Gå til innhold

Julebord. Jeg er ikke invitert.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år har mannen og jeg blitt invitert med på julebord av kompisen hans og kona. Et julebord som de arrangerer og der de inviterer flere vennepar. I år har bare mannen min blitt invitert. Alle andre som er invitert, blir altså invitert med partner. Årsaken er at kona til kompisen ikke liker meg. Mannen min er helt enig med meg i at hun ikke har noen grunn til å ikke like meg. Jeg har aldri sagt eller gjort noe frekt mot henne. Men hun føler bare at vi ikke har god kjemi. Greit nok det. Vi mennesker klikker ikke like godt med alle, og hun er ikke en person som jeg kunne sett for meg å bli bestevenn med. Så det med kjemien er nok gjensidig fra oss begge.

 

Likevel syns jeg det er å ta det litt langt å ikke invitere meg på et sånt grunnlag. Da virker det som om hun vil gjøre det veldig tydelig at hun ikke liker meg. Jeg hadde forstått det om det var noe som lå til grunn her, men når jeg ikke har gjort noe mot henne som tilsier at hun ikke burde like meg, så syns jeg det blir litt feil.

 

Nå sitter mannen min i en situasjon der han kan la være å reise for å ikke støtte hvordan de velger å ekskluderer meg, eller reise dit og til en viss grad godta hvordan de utestenger meg for å være en god venn. Er det ikke litt teit av dem å gjøre dette?

 

Anonymous poster hash: 1f181...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smålig gjeng. Mannen bør bli hjemme

 

Anonymous poster hash: 1a026...e55

Skrevet

Hadde vi vært i deres situasjon hadde det vært uaktuelt for mannen og dra. Ærlig talt! Merkelige folk.

 

Anonymous poster hash: 850ac...38d

Skrevet

Så lenge du ikke ikke er ei forferdelig heks mot de rundt deg, så kan jeg ikke skjønne at voksne folk kan oppføre seg sånn. At de ikke skammer seg. Din mann burde støtte deg, og si klart og tydelig hva han mener om sånn oppførsel



Anonymous poster hash: 3c050...2eb
Skrevet

Hvis du alltid har blitt invitert før og det er ikke noe nytt som har bidratt til ekskludering, så er det litt merkelig at du ikke er invitert i år.

 

Jeg hadde ikke reist hvis jeg var mannen din. Hadde vært et julebord med en bismak når kona plutselig ikke er invitert.

 

Hev dere over det. Hun er ikke verdt å bruke energi på.

Skrevet

Jo, veldig smålig.

Men hvordan vet du at du er utelatt pga dårlig kjemi med kona hans? Hvis du har brukt å bli invitert tidligere tror jeg faktisk jeg hadde fått mannen til å ringe kompisen for å høre om det er noen misforståelse.

 

Hvis det hadde vært omvendt slik at kun jeg hadde blitt invitert tror jeg faktisk jeg hadde unnlatt å gå.

 

Anonymous poster hash: 3bf72...901

Skrevet

Hadde det vært mannen min hadde det blitt månelyst om han hadde dratt.



Anonymous poster hash: 25d84...272
Skrevet

Høres ut som om kompisen til mannen din har ballene i klem.

 

Ja, det er teit, og fryktelig barnslig. Hvorfor det er mobbing blant barn blir jo ikke vanskelig å forstå, når voksne som burde klare å oppføre seg bedre, bevisst holder andre utenfor.

 

Kos dere hjemme, og om noen spør hvorfor dere ikke er der, så si det som det er til!

 

 

Anonymous poster hash: 5e9a1...748

Skrevet

Veldig merkelig. Her hadde nok samboeren min tatt seg en prat med "kompisen" sin- for å høre hva i alle dager det er som foregår! 

 

 

Og han hadde heller ikke dratt uten meg! 



Anonymous poster hash: f89cc...b4d
Skrevet

Dette går jo ikke an. Mannen din burde snakke med de andre.

 

Og ikke reise uten deg selvsagt!

Skrevet

Helt utrolig at voksne mennesker oppfører seg sånn. Inviter gjengen på julebord hos dere, eller julebrunsj eller noe i den duren, og inviter alle utenom henne.



Anonymous poster hash: 01ad8...88f
Skrevet

Dere må jo snakke med de? Spørre om det har skjedd en misforståelse?

Skrevet

Det virker jo som om de har spurt hvorfor. Veldig frekt og fjortis...



Anonymous poster hash: 50efd...1de
Skrevet

Det har vært en episode siden sist julebord som kan tilsi at hun ikke vil invitere meg. Skal prøve å fortelle i korte trekk.

 

For litt over ett år siden ble vi invitert i bursdagen hennes begge to, men jeg var gravid og valgte å takke nei. Bursdagen skulle feires en helg på hyttetur med fest og moro. Jeg sendte mannen på denne hytteturen og vi avtalte at han skulle kom hjem natt til søndag (hytta er ikke så langt unna her vi bor), fordi jeg hadde mye jobb å gjøre før mandagen.

 

Jeg er lærer og hadde en bunke med prøver jeg måtte ha ferdigrettet før mandag. Og for å få gjort unna denne jobben var jeg avhengig av å ha han hjemme på søndagen, sånn at han kunne ta seg av det andre barnet vi har (som da var to år og krevde sitt av oppmerksomhet) for at jeg skulle få jobbet.

 

Helgen gikk og da jeg våknet på natt til søndag for å tisse, så var mannen enda ikke kommet hjem. Jeg ringte til han for å spørre om ikke han skulle komme snart (klokka var rundt fire på natta), men da var det kona til kompisen som tok tlf. Jeg spurte om ikke hun kunne sende mannen min hjem med en taxi, fordi jeg skulle gjøre unna litt jobbing på søndagen og trengte han hjemme. Da sa hun at det kunne jeg bare drite i. Han var der og hadde det gøy og jeg var en stor løgner som påstod at jeg skulle jobbe på en søndag. Hun sa at lærere jobber ikke i helger og at jeg måtte ikke komme der å lyve til henne om noe så dumt. Jeg var edru og det falt meg virkelig ikke inn å si noe slemt tilbake. Jeg prøvde å forklare at jeg hadde prøver jeg måtte rette, og jeg begynte å gråte i tlf til henne (hormonell som jeg var). Hun la bare på, og jeg gadd ikke å prøve å ringe flere ganger.

 

Mannen kom hjem på søndagen og jeg var selvfølgelig irritert på han. Han hadde blitt altfor full og fikk ikke med seg at jeg hadde ringt. Etter dette tok mannen min en samtale med kompisen sin og sa at det ikke var greit hva kona hans hadde gjort. Jeg trodde saken var henlagt og tenker at alle kan gjøre litt dumme ting i fylla..

 

Julebordet som var i fjor ble ingen av oss invitert i, for da hadde vi en ganske nyfødt baby og hadde nok med våkennetter og alt som hører med.

 

Men så kommer altså dette julebordet da. Og det er mulig hun har latt være å invitere meg pga dette. Jeg syns likevel det er litt feil å ikke invitere meg når jeg ikke har gjort noe mot henne. Og selv om hun har vært teit mot meg den gangen, så trodde jeg at det var litt "fylla har skylda", men der tok jeg vel kanskje feil.

 

Anonymous poster hash: 1f181...65b

Skrevet

Hvorfor vil du/dere være sammen med disse menneskene??

 

Anonymous poster hash: bf2ce...042

Skrevet

Da blir mannen hjemme , han skal ikke støtte ekskludering av sin egen kone. Foreslår at dere begynner se dere om ettee noen nye venner .

 

Anonymous poster hash: ba07a...7f5

Skrevet

Det har vært en episode siden sist julebord som kan tilsi at hun ikke vil invitere meg. Skal prøve å fortelle i korte trekk.

 

For litt over ett år siden ble vi invitert i bursdagen hennes begge to, men jeg var gravid og valgte å takke nei. Bursdagen skulle feires en helg på hyttetur med fest og moro. Jeg sendte mannen på denne hytteturen og vi avtalte at han skulle kom hjem natt til søndag (hytta er ikke så langt unna her vi bor), fordi jeg hadde mye jobb å gjøre før mandagen.

 

Jeg er lærer og hadde en bunke med prøver jeg måtte ha ferdigrettet før mandag. Og for å få gjort unna denne jobben var jeg avhengig av å ha han hjemme på søndagen, sånn at han kunne ta seg av det andre barnet vi har (som da var to år og krevde sitt av oppmerksomhet) for at jeg skulle få jobbet.

 

Helgen gikk og da jeg våknet på natt til søndag for å tisse, så var mannen enda ikke kommet hjem. Jeg ringte til han for å spørre om ikke han skulle komme snart (klokka var rundt fire på natta), men da var det kona til kompisen som tok tlf. Jeg spurte om ikke hun kunne sende mannen min hjem med en taxi, fordi jeg skulle gjøre unna litt jobbing på søndagen og trengte han hjemme. Da sa hun at det kunne jeg bare drite i. Han var der og hadde det gøy og jeg var en stor løgner som påstod at jeg skulle jobbe på en søndag. Hun sa at lærere jobber ikke i helger og at jeg måtte ikke komme der å lyve til henne om noe så dumt. Jeg var edru og det falt meg virkelig ikke inn å si noe slemt tilbake. Jeg prøvde å forklare at jeg hadde prøver jeg måtte rette, og jeg begynte å gråte i tlf til henne (hormonell som jeg var). Hun la bare på, og jeg gadd ikke å prøve å ringe flere ganger.

 

Mannen kom hjem på søndagen og jeg var selvfølgelig irritert på han. Han hadde blitt altfor full og fikk ikke med seg at jeg hadde ringt. Etter dette tok mannen min en samtale med kompisen sin og sa at det ikke var greit hva kona hans hadde gjort. Jeg trodde saken var henlagt og tenker at alle kan gjøre litt dumme ting i fylla..

 

Julebordet som var i fjor ble ingen av oss invitert i, for da hadde vi en ganske nyfødt baby og hadde nok med våkennetter og alt som hører med.

 

Men så kommer altså dette julebordet da. Og det er mulig hun har latt være å invitere meg pga dette. Jeg syns likevel det er litt feil å ikke invitere meg når jeg ikke har gjort noe mot henne. Og selv om hun har vært teit mot meg den gangen, så trodde jeg at det var litt "fylla har skylda", men der tok jeg vel kanskje feil.

 

Anonymous poster hash: 1f181...65b

Er hun/de 14 år eller? Er dette sant? Har de barn selv? Og det er ikke en misforståelse, at du også er invitert?

Hadde min mann gått i det selskapet hadde jeg faktisk blitt drittsur!..

 

Anonymous poster hash: bbe05...e98

Skrevet

Hadde ikke orket å ofre det eller de en tanke engang. Makan til frekk kjerring!

 

Anonymous poster hash: ccbde...3c8

Skrevet

Men møtes dere bare på årets julebord og på bursdager?

 

Har hun oppført seg ok ved andre anledninger dere har vært sammen?

 

Be mannen spørre hva som skjer, og legger hun det du skriver her til grunn, så søk dere til andre venner!

 

Anonymous poster hash: 5e9a1...748

Skrevet

Hvorfor vil du/dere være sammen med disse menneskene??

 

Anonymous poster hash: bf2ce...042

Dette er barndomskameraten til mannen min, så de har jo alltid hatt kontakt. Mannen hennes er grei altså, tror det er hun som arrangerer og ordner disse julebordene.

 

Anonymous poster hash: 1f181...65b

Skrevet

Det hadde jeg ikke funnet meg i. For en fjortisoppførsel. Og så fint at hun hadde bedre peiling enn deg på dine arbeidsoppgaver i et yrke hun selv ikke har.

Skrevet

Gud så barnslig opplegg hele greia. Høres ut som om dette er ett ungdomsskole opplegg. Jeg hadde ikke giddi å omgås slike mennesker og jeg håper at mannen din innser at dette er for dumt å boikotter hele opplegget selv. Man inviterer ikke alle som par og ekskluderer en part det blir for dumt. Da burde de ikke invitert mannen din heller. Hva sier han egentlig? Han godtar ikke slike barnsligheter antar jeg?

Skrevet

Ja, de har to barn. Hun og jeg har bare møttes ved typiske arrangementer, men mennene våre finner jo på ting i ny og ne. Helt i begynnelsen av forholdet til meg og mannen, så var vi og spiste middag sammen osv et par ganger, og det var helt ok. Ble mye overfladisk prat mellom meg og henne. Ikke noe dårlig stemning eller noe, men litt typisk stille øyeblikk eller lite å prate om kanskje. Ikke noe som skulle tilsi at det er så ille å være med meg at jeg ikke kan bli invitert på et julebord hvert fall.

 

Anonymous poster hash: 1f181...65b

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Å kjære vene! For en håpløs situasjon. Håper gubben din holder seg hjemme. Det julebordet er ikke mye å gå glipp av. Mannen og kompisen må finne på noe annet sammen en annen gang.

Skrevet

Gud så barnslig opplegg hele greia. Høres ut som om dette er ett ungdomsskole opplegg. Jeg hadde ikke giddi å omgås slike mennesker og jeg håper at mannen din innser at dette er for dumt å boikotter hele opplegget selv. Man inviterer ikke alle som par og ekskluderer en part det blir for dumt. Da burde de ikke invitert mannen din heller. Hva sier han egentlig? Han godtar ikke slike barnsligheter antar jeg?

Vi er i tredveårene, og jeg trodde også at vi var langt forbi oppførsel av denne typen. Pleier å være rundt 10-12 stykker på dette julebordet, og den ene kompisen som bruker å være der har vært singel så lenge jeg kan huske, så han inviteres uten følge. Men alle andre som har en partner, blir invitert med følge. Mannen min er litt på feil side her og syns jeg bare må godta at vi ikke har noen kjemi sammen (hun og jeg). Og det kan jeg godta uten problem, men jeg klarer ikke helt å akseptere hvordan de velger å ekskludere meg på en sånn måte som de gjør her.

 

Anonymous poster hash: 1f181...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...