moota m storebror&lillebror Skrevet 21. august 2015 #76 Skrevet 21. august 2015   Vår sønn ødela bilen til en nabo her for noen år siden. De hadde lekt rett ved siden av bilen, og han hadde tegnet på hele panseret med småstein. Panseret måtte hellakkeres, og eieren måtte selvfølgelig gå til merkeverksted for han var redd for bilen sin. Jeg ringte forsikringsselskapet og styrte på en stund, men vi fikk ikke lov til å ta det på vår forsikring og vi hadde ikke ansvar for å dekke noe. Vi ble anbefalt å si at han måtte ta det på sin forsikring, men vi følte vi måtte betale for vårt barns ødeleggelser.  Vi betalte selvfølgelig regningen på 12000,- men jeg fortalte eieren at han burde passe bedre på en ev. neste gang han hadde parkert nær lekende barn, og opplyste om at vi ikke hadde noe ansvar. Han ble bare kjempesur og sint og forsto ikke at jeg bare ville gi ham et godt råd. Her synes jeg virkelig at barnas foreldre skulle passet bedre på hva barna gjorde. Å tegne på hele panseret med småstein må ha tatt en stund. Ikke skyld på bileier. Skylde på bileier? HAHAHAHA. Snakk om å vri på ting!! Tuller du? Pga. at vi ikke var erstatningspliktige ga jeg han et råd om å prøve å unngå at det skjedde igjen. Ikke alle hadde betalt, det kommer tydelig! frem av denne tråden. Så neste gang må han kanskje ta regningen selv. Og da kan det være at han heller hadde parkert lenger bort enn rett ved side av 2 barn som leker i grus og vann.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #77 Skrevet 21. august 2015 Jeg har alltid vært småhysterisk på biler, siden jeg er klar over at det er enkelt å få en bitteliten skade, og at selv disse små skadene kan bli svært dyre.  Her er barna innprentet fra de var helt små at de absolutt ikke får leke rundt biler (for deres egen sikkerhet også), og, for de minskes del, at de ikke skal åpne dører selv (minner dem på det hver gang).  Synes det er flott at du la igjen lapp, hi. Burde være en selvfølge, men dessverre tror jeg ikke det er det for alle. Håper det ordner seg, og at skaden ikke er for dyr.  Anonymous poster hash: eed7d...cb3
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. august 2015 #78 Skrevet 21. august 2015     Vår sønn ødela bilen til en nabo her for noen år siden. De hadde lekt rett ved siden av bilen, og han hadde tegnet på hele panseret med småstein. Panseret måtte hellakkeres, og eieren måtte selvfølgelig gå til merkeverksted for han var redd for bilen sin. Jeg ringte forsikringsselskapet og styrte på en stund, men vi fikk ikke lov til å ta det på vår forsikring og vi hadde ikke ansvar for å dekke noe. Vi ble anbefalt å si at han måtte ta det på sin forsikring, men vi følte vi måtte betale for vårt barns ødeleggelser.  Vi betalte selvfølgelig regningen på 12000,- men jeg fortalte eieren at han burde passe bedre på en ev. neste gang han hadde parkert nær lekende barn, og opplyste om at vi ikke hadde noe ansvar. Han ble bare kjempesur og sint og forsto ikke at jeg bare ville gi ham et godt råd. Du kødder?!? Bileier får ikke parkere nærme lekende barn?? Hva med å passe på barna når de leker rundt biler.  Anonymous poster hash: 7d31d...680 Kødder nei! Hvorfor det? Vi hadde ingen erstatningsansvar, og det var et råd til han til en ev. neste gang i tilfelle de ev. neste foreldrene ikke ville erstatte skadene. Barnet var 4 år og ute og lekte i gata. Du lot en 4 år gammel unge leke alene ute i gata uten tilsyn mens ungen ripet opp en bil?Bra ikke bileieren ringte barnevernet og rapporterte dere.  Anonymous poster hash: 6a04d...991  Her på landet som vi bor er faktisk det helt normalt at barna leker utfor alene når de er 4 år. + at han var med sin bror som er 2 år eldre.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #79 Skrevet 21. august 2015 Din økonomi har ikke noe med denne saken å gjøre.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 den har det. Folk i dag skaffer seg dyrere og dyrere ting. Ting kan gå i stykker, uhell kan skje. Da er det faktisk ikke sikkert at den som forårsaket ulykken kan betale for det... Derfor har vi forsikring! Hvis det er umulig å ta det på sin egen forsikring, evt man ikke har forsikring (kanskje man ikke har bil osv), ja, da må det jo være slik at den som eide denne dyre tingen må ta det på sin forsikring... Derfor har vi også en lov om det. For det har faktisk noe å si om denne familien har råd til mat neste mnd. Eller mener du virkelig at det ikke spiller noen rolle?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #80 Skrevet 21. august 2015   Din økonomi har ikke noe med denne saken å gjøre.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 den har det.Folk i dag skaffer seg dyrere og dyrere ting. Ting kan gå i stykker, uhell kan skje. Da er det faktisk ikke sikkert at den som forårsaket ulykken kan betale for det... Derfor har vi forsikring! Hvis det er umulig å ta det på sin egen forsikring, evt man ikke har forsikring (kanskje man ikke har bil osv), ja, da må det jo være slik at den som eide denne dyre tingen må ta det på sin forsikring... Derfor har vi også en lov om det. For det har faktisk noe å si om denne familien har råd til mat neste mnd. Eller mener du virkelig at det ikke spiller noen rolle?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Så du mener at om din bil blir ødelagt så må du håpe på at den.skyldige har råd til å reparere? Har ikke HI råd så burde hun la bilen stå.   Anonymous poster hash: 7797f...f99
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #81 Skrevet 21. august 2015   Din økonomi har ikke noe med denne saken å gjøre.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 den har det.Folk i dag skaffer seg dyrere og dyrere ting. Ting kan gå i stykker, uhell kan skje. Da er det faktisk ikke sikkert at den som forårsaket ulykken kan betale for det... Derfor har vi forsikring! Hvis det er umulig å ta det på sin egen forsikring, evt man ikke har forsikring (kanskje man ikke har bil osv), ja, da må det jo være slik at den som eide denne dyre tingen må ta det på sin forsikring... Derfor har vi også en lov om det. For det har faktisk noe å si om denne familien har råd til mat neste mnd. Eller mener du virkelig at det ikke spiller noen rolle?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Så du mener at om din bil blir ødelagt så må du håpe på at den.skyldige har råd til å reparere? Har ikke HI råd så burde hun la bilen stå.   Anonymous poster hash: 7797f...f99  derfor man har forsikring vel? Hvis ditt barn uheldigvis skadet en ferrarri, din forsikring nektet å betale og sa at det er bileier sin forsikring som skulle dekke dette. Ville du fortsatt satt deg flere hundre tusner i gjeld pga skaden? Bare fordi han tilfeldigvis hadde en veldig dyr bil, og du uheldivis måtte treffe på akkurat den bilen. Skønner? For noen kan det som for andre er en helt vanlig bil oppleves som en ferrerri. Fordi de har en vanskelig situasjon i utg.punktet. Derfor må man vel si, så lenge man eier noe man er redd for, så burde man forsikre. Jeg kan jo ikke forsikre noe som naboen har. Ikke sant?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #82 Skrevet 21. august 2015    Vår sønn ødela bilen til en nabo her for noen år siden. De hadde lekt rett ved siden av bilen, og han hadde tegnet på hele panseret med småstein. Panseret måtte hellakkeres, og eieren måtte selvfølgelig gå til merkeverksted for han var redd for bilen sin. Jeg ringte forsikringsselskapet og styrte på en stund, men vi fikk ikke lov til å ta det på vår forsikring og vi hadde ikke ansvar for å dekke noe. Vi ble anbefalt å si at han måtte ta det på sin forsikring, men vi følte vi måtte betale for vårt barns ødeleggelser.  Vi betalte selvfølgelig regningen på 12000,- men jeg fortalte eieren at han burde passe bedre på en ev. neste gang han hadde parkert nær lekende barn, og opplyste om at vi ikke hadde noe ansvar. Han ble bare kjempesur og sint og forsto ikke at jeg bare ville gi ham et godt råd. Her synes jeg virkelig at barnas foreldre skulle passet bedre på hva barna gjorde. Å tegne på hele panseret med småstein må ha tatt en stund. Ikke skyld på bileier.Skylde på bileier? HAHAHAHA. Snakk om å vri på ting!! Tuller du? Pga. at vi ikke var erstatningspliktige ga jeg han et råd om å prøve å unngå at det skjedde igjen. Ikke alle hadde betalt, det kommer tydelig! frem av denne tråden. Så neste gang må han kanskje ta regningen selv. Og da kan det være at han heller hadde parkert lenger bort enn rett ved side av 2 barn som leker i grus og vann. Du skal være jævlig glad det ikke var vår bil drittungen din ødela!   Anonymous poster hash: 7d31d...680
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #83 Skrevet 21. august 2015     Din økonomi har ikke noe med denne saken å gjøre.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 den har det.Folk i dag skaffer seg dyrere og dyrere ting. Ting kan gå i stykker, uhell kan skje. Da er det faktisk ikke sikkert at den som forårsaket ulykken kan betale for det... Derfor har vi forsikring! Hvis det er umulig å ta det på sin egen forsikring, evt man ikke har forsikring (kanskje man ikke har bil osv), ja, da må det jo være slik at den som eide denne dyre tingen må ta det på sin forsikring... Derfor har vi også en lov om det. For det har faktisk noe å si om denne familien har råd til mat neste mnd. Eller mener du virkelig at det ikke spiller noen rolle?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Så du mener at om din bil blir ødelagt så må du håpe på at den.skyldige har råd til å reparere?Har ikke HI råd så burde hun la bilen stå.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 derfor man har forsikring vel? Hvis ditt barn uheldigvis skadet en ferrarri, din forsikring nektet å betale og sa at det er bileier sin forsikring som skulle dekke dette. Ville du fortsatt satt deg flere hundre tusner i gjeld pga skaden? Bare fordi han tilfeldigvis hadde en veldig dyr bil, og du uheldivis måtte treffe på akkurat den bilen.Skønner? For noen kan det som for andre er en helt vanlig bil oppleves som en ferrerri. Fordi de har en vanskelig situasjon i utg.punktet. Derfor må man vel si, så lenge man eier noe man er redd for, så burde man forsikre. Jeg kan jo ikke forsikre noe som naboen har. Ikke sant?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee En Ferrari er vel ikke dyrere å lakkere enn andre biler? De er som oftest ikke i metallmiljøet heller. Noe annet hadde det selvfølgelig vært om barnet gikk løs på bilen med balltre, så deler måtte byttes.  Anonymous poster hash: eed7d...cb3
Mamma_til_2 Skrevet 21. august 2015 #84 Skrevet 21. august 2015     Vår sønn ødela bilen til en nabo her for noen år siden. De hadde lekt rett ved siden av bilen, og han hadde tegnet på hele panseret med småstein. Panseret måtte hellakkeres, og eieren måtte selvfølgelig gå til merkeverksted for han var redd for bilen sin. Jeg ringte forsikringsselskapet og styrte på en stund, men vi fikk ikke lov til å ta det på vår forsikring og vi hadde ikke ansvar for å dekke noe. Vi ble anbefalt å si at han måtte ta det på sin forsikring, men vi følte vi måtte betale for vårt barns ødeleggelser.  Vi betalte selvfølgelig regningen på 12000,- men jeg fortalte eieren at han burde passe bedre på en ev. neste gang han hadde parkert nær lekende barn, og opplyste om at vi ikke hadde noe ansvar. Han ble bare kjempesur og sint og forsto ikke at jeg bare ville gi ham et godt råd. Her synes jeg virkelig at barnas foreldre skulle passet bedre på hva barna gjorde. Å tegne på hele panseret med småstein må ha tatt en stund. Ikke skyld på bileier.Skylde på bileier? HAHAHAHA. Snakk om å vri på ting!! Tuller du? Pga. at vi ikke var erstatningspliktige ga jeg han et råd om å prøve å unngå at det skjedde igjen. Ikke alle hadde betalt, det kommer tydelig! frem av denne tråden. Så neste gang må han kanskje ta regningen selv. Og da kan det være at han heller hadde parkert lenger bort enn rett ved side av 2 barn som leker i grus og vann. Du skal være jævlig glad det ikke var vår bil drittungen din ødela!   Anonymous poster hash: 7d31d...680 Og hva skulle du gjort isåfall?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #85 Skrevet 21. august 2015     Din økonomi har ikke noe med denne saken å gjøre.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 den har det.Folk i dag skaffer seg dyrere og dyrere ting. Ting kan gå i stykker, uhell kan skje. Da er det faktisk ikke sikkert at den som forårsaket ulykken kan betale for det... Derfor har vi forsikring! Hvis det er umulig å ta det på sin egen forsikring, evt man ikke har forsikring (kanskje man ikke har bil osv), ja, da må det jo være slik at den som eide denne dyre tingen må ta det på sin forsikring... Derfor har vi også en lov om det. For det har faktisk noe å si om denne familien har råd til mat neste mnd. Eller mener du virkelig at det ikke spiller noen rolle?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Så du mener at om din bil blir ødelagt så må du håpe på at den.skyldige har råd til å reparere?Har ikke HI råd så burde hun la bilen stå.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 derfor man har forsikring vel? Hvis ditt barn uheldigvis skadet en ferrarri, din forsikring nektet å betale og sa at det er bileier sin forsikring som skulle dekke dette. Ville du fortsatt satt deg flere hundre tusner i gjeld pga skaden? Bare fordi han tilfeldigvis hadde en veldig dyr bil, og du uheldivis måtte treffe på akkurat den bilen.Skønner? For noen kan det som for andre er en helt vanlig bil oppleves som en ferrerri. Fordi de har en vanskelig situasjon i utg.punktet. Derfor må man vel si, så lenge man eier noe man er redd for, så burde man forsikre. Jeg kan jo ikke forsikre noe som naboen har. Ikke sant?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee En Ferrari er vel ikke dyrere å lakkere enn andre biler? De er som oftest ikke i metallmiljøet heller. Noe annet hadde det selvfølgelig vært om barnet gikk løs på bilen med balltre, så deler måtte byttes.  Anonymous poster hash: eed7d...cb3  greit nok, men ser du ikke poenget? Herlighet!  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #86 Skrevet 21. august 2015       Din økonomi har ikke noe med denne saken å gjøre.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 den har det.Folk i dag skaffer seg dyrere og dyrere ting. Ting kan gå i stykker, uhell kan skje. Da er det faktisk ikke sikkert at den som forårsaket ulykken kan betale for det... Derfor har vi forsikring! Hvis det er umulig å ta det på sin egen forsikring, evt man ikke har forsikring (kanskje man ikke har bil osv), ja, da må det jo være slik at den som eide denne dyre tingen må ta det på sin forsikring... Derfor har vi også en lov om det. For det har faktisk noe å si om denne familien har råd til mat neste mnd. Eller mener du virkelig at det ikke spiller noen rolle?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Så du mener at om din bil blir ødelagt så må du håpe på at den.skyldige har råd til å reparere?Har ikke HI råd så burde hun la bilen stå.