Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #76 Skrevet 29. august 2015 Her var mange stygge svar. Jeg har tre egne barn og tre stebarn, og er for syk til å jobbe. Nå er selvsagt ikke alle disse barna her samtidig, men det er noe helt annet å fungere som forelder enn å klare å jobbe for å kunne forsørge seg og sine. Jeg klarer med nød og neppe å følge opp barna og gjøre hyggelige ting med dem. Om jeg hadde jobbet så hadde barna gått for lut og kaldt vann, da hadde jeg hatt null overskudd eller kapasitet til å ta meg av dem. Nå ble jeg syk etter jeg fikk mine barn, og litt samtidig med at jeg fikk stebarn. Men jeg syns altså definitivt at dere dømmer hi for hardt. Anonymous poster hash: 03223...785 Edit: barna er her samtidig, men ikke hele tiden. Forøvrig, for dem som ikke forstår; barna er på skolen og da får man en lang hviletid. Man kan ha mulighet til å legge seg nedpå ved behov når man er hjemme med eller uten barn. På arbeid må man klare å være "på" all den tid man er der. Man kan ikke ta en pause når man selv vil. Man kan ikke ha mannen ved siden av seg så han kan gjøre de vanskelige oppgavene, noe man kan hjemme. And so on. Skremmende at voksne folk er så dømmende mot uføre...! Anonymous poster hash: 03223...785 Er ikke sånn at det må være alt eller ingenting da; går an å ha restarbeidsevne tilsvarende feks 40%?? Anonymous poster hash: 20bfb...6c1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #77 Skrevet 30. august 2015 Gratulerer Jeg skjønner dere godt. Jeg har tre unger selv, og jeg ville også alitt med å fortelle om den fjerde :/ Det er forskjell på å jobbe og å ha unger. Pga at ingen av dere ikke jobber har dere mer tid til husarbeid og unger begge to, og dermed skjønner jeg at dere greier mange barn. Det er en grunn til at dere er ufør, og det er slett ikke enkelt å bli ufør i dag. Så da har dere nok gode grunner til det som ikke vi andre skal henge oss opp i. Dere har dessuten forskjellige diagnoser, så da greier dere sikkert å utfylle hverandre der den ene ikke strekker til. Jammen godt vi har denne ordningen for de som virkelig trenger det! Det burde vel alle sammen være glad for istedet for å være misunnelig. Jeg har selv akkurat blitt ufør, og jeg kan med hånden på hjertet si at det slett ikke er en idyll! Jeg har enda ikke sagt det til en eneste person bortsett fra samboeren min, jeg synes det er skikkelig flaut! Jeg føler meg stemplet og jeg føler meg uten verdi i samfunnet, og nesten ellers også. Jeg skulle virkelig ønsket at jeg kunne reise på jobb om morgenen og komme hjem om ettermiddagen, ha gjort noe fornuftig i løpet av dagen, ha en full konto, ha noe å snakke om og ikke minst ha et sosialt fellesskap. Bra utdanning har jeg, så det var slett ikke dette livet jeg så for meg :/ Anonymous poster hash: f6221...626 Tusen takk. 😘 Anonymous poster hash: 3cbe5...427
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #78 Skrevet 30. august 2015 Tja.. Jeg synes ikke man skal la være å få barn selv om man er syk, men man må tenke nøye igjennom hvem man får de med og hvor mange. Er selv kronisk syk, men gift med en frisk mann. Vi har ett barn, venter nummer to nå. Kunne gjerne tenkt oss flere, men på grunn av min sykdom stopper vi her. To barn klarer han fint å ta seg av i mine dårlige perioder, fire hadde blitt for mye for han alene med full jobb ved siden av. Og som kronisk syk har jeg jo dårligere perioder. Dessuten er graviditet hardt, kan ikke skjønne hvordan du orker det så mange ganger med de sykdommene du har. Så nei, jeg synes ikke dere burde ha fire barn, der høres ikke riktig ut for meg dersom begge er kronisk syke. Anonymous poster hash: 1b789...45d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #79 Skrevet 30. august 2015 Her var mange stygge svar. Jeg har tre egne barn og tre stebarn, og er for syk til å jobbe. Nå er selvsagt ikke alle disse barna her samtidig, men det er noe helt annet å fungere som forelder enn å klare å jobbe for å kunne forsørge seg og sine. Jeg klarer med nød og neppe å følge opp barna og gjøre hyggelige ting med dem. Om jeg hadde jobbet så hadde barna gått for lut og kaldt vann, da hadde jeg hatt null overskudd eller kapasitet til å ta meg av dem. Nå ble jeg syk etter jeg fikk mine barn, og litt samtidig med at jeg fikk stebarn. Men jeg syns altså definitivt at dere dømmer hi for hardt. Anonymous poster hash: 03223...785 Edit: barna er her samtidig, men ikke hele tiden. Forøvrig, for dem som ikke forstår; barna er på skolen og da får man en lang hviletid. Man kan ha mulighet til å legge seg nedpå ved behov når man er hjemme med eller uten barn. På arbeid må man klare å være "på" all den tid man er der. Man kan ikke ta en pause når man selv vil. Man kan ikke ha mannen ved siden av seg så han kan gjøre de vanskelige oppgavene, noe man kan hjemme. And so on. Skremmende at voksne folk er så dømmende mot uføre...! Anonymous poster hash: 03223...785 Er ikke sånn at det må være alt eller ingenting da; går an å ha restarbeidsevne tilsvarende feks 40%?? Anonymous poster hash: 20bfb...6c1 Joda, det er sant. Men da må man finne en jobb som passer, samt få den. Og 40% er tross alt to hele dager. Alternativt tre timer hver dag. Som jo må være det beste alternativet, men hvor lett er det å få en sånn jobb? Og samtidig, jeg er "bare" sykemeldt nå, og har mulighet for å jobbe én time om dagen. Men selv dèt føles uoverkommelig nå. Det høres så greit ut,men er ikke så enkelt. Anonymous poster hash: 03223...785
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #80 Skrevet 30. august 2015 Enten er dere stokk dum som tør å få barn nr.4 til tross for allverdens sykdommer og kommer således til å slite med å ta vare på disse barna. Eller så er dere bare nok et eksempel på trygdesnyltere som ikke gidder å jobbe, bare lage barn. Er ikke rart folk får Nav Navere i vrangstrupen. Ps: husk at trygdesnylting går i arv. Mest sannsynlig vil ikke dere oppfostre 4 yrkesaktive, arbeidsomme samfunnsborgere, men enda flere skatteNytere. Anonymous poster hash: 488ef...deb
Caelyn Skrevet 30. august 2015 #81 Skrevet 30. august 2015 Imponerende at dere greier alt dette med alle deres diagnoser. Jeg har fibromyalgi, tilbakevendende depresjoner, tvangspreget personlighetsforstyrrelse og OCD. Jeg har ett barn som bor fast hos far og er på samvær hos meg annenhver langhelg. Jeg har også valgt å sterilisere meg. Alt dette fordi jeg ikke fungerer godt nok som forelder med mine problemer. Ikke det at man kan sammenligne alles situasjoner helt likt, men syns i grunn at dere klarer ufattelig mye....
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #82 Skrevet 30. august 2015 Jeg er nok dessverre en av de som reagerer på dette. Synes ikke det er så rart at det blir reaksjoner. Anonymous poster hash: 24324...dc8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #83 Skrevet 30. august 2015 Enten er dere stokk dum som tør å få barn nr.4 til tross for allverdens sykdommer og kommer således til å slite med å ta vare på disse barna. Eller så er dere bare nok et eksempel på trygdesnyltere som ikke gidder å jobbe, bare lage barn. Er ikke rart folk får Nav Navere i vrangstrupen. Ps: husk at trygdesnylting går i arv. Mest sannsynlig vil ikke dere oppfostre 4 yrkesaktive, arbeidsomme samfunnsborgere, men enda flere skatteNytere. Anonymous poster hash: 488ef...deb Vi er ikke navere, vi er SYKE!!!! Ja vi klarer å ta oss av barna våre og det er faktisk vårt valg hvor mange barn vi vil ha. Verken staten, dere eller noen andre kan bestemme dette. Om vi så vil ha to barn til etter dette så er det vårt valg. Dere kan mene, dømme, hyle og skrike så mye dere vil, men deres mening teller faktisk ikke i det hele tatt. Det må jo være dumt og hisse seg opp over noe man ikke kan påvirke i det hele tatt? Hi Anonymous poster hash: 3cbe5...427
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #84 Skrevet 30. august 2015 Enten er dere stokk dum som tør å få barn nr.4 til tross for allverdens sykdommer og kommer således til å slite med å ta vare på disse barna. Eller så er dere bare nok et eksempel på trygdesnyltere som ikke gidder å jobbe, bare lage barn. Er ikke rart folk får Nav Navere i vrangstrupen. Ps: husk at trygdesnylting går i arv. Mest sannsynlig vil ikke dere oppfostre 4 yrkesaktive, arbeidsomme samfunnsborgere, men enda flere skatteNytere. Anonymous poster hash: 488ef...deb Vi er ikke navere, vi er SYKE!!!! Ja vi klarer å ta oss av barna våre og det er faktisk vårt valg hvor mange barn vi vil ha. Verken staten, dere eller noen andre kan bestemme dette. Om vi så vil ha to barn til etter dette så er det vårt valg. Dere kan mene, dømme, hyle og skrike så mye dere vil, men deres mening teller faktisk ikke i det hele tatt. Det må jo være dumt og hisse seg opp over noe man ikke kan påvirke i det hele tatt? Hi Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Få 10 til dere. Går ikke utover meg og min fanilie, kun deg og din familie. Du vet at de rundt dere reagerer negativt på dette.. Det er jo hele grunnen til at du ikke tør å fortelle det! Du skammer deg jo, pg nå prøver du å være frøken "jeg bryr meg ikke om andre sine reaksjoner". Latterlig! 😂 Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #85 Skrevet 30. august 2015 Enten er dere stokk dum som tør å få barn nr.4 til tross for allverdens sykdommer og kommer således til å slite med å ta vare på disse barna. Eller så er dere bare nok et eksempel på trygdesnyltere som ikke gidder å jobbe, bare lage barn. Er ikke rart folk får Nav Navere i vrangstrupen. Ps: husk at trygdesnylting går i arv. Mest sannsynlig vil ikke dere oppfostre 4 yrkesaktive, arbeidsomme samfunnsborgere, men enda flere skatteNytere. Anonymous poster hash: 488ef...deb Vi er ikke navere, vi er SYKE!!!! Ja vi klarer å ta oss av barna våre og det er faktisk vårt valg hvor mange barn vi vil ha. Verken staten, dere eller noen andre kan bestemme dette. Om vi så vil ha to barn til etter dette så er det vårt valg. Dere kan mene, dømme, hyle og skrike så mye dere vil, men deres mening teller faktisk ikke i det hele tatt. Det må jo være dumt og hisse seg opp over noe man ikke kan påvirke i det hele tatt? HiAnonymous poster hash: 3cbe5...427 Du ba jo om meninger? Hvor syk er man egentlig om man fint greier få fire eller seks barn? Da hadde man greid å jobbe også, men med færre barn. Jeg er frisk men har ikke råd eller tid til mere enn to. Mener du staten burde sponset meg også så jeg kunne fått flere?? Anonymous poster hash: c5962...a00
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #86 Skrevet 30. august 2015 Helt ærlig HI....hvis andre sine meninger betyr så lite for deg hvorfor startet du denne tråden da? Den gikk jo nettopp på hvordan du grudded deg til å fortelle om nummer fire. Hvorfor grue seg for noe som ikke betyr noe for deg? Anonymous poster hash: 1ce5d...291
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #87 Skrevet 30. august 2015 Helt ærlig HI....hvis andre sine meninger betyr så lite for deg hvorfor startet du denne tråden da? Den gikk jo nettopp på hvordan du grudded deg til å fortelle om nummer fire. Hvorfor grue seg for noe som ikke betyr noe for deg? Anonymous poster hash: 1ce5d...291 Hi er nok ikke den skarpeste. Like greit at hun forsåvidt bare er hjemme når jeg tenker meg om 😂 Uff, ser for meg denne familien ja.... Med alle sine plager. Hun med sosial angst som ikke tør ut døra, og han med sine ryggsmerter som ikke kan ut døra. Barna får støtte hverandre så godt de kan 😂 Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #88 Skrevet 30. august 2015 Dette er jo hun NAV dama som trollet så fælt i den "naver hele livet" tråden Anonymous poster hash: 0d3ad...96a
Gjest Antarctica Skrevet 30. august 2015 #89 Skrevet 30. august 2015 Dere følger jo opp ungene så godt dere kan. Men med deres diagnoser (fibro./utmattelse/rygg etc), kanskje folk frykter at "så godt dere kan" ikke vil være godt nok? Jeg ble utredet for ME (hadde det ikke) og er alene med 4 barn. Det var kjempetøft da det sto på som verst og det er fortsatt ufattelig slitsomt (mest fordi jeg er alene), men overkommelig. Men dere har jo ganske "tunge" diagnoser, så folk er vel bare bekymret for hvordan det skal gå.. Men da må dere bare vise at de tar feil. 4 barn vil kreve alt dere har av tid, krefter, penger og energi. Og det blir mer krav til oppfølging ifa lekser, aktiviteter osv når de begynner på skolen. Så hvis dere mener dere har kapasitet til det så kjør på! Anonymous poster hash: 5e860...df0 Ja det kan nok hende endel tenker det. Vi gjør alt for barna og bruker alt av krefter, tid og penger på de. 2 er skolebarn og minste er hjemme med oss. Vi følger opp lekser og er aktive i fotballklubben og håndballklubben som barna går på. Vi stimulerer de, er flinke til å ha venner på besøk osv osv. Eneste jeg ikke stiller opp i er klassekontakt og FAU grunnet sosialangst. Mannen har vært klassekontakt 1 år.Vi føler at vi stiller opp like mye som andre foreldre, kanskje mer siden vi har mye bedre tid med de? Ja sykdommene hemmer oss jo men ikke når det gjelder barna. Vi forsaker alt annet for å kunne bruke alle krefter på barna. Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Men synes du selv det er rett? Dere kan ikke jobbe pga sykdommER, men flere barn klarer dere? Jeg skjønner det fortsatt ikke...Ja jeg synes det er rett at vi kan få så mange barn vi vil, akuratt som alle andre selvom vi er syke! Flere svar blir ikke gitt på ting som går på hvorfor vi klarer dette men ikke jobbe. Dette er det lege og nav som har avgjort å ikke hvermansen som ikke har kunnskap om dette. Hvor vi får pengene fra er heller ikke noe som skal diskuteres i denne tråden. Forstått? Takk! Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Men dere får jo pengene fra meg... Mine skattepenger, som jeg har tjent... Hva skal diskuteres, da? Anonymous poster hash: 0c5f6...4ff Men det ville de jo ha fått også hvis de var barnløse. HI, det er ingen skam å være ufør. Men du kan ikke nekte folk å tenke sitt hvis dere får flere barn etter at det er blitt klart at ingen av dere noensinne kommer til å være i arbeid igjen. Å vokse opp i en familie uten normal deltakelse i yrkeslivet har ringvirkninger for barna.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #90 Skrevet 30. august 2015 Dere følger jo opp ungene så godt dere kan. Men med deres diagnoser (fibro./utmattelse/rygg etc), kanskje folk frykter at "så godt dere kan" ikke vil være godt nok? Jeg ble utredet for ME (hadde det ikke) og er alene med 4 barn. Det var kjempetøft da det sto på som verst og det er fortsatt ufattelig slitsomt (mest fordi jeg er alene), men overkommelig. Men dere har jo ganske "tunge" diagnoser, så folk er vel bare bekymret for hvordan det skal gå.. Men da må dere bare vise at de tar feil. 4 barn vil kreve alt dere har av tid, krefter, penger og energi. Og det blir mer krav til oppfølging ifa lekser, aktiviteter osv når de begynner på skolen. Så hvis dere mener dere har kapasitet til det så kjør på! Anonymous poster hash: 5e860...df0 Ja det kan nok hende endel tenker det. Vi gjør alt for barna og bruker alt av krefter, tid og penger på de. 2 er skolebarn og minste er hjemme med oss. Vi følger opp lekser og er aktive i fotballklubben og håndballklubben som barna går på. Vi stimulerer de, er flinke til å ha venner på besøk osv osv. Eneste jeg ikke stiller opp i er klassekontakt og FAU grunnet sosialangst. Mannen har vært klassekontakt 1 år.Vi føler at vi stiller opp like mye som andre foreldre, kanskje mer siden vi har mye bedre tid med de? Ja sykdommene hemmer oss jo men ikke når det gjelder barna. Vi forsaker alt annet for å kunne bruke alle krefter på barna. Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Men synes du selv det er rett? Dere kan ikke jobbe pga sykdommER, men flere barn klarer dere? Jeg skjønner det fortsatt ikke...Ja jeg synes det er rett at vi kan få så mange barn vi vil, akuratt som alle andre selvom vi er syke! Flere svar blir ikke gitt på ting som går på hvorfor vi klarer dette men ikke jobbe. Dette er det lege og nav som har avgjort å ikke hvermansen som ikke har kunnskap om dette. Hvor vi får pengene fra er heller ikke noe som skal diskuteres i denne tråden. Forstått? Takk! Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Men dere får jo pengene fra meg... Mine skattepenger, som jeg har tjent... Hva skal diskuteres, da? Anonymous poster hash: 0c5f6...4ff Men det ville de jo ha fått også hvis de var barnløse. HI, det er ingen skam å være ufør. Men du kan ikke nekte folk å tenke sitt hvis dere får flere barn etter at det er blitt klart at ingen av dere noensinne kommer til å være i arbeid igjen. Å vokse opp i en familie uten normal deltakelse i yrkeslivet har ringvirkninger for barna. Ja klart det kan jo selvfølgelig ha det. Det kan jo også være at de får sykdommer som vi har da endel av de kan være genetiske. Men slikt kan også skje i familier der begge er friske og jobber. Begge mine foreldre har vært i arbeid hele sitt voksne liv, det samme har foreldrene til min mann. Jeg vet at vi er flinke til å ha fokus på at utdanning og arbeid er viktig. At det å jobbe hardt på skolen gjør at man kommer lengre med utdanning og dertil bedre jobber. Men ja de vet jo at sykdom kan skje og da er det veldig fint at vi har et velferdssystem som hjelper til. Til dere som sier at det er deres skattepenger som vi får må bli litt mer oppdaterte. De usle kronene dere betaler i skatt bruker dere opp selv i velferdsgoder. Å vi har også betalt skatt og derfor får vi nå hjelp fra staten når vi nå ikke kan bidra mer. Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #91 Skrevet 30. august 2015 Dere følger jo opp ungene så godt dere kan. Men med deres diagnoser (fibro./utmattelse/rygg etc), kanskje folk frykter at "så godt dere kan" ikke vil være godt nok? Jeg ble utredet for ME (hadde det ikke) og er alene med 4 barn. Det var kjempetøft da det sto på som verst og det er fortsatt ufattelig slitsomt (mest fordi jeg er alene), men overkommelig. Men dere har jo ganske "tunge" diagnoser, så folk er vel bare bekymret for hvordan det skal gå.. Men da må dere bare vise at de tar feil. 4 barn vil kreve alt dere har av tid, krefter, penger og energi. Og det blir mer krav til oppfølging ifa lekser, aktiviteter osv når de begynner på skolen. Så hvis dere mener dere har kapasitet til det så kjør på! Anonymous poster hash: 5e860...df0 Ja det kan nok hende endel tenker det. Vi gjør alt for barna og bruker alt av krefter, tid og penger på de. 2 er skolebarn og minste er hjemme med oss. Vi følger opp lekser og er aktive i fotballklubben og håndballklubben som barna går på. Vi stimulerer de, er flinke til å ha venner på besøk osv osv. Eneste jeg ikke stiller opp i er klassekontakt og FAU grunnet sosialangst. Mannen har vært klassekontakt 1 år.Vi føler at vi stiller opp like mye som andre foreldre, kanskje mer siden vi har mye bedre tid med de? Ja sykdommene hemmer oss jo men ikke når det gjelder barna. Vi forsaker alt annet for å kunne bruke alle krefter på barna. Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Men synes du selv det er rett? Dere kan ikke jobbe pga sykdommER, men flere barn klarer dere? Jeg skjønner det fortsatt ikke...Ja jeg synes det er rett at vi kan få så mange barn vi vil, akuratt som alle andre selvom vi er syke! Flere svar blir ikke gitt på ting som går på hvorfor vi klarer dette men ikke jobbe. Dette er det lege og nav som har avgjort å ikke hvermansen som ikke har kunnskap om dette. Hvor vi får pengene fra er heller ikke noe som skal diskuteres i denne tråden. Forstått? Takk! Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Men dere får jo pengene fra meg... Mine skattepenger, som jeg har tjent... Hva skal diskuteres, da? Anonymous poster hash: 0c5f6...4ff Men det ville de jo ha fått også hvis de var barnløse. HI, det er ingen skam å være ufør. Men du kan ikke nekte folk å tenke sitt hvis dere får flere barn etter at det er blitt klart at ingen av dere noensinne kommer til å være i arbeid igjen. Å vokse opp i en familie uten normal deltakelse i yrkeslivet har ringvirkninger for barna. Ja klart det kan jo selvfølgelig ha det. Det kan jo også være at de får sykdommer som vi har da endel av de kan være genetiske. Men slikt kan også skje i familier der begge er friske og jobber. Begge mine foreldre har vært i arbeid hele sitt voksne liv, det samme har foreldrene til min mann. Jeg vet at vi er flinke til å ha fokus på at utdanning og arbeid er viktig. At det å jobbe hardt på skolen gjør at man kommer lengre med utdanning og dertil bedre jobber. Men ja de vet jo at sykdom kan skje og da er det veldig fint at vi har et velferdssystem som hjelper til. Til dere som sier at det er deres skattepenger som vi får må bli litt mer oppdaterte. De usle kronene dere betaler i skatt bruker dere opp selv i velferdsgoder. Å vi har også betalt skatt og derfor får vi nå hjelp fra staten når vi nå ikke kan bidra mer. Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Hahaha De usle kronene du og mannen din betalte i skatt den gangen, brukte dere jo selv den gangen i velferdsgoder. Ergo, noen andre enn dere foreldrene forsørger alle disse barna deres. Hvem kan det være?? Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #92 Skrevet 30. august 2015 Ja, jeg må bare helt ærlig innrømme at jeg blir utrolig fordomsfull og kritisk, så - HELT SERIØST - kan du være så snill og fortelle meg hvordan det er mulig å være for syk til å jobbe men alikevel klare å oppdra fire (eller for den saks skyld, to eller tre...) barn??? Det er for meg som trebarnsmor komplett uforståelig. Ufrivillig fordomsfull, så vær snill og opplys meg!! Anonymous poster hash: 4bd50...c10
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #93 Skrevet 30. august 2015 Ja, jeg må bare helt ærlig innrømme at jeg blir utrolig fordomsfull og kritisk, så - HELT SERIØST - kan du være så snill og fortelle meg hvordan det er mulig å være for syk til å jobbe men alikevel klare å oppdra fire (eller for den saks skyld, to eller tre...) barn??? Det er for meg som trebarnsmor komplett uforståelig. Ufrivillig fordomsfull, så vær snill og opplys meg!! Anonymous poster hash: 4bd50...c10 Og hi og mannen driver ikke med vanlig oppdragelse, de er såå rå på oppdragelsen av disse barna at alle rundt de er sjokkerte av beundring 😂 Men jobbe, det kan de ikke. Ikke 20% en gang! Men ny unge, ikke noe problem!! 😏 Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #94 Skrevet 30. august 2015 Ja, jeg må bare helt ærlig innrømme at jeg blir utrolig fordomsfull og kritisk, så - HELT SERIØST - kan du være så snill og fortelle meg hvordan det er mulig å være for syk til å jobbe men alikevel klare å oppdra fire (eller for den saks skyld, to eller tre...) barn??? Det er for meg som trebarnsmor komplett uforståelig. Ufrivillig fordomsfull, så vær snill og opplys meg!! Anonymous poster hash: 4bd50...c10 Kan man sette seg/legge seg ned for å slappe av i 1,5 time - 3 timer hver dag når man er i en jobb? Kan en kollega ta halvparten en eller alt av arbeidsoppgaver hvis man er ekstra dårlig en dag? Nei riktig, men det kan vi gjøre da vi avlaster hverandre i forhold til hvordan formen vår er den dagen. Så klart har vi gode dager og til og med gode perioder, men det holder ikke til å være i jobb! Kan dere snart forstå at de som har kompetanse på dette er de som har ment at uføretrygd er det beste? Dere som sitter med null kompetanse på dette pluss null kompetanse inne medmenneskelighet kan egentlig bare holde kjeft. Dere har ingenting dere skulle sagt i det hele tatt. Det må være veldig frustrerende for dere som tror dere kan bestemme og ha en mening i er vårt liv? Men dere har null innvirkning på vårt liv. 😘 Anonymous poster hash: 3cbe5...427
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #95 Skrevet 30. august 2015 Er meget skeptisk. Samfunnet må fø på dere pluss intet mindre enn 4 unger? Anonymous poster hash: 1f1ee...bde For ikke å snakke om hvilke gener du fører videre i samfunnet. Er generelt imot at folk får mer enn maks to barn. Men skal det være greit å få fler så bør de i hvert fall være materiale til å kunne formere seg videre. Sett filmen idiocracy? Satt på spissen men hovedbudskapet er viktig. Smarte, vellykkede mennesker har ikke tid til å få barn mens dumme coladrikkende uføre får 5 barn hver. Våre barnebarn har ingen framtid. Slutt å være så egoistisk, tenk fremover! Anonymous poster hash: 0708d...d22
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #96 Skrevet 30. august 2015 Ja, jeg må bare helt ærlig innrømme at jeg blir utrolig fordomsfull og kritisk, så - HELT SERIØST - kan du være så snill og fortelle meg hvordan det er mulig å være for syk til å jobbe men alikevel klare å oppdra fire (eller for den saks skyld, to eller tre...) barn??? Det er for meg som trebarnsmor komplett uforståelig. Ufrivillig fordomsfull, så vær snill og opplys meg!! Anonymous poster hash: 4bd50...c10 Kan man sette seg/legge seg ned for å slappe av i 1,5 time - 3 timer hver dag når man er i en jobb? Kan en kollega ta halvparten en eller alt av arbeidsoppgaver hvis man er ekstra dårlig en dag? Nei riktig, men det kan vi gjøre da vi avlaster hverandre i forhold til hvordan formen vår er den dagen. Så klart har vi gode dager og til og med gode perioder, men det holder ikke til å være i jobb! Kan dere snart forstå at de som har kompetanse på dette er de som har ment at uføretrygd er det beste? Dere som sitter med null kompetanse på dette pluss null kompetanse inne medmenneskelighet kan egentlig bare holde kjeft. Dere har ingenting dere skulle sagt i det hele tatt. Det må være veldig frustrerende for dere som tror dere kan bestemme og ha en mening i er vårt liv? Men dere har null innvirkning på vårt liv. 😘 Anonymous poster hash: 3cbe5...427 He he, du vet at de meningene som kommer frem her, og de meningene og fordommene dine barn vil bli møtt med? Stakkars barna deres, de betaler prisen. Og det vet du jo, det er jo derfor du skammer deg over enda en ny graviditet og vil ikke fortelle det til noen. Uff uff. Glad jeg ikke er i dine barns sko. Sender et 😘 til barna dine jeg. Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #97 Skrevet 30. august 2015 Er meget skeptisk. Samfunnet må fø på dere pluss intet mindre enn 4 unger? Anonymous poster hash: 1f1ee...bde For ikke å snakke om hvilke gener du fører videre i samfunnet. Er generelt imot at folk får mer enn maks to barn. Men skal det være greit å få fler så bør de i hvert fall være materiale til å kunne formere seg videre. Sett filmen idiocracy? Satt på spissen men hovedbudskapet er viktig. Smarte, vellykkede mennesker har ikke tid til å få barn mens dumme coladrikkende uføre får 5 barn hver. Våre barnebarn har ingen framtid. Slutt å være så egoistisk, tenk fremover! Anonymous poster hash: 0708d...d22 Ja, hvor ironisk er ikke det!? Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #98 Skrevet 30. august 2015 Ja, jeg må bare helt ærlig innrømme at jeg blir utrolig fordomsfull og kritisk, så - HELT SERIØST - kan du være så snill og fortelle meg hvordan det er mulig å være for syk til å jobbe men alikevel klare å oppdra fire (eller for den saks skyld, to eller tre...) barn??? Det er for meg som trebarnsmor komplett uforståelig. Ufrivillig fordomsfull, så vær snill og opplys meg!! Anonymous poster hash: 4bd50...c10 Kan man sette seg/legge seg ned for å slappe av i 1,5 time - 3 timer hver dag når man er i en jobb? Kan en kollega ta halvparten en eller alt av arbeidsoppgaver hvis man er ekstra dårlig en dag? Nei riktig, men det kan vi gjøre da vi avlaster hverandre i forhold til hvordan formen vår er den dagen. Så klart har vi gode dager og til og med gode perioder, men det holder ikke til å være i jobb! Kan dere snart forstå at de som har kompetanse på dette er de som har ment at uføretrygd er det beste? Dere som sitter med null kompetanse på dette pluss null kompetanse inne medmenneskelighet kan egentlig bare holde kjeft. Dere har ingenting dere skulle sagt i det hele tatt. Det må være veldig frustrerende for dere som tror dere kan bestemme og ha en mening i er vårt liv? Men dere har null innvirkning på vårt liv. 😘 Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Ok... Ditt 😘 til slutt var igrunnen avgjørende nok for meg... Ingen kommentar tilbake, annet enn at jeg ønsker alle dine barn MASSE lykke til i livet - det kommer de til å trenge. Anonymous poster hash: 4bd50...c10
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #99 Skrevet 30. august 2015 Ja, jeg må bare helt ærlig innrømme at jeg blir utrolig fordomsfull og kritisk, så - HELT SERIØST - kan du være så snill og fortelle meg hvordan det er mulig å være for syk til å jobbe men alikevel klare å oppdra fire (eller for den saks skyld, to eller tre...) barn??? Det er for meg som trebarnsmor komplett uforståelig. Ufrivillig fordomsfull, så vær snill og opplys meg!!Anonymous poster hash: 4bd50...c10 Kan man sette seg/legge seg ned for å slappe av i 1,5 time - 3 timer hver dag når man er i en jobb? Kan en kollega ta halvparten en eller alt av arbeidsoppgaver hvis man er ekstra dårlig en dag? Nei riktig, men det kan vi gjøre da vi avlaster hverandre i forhold til hvordan formen vår er den dagen. Så klart har vi gode dager og til og med gode perioder, men det holder ikke til å være i jobb! Kan dere snart forstå at de som har kompetanse på dette er de som har ment at uføretrygd er det beste? Dere som sitter med null kompetanse på dette pluss null kompetanse inne medmenneskelighet kan egentlig bare holde kjeft. Dere har ingenting dere skulle sagt i det hele tatt. Det må være veldig frustrerende for dere som tror dere kan bestemme og ha en mening i er vårt liv? Men dere har null innvirkning på vårt liv. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Hva skjer en helg da dere begge har dårlige dager da? Hvem tar barna da dere begge må slappe av? Enten er du et troll eller så er du "NAV"er... Anonymous poster hash: c5962...a00
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #100 Skrevet 30. august 2015 Ja, jeg må bare helt ærlig innrømme at jeg blir utrolig fordomsfull og kritisk, så - HELT SERIØST - kan du være så snill og fortelle meg hvordan det er mulig å være for syk til å jobbe men alikevel klare å oppdra fire (eller for den saks skyld, to eller tre...) barn??? Det er for meg som trebarnsmor komplett uforståelig. Ufrivillig fordomsfull, så vær snill og opplys meg!! Anonymous poster hash: 4bd50...c10 Kan man sette seg/legge seg ned for å slappe av i 1,5 time - 3 timer hver dag når man er i en jobb? Kan en kollega ta halvparten en eller alt av arbeidsoppgaver hvis man er ekstra dårlig en dag? Nei riktig, men det kan vi gjøre da vi avlaster hverandre i forhold til hvordan formen vår er den dagen. Så klart har vi gode dager og til og med gode perioder, men det holder ikke til å være i jobb! Kan dere snart forstå at de som har kompetanse på dette er de som har ment at uføretrygd er det beste? Dere som sitter med null kompetanse på dette pluss null kompetanse inne medmenneskelighet kan egentlig bare holde kjeft. Dere har ingenting dere skulle sagt i det hele tatt. Det må være veldig frustrerende for dere som tror dere kan bestemme og ha en mening i er vårt liv? Men dere har null innvirkning på vårt liv. 😘 Anonymous poster hash: 3cbe5...427 He he, du vet at de meningene som kommer frem her, og de meningene og fordommene dine barn vil bli møtt med? Stakkars barna deres, de betaler prisen. Og det vet du jo, det er jo derfor du skammer deg over enda en ny graviditet og vil ikke fortelle det til noen. Uff uff. Glad jeg ikke er i dine barns sko. Sender et 😘 til barna dine jeg. Anonymous poster hash: 31589...ec5 Og jeg er glad for at jeg stort sett klarer å holde meg unna sånne som deg. De dukker opp med jevne mellomrom, de som bryr seg så veldig om hvordan andre organiserer ting i livet sitt - men heldigvis kan jeg i stor grad unngå dere. Så håper jeg hi gjør sitt beste med barna og klarer å leve slik hun ønsker etter sine forutsetninger, og ikke føler seg mindreverdig bare pga noen tullinger i samfunnet vårt. Anonymous poster hash: 03223...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå