Gå til innhold

Hvor mange av eksene dine er omskjært?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det gjør man i veldig mange andre settinger også.

Hadde det vær mishandling så hadde ikke dette blitt utført på norske sykehus. Men over til saken så er erfaringen med følsomhet basert på mannens erfaring

Endret av Aminaah
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen.

Anonymous poster hash: 1f3ba...9e4

Skrevet

Får jeg og samboern en gutt, så skal han omskjæres. Det har med religion og tradisjon å gjøre og jeg er heeelt enig med at det skal gjøres 😊

Skrevet

Omskjæring er overhode ikke mishandling og ER faktisk mer hygienisk og sjansen for å bli smittet av sykdommer er mindre. Min mann er omskjært og min yngste sønn, uten så mye som et lite skrik eller tegn til ubehag. Min mann har heller ikke nedsatt følsomhet, langt ifra. Og etter min mening ser også en omskjært penis mye bedre ut.

Jo. Det er mishandling. Om du syns det ser bra ut eller ikke.

Man fratar et individ bestemmelsen over egen kropp ved å ta et sånt valg på deres vegne i ung alder.

Hvis det var betegnet som mishandling så hadde det vel vært forbudt ved lov?

Hva med de som opererer inn ørene på barnet sitt fordi barnet har utstående ører Er det mishandling i dine øyne, eller er det greit? Det er jo ingen medisinsk grunn for å gjøre det, på samme måte med de som omskjærer barna sine på religiøst grunnlag.

Anonymous poster hash: d5124...ce7

Skrevet

Får jeg og samboern en gutt, så skal han omskjæres. Det har med religion og tradisjon å gjøre og jeg er heeelt enig med at det skal gjøres 😊

Får håpe du ikke får gutt da. Stakkars liten.

Anonymous poster hash: 9da73...005

Skrevet

Hvis dere får en sønn hvorfor kan han ikke få velge selv om han vil omskjæres eller ikke? Er din samboer muslim? Det er faktisk snakk om å fjerne en del av penis som kan gi han store plager i fremtiden. Hvorfor ikke la han få bestemme det selv?

Skrevet

Hvis dere får en sønn hvorfor kan han ikke få velge selv om han vil omskjæres eller ikke? Er din samboer muslim? Det er faktisk snakk om å fjerne en del av penis som kan gi han store plager i fremtiden. Hvorfor ikke la han få bestemme det selv?

Ja, samboer er muslim derfor skrev jeg også at det har med religion og tradisjon å gjøre. Det er bedre å omskjære en baby enn å omskjæres som eldre. (Min mening)

Men dette er noe dere som har norske menn aldri kommer til å forstå tror jeg, og jeg er ikke interessert i en diskusjon ang omskjæring av barn... Vårt valg er tatt og det vil ikke endre seg uansett hva dere sier...

Skrevet

Får håpe du ikke får gutt da. Stakkars liten.

Anonymous poster hash: 9da73...005

Jeg bryr meg lite om hva du mener om det.. du har sikkert norsk mann, så da kan du bare holde de meningene for deg selv.. 😛

Skrevet

Aldri vært med en som er omskjært. Kvalmende at barn blir utsatt for en slik mishandling som de må leve med resten av livet. Eneste unntaket er de som har måttet gjøre det pga medisinske forhold.

Anonymous poster hash: 66102...7b6

Jeg er enig med deg. Min sønn måtte omskjæres som niåring, og det var starten på flere mnd med smerter og blødninger (gjort på riksen i narkose). Jeg hadde ALDRI utsatt et barn for dette om det ikke var nødvendig. Også min mann er omskåret av samme grunn (som voksen). Han har utrolig høy smerteterskel, men dette merket han godt, for å si det mildt. Det ble flere dager hjemme ikledd kun T-skjorte...

Anonymous poster hash: dcd03...349

Skrevet

Omskjæring er overhode ikke mishandling og ER faktisk mer hygienisk og sjansen for å bli smittet av sykdommer er mindre. Min mann er omskjært og min yngste sønn, uten så mye som et lite skrik eller tegn til ubehag. Min mann har heller ikke nedsatt følsomhet, langt ifra. Og etter min mening ser også en omskjært penis mye bedre ut.

Samme søren om barn dør så lenge ho mor synes penis ser bra ut.

*Brekninger*

Skrevet

Ja, samboer er muslim derfor skrev jeg også at det har med religion og tradisjon å gjøre. Det er bedre å omskjære en baby enn å omskjæres som eldre. (Min mening)

Men dette er noe dere som har norske menn aldri kommer til å forstå tror jeg, og jeg er ikke interessert i en diskusjon ang omskjæring av barn... Vårt valg er tatt og det vil ikke endre seg uansett hva dere sier...

Har ikke norsk mann, min mann er muslim og det er jeg også..

Gjest Antarctica
Skrevet

Det gjør man i veldig mange andre settinger også.

Hadde det vær mishandling så hadde ikke dette blitt utført på norske sykehus. Men over til saken så er erfaringen med følsomhet basert på mannens erfaring

Jo, det blir gjennomført på sykehus fordi legene vil unngå at foreldrene begynner med noe mer risikabelt hjemme. Ikke fordi det er en OK ting å gjøre.

Skrevet

Det er en grunn til at de omskjæres tidlig. Sønnen min ble omskjært når han var 8 mnd. Ingen gråting eller antydning til smerter og tiden etterpå gikk kjempefint

Skrevet

Så norske sykehus driver med barnemishandling?

Det er vanskelig å diskutere med så ignorante mennesker som deg.
Gjest Antarctica
Skrevet

Så norske sykehus driver med barnemishandling?

Ja.

Og samtidig forebygger de enda verre ting.

Skrevet

Det er en grunn til at de omskjæres tidlig. Sønnen min ble omskjært når han var 8 mnd. Ingen gråting eller antydning til smerter og tiden etterpå gikk kjempefint

Og min samboer ble omskåret da han var rundt 1 år på sykehus. Han holdt på å dø fordi han fikk blodforgiftning

Skrevet

*Brekninger*[/

Det er ikke mange som dør, nå må du gi deg. Babyen som døde her i Norge, døde på grunn av sen reaksjon hos foreldrene. Man får god informasjon og legene som driver med dette har hod peiling. MEN jeg kjenner ingen som skulle ønske de ikke var omskjært, men mange som skulle ønske de gjorde det som små

Skrevet

Jeg er ikke ignorant, min eldste sønn er ikke omskjært nettopp fordi jeg var der dere er. Men når det er sagt så får dere ha deres meninger. Så fort man snakker litt hardt til barnet sitt så er det jo barnemishandling her i Norge. Men dere om det, vi om vårt

Gjest Antarctica
Skrevet

*Brekninger*[/

Det er ikke mange som dør, nå må du gi deg. Babyen som døde her i Norge, døde på grunn av sen reaksjon hos foreldrene. Man får god informasjon og legene som driver med dette har hod peiling. MEN jeg kjenner ingen som skulle ønske de ikke var omskjært, men mange som skulle ønske de gjorde det som små

Spiller jo ingen rolle hva eller hvem du kjenner som mener det ene og det andre. Poenget er jo at når man gjør forandringer på andres kropp, tar man fra dem valg.

Skrevet

Og min samboer ble omskåret da han var rundt 1 år på sykehus. Han holdt på å dø fordi han fikk blodforgiftning

Selvfølgelig, det er jo et inngrep og risikioen er der, men igjen dette blir gjort i Norge der legene vet hva de gjør og hva de skal gjøre.

Skrevet

*Brekninger*[/

Det er ikke så mange som dør i Norge fordi det heldigvis ikke er så mange her som vil skamfere ungene sine. På verdensbasis dør mange, selv på sykehus.

At DU ikke kjenner noen som skulle ønske de ikke var omskjært sier nok heller noe om din omgangskrets enn menn generelt.

Skrevet

Selvfølgelig, det er jo et inngrep og risikioen er der, men igjen dette blir gjort i Norge der legene vet hva de gjør og hva de skal gjøre.

Så hvorfor ta den sjangsen når risikoen er der?

Skrevet

*Brekninger*[/

Spiller jo ingen rolle hva eller hvem du kjenner som mener det ene og det andre. Poenget er jo at når man gjør forandringer på andres kropp, tar man fra dem valg.

Det er ikke for at penisen skal se bra ut at vi gjør det. Men på grunn av religiøse og hygieniske årsaker.

Skrevet

Det er faktisk ganske mange som omskjæres. I USA gjøres det kun av hygieniske grunner, men jeg mener det jeg mener uansett hva dere måtte tenke om den saken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...