Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #51 Skrevet 29. august 2015 Ja jeg må faktisk innrømme at jeg blir provosert! Dere har ikke helse til å jobbe og dermed bidra til velferdssamfunnet, men dere har helse til å oppdra 4barn? Anonymous poster hash: ab609...602 Vi bidrar til samfunnet ved å oppdra og fostre opp 4 gode samfunnsborgere. Har også betalt nok skatt opp i gjennom årene så har ikke dårlig samvittighet for at vi ble syke, noe vi faktisk ikke kan noe for! Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Helt greit at dere ikke skal ha dårlig samvittighet for at dere bli syke, men elendig at dere fortsetter få barn dom samfunnet må forsørge! Og jeghar desverre liten tro på at dere oppdrar 4gode samfunnsborgere. Har du hørt om sosial arv! Statistisk sett, mest sannsynlig vil deres barn også falle utenfor i arbeidslivet! I tillegg så er vi snart i den situasjon at velferdsstaten går konkurs ! Det kommer en enorm eldrebølgen om ikke d lang tid, i tillegg til at altfor mange i dette landet er sykemeldt og ufør, så desverre er felleskassen kanskje tom om 40år, noe som fører til at vi får fattigdom på samme måte som det er utenfor nordeuropa i dag! Du føder barn som har et dårligere utgangspunkt en andre ( selv om du ikke vil se deg selv) inn i en usikker fremtid! Anonymous poster hash: ab609...602
Catriina27 Skrevet 29. august 2015 #52 Skrevet 29. august 2015 Helt ærlig må jeg si at jeg reagerer. Jeg er helt frisk, men allikavel er et svangerskap, en fødsel og barselperiode en enorm påkjenning for kroppen min. Og det krever i tillegg mye å ta seg av barn uavhengig av alder. Kan ikke se for meg hvordan du med dine diagnoser klarer å gjennomføre ett svangerskap, langt mindre fire!! Jeg har stor forståelse for at også mennesker som er uføre vil ha barn, og hadde nok valgt det selv om jeg var i samme situasjon. Garantert ett, kanskje to... Men den dagen jeg hadde følt jeg hadde energi og overskudd nok til å vurdere et tredje barn hadde jeg gått inn i meg selv og heller prøvd meg i arbeidslivet igjen. Ikke nødvendigvis i 100% stilling, men hvertfall 50%.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #53 Skrevet 29. august 2015 Jeg har også lyst på mange barn, men ingen av oss kan få alt vi har lyst på! Ta ansvar og skaff deg i det minste en liten jobb og lær barna dine å bidra! Anonymous poster hash: e1f53...d64
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #54 Skrevet 29. august 2015 Vi skulle gjerne hatt en diger ungeflokk -hadde vært utrolig hyggelig! Men vi stoppet ved 2 da vi føler det er så mange vi klarer ved siden av full jobb begge to. Har ikke råd til at en av oss slutter å jobbe eller jobber deltid. Ikke aktuelt for oss å lempe regninga over på staten fordi vi velger drømmen om storfamilie og derfor ikke orker å jobbe lengre. Dette har imidlertid med holdninger å gjøre, og Norge as er lagt opp slik at man faktisk kan velge det motsatte av oss -det er ikke din feil. Anonymous poster hash: 20bfb...6c1
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #55 Skrevet 29. august 2015 For en gangs skyld håper jeg dette er tull. Aldri i verden om du greier følge opp barna skikkelig med all verdens diagnoser. Skjønner godt dere ikke har lyst å fortelle folk om nummer fire. Dere burde hatt nok mellom ørene til å IKKE få fire! barn. Tåpelig!Anonymous poster hash: 1ce5d...291 Jo det greier vi helt strålende. Får bare gode tilbakemeldinger fra skole, helsesøster, ledere på fritidsaktiviteter og foreldre til barnas venner. Er mennesker som deg som gjør det å ha mange barn mens man er syk til et tabu. Fysj! Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Hvis du greier det så forbanna bra - få deg en jobb!!! Anonymous poster hash: 1ce5d...291 Nei å skaffe en jobb skal jeg ikke. Det er stadfestet fra lege og flere spesialister + nav at jeg er for syk til å jobbe. Men vi er ikke for syke til å ha barn. Hvorfor i all verden provoserer dette så mye? Vi tilrettelegger hverdagen slik at vi skal klare å følge opp barna våre. Har lettstelt hus pluss vaskehjelp, vi bytter på slik at vi begge to får en hvileperiode i løpet av dagen. Vi bidrar begge to med leksehjelp, middagslaging, lek, kos, stell, legging og oppfølging med div fritidsaktiviteter. Vi har mye bedre tid og en ro i hjemmet enn mange i fulltidsjobb har. Det var ikke slik det skulle bli men når det en gang ble slik så tar vi de løsningene som er best. Gudskjelov så er det i vår fulle rett og selv velge hvor mange barn vi skal ha og ingen andre mennesker har noe som helst rett til å mene hverken det ene eller det andre når det kommer til dette valget. At noen mener dette er en dårlig ide for være dems problem og ikke vårt. Nå velger jeg å avslutte denne tråden da det kommer for det meste drittslenging og mobbing her. Takk til dere som svarte positivt og til dere andre pass på deres eget liv og ikke bland dere i ting dere ikke har en dritt med. Fortsatt god helg, her skal vi kose oss med brettspill og godterier. 😊 Anonymous poster hash: 3cbe5...427
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #56 Skrevet 29. august 2015 For en gangs skyld håper jeg dette er tull. Aldri i verden om du greier følge opp barna skikkelig med all verdens diagnoser. Skjønner godt dere ikke har lyst å fortelle folk om nummer fire. Dere burde hatt nok mellom ørene til å IKKE få fire! barn. Tåpelig!Anonymous poster hash: 1ce5d...291 Jo det greier vi helt strålende. Får bare gode tilbakemeldinger fra skole, helsesøster, ledere på fritidsaktiviteter og foreldre til barnas venner. Er mennesker som deg som gjør det å ha mange barn mens man er syk til et tabu. Fysj! Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Hvis du greier det så forbanna bra - få deg en jobb!!! Anonymous poster hash: 1ce5d...291 Nei å skaffe en jobb skal jeg ikke. Det er stadfestet fra lege og flere spesialister + nav at jeg er for syk til å jobbe. Men vi er ikke for syke til å ha barn. Hvorfor i all verden provoserer dette så mye? Vi tilrettelegger hverdagen slik at vi skal klare å følge opp barna våre. Har lettstelt hus pluss vaskehjelp, vi bytter på slik at vi begge to får en hvileperiode i løpet av dagen. Vi bidrar begge to med leksehjelp, middagslaging, lek, kos, stell, legging og oppfølging med div fritidsaktiviteter. Vi har mye bedre tid og en ro i hjemmet enn mange i fulltidsjobb har. Det var ikke slik det skulle bli men når det en gang ble slik så tar vi de løsningene som er best. Gudskjelov så er det i vår fulle rett og selv velge hvor mange barn vi skal ha og ingen andre mennesker har noe som helst rett til å mene hverken det ene eller det andre når det kommer til dette valget. At noen mener dette er en dårlig ide for være dems problem og ikke vårt. Nå velger jeg å avslutte denne tråden da det kommer for det meste drittslenging og mobbing her. Takk til dere som svarte positivt og til dere andre pass på deres eget liv og ikke bland dere i ting dere ikke har en dritt med. Fortsatt god helg, her skal vi kose oss med brettspill og godterier. 😊 Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Hahaha, frøken "jeg bryr meg ikke om hva alle andre mener".. Husker du hvorfor du startet tråden i utgangspunktet? Du tør jo ikke å fortelle andre at du er gravid, fordi du er redd for reaksjonene og spør oss om andres reaksjoner er viktige?? 😂 Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #57 Skrevet 29. august 2015 For en gangs skyld håper jeg dette er tull.Aldri i verden om du greier følge opp barna skikkelig med all verdens diagnoser. Skjønner godt dere ikke har lyst å fortelle folk om nummer fire. Dere burde hatt nok mellom ørene til å IKKE få fire! barn.Tåpelig!Anonymous poster hash: 1ce5d...291 Jo det greier vi helt strålende. Får bare gode tilbakemeldinger fra skole, helsesøster, ledere på fritidsaktiviteter og foreldre til barnas venner. Er mennesker som deg som gjør det å ha mange barn mens man er syk til et tabu. Fysj! Hi.Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Hva hadde du gjort om ikke Staten Norge AS hadde vært her for å redde den uføre ræva di da du ble smelt på tjukken med nr 4? Anonymous poster hash: 8bcc2...b5b Er jeg også en ufør ræv? Jobbet som lege for to år siden, og ble etterhvert alvorlig syk. Hadde ikke sjanse til å fortsette i en jobb som krever mye mer enn de fleste yrker. Jeg har fire barn. Disse får det de trenger og ikke faen om jeg tror at de blir uføre med foreldre med veldige høye utdanninger. Jeg er så møkkalei av mennesker med slike holdninger som du. Tenk å snakke slik til folk som du gjør! Å være ufør pga sosialangst feks er jo ikke en motsetning til det å få flere barn. Og ytterligere, hvordan hadde du klart deg om staten ikke tok ansvar for sine borgere? Selv om du er i jobb er du også mottaker av flere ytelser og goder ved en velferdsstat. Du fremstår rett og slett som en idiot. Anonymous poster hash: f9db0...493
Hannasbananas Skrevet 29. august 2015 #58 Skrevet 29. august 2015 Dere forsørger jo ikke egne barn. Det er staten det. Og sånne som oss andre. Synes det høres ut som en dårlige ide å få fire barn i deres situasjon ja. Regn med kommentarer. Anonymous poster hash: 14964...0ba Jo vi forsørger våre barn ved at vi får penger vi har rett på ved sykdom. Vi har i alle år betalt skatt så har ikke dårlig samvittighet for at vi nå får litt av det igjen i form av uføretrygd. Nei det er ikke en dårlig ide å få barn nr 4, da vi ønsker en stor familie. Det er nettopp grunnet mennesker som deg og enkelt andre i denne tråden at vi ikke sier noe før vi må. Skamme dere burde dere! Hi Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Dere kan da ikke ha jobbet i så himla mange år hvis du fortsatt kan produsere barn.. Jeg kjenner at du egentlig provoserer meg litt. Det er helt innafor å ha tre barn for så å bli ufør, men å lage en til etterpå? Ikke like innafor.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #59 Skrevet 29. august 2015 For en gangs skyld håper jeg dette er tull.Aldri i verden om du greier følge opp barna skikkelig med all verdens diagnoser. Skjønner godt dere ikke har lyst å fortelle folk om nummer fire. Dere burde hatt nok mellom ørene til å IKKE få fire! barn.Tåpelig!Anonymous poster hash: 1ce5d...291 Jo det greier vi helt strålende. Får bare gode tilbakemeldinger fra skole, helsesøster, ledere på fritidsaktiviteter og foreldre til barnas venner. Er mennesker som deg som gjør det å ha mange barn mens man er syk til et tabu. Fysj! Hi.Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Hva hadde du gjort om ikke Staten Norge AS hadde vært her for å redde den uføre ræva di da du ble smelt på tjukken med nr 4? Anonymous poster hash: 8bcc2...b5b Er jeg også en ufør ræv? Jobbet som lege for to år siden, og ble etterhvert alvorlig syk. Hadde ikke sjanse til å fortsette i en jobb som krever mye mer enn de fleste yrker. Jeg har fire barn. Disse får det de trenger og ikke faen om jeg tror at de blir uføre med foreldre med veldige høye utdanninger. Jeg er så møkkalei av mennesker med slike holdninger som du. Tenk å snakke slik til folk som du gjør! Å være ufør pga sosialangst feks er jo ikke en motsetning til det å få flere barn. Og ytterligere, hvordan hadde du klart deg om staten ikke tok ansvar for sine borgere? Selv om du er i jobb er du også mottaker av flere ytelser og goder ved en velferdsstat. Du fremstår rett og slett som en idiot. Anonymous poster hash: f9db0...493 Hvis du er ufør, så er vel også du en "ufør ræv"!? Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #60 Skrevet 29. august 2015 Jeg forstår godt at folk reagerer. Dette tyder på dårlig dømmekraft og mangel på fornuft. Anonymous poster hash: 955c2...38b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #61 Skrevet 29. august 2015 Her venter vi med å fortelle om at vi venter vårt 4 barn, grunnet redsel for andres reaksjoner. Men jeg tenker at egentlig så burde vi jo drite i hva andre mener, eller? Årsaken til at andre kanskje reagerer negativt er at vi begge to er uføretrygdet. Mannen min grunnet ryggsmerter og slitasjeskader i både rygg og ben. Jeg er det grunnet sosialangst, depresjon, fibromyalgi og utmattelsessyndrom. Men uannsett hvor syke vi er så gjør vi alt for barna vår. Følge de godt opp, de får kjærlighet og alt annet de trenger. Hvorfor skal folk da ha negative reaksjoner fordi vi venter barn nr 4? Noen som har tanker rundt dette eller kanskje erfaringer? Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Tja, jeg tenker jo basert kun på det du skriver at dere kanskje NAVer litt vel mye og snylter på samfunnet. Om dere begge er uføre og du med alle dine diagnoser ville jeg tro at en baby nr 4 og et svangerskap var rimelig uaktuelt. Hvordan i alle dager skal dere kunne overleve og orke det om dere virkelig lider av diagnosene? En annen sak er økonomi og det å få det til å gå ru dt, men det sørger vel NAV for da. Seriøst, det er virkelig slitsomt nok å gå gravid som frisk, hvordan greier du det? Anonymous poster hash: c5962...a00
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #62 Skrevet 29. august 2015 Dere har betalt skatt i mange år, så derfor har dere ikke snev av dårlig samvittighet når dere nå lar dere brødfø av staten? Hvor mye tror du de skattepengene rekker til? Niks, nada og ingenting, du har for lengst brukt opp de pengene i velferdsgoder. Jeg må si jeg lar meg provosere av uføre som bare popper ut unger de forventer at staten skal forsørge. Det er god tilgang på prevensjon her til lands, hvorfor i himmelens navn ikke benytte seg av det? Inni hampen irriterende at dere ikke har mer vett mellom øra. Anonymous poster hash: 179a8...86f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #63 Skrevet 29. august 2015 Hajahaha Fantastisk! Dere klarte ikke å jobbe noe, da dere hadde 3 barn. Men, at det blir enda mer jobb med 4, det klarer dere. Ergo, dere hadde klart å jobbet noe da dere kun hadde 3 barn! Beklager, jeg tenker dette er en "taperfamilie". 2 uføretrygdede og 4!!! unger!? Ikke bra! Blir nok mye fordommer mot deres familie ja. Glad jeg ikke er i deres barns sko... Anonymous poster hash: 31589...ec5 Det er vel slike som deg som fostrer opp mobbere, og det er da dine barn det er synd på. Hvis noen mobber våre barn fordi vi er syke som vil det bli slått hardt nedpå med engang. Hvis det ikke hadde fungert så hadde det blitt politianmeldelse og bekymringsmelding til barnevern. Å oppdra barn til å mobbe andre grunnet sykdom i familien er stygt og noe både politi og barnevern ser alvorlig på. Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Puh, og hva kommer politiet til å gjøre med det? Du er meg en festlig én! På tide å stikke fingeren i jorden, og innse hvordan vårt samfunn fungere..? Se for deg dette scenarioet: Lærer: Sienna, hva jobber moren din med? S: hun er uføretrygdet.. L: Ååå.. Ok.. Men faren din da, han jobber vel..? S: nei, også han er uføretrygdet... L: Åååå... Hvor mange søsken har du da..? S: Vi er fire nå, og en på vei (regner med at dere får en til...) L: HVA? Jesus Kristus, slå meg baklengs Anonymous poster hash: 31589...ec5 Huff. Mennesker som deg er det best å bare overse. Vi sier bare takk for deg også kan du gå ut av tråden. Jeg kommer ikke til å kaste bort flere svar på deg og råder andre til å overse denne personen. Hun er nok dessverre ikke frisk. Hi.Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Du føler du er rett person til å rakke ned på "syke" folk? Dagens! Anonymous poster hash: c5962...a00
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #64 Skrevet 29. august 2015 Hajahaha Fantastisk! Dere klarte ikke å jobbe noe, da dere hadde 3 barn. Men, at det blir enda mer jobb med 4, det klarer dere. Ergo, dere hadde klart å jobbet noe da dere kun hadde 3 barn! Beklager, jeg tenker dette er en "taperfamilie". 2 uføretrygdede og 4!!! unger!? Ikke bra! Blir nok mye fordommer mot deres familie ja. Glad jeg ikke er i deres barns sko... Anonymous poster hash: 31589...ec5 Det er vel slike som deg som fostrer opp mobbere, og det er da dine barn det er synd på. Hvis noen mobber våre barn fordi vi er syke som vil det bli slått hardt nedpå med engang. Hvis det ikke hadde fungert så hadde det blitt politianmeldelse og bekymringsmelding til barnevern. Å oppdra barn til å mobbe andre grunnet sykdom i familien er stygt og noe både politi og barnevern ser alvorlig på. Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Puh, og hva kommer politiet til å gjøre med det? Du er meg en festlig én! På tide å stikke fingeren i jorden, og innse hvordan vårt samfunn fungere..? Se for deg dette scenarioet: Lærer: Sienna, hva jobber moren din med? S: hun er uføretrygdet.. L: Ååå.. Ok.. Men faren din da, han jobber vel..? S: nei, også han er uføretrygdet... L: Åååå... Hvor mange søsken har du da..? S: Vi er fire nå, og en på vei (regner med at dere får en til...) L: HVA? Jesus Kristus, slå meg baklengs Anonymous poster hash: 31589...ec5 Huff. Mennesker som deg er det best å bare overse. Vi sier bare takk for deg også kan du gå ut av tråden. Jeg kommer ikke til å kaste bort flere svar på deg og råder andre til å overse denne personen. Hun er nok dessverre ikke frisk. Hi.Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Du føler du er rett person til å rakke ned på "syke" folk? Dagens! Anonymous poster hash: c5962...a00 ☝️ Enig! Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #65 Skrevet 29. august 2015 For en gangs skyld håper jeg dette er tull. Aldri i verden om du greier følge opp barna skikkelig med all verdens diagnoser. Skjønner godt dere ikke har lyst å fortelle folk om nummer fire. Dere burde hatt nok mellom ørene til å IKKE få fire! barn. Tåpelig!Anonymous poster hash: 1ce5d...291 Jo det greier vi helt strålende. Får bare gode tilbakemeldinger fra skole, helsesøster, ledere på fritidsaktiviteter og foreldre til barnas venner. Er mennesker som deg som gjør det å ha mange barn mens man er syk til et tabu. Fysj! Hi. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Hvis du greier det så forbanna bra - få deg en jobb!!! Anonymous poster hash: 1ce5d...291 Nei å skaffe en jobb skal jeg ikke. Det er stadfestet fra lege og flere spesialister + nav at jeg er for syk til å jobbe. Men vi er ikke for syke til å ha barn. Hvorfor i all verden provoserer dette så mye? Vi tilrettelegger hverdagen slik at vi skal klare å følge opp barna våre. Har lettstelt hus pluss vaskehjelp, vi bytter på slik at vi begge to får en hvileperiode i løpet av dagen. Vi bidrar begge to med leksehjelp, middagslaging, lek, kos, stell, legging og oppfølging med div fritidsaktiviteter. Vi har mye bedre tid og en ro i hjemmet enn mange i fulltidsjobb har. Det var ikke slik det skulle bli men når det en gang ble slik så tar vi de løsningene som er best. Gudskjelov så er det i vår fulle rett og selv velge hvor mange barn vi skal ha og ingen andre mennesker har noe som helst rett til å mene hverken det ene eller det andre når det kommer til dette valget. At noen mener dette er en dårlig ide for være dems problem og ikke vårt. Nå velger jeg å avslutte denne tråden da det kommer for det meste drittslenging og mobbing her. Takk til dere som svarte positivt og til dere andre pass på deres eget liv og ikke bland dere i ting dere ikke har en dritt med. Fortsatt god helg, her skal vi kose oss med brettspill og godterier. Anonymous poster hash: 3cbe5...427 Så du ville egentlig bare ha kosemose svar som støttet deg? Anonymous poster hash: 4f505...129
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #66 Skrevet 29. august 2015 Hvis du tror de skattepengene dere har betalt tidligere er nok til både å dekke deres uførepensjoner + oppfostre 4 barn har du virkelig null peiling på økonomi. Anonymous poster hash: 3a3e4...a0e
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #67 Skrevet 29. august 2015 Hvis du tror de skattepengene dere har betalt tidligere er nok til både å dekke deres uførepensjoner + oppfostre 4 barn har du virkelig null peiling på økonomi. Anonymous poster hash: 3a3e4...a0e ....og jeg lurer på hvilke verdier HI vil lære sine barn, med hennes holdninger? Anonymous poster hash: 31589...ec5
Mamma til 2 søte Skrevet 29. august 2015 #68 Skrevet 29. august 2015 Hvis du tror de skattepengene dere har betalt tidligere er nok til både å dekke deres uførepensjoner + oppfostre 4 barn har du virkelig null peiling på økonomi. Anonymous poster hash: 3a3e4...a0e ....og jeg lurer på hvilke verdier HI vil lære sine barn, med hennes holdninger? Anonymous poster hash: 31589...ec5 Som det er skrevet tidligere, barn av uføre blir ofte også uføre. Sånne holdninger lærere hun bort.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #69 Skrevet 29. august 2015 Jeg håper dette er tull, og hvis det viser seg å være sant så kan jeg love deg at folk kommer til å reagere. Kraftig. Men som du forklarer det, så er du jo ikke syk. Håper dere kommer dere tilbake i jobb. Det finnes faktisk folk der ute som VIRKELIG er syke, og da mener jeg ikke mennesker som deg som tydeligvis klarer å være fungerende med 4 barn. Men folk som er så syke at de ikke engang kan få seg barn. DE trenger hjelp. Dere er bare late. Anonymous poster hash: 39621...96d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #70 Skrevet 29. august 2015 Dere har betalt skatt i mange år, så derfor har dere ikke snev av dårlig samvittighet når dere nå lar dere brødfø av staten? Hvor mye tror du de skattepengene rekker til? Niks, nada og ingenting, du har for lengst brukt opp de pengene i velferdsgoder. Anonymous poster hash: 179a8...86f Hehehe... Se her, ja Dette gjelder såklart også for dere som sier "det er MINE skattepenger som forsørger dere. Det at jeg betaler skatt gjør det mulig for at DU kan gå hjemme og få betalt".. Men nei, de pengene har dere altså brukt opp på dere selv i velferdsgoder for lenge siden Anonymous poster hash: 5e860...df0
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #71 Skrevet 29. august 2015 Stakkars HI, Ikke lett å få virkeligheten slengt i trynet nei! Anonymous poster hash: 31589...ec5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #72 Skrevet 29. august 2015 Gratulerer Jeg skjønner dere godt. Jeg har tre unger selv, og jeg ville også alitt med å fortelle om den fjerde :/ Det er forskjell på å jobbe og å ha unger. Pga at ingen av dere ikke jobber har dere mer tid til husarbeid og unger begge to, og dermed skjønner jeg at dere greier mange barn. Det er en grunn til at dere er ufør, og det er slett ikke enkelt å bli ufør i dag. Så da har dere nok gode grunner til det som ikke vi andre skal henge oss opp i. Dere har dessuten forskjellige diagnoser, så da greier dere sikkert å utfylle hverandre der den ene ikke strekker til. Jammen godt vi har denne ordningen for de som virkelig trenger det! Det burde vel alle sammen være glad for istedet for å være misunnelig. Jeg har selv akkurat blitt ufør, og jeg kan med hånden på hjertet si at det slett ikke er en idyll! Jeg har enda ikke sagt det til en eneste person bortsett fra samboeren min, jeg synes det er skikkelig flaut! Jeg føler meg stemplet og jeg føler meg uten verdi i samfunnet, og nesten ellers også. Jeg skulle virkelig ønsket at jeg kunne reise på jobb om morgenen og komme hjem om ettermiddagen, ha gjort noe fornuftig i løpet av dagen, ha en full konto, ha noe å snakke om og ikke minst ha et sosialt fellesskap. Bra utdanning har jeg, så det var slett ikke dette livet jeg så for meg :/ Anonymous poster hash: f6221...626
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #73 Skrevet 29. august 2015 Her var mange stygge svar. Jeg har tre egne barn og tre stebarn, og er for syk til å jobbe. Nå er selvsagt ikke alle disse barna her samtidig, men det er noe helt annet å fungere som forelder enn å klare å jobbe for å kunne forsørge seg og sine. Jeg klarer med nød og neppe å følge opp barna og gjøre hyggelige ting med dem. Om jeg hadde jobbet så hadde barna gått for lut og kaldt vann, da hadde jeg hatt null overskudd eller kapasitet til å ta meg av dem. Nå ble jeg syk etter jeg fikk mine barn, og litt samtidig med at jeg fikk stebarn. Men jeg syns altså definitivt at dere dømmer hi for hardt. Anonymous poster hash: 03223...785
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #74 Skrevet 29. august 2015 Her var mange stygge svar. Jeg har tre egne barn og tre stebarn, og er for syk til å jobbe. Nå er selvsagt ikke alle disse barna her samtidig, men det er noe helt annet å fungere som forelder enn å klare å jobbe for å kunne forsørge seg og sine. Jeg klarer med nød og neppe å følge opp barna og gjøre hyggelige ting med dem. Om jeg hadde jobbet så hadde barna gått for lut og kaldt vann, da hadde jeg hatt null overskudd eller kapasitet til å ta meg av dem. Nå ble jeg syk etter jeg fikk mine barn, og litt samtidig med at jeg fikk stebarn. Men jeg syns altså definitivt at dere dømmer hi for hardt. Anonymous poster hash: 03223...785 Edit: barna er her samtidig, men ikke hele tiden. Forøvrig, for dem som ikke forstår; barna er på skolen og da får man en lang hviletid. Man kan ha mulighet til å legge seg nedpå ved behov når man er hjemme med eller uten barn. På arbeid må man klare å være "på" all den tid man er der. Man kan ikke ta en pause når man selv vil. Man kan ikke ha mannen ved siden av seg så han kan gjøre de vanskelige oppgavene, noe man kan hjemme. And so on. Skremmende at voksne folk er så dømmende mot uføre...! Anonymous poster hash: 03223...785
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #75 Skrevet 29. august 2015 Her var mange stygge svar. Jeg har tre egne barn og tre stebarn, og er for syk til å jobbe. Nå er selvsagt ikke alle disse barna her samtidig, men det er noe helt annet å fungere som forelder enn å klare å jobbe for å kunne forsørge seg og sine. Jeg klarer med nød og neppe å følge opp barna og gjøre hyggelige ting med dem. Om jeg hadde jobbet så hadde barna gått for lut og kaldt vann, da hadde jeg hatt null overskudd eller kapasitet til å ta meg av dem. Nå ble jeg syk etter jeg fikk mine barn, og litt samtidig med at jeg fikk stebarn. Men jeg syns altså definitivt at dere dømmer hi for hardt. Anonymous poster hash: 03223...785 Edit: barna er her samtidig, men ikke hele tiden. Forøvrig, for dem som ikke forstår; barna er på skolen og da får man en lang hviletid. Man kan ha mulighet til å legge seg nedpå ved behov når man er hjemme med eller uten barn. På arbeid må man klare å være "på" all den tid man er der. Man kan ikke ta en pause når man selv vil. Man kan ikke ha mannen ved siden av seg så han kan gjøre de vanskelige oppgavene, noe man kan hjemme. And so on. Skremmende at voksne folk er så dømmende mot uføre...! Anonymous poster hash: 03223...785 Helt enig. 😊 Anonymous poster hash: 3cbe5...427
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå