Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #101 Skrevet 21. august 2015  Så stygge dere er mot hverandre.. Synes dere bør lese lovens forarbeid før dere dømmer folk for å kunne ta i bruk lover dem kan i følge.  Er mange som roper høyt her, men utrolig få som faktisk tar ansvar når det kommer til stykke. De fleste stikker faktisk av.  Jeg vil si en er mye tøffe om e står til ansvar ved å si hva som har skjedd og hvem som har gjort det, og velger å bruke sin RETT til å ikke betale enn å stikke av.  Vettu, jeg synes denne saken er vanskelig. Jeg har prøvd å snakke med eier, men eieren vil bare bruke forsikringsselskapet, og ikke ordne opp privat. Om hun ikke kommer på bedre tanker så er det greit. Da setter jeg forsikringsselskapet på henne også betaler vi null og hun må dekke alt selv.  Hun kan ikke komme i etterkant å tro at hun får et rødt øret av oss etter at vi har mistet all bonus og må bruke 8!?år på å komme tilbake der vi er nå for ei lita ripe.  Så vi får se. Forsikringsselskap sa at eieren ville tape om hun gikk ned den veien...  Anonymous poster hash: 4cb47...e26 Wow, jeg mister helt på mennesker av sånne som deg  Anonymous poster hash: 96436...5a6  Mister helt troen på mennesker skulle det stå  Anonymous poster hash: 96436...5a6
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #102 Skrevet 21. august 2015 Greit for meg det, men skal ikke stå på at jeg ikke har prøvd. Er vitterlig ikke rettferdig at jeg skal betale 3-4 ganger verdien på skaden for det barnet mitt gjorde. Jeg er villig til å betale for det skaden koster og thats it. Hvis du er så mye bedre så bra for deg, men jeg har faktisk barn søn trenger mat, klær og tak over hode.  Anonymous poster hash: 4cb47...e26
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #103 Skrevet 21. august 2015 Greit for meg det, men skal ikke stå på at jeg ikke har prøvd. Er vitterlig ikke rettferdig at jeg skal betale 3-4 ganger verdien på skaden for det barnet mitt gjorde. Jeg er villig til å betale for det skaden koster og thats it. Hvis du er så mye bedre så bra for deg, men jeg har faktisk barn søn trenger mat, klær og tak over hode.  Anonymous poster hash: 4cb47...e26 Hva mener du med at du må betale 3-4 ganger mer enn verdien på skaden? Uansett om det tas på forsikringen eller privat så betaler du jo ikke mer enn det skaden koster  Anonymous poster hash: 96436...5a6
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #104 Skrevet 21. august 2015 Jo det gjør jeg fordi jeg mister bonus, og det tar 8 år å komme tilbake dit jeg var (har sjekket). Verdien på dette er litt over to ganger prisen på skaden, og betaler jeg skaden privat for at eier taper overfor mitt forsikringsselskap blir dette tre ganger prisen på selve skaden for oss.  Jeg har prøvd å få betale for skaden privat. Dette er tydeligvis ikke eier interessert i så da blir det med dette. Da belastes vi null nå (men tror vi mister bonus) og hun må desverre dekke alt selv gjennom sitt forsikringsselskap. I stedefor vinn -vinn taper begge.  Da har jeg tatt min kostnad og hun har fått ordnet det slik som hun ville.   Anonymous poster hash: 4cb47...e26
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #105 Skrevet 21. august 2015 Så stygge dere er mot hverandre.. Synes dere bør lese lovens forarbeid før dere dømmer folk for å kunne ta i bruk lover dem kan i følge.  Er mange som roper høyt her, men utrolig få som faktisk tar ansvar når det kommer til stykke. De fleste stikker faktisk av.  Jeg vil si en er mye tøffe om e står til ansvar ved å si hva som har skjedd og hvem som har gjort det, og velger å bruke sin RETT til å ikke betale enn å stikke av.  Vettu, jeg synes denne saken er vanskelig. Jeg har prøvd å snakke med eier, men eieren vil bare bruke forsikringsselskapet, og ikke ordne opp privat. Om hun ikke kommer på bedre tanker så er det greit. Da setter jeg forsikringsselskapet på henne også betaler vi null og hun må dekke alt selv.  Hun kan ikke komme i etterkant å tro at hun får et rødt øret av oss etter at vi har mistet all bonus og må bruke 8!?år på å komme tilbake der vi er nå for ei lita ripe.  Så vi får se. Forsikringsselskap sa at eieren ville tape om hun gikk ned den veien...  Anonymous poster hash: 4cb47...e26 Men den uskyldige eieren må betale egenandelen og tape bonus og bruke 8 år på å komme tilbake der hun har pga deres uforsiktighet? Er det mer riktig?  Anonymous poster hash: 70770...c5d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #106 Skrevet 21. august 2015  Så stygge dere er mot hverandre.. Synes dere bør lese lovens forarbeid før dere dømmer folk for å kunne ta i bruk lover dem kan i følge.  Er mange som roper høyt her, men utrolig få som faktisk tar ansvar når det kommer til stykke. De fleste stikker faktisk av.  Jeg vil si en er mye tøffe om e står til ansvar ved å si hva som har skjedd og hvem som har gjort det, og velger å bruke sin RETT til å ikke betale enn å stikke av.  Vettu, jeg synes denne saken er vanskelig. Jeg har prøvd å snakke med eier, men eieren vil bare bruke forsikringsselskapet, og ikke ordne opp privat. Om hun ikke kommer på bedre tanker så er det greit. Da setter jeg forsikringsselskapet på henne også betaler vi null og hun må dekke alt selv.  Hun kan ikke komme i etterkant å tro at hun får et rødt øret av oss etter at vi har mistet all bonus og må bruke 8!?år på å komme tilbake der vi er nå for ei lita ripe.  Så vi får se. Forsikringsselskap sa at eieren ville tape om hun gikk ned den veien...  Anonymous poster hash: 4cb47...e26 Men den uskyldige eieren må betale egenandelen og tape bonus og bruke 8 år på å komme tilbake der hun har pga deres uforsiktighet? Er det mer riktig?  Anonymous poster hash: 70770...c5d Trenger ikke det hvis de tar det privat da. Da ville HI måtte betale skaden, uten å tape bonus. Eier av bilen hadde ikke betalt ei krone.  Anonymous poster hash: dcf97...877
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #107 Skrevet 21. august 2015 Jo det gjør jeg fordi jeg mister bonus, og det tar 8 år å komme tilbake dit jeg var (har sjekket). Verdien på dette er litt over to ganger prisen på skaden, og betaler jeg skaden privat for at eier taper overfor mitt forsikringsselskap blir dette tre ganger prisen på selve skaden for oss.  Jeg har prøvd å få betale for skaden privat. Dette er tydeligvis ikke eier interessert i så da blir det med dette. Da belastes vi null nå (men tror vi mister bonus) og hun må desverre dekke alt selv gjennom sitt forsikringsselskap. I stedefor vinn -vinn taper begge.  Da har jeg tatt min kostnad og hun har fått ordnet det slik som hun ville.   Anonymous poster hash: 4cb47...e26 Da forstår jeg deg, hi. Du har prøvd å være real og ordne opp selv om du ikke er juridisk forpliktet til det. Hun kommer nok ingen vei med forsikringsselskapet, og ender med å måtte ta hele regningen selv.  Anonymous poster hash: eed7d...cb3
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #108 Skrevet 21. august 2015 Har jo prøvd å ta det privat. Referere til tidligere innlegg rett her oppe.  Så om hun vil være vanskelig så taper begge. Hun vet at hun selv taper bonus.  Anonymous poster hash: 4cb47...e26
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #109 Skrevet 21. august 2015     Vår sønn ødela bilen til en nabo her for noen år siden. De hadde lekt rett ved siden av bilen, og han hadde tegnet på hele panseret med småstein. Panseret måtte hellakkeres, og eieren måtte selvfølgelig gå til merkeverksted for han var redd for bilen sin. Jeg ringte forsikringsselskapet og styrte på en stund, men vi fikk ikke lov til å ta det på vår forsikring og vi hadde ikke ansvar for å dekke noe. Vi ble anbefalt å si at han måtte ta det på sin forsikring, men vi følte vi måtte betale for vårt barns ødeleggelser.  Vi betalte selvfølgelig regningen på 12000,- men jeg fortalte eieren at han burde passe bedre på en ev. neste gang han hadde parkert nær lekende barn, og opplyste om at vi ikke hadde noe ansvar. Han ble bare kjempesur og sint og forsto ikke at jeg bare ville gi ham et godt råd. Her synes jeg virkelig at barnas foreldre skulle passet bedre på hva barna gjorde. Å tegne på hele panseret med småstein må ha tatt en stund. Ikke skyld på bileier.Skylde på bileier? HAHAHAHA. Snakk om å vri på ting!! Tuller du? Pga. at vi ikke var erstatningspliktige ga jeg han et råd om å prøve å unngå at det skjedde igjen. Ikke alle hadde betalt, det kommer tydelig! frem av denne tråden. Så neste gang må han kanskje ta regningen selv. Og da kan det være at han heller hadde parkert lenger bort enn rett ved side av 2 barn som leker i grus og vann. Du skal være jævlig glad det ikke var vår bil drittungen din ødela!   Anonymous poster hash: 7d31d...680 Det spiller ingen rolle om du hadde blitt sint eller ikke. Hvis loven sier at man ikke er erstatningsplikten så er man ikke det. Så enkelt og greit er det, og loven gjelder også for deg. Du kunne blitt så sint du bare ville, men hadde ikke kommet noen vei med det.  Anonymous poster hash: 173c7...ae3
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #110 Skrevet 21. august 2015 Jo det gjør jeg fordi jeg mister bonus, og det tar 8 år å komme tilbake dit jeg var (har sjekket). Verdien på dette er litt over to ganger prisen på skaden, og betaler jeg skaden privat for at eier taper overfor mitt forsikringsselskap blir dette tre ganger prisen på selve skaden for oss.  Jeg har prøvd å få betale for skaden privat. Dette er tydeligvis ikke eier interessert i så da blir det med dette. Da belastes vi null nå (men tror vi mister bonus) og hun må desverre dekke alt selv gjennom sitt forsikringsselskap. I stedefor vinn -vinn taper begge.  Da har jeg tatt min kostnad og hun har fått ordnet det slik som hun ville.   Anonymous poster hash: 4cb47...e26  Hvis eier taper overfor forsikringsselskapet så mister jo ikke du bonus. Og selv om det tas gjennom forsikringsselskapet så tilbyr forsikringsselskapet deg å dekke summen selv og unngå å miste bonus (hvis det skulle vise seg at du er ansvarlig altså). Det gjorde de i alle fall med oss da mannen rygget på en bil nylig.  Anonymous poster hash: 7203b...c3a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #111 Skrevet 21. august 2015 Er ikke den beskjeden vi har fått.  Anonymous poster hash: 4cb47...e26
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #112 Skrevet 21. august 2015 Dere mister ikke bonus begge to. Â Anonymous poster hash: 7797f...f99
*Miss Marple* Skrevet 22. august 2015 #113 Skrevet 22. august 2015 Moota skal være jævlig glad det ikke var min bil heller. Jeg hadde rett og slett tatt hevn jeg. Fått min 4 åring til å ripe opp deres ( selvfølgelig like mye et uhell som når moota sin bedårende 4 åring gjorde d.. Og moota har endatil en sjarmerende 6 åring som enten så på og ikke forhindret det eller tilogmed var med.... Godt oppdratt dine barn Moota?  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee Du hadde bedt barnet ditt om å med vilje ødelegge en bil? Virkelig? Og dette syns du er god barneoppdragelse?  Kanskje du ikke skulle klage på andres oppdragelsesmetoder.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #114 Skrevet 22. august 2015 Neida ikke med vilje slik at barnet ville skjønt det. Lagt til rette med steiner tilgjengelig på panser kanskje 😉 og at dere ikke ser forskjellen på å åpne en dør uhell til at en 4 åring og 6 åring står å ødelegger et helt panser med stein er helt latterlig. Og at hun nektet å betale for denne ødeleggelsen sier mer om henne enn meg og min hevn om det hadde skjedd meg.  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #115 Skrevet 22. august 2015 Neida ikke med vilje slik at barnet ville skjønt det. Lagt til rette med steiner tilgjengelig på panser kanskje og at dere ikke ser forskjellen på å åpne en dør uhell til at en 4 åring og 6 åring står å ødelegger et helt panser med stein er helt latterlig. Og at hun nektet å betale for denne ødeleggelsen sier mer om henne enn meg og min hevn om det hadde skjedd meg.  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee  Hun nektet jo ikke å betale. Hun betalte, men opplyste samtidig bileieren om at hun ikke var juridisk forpliktet til det, sånn at han i fremtiden kanskje burde være mer forsiktig med hvor han parkerte i tilfelle foreldrene til det neste barnet som gjorde noe lignende skulle komme til å nekte å betale.  Et vennlig råd gitt i beste mening altså, men jeg skjønner godt at det kan misforstås.  Jeg tror imidlertid forsikringsselskapet tok feil når de sa hun ikke var forpliktet til å betale, for lar man en 4-åring leke rett ved biler uten å passe på, da må man da ha "latt det mangle med tilbørlig tilsyn". (Jeg gjør det samme selv ettersom folk parkerer rett utenfor døra her, men han er grundig instruert i hvor forsiktig man må være rundt biler, og jeg er forberedt på å ta regningen dersom dette skulle vise seg å ikke være nok. Det er jo jeg som tar sjansen på å slippe ham ut alene.)  Anonymous poster hash: 7203b...c3a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #116 Skrevet 22. august 2015 Hva sa forsikringsselskapet da, HI? Â Anonymous poster hash: 8dc03...1d6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #117 Skrevet 22. august 2015 Har opplevd det samme. Min daværende sjuåring bukket bilen til rektor(!) ved å kaste en plankebit i sinne. Han mente ikke å treffe bilen. Han har ADHD. Forsikringsselskapet sa vi ikke hadde noe juridisk ansvar her, men hi valgte å ta det moralske ansvaret og betalte 6500... Altså må du ikke, men du bør nok, siden det ikke er rettferdig at bileier skal bruke egenandel og tape bonus. Barnet er ditt ansvar. Skjønner at det er jævlig sure penger å betale, og du har et valg....  Anonymous poster hash: 82284...a1c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #118 Skrevet 23. august 2015 Og at hun nektet å betale for denne ødeleggelsen sier mer om henne enn meg og min hevn om det hadde skjedd meg.  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee Nei, det gjør ikke det. Jo mer du skriver, jo mer røper du deg. Du forteller oss veldig mye om din måte å reagere på, og ikke minst hvordan du er villig til å bruke barna dine for egen vinning (tilfredsstillelse).   Anonymous poster hash: 0c9e9...53d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #119 Skrevet 23. august 2015 Deg om det. Men vet du min måte å reagere på går på rettferdighet. Det finnes ikke rettferdig at foreldre til 4 og 6 åringer lar en bileier betale alt på en skade ungene deres har stått og skadet bevist en liten stund. Jeg påpeker at å ripe opp et helt panser ikke kan sammenlignes med at et barn åpner en bildør. Hi i denne saken har sagt hun ville dele urgiftene tilogmed , mens Moota gjemte seg bak regler ( som faktisk er totalt urettferdige for bileieren) . Hvem i all verden tenker de ikke kan ha bilen parkert ved siden av et skolebarn , og 4 åring og tenker de kan tegne istykker psnseret? Det er ikke normalt å tegne på panser med stein for hverken en 4 åring eller 6 åring! Moota er ansvarlig for å passe 4 åringen når han er ute og om hun lar ansvare falle på en 6 åring ( som også vet man ikke tegner på biler med stein) ja vel da må Moota ta det på sin kappe . Og urettferdighet gjør meg sprø og folk som er ego. Og Moota ville da måtte sette seg inn i problemstillingen om det skjedde med henne og. Og nei jeg oppdrar ikke hevnere, for noe sånn her har aldri skjedd, men jeg har ikke tenkt til å oppdra ungene mine til å bli tråkket på eller urettferdig behandlet.  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #120 Skrevet 23. august 2015 Deg om det. Men vet du min måte å reagere på går på rettferdighet. Det finnes ikke rettferdig at foreldre til 4 og 6 åringer lar en bileier betale alt på en skade ungene deres har stått og skadet bevist en liten stund. Jeg påpeker at å ripe opp et helt panser ikke kan sammenlignes med at et barn åpner en bildør. Hi i denne saken har sagt hun ville dele urgiftene tilogmed , mens Moota gjemte seg bak regler ( som faktisk er totalt urettferdige for bileieren) . Hvem i all verden tenker de ikke kan ha bilen parkert ved siden av et skolebarn , og 4 åring og tenker de kan tegne istykker psnseret? Det er ikke normalt å tegne på panser med stein for hverken en 4 åring eller 6 åring! Moota er ansvarlig for å passe 4 åringen når han er ute og om hun lar ansvare falle på en 6 åring ( som også vet man ikke tegner på biler med stein) ja vel da må Moota ta det på sin kappe . Og urettferdighet gjør meg sprø og folk som er ego. Og Moota ville da måtte sette seg inn i problemstillingen om det skjedde med henne og. Og nei jeg oppdrar ikke hevnere, for noe sånn her har aldri skjedd, men jeg har ikke tenkt til å oppdra ungene mine til å bli tråkket på eller urettferdig behandlet.  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee Nei, vi skjønner. Du syns det er ok å bruke dine egne unger til å utføre hevn på dine vegne. At du utsetter de for å få kjeft av andre er mindre viktig, så lenge du får satt ditt eksempel.  Moota betalte for skaden, men oppfordret bileieren til å tenke seg litt om neste gang han parkerte. Ikke mer enn det. Din måte å reagere på er ganske unik faktisk.   Anonymous poster hash: 0c9e9...53d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #121 Skrevet 23. august 2015 Neida for det første har jeg ikke lest godt nok for jeg har ikke fått med meg moota betalte hehe. Huff beklager da forandrer alt seg. Og nei jeg ville aldri latt mine barn ta støyten å få kjeft , så hadde jeg vært utspekulert hadde jeg fått ting gjort når ingen så og ikke avsløre det var mine barn.  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #122 Skrevet 23. august 2015   Vår sønn ødela bilen til en nabo her for noen år siden. De hadde lekt rett ved siden av bilen, og han hadde tegnet på hele panseret med småstein. Panseret måtte hellakkeres, og eieren måtte selvfølgelig gå til merkeverksted for han var redd for bilen sin. Jeg ringte forsikringsselskapet og styrte på en stund, men vi fikk ikke lov til å ta det på vår forsikring og vi hadde ikke ansvar for å dekke noe. Vi ble anbefalt å si at han måtte ta det på sin forsikring, men vi følte vi måtte betale for vårt barns ødeleggelser. Vi betalte selvfølgelig regningen på 12000,- men jeg fortalte eieren at han burde passe bedre på en ev. neste gang han hadde parkert nær lekende barn, og opplyste om at vi ikke hadde noe ansvar. Han ble bare kjempesur og sint og forsto ikke at jeg bare ville gi ham et godt råd. Her synes jeg virkelig at barnas foreldre skulle passet bedre på hva barna gjorde. Å tegne på hele panseret med småstein må ha tatt en stund. Ikke skyld på bileier. Skylde på bileier? HAHAHAHA. Snakk om å vri på ting!! Tuller du? Pga. at vi ikke var erstatningspliktige ga jeg han et råd om å prøve å unngå at det skjedde igjen. Ikke alle hadde betalt, det kommer tydelig! frem av denne tråden. Så neste gang må han kanskje ta regningen selv. Og da kan det være at han heller hadde parkert lenger bort enn rett ved side av 2 barn som leker i grus og vann. I den situasjonen var det meget tydelig at den som trengte råd var du og ikke bileier! Ikke la en fireåring være så lenge uten oppsyn at han/hun får anledning til å skrape opp en bil med småstein. Og er det virkelig vanlig at en fireåring kommer på en slik ide?  Anonymous poster hash: 87c79...b1c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #123 Skrevet 23. august 2015 Neida for det første har jeg ikke lest godt nok for jeg har ikke fått med meg moota betalte hehe. Huff beklager da forandrer alt seg. Og nei jeg ville aldri latt mine barn ta støyten å få kjeft , så hadde jeg vært utspekulert hadde jeg fått ting gjort når ingen så og ikke avsløre det var mine barn.  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee Likevel hadde du oppfordret barna dine til å gjøre noe de ikke har lov til.  Du ser virkelig ikke det betenkelige med det???   Anonymous poster hash: 0c9e9...53d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #124 Skrevet 23. august 2015 Deg om det. Men vet du min måte å reagere på går på rettferdighet. Det finnes ikke rettferdig at foreldre til 4 og 6 åringer lar en bileier betale alt på en skade ungene deres har stått og skadet bevist en liten stund. Jeg påpeker at å ripe opp et helt panser ikke kan sammenlignes med at et barn åpner en bildør. Hi i denne saken har sagt hun ville dele urgiftene tilogmed , mens Moota gjemte seg bak regler ( som faktisk er totalt urettferdige for bileieren) . Hvem i all verden tenker de ikke kan ha bilen parkert ved siden av et skolebarn , og 4 åring og tenker de kan tegne istykker psnseret? Det er ikke normalt å tegne på panser med stein for hverken en 4 åring eller 6 åring! Moota er ansvarlig for å passe 4 åringen når han er ute og om hun lar ansvare falle på en 6 åring ( som også vet man ikke tegner på biler med stein) ja vel da må Moota ta det på sin kappe . Og urettferdighet gjør meg sprø og folk som er ego. Og Moota ville da måtte sette seg inn i problemstillingen om det skjedde med henne og. Og nei jeg oppdrar ikke hevnere, for noe sånn her har aldri skjedd, men jeg har ikke tenkt til å oppdra ungene mine til å bli tråkket på eller urettferdig behandlet.  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee Hva med å lære seg å lese! Moota betalte skadene!!! Det hun sa om at bileier også bør være bevisst på hvordan han parkerte var fordi ifølge loven hadde ikke hun noen erstatningsplikten, og hvis bileieren opplevde dette en gang til er det ikke sikkert han møtte foreldre som betalte. Det var et velmenende råd slik at bileier kjente til fakta om at foreldrene ifølge loven ikke var erstatningspliktige. Hvor vanskelig er det egentlig å lese det som står?  Anonymous poster hash: 173c7...ae3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #125 Skrevet 23. august 2015 Her skjedde akuratt det samme med oss for ca 2 mnd siden. Vårt barn på 5 år åpnet bildøren før vi rakk å si noe. Det ble riper på den andre bilen og vi skrev lapp. Tok kontakt med vårt forsikringsselskap som sa vi ikke var pliktet til å dekke skaden da barnet var for ung. Vi ga denne beskjeden til bileier som ble forbanna men det hjalp jo lite. Vi betalte ikke skaden og bileier kom ingen vei med sine protester. Faktisk ikke vårt problem når vi ikke er erstatningspliktige, vi forholder oss til loven ikke hva hvermansen måtte mene om det.Anonymous poster hash: 9c8ba...99a At noe er lov betyr ikke at det er moralsk rett.  Anonymous poster hash: 87c79...b1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå