Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #126 Skrevet 28. september 2015 Ingen, men mannen min er. Anonymous poster hash: a3d00...667 Han er forresten australsk. Vi vet ikke helt hvorfor egentlig, muligens noe de gjorde der for 40 år siden. Han har aldri hatt noen plager med det og er den beste sexpartneren jeg har hatt. Vi har tre gutter, de er ikke omskjært. Vi har ikke vurdert det engang. Har lest gjennom denne tråden nå og tenker at debatten har tatt litt av. Anonymous poster hash: a3d00...667
Aminaah Skrevet 28. september 2015 #127 Skrevet 28. september 2015 jeg har ingen behov for å svare på spørsmålene for å tilfredsstille deg.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #128 Skrevet 28. september 2015 jeg har ingen behov for å svare på spørsmålene for å tilfredsstille deg. dette blir bare for dumt. Du engasjerer deg såpass i debatten og er ikke sen med å kommentere kritikk, men uten saklig argument. Da er det jo ingen vits å være med i diskusjonen. Du har fått sagt mange ganger hva ditt ståsted er. Du snakker om at de som er uenige mangler forståelse, kanskje du skulle opplyse oss da, så vi kan forstå. Jeg trenger ikke svar fra deg for å bli tilfredsstilt, det eneste som hadde tilfredsstilt meg var om dette var forbudt. Anonymous poster hash: 34659...207
Aminaah Skrevet 28. september 2015 #129 Skrevet 28. september 2015 http://www.dagbladet.no/2012/06/13/nyheter/omskjering/senterpartiet/politikk/22089117/
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #130 Skrevet 28. september 2015 Omskjæring er overhode ikke mishandling og ER faktisk mer hygienisk. Min mann er omskjært og min yngste sønn, uten så mye som et lite skrik eller tegn til ubehag. Min mann har heller ikke nedsatt følsomhet, langt ifra. Og etter min mening ser også en omskjært penis mye bedre ut. Er mange som føler de får ødelagt deler av sexlivet p.g.a. at de blir omskjært. En ting at voksne folk velger å gjøre dette, men å påtvinge små barn tradisjoner er forkastelig! Rett og slett uvitenhet og hjernevasking. Og ja; jeg vet litt om dette temaet. Anonymous poster hash: 9e50c...838
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #131 Skrevet 28. september 2015 Hatt sex med en som var omskåret. Fra Holland. Usikker hvorfor han var det! Men vi hadde deilig sex uansett og tror ikke han hadde noen problemer med det 😊 Anonymous poster hash: 55e19...87d
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2015 #132 Skrevet 28. september 2015 Hadde ikke leger utført det med sterile redskaper hadde ikke jeg gjort det og heller ikke noen av mine venner. Ja det er viktig for oss at det blir utført men vi risikerer heller ikke barnas helse. Uansett hva du mener vil ikke det endre mitt syn på det. Den diskusjonen her har blitt dratt såpass langt nå. Jeg står for mine valg og holdninger. Det jeg lærer barna mine er de beste verdiene man kan gi dem etter min mening så de slipper å bli sutrete , frekke og bortskjemte slik som norske barn. Og jeg er norsk selv og har et bein på hver side og ser det meste. Sorry men du får ikke meg og millioner av andre mennesker til å gå med på at dette er barnemishandling. Nei, vel. Men om vi får legene til å slutte å gjøre det, så er mye vunnet, kan jeg forstå? Da kan ungene velge å mishandle seg selv når de blir gamle nok til å bestemme. Kommentaren din om sutrete, frekke og bortskjemte kom litt ut av løse lufta, vet ikke helt hva du vil med den. Jeg er uansett glad jeg evner å oppdra ungene til å bli det stikk motsatte, og det helt uten å skjære i dem.
Aminaah Skrevet 28. september 2015 #133 Skrevet 28. september 2015 Legene kommer ikke til å slutte med det iallefall. Abort er greit men omskjæring er mishandling. Skjønner nå har denne diskusjonen blitt dratt uten at vi kommer til noe som helst.
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2015 #134 Skrevet 28. september 2015 Legene kommer ikke til å slutte med det iallefall. Abort er greit men omskjæring er mishandling. Skjønner nå har denne diskusjonen blitt dratt uten at vi kommer til noe som helst. Diskusjonen er det da ingen ting i veien med. Argumentasjonen derimot... Hvis du fortsetter å si "dette kommer ikke til å endre seg" eller "dere klarer ikke å endre min mening" forteller du bare at dette ikke er en mening i ordets rette forstand. For jeg hører ikke noen begrunnelse for hvorfor det er OK, selv ikke i møte med begrunnelser for det motsatte.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 28. september 2015 #135 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2015 #136 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei. Lever i håpet ... 😮
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #137 Skrevet 28. september 2015 Argument for omskjæring kan være familiert. Tradisjonen tro skal spedbarn omskjæres pga deres opphav. Damene i forholdet har kanskje ikke så mye de skulle ha sagt, ettersom det er mannen som bestemmer. Mannen (som også ble omskjært som barn) velger at sitt barn skal omskjæres og "være lik" andre i sin rase. Det er ikke aktuelt at ett barn av dem skal være ulik og ha forhud. Familien vil syns det er uhørt hvis barnet ikke blir omskjært! De som er omskjært ser fordelene med det og syns forhud er skittent og ekkelt, de som ikke er omskjært mener det er forferdelig å gjøre sånnt mot noen som ikke kan si sin vilje. Man kommer nok aldri noen sted med diskusjon rundt omskjæring, da folk har forskjellige meninger om det. Men det er bra at norske sykehus gjør inngrepet, istedenfor at man får gjort det andre steder med redskaper som ikke er sterile. Anonymous poster hash: ab00c...fd8
Gjest Kira Skrevet 28. september 2015 #138 Skrevet 28. september 2015 Tråden er moderert. Begrunnelse: * Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Kira
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #139 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮 Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dere
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2015 #140 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮 Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dere Har ikke sagt noe stygt om noen i denne tråden. Jeg venter fortsatt på positive argumenter. Det er mitt håp.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 28. september 2015 #141 Skrevet 28. september 2015 (endret) Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du! Endret 28. september 2015 av Darwinia:-)
Aminaah Skrevet 28. september 2015 #142 Skrevet 28. september 2015 Kunne ikke brydd meg mindre om det dere sier for å være ærlig. Jeg har valgt min vei og har veldig mange gode grunner for mine valg.
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #143 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereHar ikke sagt noe stygt om noen i denne tråden. Jeg venter fortsatt på positive argumenter. Det er mitt håp. Men du sa deg på en måte enig i at du syns henne er hjernevaska når du skrev "lever i håpet" 😡 La nå de som omskjærer på tradisjon og religion få gjøre det. Man kommer uansett ingen vei med denne diskusjonen som har vært maaannge ganger på forumet her...
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #144 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du! Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡
Aminaah Skrevet 28. september 2015 #145 Skrevet 28. september 2015 Dette er hva nordmenn tyr til når de ikke har noe mer å komme med.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 28. september 2015 #146 Skrevet 28. september 2015 Kunne ikke brydd meg mindre om det dere sier for å være ærlig. Jeg har valgt min vei og har veldig mange gode grunner for mine valg. Jeg synes du forsvarer deg veldig mye til å være en som " ikke kunne brydd meg mindre". Du har skrevet at du ikke bryr deg om vår mening sikkert ti ganger nå. Hvem er det du forsøker å overbevise? Oss...eller deg selv?
Aminaah Skrevet 28. september 2015 #147 Skrevet 28. september 2015 Ingen men dere fortsetter dere også og dere overbeviser ingen
Gjest Darwinia:-) Skrevet 28. september 2015 #148 Skrevet 28. september 2015 (endret) Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten. Endret 28. september 2015 av Darwinia:-)
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2015 #149 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereHar ikke sagt noe stygt om noen i denne tråden. Jeg venter fortsatt på positive argumenter. Det er mitt håp. Men du sa deg på en måte enig i at du syns henne er hjernevaska når du skrev "lever i håpet" 😡 La nå de som omskjærer på tradisjon og religion få gjøre det. Man kommer uansett ingen vei med denne diskusjonen som har vært maaannge ganger på forumet her... Jeg lever i håp om å få høre argumentene. Om du velger å tillegge meg noen utsagn jeg ikke har uttalt forteller det mer om deg. Og i sær om dine leseferdigheter.
Lammeskanken Skrevet 28. september 2015 #150 Skrevet 28. september 2015 Kan dere ikke slutte å diskutere med Aminaah? Skjønner dere ikke at dama er ferdig hjernevaska? Dere kommer ingen vei.Lever i håpet ... 😮Fysøren å dere er slemme.. 😡 å si noe sånnt om en person som har valgt tradisjon fra mannens side er ikke ok. 😡😡 skjerp dereMen å skjære i uskyldige guttebarn, med all risiko det innebærer, for å tilfredsstille sitt eget behov for å være rettroende, DET er ok? Skjerp deg selv, du!Ingen grunn til å kalle noen hjernevaska selv om de ikke mener det samme som deg... 😡Når man ikke klarer å argumentere for sitt syn, med annet enn "jeg har bestemt meg", "det er tradisjon/religion" og "din mening betyr ikke noe for meg", så er nok begrepet hjernevasket ikke langt fra sannheten. Men det STØRSTE argumentet for omskjæring er religion og tradisjon! Noe mere trengs egentlig ikke å sies... Men hvis du MÅ ha flere argumenter så har du noen her: Man minsker risikoen for urinveisinfeksjoner, Problemer med trang og vond forhud, infeksjoner under forhud, mindre risiko for kjønnsykdommer når man blir eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå