Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2015 #151 Skrevet 28. september 2015 Dette er hva nordmenn tyr til når de ikke har noe mer å komme med. Jeg vil gjerne høre hva dine "mange gode grunner" er. For det var såpass diffust at jeg er tilbøyelig til å synes at den tåkeleggingen er noe du tyr til når du ikke har mer å komme med. Kom bare med det!
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2015 #152 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten.Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre. Holder ikke. Blir som forebyggende tanntrekking for å unngå hull i fremtiden. Ta blindtarmen før den blir betent, for eksempel? Holder heller ikke. Kondomer beskytter mye mer effektivt mot seksuelt overførbare sykdommer, så det er bare en sovepute.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #153 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten.Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre. Den ene er jo veldig enkel, bruk kondom. Uvi blant gutter er ganske uvanlig med mindre det foreligger annen sykdom bak. Anonymous poster hash: 34659...207
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #154 Skrevet 28. september 2015 Dette er hva nordmenn tyr til når de ikke har noe mer å komme med. Er du ikke normann du da? Anonymous poster hash: 34659...207
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #155 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten.Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre. Holder ikke. Blir som forebyggende tanntrekking for å unngå hull i fremtiden. Ta blindtarmen før den blir betent, for eksempel? Holder heller ikke. Kondomer beskytter mye mer effektivt mot seksuelt overførbare sykdommer, så det er bare en sovepute. Så klart det holder med religion og tradisjon som argument.. det er jo det STØRSTE argumentet for omskjæring og det kommer neppe til å forandre seg...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #156 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten.Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre. Holder ikke. Blir som forebyggende tanntrekking for å unngå hull i fremtiden. Ta blindtarmen før den blir betent, for eksempel? Holder heller ikke. Kondomer beskytter mye mer effektivt mot seksuelt overførbare sykdommer, så det er bare en sovepute. Så klart det holder med religion og tradisjon som argument.. det er jo det STØRSTE argumentet for omskjæring og det kommer neppe til å forandre seg... Det er også det dårligste. Anonymous poster hash: 34659...207
Gjest Darwinia:-) Skrevet 28. september 2015 #157 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten.Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre. Argumentet om hygiene og sykdommer er forsåvidt greit nok, men problemene unngås i stor grad med god hygiene og prevensjon. Begge deler burde man være tilhenger av uavhengig av om man er omskjært eller ikke. Argumentet om trang forhud synes jeg er for dårlig. De aller fleste får ikke problemer med trang forhud. Å drive forebyggende kirurgi er IKKE veien å gå. Hva blir det neste: å fjerne blindtarmen I TILFELLE den sprekker? Argumentet om tradisjon er det dårligste. Tradisjon er ALDRI en god nok grunn alene til å fortsette med noe. Det VAR tradisjon for å slå barn i Norge. Det VAR tradisjon for at kun menn fikk stemme. Det VAR tradisjon at kvinnen tok mannens navn ved ekteskap. Det VAR tradisjon for at menn kun fikk samvær med sine barn ved brudd. Det VAR tradisjon at homofile mennesker ble trakasert og kriminalisert. Det ER heldigvis ikke slik lengre. Argumentet om religion er vanskeligst å argumentere mot. Jeg er av den oppfatning av at hensynet til den man VET eksisterer burde veie tyngre enn å tilfredstille et krav som KANSKJE kommer fra en gud som KANSKJE eksisterer.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #158 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten.Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre. Du,de argumentene er ikke noe gode Hvor mange gutter/menn får UVI? Uansett lett å forebygge. Trang forhuder en grunn, men da tar man det problemet når det oppstår. Infeksjoner forebygger man med vanlig hygiene. Og kjønnssykdommer forebygger man med vett og kondom. Religion og kultur er en vanvittig grunn til å skjære i friske barn. Anonymous poster hash: bf6c9...c99
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #159 Skrevet 28. september 2015 Men jeg tror neppe at en muslimsk mann som får en sønn ikke ønsker at han blir omskjært...
Gjest Darwinia:-) Skrevet 28. september 2015 #160 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten.Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre. Holder ikke. Blir som forebyggende tanntrekking for å unngå hull i fremtiden. Ta blindtarmen før den blir betent, for eksempel? Holder heller ikke. Kondomer beskytter mye mer effektivt mot seksuelt overførbare sykdommer, så det er bare en sovepute. Så klart det holder med religion og tradisjon som argument.. det er jo det STØRSTE argumentet for omskjæring og det kommer neppe til å forandre seg...At et argument er hyppig brukt gjør det ikke gyldig. Religion er ALENE aldri gyldig som argument. Hvis man snublet over en religion som tilsa at jenter skulle piskes når de fikk mensen, ville du synes det var greit? Siden det var en del av religionen deres? Jeg sammenligner selvfølgelig IKKE pisking med omskjæring, bare så det er sagt. Men hvis argumentet om religion er gyldig ved omskjæring, burde det ikke være gyldig ved pisking også? Og hvis ikke, hva er forskjellen? Uansett hva du svarer på spørsmålet så beviser det poenget mitt: religion er aldri et godt argument ALENE.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #161 Skrevet 28. september 2015 3 stk. Har ikke noe imot at de var det. Mannen min er omskåret Han har iallfall ikke noen problemer med følsomheten....... Anonymous poster hash: 5aa34...489
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #162 Skrevet 28. september 2015 Du kommer ingen vei med denne diskusjonen uansett hvordan du vrir på det... hvis det er sååååå fælt å omskjære, hvorfor er det tillatt på norske sykehus da? Og hvorfor har stortinget godkjent at norske sykehus skal tilby omskjæring av spedbarn pga religion og tradisjon? Tror du de har blitt truet av jøder eller muslimer for å tillate det eller? Nei la nå muslimer, jøder og andre få gjøre det tradisjonen dems tilsier hvis de ønsker det... Her i norge er tradisjonen å døpes og konfirmeres og de fleste konfirmeres for pengene og gavene sin skyld..
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2015 #163 Skrevet 28. september 2015 Du kommer ingen vei med denne diskusjonen uansett hvordan du vrir på det... hvis det er sååååå fælt å omskjære, hvorfor er det tillatt på norske sykehus da? Og hvorfor har stortinget godkjent at norske sykehus skal tilby omskjæring av spedbarn pga religion og tradisjon? Tror du de har blitt truet av jøder eller muslimer for å tillate det eller? Nei la nå muslimer, jøder og andre få gjøre det tradisjonen dems tilsier hvis de ønsker det... Her i norge er tradisjonen å døpes og konfirmeres og de fleste konfirmeres for pengene og gavene sin skyld.. Og det endrer ikke på kroppen til ungene. En dåp er tross alt bare vann, for oss som ikke tror. En konfirmasjon er bare snakk inne i et kirkebygg. Ingen av delene gjør noe irreversibelt på barnet. Det blir heller ikke fratatt valg. Kirkemedlem er man kun så lenge man selv vil.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 28. september 2015 #164 Skrevet 28. september 2015 Men jeg tror neppe at en muslimsk mann som får en sønn ikke ønsker at han blir omskjært... Min mann ønsket ikke det for vår sønn, og min mann er muslim. Vet og flere muslimske menn som ikke har omskåret guttebarna sine. For du vet, det er ikke et påbud å omskjære gutter i Islam, de er kun oppfordret til det
Aminaah Skrevet 28. september 2015 #165 Skrevet 28. september 2015 Det er man som muslim også men i forhold til kristne, så er vi sterkere i vår tro og samholdet mellom oss er mye sterkere enn deres sprikende religion og kultur. Derfor er der heller ikke mange som velger å forlate islam. Fordi det er ærlighet, respekt, samhold og kjærlighet
Aminaah Skrevet 28. september 2015 #166 Skrevet 28. september 2015 Men jeg tror neppe at en muslimsk mann som får en sønn ikke ønsker at han blir omskjært...Min mann ønsket ikke det for vår sønn, og min mann er muslim. Vet og flere muslimske menn som ikke har omskåret guttebarna sine. For du vet, det er ikke et påbud å omskjære gutter i Islam, de er kun oppfordret til det Det er riktig, det er ikke påbudt med lov men er sterkt anbefalt.
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #167 Skrevet 28. september 2015 Du kommer ingen vei med denne diskusjonen uansett hvordan du vrir på det... hvis det er sååååå fælt å omskjære, hvorfor er det tillatt på norske sykehus da? Og hvorfor har stortinget godkjent at norske sykehus skal tilby omskjæring av spedbarn pga religion og tradisjon? Tror du de har blitt truet av jøder eller muslimer for å tillate det eller? Nei la nå muslimer, jøder og andre få gjøre det tradisjonen dems tilsier hvis de ønsker det... Her i norge er tradisjonen å døpes og konfirmeres og de fleste konfirmeres for pengene og gavene sin skyld.. Og det endrer ikke på kroppen til ungene. En dåp er tross alt bare vann, for oss som ikke tror. En konfirmasjon er bare snakk inne i et kirkebygg. Ingen av delene gjør noe irreversibelt på barnet. Det blir heller ikke fratatt valg. Kirkemedlem er man kun så lenge man selv vil. Kirkelig dåp og kirkelig konfirmasjon har med religion å gjøre, men ja man kan melde seg ut. Men det er ikke lenge siden man ikke ble født rett inn i statskirka her i norge.. statskirke liksom.. hvor sykt er ikke det da? Jeg har sagt mitt om omskjæring og jeg står fortsatt for religiøse og tradisjonelle valg familien tar rundt det. Det er deres valg, feeerdig da...
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #168 Skrevet 28. september 2015 Men jeg tror neppe at en muslimsk mann som får en sønn ikke ønsker at han blir omskjært...Min mann ønsket ikke det for vår sønn, og min mann er muslim. Vet og flere muslimske menn som ikke har omskåret guttebarna sine. For du vet, det er ikke et påbud å omskjære gutter i Islam, de er kun oppfordret til det Jeg er klar over at ikke ALLE gjør det, men flesteparten gjør det. Jeg vet at min mann vil omskjære hvis vi får en sønn, og nevøen hans på 5 år er omskjært. Det er det valget de har tatt..
Gjest Darwinia:-) Skrevet 28. september 2015 #169 Skrevet 28. september 2015 Du kommer ingen vei med denne diskusjonen uansett hvordan du vrir på det... hvis det er sååååå fælt å omskjære, hvorfor er det tillatt på norske sykehus da? Og hvorfor har stortinget godkjent at norske sykehus skal tilby omskjæring av spedbarn pga religion og tradisjon? Tror du de har blitt truet av jøder eller muslimer for å tillate det eller? Nei la nå muslimer, jøder og andre få gjøre det tradisjonen dems tilsier hvis de ønsker det... Her i norge er tradisjonen å døpes og konfirmeres og de fleste konfirmeres for pengene og gavene sin skyld.. Spørsmålet du stiller har blitt besvart FLERE ganger. Men du ser vel bare det du vil se. Norske sykehus tilbyr omskjæring fordi alternativet er langt verre. Norske myndigheter velger det minste av to onder: omskjæring på sykehus (ille) fremfor hjemmeomskjæring (helt for jævlig ille). Fikk du med deg svaret på spørsmålet nå? Eller skal vi ta det enda en gang?
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #170 Skrevet 28. september 2015 (endret) Du kommer ingen vei med denne diskusjonen uansett hvordan du vrir på det... hvis det er sååååå fælt å omskjære, hvorfor er det tillatt på norske sykehus da? Og hvorfor har stortinget godkjent at norske sykehus skal tilby omskjæring av spedbarn pga religion og tradisjon? Tror du de har blitt truet av jøder eller muslimer for å tillate det eller? Nei la nå muslimer, jøder og andre få gjøre det tradisjonen dems tilsier hvis de ønsker det... Her i norge er tradisjonen å døpes og konfirmeres og de fleste konfirmeres for pengene og gavene sin skyld.. Spørsmålet du stiller har blitt besvart FLERE ganger. Men du ser vel bare det du vil se. Norske sykehus tilbyr omskjæring fordi alternativet er langt verre. Norske myndigheter velger det minste av to onder: omskjæring på sykehus (ille) fremfor hjemmeomskjæring (helt for jævlig ille). Fikk du med deg svaret på spørsmålet nå? Eller skal vi ta det enda en gang?Hvis norge ikke hadde tilbytt omskjæring, så hadde vi ikke gjort det på noe lugubert sted uten sterile redskaper. Vi hadde dratt til hjemlandet hans å gjort det der hos en lege. Det finnes da mange profesjonelle med sterile redskaper i andre land enn norge da.. Jeg hadde aaaaldri godtatt hjemmeomskjæring av sønnen min.. Endret 28. september 2015 av Lammeskanken
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #171 Skrevet 28. september 2015 Det er din mening ja. Har ingen planer om å endre den heller, det er ikke min interesse. Men som jeg har skrevet tidligere så får dere ha deres mening og vi våres. Men ikke forvent respekt for den når dere ikke respekterer vår Man skal ikke og kan ikke respektere en barnemishandler. Det er nettopp det du og mannen din er og barnet ditt får leve med konsekvensen resten av livet. Nei du får ikke respekt for det fortjener du ikke. Anonymous poster hash: 66102...7b6
Gjest Darwinia:-) Skrevet 28. september 2015 #172 Skrevet 28. september 2015 Du kommer ingen vei med denne diskusjonen uansett hvordan du vrir på det... hvis det er sååååå fælt å omskjære, hvorfor er det tillatt på norske sykehus da? Og hvorfor har stortinget godkjent at norske sykehus skal tilby omskjæring av spedbarn pga religion og tradisjon? Tror du de har blitt truet av jøder eller muslimer for å tillate det eller? Nei la nå muslimer, jøder og andre få gjøre det tradisjonen dems tilsier hvis de ønsker det... Her i norge er tradisjonen å døpes og konfirmeres og de fleste konfirmeres for pengene og gavene sin skyld.. Spørsmålet du stiller har blitt besvart FLERE ganger. Men du ser vel bare det du vil se. Norske sykehus tilbyr omskjæring fordi alternativet er langt verre. Norske myndigheter velger det minste av to onder: omskjæring på sykehus (ille) fremfor hjemmeomskjæring (helt for jævlig ille). Fikk du med deg svaret på spørsmålet nå? Eller skal vi ta det enda en gang?Hvis norge ikke hadde tilbytt omskjæring, så hadde vi ikke gjort det på noe lugubert sted uten sterile redskaper. Vi hadde dratt til hjemlandet hans å gjort det der hos en lege. Det finnes da mange profesjonelle med sterile redskaper i andre land enn norge da.. Jeg hadde aaaaldri godtatt hjemmeomskjæring av sønnen min.. Det er veldig godt å høre:-) Desverre gjelder det nok ikke alle. Det finnes flere tragiske historier og det er vel det norske myndigheter ønsker å unngå. Om målet helliger middelet kan diskuteres.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #173 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten.Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre. Hvis det er så flott å omskjære små barn så er det rart at det finnes grupper av omskjærte menn som driver kampanjer for å stoppe dette ritualet, nettopp for grunner som er nevnt i denne tråden. Det er et unødvendig inngrep som KAN føre til problemer senere, det er da sønnene som må lide mens foreldrene ikke bryr seg? Var en dokumentar om nettopp dette på TV for noen år siden og søker du litt på nett så er det ikke vanskelig å finne mange omskjærte menn som er aktive i kampen MOT omskjæring. Dokumentaren var fra USA om ikke jeg husker feil. Anonymous poster hash: 811ff...163
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #174 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten.Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre. Hvis det er så flott å omskjære små barn så er det rart at det finnes grupper av omskjærte menn som driver kampanjer for å stoppe dette ritualet, nettopp for grunner som er nevnt i denne tråden. Det er et unødvendig inngrep som KAN føre til problemer senere, det er da sønnene som må lide mens foreldrene ikke bryr seg?Var en dokumentar om nettopp dette på TV for noen år siden og søker du litt på nett så er det ikke vanskelig å finne mange omskjærte menn som er aktive i kampen MOT omskjæring. Dokumentaren var fra USA om ikke jeg husker feil. Anonymous poster hash: 811ff...163 Har ikke sett den, men min mann har iiiiingen problemer med omskjæringen sin... Hvis han hadde hatt problemer eller kjente noen som har hatt problemer iforhold til det, så ville kanskje meningen og tradisjonen dems innad i familien vært annerledes... Men pr i dag, er tradisjonen dems omskjæring.
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #175 Skrevet 28. september 2015 Det er din mening ja. Har ingen planer om å endre den heller, det er ikke min interesse. Men som jeg har skrevet tidligere så får dere ha deres mening og vi våres. Men ikke forvent respekt for den når dere ikke respekterer vår Man skal ikke og kan ikke respektere en barnemishandler. Det er nettopp det du og mannen din er og barnet ditt får leve med konsekvensen resten av livet. Nei du får ikke respekt for det fortjener du ikke. Anonymous poster hash: 66102...7b6 ....eeeeh, barnemishandling som er lovlig og utført av norske eller utenlandske leger på sykehus da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå