Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #51 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde sendt mannen på julebordet. Det er jo andre som er invitert med partnerne sine, og de vil jo reagere når din mann kommer alene. Da må jo denne damen svare på hvorfor du ikke er invitert og hun vil komme i dårlig lys for resten av gjengen. Anonymous poster hash: 8b1b9...1bd
It's all about me Skrevet 17. november 2015 #52 Skrevet 17. november 2015 Jeg tror jeg faktisk hadde oversett at det sto du og ikke dere i invitasjonen. Troppet opp, spilt dum og sett reaksjonen. Når du alltid har vært invitert er det jo ikke helt på bærtur og se forbi at den lille detaljen at du ikke er lagt til på Facebook. "Neimen å, jeg trodde du bare sendte til ene parten i paret for å gjøre det enkelt." Eller: "Tok det som en selvfølge at jeg bare var glemt på Facebook i farten, det har jo alltid har vært for par, og alle de andre er invitert som par".
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #53 Skrevet 17. november 2015 De andre venneparene er ikke noen som vi kjenner spesielt godt, er egentlig bare de og denne single kompisen som mannen og jeg kjenner. Så er ikke så sikkert at hun ser så dum ut om jeg ikke kommer. Anonymous poster hash: 1f181...65b
Nebbdyret Skrevet 17. november 2015 #54 Skrevet 17. november 2015 Vi har vennejulebord kvart år. Eine partneren er veldig vanskelig å kome overens med. Eine året klagde han høglytt heile måltidet (vi var på restaurant), andre året blei han sørpe full, eit år lagde han en stor krangel av ingenting +++ Vi har prøvd å snakke med han, med kona og med kvarandre for å finne løysingar. Ingenting hjelper. Men like fullt er han invitert kvart år, han er nå ein gang partneren og det må vi andre berre leve med. Så sjølv om denne dama skulle meine du er den vanskelige (noko du ikkje er), så burde ho oppføre seg som om ho var meir enn 14.. Møt opp med eit smil og lat evt. som om dykk trudde det var sjølvsagt alle var invitert. Evt får mannen din halde seg heime. Han har faktisk krav på at han sine vennar oppfører seg som vennar og aksepterer kona! Klarar dei ikkje det, får dei klare seg uten han den kvelden. Og det bør mannen din også forstå...
Gjest Antarctica Skrevet 17. november 2015 #55 Skrevet 17. november 2015 Hvorfor vil du/dere være sammen med disse menneskene?? Anonymous poster hash: bf2ce...042 Etter beskrivelsen av hytteturen og telefonsamtalen tenker jeg nettopp dette. Min fritid er litt for verdifull til at jeg ville ha brukt den på sånne hjernedøde fjols.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #56 Skrevet 17. november 2015 Fullstendig uakseptabelt. Hva med å arrangere deres eget julebord? Anonymous poster hash: 001df...d5e
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #57 Skrevet 17. november 2015 Og nå har mannen gått helt i lås her. Er dritsur på meg og kaller meg barnslig som sier at han ikke burde dra. At hvis han ikke reiser, så får i hvert fall jeg vilja mi. Men det gjør jeg jo absolutt ikke. At han har den tanken om at han syns det er helt greit å reise er vanskelig å ta inn. Han sier han skal sove på sofaen i natt (selvom jeg strengt tatt er den som burde foreslått det kanskje). Jeg nevnte denne tråden for mannen, og han sa at det er mer som burde nevnes her som ikke er tatt med. Så i håp om at han kan bedre forstå, så vil jeg nevne hans tanker om hva som også burde vært nevnt her. Mannen er i en depressiv periode, og føler han har falt litt utenfor sosialt. Han er ikke mindre med på sosiale aktiviteter. Heller mer, men kanskje fordi han prøver å føle seg bedre. Det er viktig for han at han ikke velger bort venner for noe, for han vil gjerne at de skal føle seg bra i hans nærvær. Han vil at alle skal ha det bra. og han tenker at hvis han lar være å reise, så er det sjanse for at de liker han mindre, og det vil han ikke. Jeg kjenner at jeg blir utrolig frustrert nå, og at hele greia egentlig betyr ganske mye mer for meg enn jeg i utgangspunktet hadde forestilt meg. Jeg foreslo for mannen at vi kunne ha et vennejulebord der vi inviterer dem begge, slik at han får det han vil (å være sosial med kompisen), samtidig som ingen ekskluderes. Så får de heller bestemme seg for om de liker meg så lite at ikke de vil komme for å være med sin kompis (altså min mann). Mannen min skjønner ikke hvorfor jeg skal reagere på hele denne greia, når jeg ikke vet om jeg i det hele tatt hadde reist om de faktisk hadde invitert meg. Men for meg handler det litt om at han velger å sende signaler om at det er greit å ekskludere meg ved å ville reise dit når det er et faktum at jeg ikke er ønsket. Sorry hvis innleggene begynner å bli rotete nå. Litt småtrøtt her jeg sitter. Anonymous poster hash: 1f181...65b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #58 Skrevet 17. november 2015 Mest sjokkert over mannen din 😯 han kan tilbringe tid med kompisen resten av året, og ikke støtte denne utestengingen av deg. Hvis "tid med kompisen" (og den andre drittsekken) akkurat denne dagen er viktigere enn deg, da er han en drittsekk og. Veeeeeldig ego. Anonymous poster hash: 18f9b...792
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #59 Skrevet 17. november 2015 Mannen skal på middag hos dem i morgen. Det har de visst avtalt det i dag. Tenker det blir mye hyggelig prat om meg der. Og nå som hele situasjonen er blåst opp i det vide og det brede, så spurte jeg mannen hva han skal si når de få som kjenner meg (godt nok til å lure på hvorfor jeg ikke er der), lurer på hvorfor jeg ikke er med på julebordet. "Da juger jeg bare da" fikk jeg som svar. "De trenger jo ikke å vite hvorfor du ikke er der" Hvis han skal reise, så forventer jeg at han er såpass ærlig til dem som spør, og at han sier at jeg ikke er der fordi jeg ikke ble invitert. Anonymous poster hash: 1f181...65b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #60 Skrevet 17. november 2015 Det er ganske dårlig prioritering uansett. Hvis ham er depressiv er det vel du som kjenner mest på dette. Da bør det være pri 1 at du har det bra. Anonymous poster hash: 18f9b...792
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #61 Skrevet 17. november 2015 Det mannen din egentlig sier er at kompisens følelser er viktigere enn sin kones. I tillegg er han redd for at han selv ikke skal bli bedt på noe i fremtiden hvis han ikke møter på dette julebordet og godtar at konen hans blir utelukket uten grunn. Din mann burde spørre seg selv hvor god kompis denne kompisen egentlig er. Ikke mye til vennskap når det at mannen din ikke støtter utelukking av sin egen kone vil gjøre at han (og dere) ikke vil bli invitert på andre sammenkomster i fremtiden. Din mann er kanskje en for god venn av denne kompisen. For en ting er sikkert, kompisen er IKKE en god venn av din mann når han aksepterer å eksludere deg. Mannen din bør ha baller nok til å spørre kompisen hvorfor du ikke er invitert siden alle andre med partner er bedt med partner. Enten har da kompisen baller nok til å ta det opp med konen sin, eller så har han det ikke. Og i så fall er han ingen god venn av din mann. Veldig rart at mannen din ikke ser dette! Om din mann godtar dette uten å mokke, da dilter han etter kona til kompisen sin og lar hennes meninger bety mer enn dine følelser. Vis mannen denne tråden - be ham ta det opp med kompisen. Gjør han det ikke så får han la være å gå. Kan hende han trenger noen rolige kvelder for egenpleie uansett - kanskje det kan få ballene hans til å gro. Å ta det opp med kompisen slik at du også som vanlig blir invitert, eller la være å gå om du ikke blir invitert, det ville vist at mannen din har ryggrad, prinsipper og baller. Om han gjør som nå så viser han lite respekt for sin egen kone. Anonymous poster hash: 31112...4c0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #62 Skrevet 17. november 2015 Mannen skal på middag hos dem i morgen. Det har de visst avtalt det i dag. Tenker det blir mye hyggelig prat om meg der. Og nå som hele situasjonen er blåst opp i det vide og det brede, så spurte jeg mannen hva han skal si når de få som kjenner meg (godt nok til å lure på hvorfor jeg ikke er der), lurer på hvorfor jeg ikke er med på julebordet. "Da juger jeg bare da" fikk jeg som svar. "De trenger jo ikke å vite hvorfor du ikke er der" Hvis han skal reise, så forventer jeg at han er såpass ærlig til dem som spør, og at han sier at jeg ikke er der fordi jeg ikke ble invitert. Anonymous poster hash: 1f181...65b Han bør absolutt forteller hvorfor du ikke er der! Skal han lyge på deres vegne? For noe som i utgangspunktet er råttent gjort? Da viser han jo bare enda mer at han støtter dem i avgjørelsen. Anonymous poster hash: 68939...891
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #63 Skrevet 17. november 2015 Og nå har mannen gått helt i lås her. Er dritsur på meg og kaller meg barnslig som sier at han ikke burde dra. At hvis han ikke reiser, så får i hvert fall jeg vilja mi. Men det gjør jeg jo absolutt ikke. At han har den tanken om at han syns det er helt greit å reise er vanskelig å ta inn. Han sier han skal sove på sofaen i natt (selvom jeg strengt tatt er den som burde foreslått det kanskje). Jeg nevnte denne tråden for mannen, og han sa at det er mer som burde nevnes her som ikke er tatt med. Så i håp om at han kan bedre forstå, så vil jeg nevne hans tanker om hva som også burde vært nevnt her. Mannen er i en depressiv periode, og føler han har falt litt utenfor sosialt. Han er ikke mindre med på sosiale aktiviteter. Heller mer, men kanskje fordi han prøver å føle seg bedre. Det er viktig for han at han ikke velger bort venner for noe, for han vil gjerne at de skal føle seg bra i hans nærvær. Han vil at alle skal ha det bra. og han tenker at hvis han lar være å reise, så er det sjanse for at de liker han mindre, og det vil han ikke. Jeg kjenner at jeg blir utrolig frustrert nå, og at hele greia egentlig betyr ganske mye mer for meg enn jeg i utgangspunktet hadde forestilt meg. Jeg foreslo for mannen at vi kunne ha et vennejulebord der vi inviterer dem begge, slik at han får det han vil (å være sosial med kompisen), samtidig som ingen ekskluderes. Så får de heller bestemme seg for om de liker meg så lite at ikke de vil komme for å være med sin kompis (altså min mann). Mannen min skjønner ikke hvorfor jeg skal reagere på hele denne greia, når jeg ikke vet om jeg i det hele tatt hadde reist om de faktisk hadde invitert meg. Men for meg handler det litt om at han velger å sende signaler om at det er greit å ekskludere meg ved å ville reise dit når det er et faktum at jeg ikke er ønsket. Sorry hvis innleggene begynner å bli rotete nå. Litt småtrøtt her jeg sitter. Anonymous poster hash: 1f181...65b Går mannen til terapi for sin depresjon? Hvis ikke så er det det første han bør prioritere. Hvis han går i terapi så bør han ta opp denne situasjonen med sin terapeut! Det at mannen din er så redd for å miste venner at han er villig til å ofre deg og dine følelser for det, da har han svært dårlig selvbilde! I lengden vil han få flere venner om han viser at han er en mann av prinsipper. Om han går på det julebordet uten at du er invitert så viser han at han er en mann av null prinsipper, at han ikke respekterer deg. Og ikke nok med det - han viser at det er helt greit for ham at hans "kompis" og kona ikke respekterer ham. Ekte venner ønsker sine venner godt, det gjør ikke denne kompisen og kona når de velger å ekskludere din manns kone. Da driter kompisen og kona i at de setter ham i en vanskelig situasjon. Og de driter i at de kanskje sårer både deg og ham. En ting er sikkert - det "vennskapet" stikker ikke dypt fra kompisens side! Hvis mannen din sier fra at dette ikke er greit, da viser han at han står opp for seg og sine, han viser karakter og han setter grenser for seg selv. Lar han dette gå gjennom uten å si fra om det, da viser han at han lar seg utnytte av andre - selv om det er det motsatte han ønsker å gi inntrykk av. Han sier han vil at alle skal ha det bra. Men det gjelder tydeligvis ikke deg, hans kone. At kompisen og ikke minst kompisens kone har det bra er jo langt viktigere.... Mannen skal på middag hos dem i morgen. Det har de visst avtalt det i dag. Tenker det blir mye hyggelig prat om meg der. Og nå som hele situasjonen er blåst opp i det vide og det brede, så spurte jeg mannen hva han skal si når de få som kjenner meg (godt nok til å lure på hvorfor jeg ikke er der), lurer på hvorfor jeg ikke er med på julebordet. "Da juger jeg bare da" fikk jeg som svar. "De trenger jo ikke å vite hvorfor du ikke er der" Hvis han skal reise, så forventer jeg at han er såpass ærlig til dem som spør, og at han sier at jeg ikke er der fordi jeg ikke ble invitert. Anonymous poster hash: 1f181...65b Og det er tydeligvis også viktigere at andre venner er glade og slipper å konfrontres med hans egen feighet, enn det dine følelser er, Hi.... Mannen din er altså rede til å lyve for å skjule at kompisen og kona behandler HAM bedritent ved å ikke invitere deg. Mannen din er naiv om han tror kompisen er venn når han og kona inviterer ham, men ikke deg. Din mann har tydeligvis så dårlig selvbilde nå at han ikke ser at HAN blir minst like dårlig behandlet når du ikke blir invitert. Fordi kompisen ikke aksepterer at din mann er gift og har en kone og familie han velger å dele livet med. Hvis min mann hadde sagt/gjort det din mann gjør her så ville jeg blitt såret, og jeg hadde mistet respekten for ham. Men mest av alt ville jeg syntes det var at den mannen jeg hadde valgt å dele livet med ikke lenger turde stå opp for seg selv og at han aksepterte at hans kone ble dårlig behandlet i tillegg. Dette tror jeg er bare et ytre tegn på at forholdet deres ikke er så bra som det bør være. Det kan hende det er mannens depresjon som snakker her, men det gir ham ikke noen rett til å la deg bli dårlig behandlet. Det gir ham heller ingen rett å behandle deg dårlig. Om mannen ikke går til terapi - psykolog asap. Går han til psykolog - få tatt opp dette med psykologen så fort som mulig, vurder om dere begge kan gå til den timen. Om mannen ikke vil at du skal være med til psykologen - familievernkontoret for dere. Selv om dette kan virke som en liten episode så er det likevel en situasjon med stor signaleffekt, og om dere som par ikke står sammen så risikerer dere at det er begynnelsen for slutten. Ingen forhold varer hvis den ene parten viser at den andre ikke er viktig, at han lar andre behandle partneren (og seg selv) som dritt... Anonymous poster hash: 31112...4c0
Gjest Antarctica Skrevet 17. november 2015 #64 Skrevet 17. november 2015 Mannen din er åpenbart et stort barn på 14 år. Jeg ville ikke ha brukt mer krefter på dette nå, HI, han kan dra eller la det være. Men han kan ikke forlange at du skal like det. Uansett; vent til han har en bedre periode, og så snakker dere generelt om hva f eks ordet "lojalitet" og ordet "prioritere" betyr, eller hva det er å "ta hensyn til hverandres følelser".
Mumimamma91 Skrevet 17. november 2015 #65 Skrevet 17. november 2015 Fych det finnes altså så mange rare folk:(
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #66 Skrevet 17. november 2015 Mannen din er en stor egoist og tenker kun på seg selv! Jeg synes det er helt utrolig at han i det hele tatt vurderer å dra. Mannen min hadde heller vært usosial hjemme sammen med meg enn å henge med en gjeng drittsekker som behandler kona hans på den måten! Dette sier jo veldig mye om hvor mye mannen din bryr seg om dine følelser og det er nada! Anonymous poster hash: 1960b...11f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #67 Skrevet 18. november 2015 Jeg hadde sendt mannen på julebordet. Det er jo andre som er invitert med partnerne sine, og de vil jo reagere når din mann kommer alene. Da må jo denne damen svare på hvorfor du ikke er invitert og hun vil komme i dårlig lys for resten av gjengen. Anonymous poster hash: 8b1b9...1bd Så konfliktsky som denne mannen virker, så finner han i tilfellet sikkert på en grunn om at hun er syk, det passet ikke etc. Anonymous poster hash: b4422...d52
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #68 Skrevet 18. november 2015 Mannen din og denne kjerringa har tydeligvis kjent hverandre lenge, ja, samme idiotiske, fjortisaktige og håpløse emnet begge to. Håper virkelig du har mange andre mennesker rundt deg å spille på. Anonymous poster hash: 5662d...817
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #69 Skrevet 18. november 2015 Kjære mannen til HI Gå litt inn i deg selv og tenk deg nøye om nå. Hva i alle dager tenker du på? Din kone blir kaldt avvist uten god grunn, og dette er fra mennesker som skal være nære venner. En ekte mann ville ringt kompisen og sagt at denne umodne oppførselen er uakseptabel, og at enten kommer dere begge to eller så kommer ingen av dere. At du skal være mer bekymret for at din kamerat ikke skal like deg, fremfor din kone sine følelser, er høl i huet. Snu situasjonen rundt. Du blir utestengt, du blir såret og din kone sier at hun ikke vil stå ved din side. Tenk deg om! Og hvis du går likevel, så nei: Du skal ikke sitte å lyve om hvorfor hun ikke er der. Du kan svare noe så enkelt som "Nei det har jeg også lyst å vite" og så se kaldt inn i øynene til din kompis sin kone. Er du en ekte mann, som står ved din kones side? Er du en mann som setter henne foran alle andre? Er du en mann som støtter, beskytter og respekterer sin partner? Hvis ja: Hold deg hjemme for faen. Og ikke bli sur på kona di, hun er den absolutt mest uskyldige i denne situasjonen. Anonymous poster hash: a7a52...ae5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #70 Skrevet 18. november 2015 Jeg hadde seriøst revurdert hele forholdet til denne "mannen" din😜. Han virker som et stort egoistisk barn! Dette hadde jeg aldri funnet meg i! Anonymous poster hash: 965c6...ce1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #71 Skrevet 18. november 2015 Hvorfor skal du være sammen med han og støtte han i hans psykiske lidelse når han bare er en dritt og ikke innser det. Han som er syk burde innse at de rundt han klarer å se slikt bedre enn han. Hastetime hos psykologen sammen. Anonymous poster hash: 7b2c8...73d
Englenemine Skrevet 18. november 2015 #72 Skrevet 18. november 2015 Mannen din må selvfølgelig bli hjemme med deg. Ikke velge kompis foran deg, er han 14 år? Og hun dama til kompisen åh hjelpes ... Vis mannen denne posten du HI. Om han fremdeles drar vel da har du det gående i årevis og han vil dra alene på alle julebord, fester og hytteturer . Først som sist må han gi beskjed om at enten kommer begge eller ingen. Så får han heller møte kamerater alene uten drama queens samboere som er bitchy. Kjennet jeg blir forbanna på dine vegne hi på dette brødhue av ei dame.
Kathrine. Skrevet 18. november 2015 #73 Skrevet 18. november 2015 Du burde lime inn linken til denne tråden på veggen til eventen for julebordet. Så hadde alle fått øynene opp for oppførselen til denne dama.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #74 Skrevet 18. november 2015 Hadde jeg vert Gubben så hadde jeg barre sakt at min frue er ikkje invitert og da kommer jeg ikkje. Ikkje si det til HO men Gubben hennes. Rekner detta vil gå bak ryggen på ho men Gubben hennas vil nok få høre det. Gubben vil nok føle nag over detta. Anonymous poster hash: 7a5da...bee
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #75 Skrevet 18. november 2015 Åh kjære vene 🙈 Dette burde ikke du visst om hi. Mannen din burde ta konfrontasjonen opp mot kompisen uten din viten og aldri fortalt deg om dette. Stusset så du over et evt utfall av at ingen av dere skulle i juleselskapet i år er det heller deg han burde lyve for for å spare dine følelser. Er det virkelig viktigere for han med vennene sine følelser enn dine? Jeg tror faktisk ikke jeg kunne leve med en mann som din hi. Jeg tipper det finnes langt flere tilfeller/episoder etc der han ikke verdsetter deg overhode Anonymous poster hash: c69e5...aa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå