Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #76 Skrevet 18. november 2015 Mannen din må vokse opp! At han faktisk mener at vertskapet sine følelser er viktigere enn dine sier mye om hans mangel på lojalitet overfor deg. Og dn depresjon er ikke et frikort til å gi faen i konas følelser! Han bør konfrontere kompisen og avstå fra å delta. Alt annet er egoistisk og slemt. Anonymous poster hash: 65078...5c2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #77 Skrevet 18. november 2015 Min venninne har en kjæreste som jeg ikke kan fordra. Etter min mening har jeg en god grunn, men det synes sikkert ikke han. Han blir aldri invitert hit, selv om venninnen min er i selskap her mange ganger hvert år og vi selvfølgelig treffes ellers. Jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for å invitere henne. Alternativet hadde vært at ingen av dem ble bedt. Anonymous poster hash: 52ea1...689
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #78 Skrevet 18. november 2015 Det har vært en episode siden sist julebord som kan tilsi at hun ikke vil invitere meg. Skal prøve å fortelle i korte trekk. For litt over ett år siden ble vi invitert i bursdagen hennes begge to, men jeg var gravid og valgte å takke nei. Bursdagen skulle feires en helg på hyttetur med fest og moro. Jeg sendte mannen på denne hytteturen og vi avtalte at han skulle kom hjem natt til søndag (hytta er ikke så langt unna her vi bor), fordi jeg hadde mye jobb å gjøre før mandagen. Jeg er lærer og hadde en bunke med prøver jeg måtte ha ferdigrettet før mandag. Og for å få gjort unna denne jobben var jeg avhengig av å ha han hjemme på søndagen, sånn at han kunne ta seg av det andre barnet vi har (som da var to år og krevde sitt av oppmerksomhet) for at jeg skulle få jobbet. Helgen gikk og da jeg våknet på natt til søndag for å tisse, så var mannen enda ikke kommet hjem. Jeg ringte til han for å spørre om ikke han skulle komme snart (klokka var rundt fire på natta), men da var det kona til kompisen som tok tlf. Jeg spurte om ikke hun kunne sende mannen min hjem med en taxi, fordi jeg skulle gjøre unna litt jobbing på søndagen og trengte han hjemme. Da sa hun at det kunne jeg bare drite i. Han var der og hadde det gøy og jeg var en stor løgner som påstod at jeg skulle jobbe på en søndag. Hun sa at lærere jobber ikke i helger og at jeg måtte ikke komme der å lyve til henne om noe så dumt. Jeg var edru og det falt meg virkelig ikke inn å si noe slemt tilbake. Jeg prøvde å forklare at jeg hadde prøver jeg måtte rette, og jeg begynte å gråte i tlf til henne (hormonell som jeg var). Hun la bare på, og jeg gadd ikke å prøve å ringe flere ganger. Mannen kom hjem på søndagen og jeg var selvfølgelig irritert på han. Han hadde blitt altfor full og fikk ikke med seg at jeg hadde ringt. Etter dette tok mannen min en samtale med kompisen sin og sa at det ikke var greit hva kona hans hadde gjort. Jeg trodde saken var henlagt og tenker at alle kan gjøre litt dumme ting i fylla.. Julebordet som var i fjor ble ingen av oss invitert i, for da hadde vi en ganske nyfødt baby og hadde nok med våkennetter og alt som hører med. Men så kommer altså dette julebordet da. Og det er mulig hun har latt være å invitere meg pga dette. Jeg syns likevel det er litt feil å ikke invitere meg når jeg ikke har gjort noe mot henne. Og selv om hun har vært teit mot meg den gangen, så trodde jeg at det var litt "fylla har skylda", men der tok jeg vel kanskje feil. Anonymous poster hash: 1f181...65b Hun høres jo syk ut, full eller ikke. Oppfører man seg slik i fylla, så kryper man på knærne og ber om unnskyldning etterpå. Men hvorfor i all verden skulle du eller mannen din ha noe ønske om å omgås mennesker som behandler deg slik? Hadde noen av mine venner eller deres partnere snakket slik til min mann, og deretter fortsatt å markere sin holdning, hadde det vært over og ut fra min side. Anonymous poster hash: 21b05...f88
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #79 Skrevet 18. november 2015 Mannen skal på middag hos dem i morgen. Det har de visst avtalt det i dag. Tenker det blir mye hyggelig prat om meg der. Og nå som hele situasjonen er blåst opp i det vide og det brede, så spurte jeg mannen hva han skal si når de få som kjenner meg (godt nok til å lure på hvorfor jeg ikke er der), lurer på hvorfor jeg ikke er med på julebordet. "Da juger jeg bare da" fikk jeg som svar. "De trenger jo ikke å vite hvorfor du ikke er der" Hvis han skal reise, så forventer jeg at han er såpass ærlig til dem som spør, og at han sier at jeg ikke er der fordi jeg ikke ble invitert. Anonymous poster hash: 1f181...65b Hadde jeg vært I din situasjon hadde jeg reagert ganske så likt som deg. Og dessverre hadde også mannens oppførsel vært et skritt mot et brudd. Han er åpenbart ikke på "lag" med deg. Og det at han ikke tør å snakke med kompisen sin er helt utrolig. Som mannen min sier,så kommer familien og ekteskapet vårt først. En annen ting han også sier er at venner som ikke respekterer hans valg av partner,er ikke verdt å samle på. Noe mannen din også burde ta til seg. Kompis- eller koneløs. Anonymous poster hash: e493a...4f0
Helene Harepus Skrevet 18. november 2015 #80 Skrevet 18. november 2015 Herlighet.. 😳 For noen lavpannede idioter disse menneskene er, at de ikke skjemmes.. Og mannen din er jo helt på trynet som ikke viser i klartekst at dette er ikke bare respektløst mot deg, men også ham og fullstendig uakseptabel oppførsel fra såkalte venner. Jeg blir bokstavelig talt flau på vegne av disse menneskene når jeg leser dette..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #81 Skrevet 18. november 2015 Hei igjen. Må nesten oppdatere dere damer litt. Setter utrolig stor pris på alle dere som både har tatt dere tid til å lese og skrive alle omtenksomme ord jeg har fått. På jobb i dag har mannen og jeg sendt et par spydige meldinger til hverandre. Jeg har sagt til han at jeg på ingen måte hadde tenkt at det var greit om han velger å reise dit. Han svarer med at jeg skal få vilja mi, for han gidder ingen sure miner fra meg (som jeg må innrømme at det sannsynligvis hadde blitt om han reiste). Prøver å si at det på ingen måte er min vilje at han ikke kan reise. Min vilje hadde fått gjennomslag dersom vi begge ble invitert, og siden det ikke er tilfellet, er viljen min at partneren min faktisk respekterer meg og hvilke verdier jeg tenker at vi bør ha felles. Han sier at jeg har søppelverdier, fordi det er bare han som taper på å ikke reise dit. Akkurat nå skal jeg bare nyte denne ettermiddagen med barna, og prøve å ikke la meg irritere over noen av dem. Han skal på middag til denne kompisen i kveld, og selv tenkte jeg å ringe en vennine og be henne hit for å prøve å tenke på litt andre ting. Anonymous poster hash: 1f181...65b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #82 Skrevet 18. november 2015 Ååå vil du være sammen med den idioten der? Makan til ego drittunge Anonymous poster hash: 18f9b...792
Stridsmøy Skrevet 18. november 2015 #83 Skrevet 18. november 2015 Det er ikke dine verdier som er søppel! De som har dårlig verdier her er kona til kompisen og resten av saueflokken der. Og din mann hvis han ikke står på din side i dette. Drar han dit på julebordet viser han til de at det er helt greit at de behandler kona hans respektløst. Og ingen ekte mann godtar at kona blir ekskludert slik. Jeg gjentar meg selv igjen nå: Det finnes andre dager i året han kan være med kameraten sin hvor det ikke blir gnidd inn at du ikke er velkommen. Lojaliteten hans bør virkelig ligge hos deg og ikke kameraten.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #84 Skrevet 18. november 2015 Sorry, men mannen din høres ut som en egoistisk drittunge. Nå kommer han til å sitte hjemme under julebordet, og være dritsur på deg. Sjarmerende fyr. Anonymous poster hash: 41843...4b7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #85 Skrevet 18. november 2015 jeg hadde vurdert å avslutte forholdet om han ikke vil i parterapi. Jeg ville også stilt spørsmål ved hvordan han fremstiller deg ovenfor venner. Min mann kunne i sin ungdom fremstille meg veldig kontrollerende fordi han ikke ville stå for at han f.eks ikke kunne komme på en fest. Anonymous poster hash: 50efd...1de
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #86 Skrevet 18. november 2015 Og nå er jeg bare enda mer frustrert! Han har visst snakket med kompisen sin på tlf i dag, og sagt at han ikke kan komme, fordi han ikke fikk lov av meg! Og at han sier at han syns det er kjipt at han ikke kan komme på julebordet deres! Fy fader! Målløs.... Anonymous poster hash: 1f181...65b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #87 Skrevet 18. november 2015 Hei igjen. Må nesten oppdatere dere damer litt. Setter utrolig stor pris på alle dere som både har tatt dere tid til å lese og skrive alle omtenksomme ord jeg har fått. På jobb i dag har mannen og jeg sendt et par spydige meldinger til hverandre. Jeg har sagt til han at jeg på ingen måte hadde tenkt at det var greit om han velger å reise dit. Han svarer med at jeg skal få vilja mi, for han gidder ingen sure miner fra meg (som jeg må innrømme at det sannsynligvis hadde blitt om han reiste). Prøver å si at det på ingen måte er min vilje at han ikke kan reise. Min vilje hadde fått gjennomslag dersom vi begge ble invitert, og siden det ikke er tilfellet, er viljen min at partneren min faktisk respekterer meg og hvilke verdier jeg tenker at vi bør ha felles. Han sier at jeg har søppelverdier, fordi det er bare han som taper på å ikke reise dit. Akkurat nå skal jeg bare nyte denne ettermiddagen med barna, og prøve å ikke la meg irritere over noen av dem. Han skal på middag til denne kompisen i kveld, og selv tenkte jeg å ringe en vennine og be henne hit for å prøve å tenke på litt andre ting. Anonymous poster hash: 1f181...65b Vet du, ut fra det mannen din har skrevet/sagt til deg i dag, så er det helt tydelig at dere har langt større problemer i forholdet deres. Han ser sin egen navle og ingenting annet. Han nekter å stå opp for deg, for han har langt mer omtanke og sympati for kompisen enn deg. Han er feig som ikke tør ta dette opp med kompisen. Og han er enda feigere som nå skal legge skylden på deg. Kona til kompisen og kompisen er skyld i problemet. Mannen din er selv skyld i problemene det gir dere fordi han ikke håndterer det som en Mann. Mannen din synes faktisk at det er greit at en av hans beste kompiser og kona ekskluderer deg og later som om du ikke eksisterer. Jeg er nesten villig til å vedde på hva som kommer til å bli sagt rundt det middagsbordet hos kompisen i kveld... Du kommer til å bli den store, svarte synderen her. Han legger frem at du er urimelig og kompisen og kona vil selvfølgelig ta imot gavepakningen fra mannen din - fordi den vil frigi dem fra all skyld, selv om det er DE som er årsak til konflikten. Så nå blir mannen din, kompisen og kona hans medsammensvorne. De er alle tre skyldige i å ekskludere deg, og de finner støtte hos hverandre. Historien blir sikkert nå at det ikke er rart de ikke vil ha en sånn sur kjerring som deg på fest. Liker ikke å skrive dette, for er ikke den største fan av spekulasjoner... Du og mannen har langt større problemer i forholdet enn det du har vært klar over, tror jeg. Mannens depresjon er bare noe av det. Jeg hadde krevd terapi på fvk asap om jeg var deg, for får du ikke snudd dette nå så har nok ikke forholdet så lenge igjen. Og selv om jeg ikke liker spekulasjoner så er jeg etter det mannen din har sagt i dag nesten også tilbøyelig til å ikke stole på at han "bare" var full på den hytteturen. Hans reaksjon på det som nå skjer er helt ute av proporsjoner og ikke fornuftige på noe som helst vis. Det er nesten så man kan få følelsen av at han ikke ønsker å ha deg med på julebord, hyttetur osv. Det er ikke verre enn at han tar dette opp med kompisen, sier at han synes det ikke er greit at kompisen og kona velger å ekskludere hans kone. Men det er din mann for feig til, tydeligvis... og så lar han deg bli syndebukken. Total ansvarsfraskrivelse både fra han... og etter i kveld, trolig også fra trekløveret, din mann, kompisen og kompisens kone. Og om kompisen og kona snur tvert om, så er dessverre ikke problemet løst etter mannens elendige håndtering av situasjonen. Hans håndtering av denne situasjonen har avslørt langt større problemer i forholdet deres enn det julebordet i seg selv står for. Anonymous poster hash: 31112...4c0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #88 Skrevet 18. november 2015 Og nå er jeg bare enda mer frustrert! Han har visst snakket med kompisen sin på tlf i dag, og sagt at han ikke kan komme, fordi han ikke fikk lov av meg! Og at han sier at han syns det er kjipt at han ikke kan komme på julebordet deres! Fy fader! Målløs.... Anonymous poster hash: 1f181...65b Da er det en ting å gjøre, Hi. I kveld sier du til mannen at han får være med på parterapi, at du ringer fvk i morgen for å bestille time. Og vil han ikke være med, da er han skyld i at forholdet blir slutt pga. løgner, det at han prioriterer andre langt høyere enn deg/familien, at han tydeligvis har mer lojalitet med andre enn med deg. Anonymous poster hash: 31112...4c0
SuperFries Skrevet 18. november 2015 #89 Skrevet 18. november 2015 Er han redd for å ikke bli invitert igjen? Han må jo bare klart si ifra hvorfor han ikke kommer. At han gjerne skulle ha kommet, men ikke kan støtte ekskluderingen av deg på den måten. Anonymous poster hash: 68939...891 Jeg er helt enig med denne. Han må være ærlig med kompisen sin, og si det som det er.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #90 Skrevet 18. november 2015 Jeg begynner å forstå hvorfor du ikke er invitert. Hva er det du lager så mye drama for? Be nå mannen din om unnskyldning. La han ha en fin kveld med kameraten og et fint julebord mens du gjør noe hyggelig hjemme. Det høres jo som om det blir feil for deg samme hva mannen gjør. Anonymous poster hash: 52ea1...689
Sheriff Callie Skrevet 18. november 2015 #91 Skrevet 18. november 2015 Til mannen til hi. DU er søppel du. Ikke en gang prøv å skylde på psykiske lidelser, her hadde du vært godt på vei til å bli kastet ut for dette. Makan til drittungeoppførsel! Og i tillegg sette henne i er dårlig lys ved å si du ikke fikk lov? Tipper du ikke sa en dritt om hvorfor hun syns det var lite hyggelig at du skulle dra!? Sjarmerende mannfolk du.
Sheriff Callie Skrevet 18. november 2015 #92 Skrevet 18. november 2015 Jeg begynner å forstå hvorfor du ikke er invitert. Hva er det du lager så mye drama for? Be nå mannen din om unnskyldning. La han ha en fin kveld med kameraten og et fint julebord mens du gjør noe hyggelig hjemme. Det høres jo som om det blir feil for deg samme hva mannen gjør. Anonymous poster hash: 52ea1...689 Oj, du må være vant med å bli tråkket på?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #93 Skrevet 18. november 2015 Det bør være HELT uaktuelt for mannen din å dra! Og han bør selvsagt forkynne dette høyt og tydelig overfor kameraten. Anonymous poster hash: dce61...e00
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #94 Skrevet 18. november 2015 Det bør være HELT uaktuelt for mannen din å dra! Og han bør selvsagt forkynne dette høyt og tydelig overfor kameraten. Anonymous poster hash: dce61...e00 Mannen til hi er en liten feiging som skjuler seg bak sin psykiske lidelse. Jeg hadde droppet dritten og så kunne han sittet der med kameraten og psyken sin. Anonymous poster hash: 7b2c8...73d
Superdolly Skrevet 18. november 2015 #95 Skrevet 18. november 2015 Og nå er jeg bare enda mer frustrert! Han har visst snakket med kompisen sin på tlf i dag, og sagt at han ikke kan komme, fordi han ikke fikk lov av meg! Og at han sier at han syns det er kjipt at han ikke kan komme på julebordet deres! Fy fader! Målløs.... Anonymous poster hash: 1f181...65b Da hadde jeg gitt ham valget: Familievernkontoret asap eller flytt på hybel. Gjerne hos denne kompisen og kona hans, ettersom han tydeligvis er mer glad i dem enn deg.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #96 Skrevet 18. november 2015 Nei nei nei.. Det hadde ikke vært aktuelt at mannen hadde gått dersom dette gjaldt meg☝ Hva er galt med mannen din? Anonymous poster hash: c160a...591
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #97 Skrevet 18. november 2015 Jeg begynner å forstå hvorfor du ikke er invitert. Hva er det du lager så mye drama for? Be nå mannen din om unnskyldning. La han ha en fin kveld med kameraten og et fint julebord mens du gjør noe hyggelig hjemme. Det høres jo som om det blir feil for deg samme hva mannen gjør. Anonymous poster hash: 52ea1...689 Vil ikke akkurat påstå at jeg har laget veldig mye drama. Er ikke veldig mye tid og krefter jeg har brukt på å overbevise mannen om at jeg syns han tenker litt feil her. Var en kort diskusjon i går kveld som endte i at han gikk og la seg, et par spydige meldinger i dag (der han var den som valgte å bruke tid på å sende første spydige melding), og en veldig kort samtale i sta der han nevnte at han hadde sagt til kompisen at han ikke kom fordi han ikke fikk lov av meg. Jeg har heldigvis andre ting å fylle hverdagen med en bare dette. Og selvom om mannen kanskje ikke oppfører seg mest voksent i forhold til denne situasjonen, så er han likevel en voksen mann. Etter jobb i dag har vi spist sammen med barna, snakket med dem, og hverandre, om de vanlige hverdagslige tingene og hatt en helt grei dag. Det er ikke sånn at vi har latt denne situasjonen overta hele forholdet vårt, og det er hvert fall ikke aktuelt å sitte og diskutere denne saken på en ekkel måte med barna tilstede (og de er jo i nærheten stort sett hele tiden). Og det blir nok ikke noe mer diskusjon i kveld heller, for nå har han reist til denne kompisen for å se film og spise middag. Jeg skal tidlig opp og legger meg om ikke altfor lenge. Anonymous poster hash: 1f181...65b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #98 Skrevet 18. november 2015 Det er langt å dra det til å skulle flytte fra han pga denne situasjonen, men jeg tenker jo selv at dersom han fortsetter å gi uttrykk for at det er greit at andre behandler meg på en urettferdig måte, så må jeg jo vurdere hva jeg vil finne meg i og ikke. Hvis det nå ender med at han lar være å reise som han har sagt, så viser han til en viss grad at han velger å respektere mine følelser, selvom han ikke forstår hvorfor jeg føler som jeg gjør. Han viser vel for kompisen og kona at mine tanker betyr mer for han enn dette julebordet. Jeg tenker at videre nå, så må hele denne greia bli ordna opp i med tanke på framtidige hendelser. Må prøve å få til et eller annet hvor det blir tydelig at hun og jeg må klare å være i samme rom, fordi mennene våre trossalt er gode venner. Jeg vil i hvert fall ikke stå i veien for vennskapet til mannen min og kompisen, selvom mannen tror og føler at det er det jeg gjør i denne situasjonen. Men for meg, handler denne situasjonen om noe helt annet når det er et arrangement der alle partnere blir invitert utenom meg. Og ja, en samtale hos psykologen hans skal jeg få bli med på sier han. Anonymous poster hash: 1f181...65b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #99 Skrevet 18. november 2015 Jeg blir litt lei meg av denne tråden jeg. Måten mannen din har taklet dette på er rett og slett ikke helt god, og han dersom dette er representativt for hvordan han snakker til deg og ikke minst om deg - så frykter jeg dette vil ende med at du på sikt ender opp som kuet og ikke minst "enig" i at alt som måtte gå galt er "din skyld". Jeg er glad du ikke synes å ha kommet dit enda. Siden dere har barn er vel terapi det som bør prøves først - men hadde det ikke vært barn med i bildet ville jeg vært fristet til å si at du burde komme deg vekk før han trekker deg ned i mørket. Anonymous poster hash: 67a44...438
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #100 Skrevet 18. november 2015 Du burde be kompisen over så dere kan snakke ut. Dette er jo helt håpløst. Mannen din oppfører seg som en bortskjemt femåring og tar på seg martyrrollen (utrolig lite sjarmerende) samtidig som han bekrefter at disse vennene er viktigere for ham enn hans egen familie. Jeg har ikke ord for å beskrive så smålig og barnslig oppførsel. Anonymous poster hash: ff0dc...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå