Miamimom Skrevet 27. september 2015 #76 Skrevet 27. september 2015 Jeg er ikke ignorant, min eldste sønn er ikke omskjært nettopp fordi jeg var der dere er. Men når det er sagt så får dere ha deres meninger. Så fort man snakker litt hardt til barnet sitt så er det jo barnemishandling her i Norge. Men dere om det, vi om vårtDu sammenligner lemlesting med å heve stemmen? Og du sier i fullt alvor at hvis det hadde vært mishandling hadde det ikke blitt gjort på sykehuset. Skjønner du hvorfor legene gjør det? Fordi de vet at ignorantene gjør det uansett, men da i ukontrollerte former som kan få enda større konsekvenser for barnet.Det handler ikke bare om smerte der og da, men om overgrep. Man har ikke rett til å kutte vekk deler av kroppen til andre mennesker, uavhengig av kultur og religion. Hva mener du om kvinnelig omskjæring da? Like uproblematisk?
Aminaah Skrevet 27. september 2015 #77 Skrevet 27. september 2015 Så hvorfor omskjærer de ikke kvinner på sykehus når det blir gjort uansett? Fordi det er mishandling og to forskjellige ting. Tror du burde lære deg ett og annet om temaet annet enn fra YouTube og andre som deler din mening
Miamimom Skrevet 27. september 2015 #78 Skrevet 27. september 2015 Så hvorfor omskjærer de ikke kvinner på sykehus når det blir gjort uansett? Fordi det er mishandling og to forskjellige ting. Tror du burde lære deg ett og annet om temaet annet enn fra YouTube og andre som deler din meningDu vet ingenting om meg og min bakgrunn.Jeg kan mer en nok om omskjæring til å kalle det mishandling og overgrep. Og som du så fint sier, det er min mening og den klarer du ikke å endre uansett. Overgrepet er det samme om det er mann eller kvinne.
Katteskinnet Skrevet 27. september 2015 #79 Skrevet 27. september 2015 Det er ikke for at penisen skal se bra ut at vi gjør det. Men på grunn av religiøse og hygieniske årsaker. Si kulturelt vanvidd du, for dette har lite med religion og ingenting med hygiene å gjøre.
Aminaah Skrevet 27. september 2015 #80 Skrevet 27. september 2015 Det er din mening ja. Har ingen planer om å endre den heller, det er ikke min interesse. Men som jeg har skrevet tidligere så får dere ha deres mening og vi våres. Men ikke forvent respekt for den når dere ikke respekterer vår
Gjest Antarctica Skrevet 27. september 2015 #81 Skrevet 27. september 2015 Det er din mening ja. Har ingen planer om å endre den heller, det er ikke min interesse. Men som jeg har skrevet tidligere så får dere ha deres mening og vi våres. Men ikke forvent respekt for den når dere ikke respekterer vår Respekterer du ditt barns mening, da...? Ettersom han ikke fikk uttale seg?
Aminaah Skrevet 27. september 2015 #82 Skrevet 27. september 2015 Absolutt, jeg respekterer og elsker mine barn Mer enn noe annet
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #83 Skrevet 27. september 2015 Absolutt, jeg respekterer og elsker mine barn Mer enn noe annet Elsker og respekterer man et annet menneske så kuttet man ikke i kjønnsorganene deres. Anonymous poster hash: 9e3b9...f17
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #85 Skrevet 27. september 2015 Derfor vi gjør det Nei, dere gjør det fordi dere setter en eventyrfigur over helsen og velværet til deres eget barn. Anonymous poster hash: 9e3b9...f17
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #87 Skrevet 27. september 2015 Ja. Helt riktig http://1.bp.blogspot.com/-YwjORDnEQ8k/UzIXGAuX_CI/AAAAAAAAwO4/T67U9LuSzp0/s1600/arguing-with-idiots-is-like-playing-chess-with-a-pigeon.jpg Anonymous poster hash: 9e3b9...f17
Mamma til 2 søte Skrevet 27. september 2015 #88 Skrevet 27. september 2015 Hadde omskjæring vært naturlig, hadde man vel vært født omskjært...
Aminaah Skrevet 27. september 2015 #89 Skrevet 27. september 2015 Tror nok det er dere som drar den litt langt nå. Men OK jeg har sagt min mening og endrer det ikke
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #90 Skrevet 27. september 2015 Skremmende at voksne (?) kvinner i en opplyst tidsalder kan tro at det er rensligere å være omskåret og at det ikke påvirker følsomheten.Anonymous poster hash: 9e3b9...f17 Ikke kult å bruke skremmende om motpartens meninger i en diskusjon, det er en gammel diskusjons-tabbe. Det er ikke alle som mister følsomhet, og rensligheten er varierende. Anonymous poster hash: 21485...2c8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #91 Skrevet 27. september 2015 Skremmende at voksne (?) kvinner i en opplyst tidsalder kan tro at det er rensligere å være omskåret og at det ikke påvirker følsomheten.Anonymous poster hash: 9e3b9...f17 Det er da selvsagt at det er rensligere, da penis ikke har den tette "hetten" rundt hodet! Og følsomheten er det ingenting å si på!!Anonymous poster hash: 8e6e7...759 Renslighet kommer av hvor ofte man vasker seg, ikke hvor mye hud man kutter av...Anonymous poster hash: 9e3b9...f17 Selvsagt blir det raskere lukt og ev raskere bakterieansamling under forhuden. Det er klamt, varmt og trangt. Anonymous poster hash: 21485...2c8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #92 Skrevet 27. september 2015 Ingen Anonymous poster hash: 91dee...129
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #93 Skrevet 27. september 2015 Omskjæring er overhode ikke mishandling og ER faktisk mer hygienisk og sjansen for å bli smittet av sykdommer er mindre. Min mann er omskjært og min yngste sønn, uten så mye som et lite skrik eller tegn til ubehag. Min mann har heller ikke nedsatt følsomhet, langt ifra. Og etter min mening ser også en omskjært penis mye bedre ut. Jo. Det er mishandling. Om du syns det ser bra ut eller ikke. Man fratar et individ bestemmelsen over egen kropp ved å ta et sånt valg på deres vegne i ung alder. Man kan jo ikke kalle det mishandling så lenge det er kontrollert, smertefritt og uten komplikasjoner, eller? Om det er etisk rett er et annet spørsmål. Capisci? Anonymous poster hash: 21485...2c8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #94 Skrevet 27. september 2015 Dere synes det er greit at legene kan si nei til omskjæring, men ikke att noen leger vegrer seg for å utføre aborter/være delaktige? Anonymous poster hash: 21485...2c8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #95 Skrevet 27. september 2015 Skremmende at voksne (?) kvinner i en opplyst tidsalder kan tro at det er rensligere å være omskåret og at det ikke påvirker følsomheten.Anonymous poster hash: 9e3b9...f17 Det er da selvsagt at det er rensligere, da penis ikke har den tette "hetten" rundt hodet! Og følsomheten er det ingenting å si på!!Anonymous poster hash: 8e6e7...759 Renslighet kommer av hvor ofte man vasker seg, ikke hvor mye hud man kutter av...Anonymous poster hash: 9e3b9...f17 Selvsagt blir det raskere lukt og ev raskere bakterieansamling under forhuden. Det er klamt, varmt og trangt. Anonymous poster hash: 21485...2c8 Det blir det i kvinneunderliv også, så da burde vel vi bli omskjært og da? Anonymous poster hash: bf6c9...c99
Aminaah Skrevet 27. september 2015 #96 Skrevet 27. september 2015 Denne diskusjonenbegynner å bli usakelig.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #97 Skrevet 27. september 2015 Omskjæring er overhode ikke mishandling og ER faktisk mer hygienisk og sjansen for å bli smittet av sykdommer er mindre. Min mann er omskjært og min yngste sønn, uten så mye som et lite skrik eller tegn til ubehag. Min mann har heller ikke nedsatt følsomhet, langt ifra. Og etter min mening ser også en omskjært penis mye bedre ut.Jo. Det er mishandling. Om du syns det ser bra ut eller ikke. Man fratar et individ bestemmelsen over egen kropp ved å ta et sånt valg på deres vegne i ung alder. Man kan jo ikke kalle det mishandling så lenge det er kontrollert, smertefritt og uten komplikasjoner, eller? Om det er etisk rett er et annet spørsmål. Capisci? Anonymous poster hash: 21485...2c8 Uten komplikasjoner? Les en artikkel eller to om emnet før du prøver å diskutere. Anonymous poster hash: 9e3b9...f17
Gjest Antarctica Skrevet 27. september 2015 #98 Skrevet 27. september 2015 Omskjæring er overhode ikke mishandling og ER faktisk mer hygienisk og sjansen for å bli smittet av sykdommer er mindre. Min mann er omskjært og min yngste sønn, uten så mye som et lite skrik eller tegn til ubehag. Min mann har heller ikke nedsatt følsomhet, langt ifra. Og etter min mening ser også en omskjært penis mye bedre ut.Jo. Det er mishandling. Om du syns det ser bra ut eller ikke. Man fratar et individ bestemmelsen over egen kropp ved å ta et sånt valg på deres vegne i ung alder. Man kan jo ikke kalle det mishandling så lenge det er kontrollert, smertefritt og uten komplikasjoner, eller? Om det er etisk rett er et annet spørsmål. Capisci? Anonymous poster hash: 21485...2c8 Jo. Å amputere kroppsdeler på folk uten samtykke og uten tvingende medisinsk grunn er mishandling.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #99 Skrevet 27. september 2015 Derfor vi gjør det Nei, dere gjør det fordi dere setter en eventyrfigur over helsen og velværet til deres eget barn. Anonymous poster hash: 9e3b9...f17 Jesus? Anonymous poster hash: aaf63...af2
Gjest Antarctica Skrevet 27. september 2015 #100 Skrevet 27. september 2015 Tror nok det er dere som drar den litt langt nå. Men OK jeg har sagt min mening og endrer det ikke Det har vi forstått. Greia er bare at om din sønn skulle komme til å være av en annen mening, kan han ikke endre noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå