankene sine. Kan hende ting blir litt annerledes for han også da.

Jeg hadde krevd at mannen unnskyldte seg for å ha løget om meg. Og jeg hadde krevd at han fortalte kompisen og kona sannheten - at han ikke kommer fordi de eksluderer deg.

Ikke mye tillit igjen der...

Skrevet

Jeg hadde krevd at mannen unnskyldte seg for å ha løget om meg. Og jeg hadde krevd at han fortalte kompisen og kona sannheten - at han ikke kommer fordi de eksluderer deg.

Vel. Han har vel ikke løyet for noen. Sannheten er jo at han gjerne vil dra, men at han skal la være fordi jeg har sagt at det ikke er greit. Det jeg misliker her, er hvordan han kan syns at det er så greit å dra når han vet at jeg ikke er invitert på et ganske tynt grunnlag.

Skrevet

Men..... Men..... Hvorfor SPØR ikke samboeren din kompisen sin da?! 

"Du, hvorfor er pluttselig ikke ..... invitert?? "

Enkelt å greit! 

Anonymous poster hash: f89cc...b4d
Skrevet

Men..... Men..... Hvorfor SPØR ikke samboeren din kompisen sin da?! 

"Du, hvorfor er pluttselig ikke ..... invitert?? "

Enkelt å greit! 

Anonymous poster hash: f89cc...b4d

Har du lest tråden?

Anonymous poster hash: 3c050...2eb

Skrevet

Vel. Han har vel ikke løyet for noen. Sannheten er jo at han gjerne vil dra, men at han skal la være fordi jeg har sagt at det ikke er greit. Det jeg misliker her, er hvordan han kan syns at det er så greit å dra når han vet at jeg ikke er invitert på et ganske tynt grunnlag.

Jo, han lyver når han sier at han ikke kan komme fordi han ikke får lov av deg. Da gjør han deg til syndebukk.

Da står han ikke på din side, han står på kompisens og hans kones side mot deg. Indirekte så sier han jo at han forstår hvorfor de ikke inviterer deg.

Men, etter at mange her inne har sagt tydelig fra at dette er et veldig dårlig tegn for forholdet, at mannens reaksjon og handlinger rundt dette sier at det er større problemer med forholdet, da har du begynt å bagatellisere det mannen har sagt/gjort. Da lurer jeg på om du er så vant med å bli manipulert og nedprioritert at du ser på det som en normalitet å ikke bli respektert.

Få mannen med på fvk, for dere trenger å ta tak i det faktum at du og mannen ikke ses på som et team i din manns øyne.

Skrevet

Kva med om du lager til kosekveld med fyll i bilde. Kose middager og skvise ut fruen hans.

Anonymous poster hash: 7a5da...bee
Skrevet

Viste min mann innlegget. Han hadde aldri dratt uten meg.. Det blir helt feil. Ikke pent å stenge ut enkelte pga dålig kjemi.

Anonymous poster hash: 9d4ba...c23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...