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 derfor man har forsikring vel? Hvis ditt barn uheldigvis skadet en ferrarri, din forsikring nektet å betale og sa at det er bileier sin forsikring som skulle dekke dette. Ville du fortsatt satt deg flere hundre tusner i gjeld pga skaden? Bare fordi han tilfeldigvis hadde en veldig dyr bil, og du uheldivis måtte treffe på akkurat den bilen.Skønner? For noen kan det som for andre er en helt vanlig bil oppleves som en ferrerri. Fordi de har en vanskelig situasjon i utg.punktet. Derfor må man vel si, så lenge man eier noe man er redd for, så burde man forsikre. Jeg kan jo ikke forsikre noe som naboen har. Ikke sant?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee En Ferrari er vel ikke dyrere å lakkere enn andre biler? De er som oftest ikke i metallmiljøet heller. Noe annet hadde det selvfølgelig vært om barnet gikk løs på bilen med balltre, så deler måtte byttes. Anonymous poster hash: eed7d...cb3 greit nok, men ser du ikke poenget?Herlighet!  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Metallmiljøet skulle være metallic lakk😂😂 Skjønner forsåvidt hva du mener, men synes ikke det har noen betydning, da barn sjelden uforvarende ødrlegger mer enn at det blir riper. Lurt å lære barn respekt for omgivelsene fra de er små😉  Anonymous poster hash: eed7d...cb3
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #87 Skrevet 21. august 2015       Din økonomi har ikke noe med denne saken å gjøre.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 den har det.Folk i dag skaffer seg dyrere og dyrere ting. Ting kan gå i stykker, uhell kan skje. Da er det faktisk ikke sikkert at den som forårsaket ulykken kan betale for det... Derfor har vi forsikring! Hvis det er umulig å ta det på sin egen forsikring, evt man ikke har forsikring (kanskje man ikke har bil osv), ja, da må det jo være slik at den som eide denne dyre tingen må ta det på sin forsikring... Derfor har vi også en lov om det. For det har faktisk noe å si om denne familien har råd til mat neste mnd. Eller mener du virkelig at det ikke spiller noen rolle?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Så du mener at om din bil blir ødelagt så må du håpe på at den.skyldige har råd til å reparere?Har ikke HI råd så burde hun la bilen stå.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 derfor man har forsikring vel? Hvis ditt barn uheldigvis skadet en ferrarri, din forsikring nektet å betale og sa at det er bileier sin forsikring som skulle dekke dette. Ville du fortsatt satt deg flere hundre tusner i gjeld pga skaden? Bare fordi han tilfeldigvis hadde en veldig dyr bil, og du uheldivis måtte treffe på akkurat den bilen.Skønner? For noen kan det som for andre er en helt vanlig bil oppleves som en ferrerri. Fordi de har en vanskelig situasjon i utg.punktet. Derfor må man vel si, så lenge man eier noe man er redd for, så burde man forsikre. Jeg kan jo ikke forsikre noe som naboen har. Ikke sant?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee En Ferrari er vel ikke dyrere å lakkere enn andre biler? De er som oftest ikke i metallmiljøet heller. Noe annet hadde det selvfølgelig vært om barnet gikk løs på bilen med balltre, så deler måtte byttes. Anonymous poster hash: eed7d...cb3 greit nok, men ser du ikke poenget?Herlighet!  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Metallmiljøet skulle være metallic lakk Skjønner forsåvidt hva du mener, men synes ikke det har noen betydning, da barn sjelden uforvarende ødrlegger mer enn at det blir riper. Lurt å lære barn respekt for omgivelsene fra de er små  Anonymous poster hash: eed7d...cb3  Helt sant, men uhell kan skje. Og poenget mitt er at selv om noen riper er lite for deg så kan det være mye for andre. Det var mitt poeng. Uansett, er ikke så ofte slike ting skjer, men nettopp derfor vi forsikrer uansett. Fordi ting kan skje, og det kan tilogmed skje deg!  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #88 Skrevet 21. august 2015 Det blir nok bonustap og egenandel på bileier hvis hi ikke betaler.  Vi var så uheldige å bli påkjørt (vår bil var parkert) av en person som var dopet og hadde stjålet en bil. Det var vitner som så hvem der var og politiet arresterte han innen en halvtime. Selv om vi visste hvem gjerningsmannen var (og han var både dopet og stjålet bilen han kjørte med) fikk vi bonustap og måtte betale egenandelen selv. Det var reparasjoner for rundt 50 000 kr så hvertfall glad vi hadde forsikring! Men, jeg er sikker på at bileier i dette tilfellet vil få bonustap uansett om det var et lite barn som forvoldte skaden og det ikke var med vilje.  Anonymous poster hash: 91265...607
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #89 Skrevet 21. august 2015     Din økonomi har ikke noe med denne saken å gjøre.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 den har det.Folk i dag skaffer seg dyrere og dyrere ting. Ting kan gå i stykker, uhell kan skje. Da er det faktisk ikke sikkert at den som forårsaket ulykken kan betale for det... Derfor har vi forsikring! Hvis det er umulig å ta det på sin egen forsikring, evt man ikke har forsikring (kanskje man ikke har bil osv), ja, da må det jo være slik at den som eide denne dyre tingen må ta det på sin forsikring... Derfor har vi også en lov om det. For det har faktisk noe å si om denne familien har råd til mat neste mnd. Eller mener du virkelig at det ikke spiller noen rolle?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Så du mener at om din bil blir ødelagt så må du håpe på at den.skyldige har råd til å reparere?Har ikke HI råd så burde hun la bilen stå.   Anonymous poster hash: 7797f...f99 derfor man har forsikring vel? Hvis ditt barn uheldigvis skadet en ferrarri, din forsikring nektet å betale og sa at det er bileier sin forsikring som skulle dekke dette. Ville du fortsatt satt deg flere hundre tusner i gjeld pga skaden? Bare fordi han tilfeldigvis hadde en veldig dyr bil, og du uheldivis måtte treffe på akkurat den bilen.Skønner? For noen kan det som for andre er en helt vanlig bil oppleves som en ferrerri. Fordi de har en vanskelig situasjon i utg.punktet. Derfor må man vel si, så lenge man eier noe man er redd for, så burde man forsikre. Jeg kan jo ikke forsikre noe som naboen har. Ikke sant?  Anonymous poster hash: 81c6a...5ee Nå er det vel ikke nødvendigvis dyrere å lakkere en dør på en Audi enn en Fiat.  Anonymous poster hash: 70770...c5d
valnøtta Skrevet 21. august 2015 #90 Skrevet 21. august 2015   Vår sønn ødela bilen til en nabo her for noen år siden. De hadde lekt rett ved siden av bilen, og han hadde tegnet på hele panseret med småstein. Panseret måtte hellakkeres, og eieren måtte selvfølgelig gå til merkeverksted for han var redd for bilen sin. Jeg ringte forsikringsselskapet og styrte på en stund, men vi fikk ikke lov til å ta det på vår forsikring og vi hadde ikke ansvar for å dekke noe. Vi ble anbefalt å si at han måtte ta det på sin forsikring, men vi følte vi måtte betale for vårt barns ødeleggelser.  Vi betalte selvfølgelig regningen på 12000,- men jeg fortalte eieren at han burde passe bedre på en ev. neste gang han hadde parkert nær lekende barn, og opplyste om at vi ikke hadde noe ansvar. Han ble bare kjempesur og sint og forsto ikke at jeg bare ville gi ham et godt råd. Du kødder?!? Bileier får ikke parkere nærme lekende barn?? Hva med å passe på barna når de leker rundt biler.  Anonymous poster hash: 7d31d...680 Kødder nei! Hvorfor det? Vi hadde ingen erstatningsansvar, og det var et råd til han til en ev. neste gang i tilfelle de ev. neste foreldrene ikke ville erstatte skadene. Barnet var 4 år og ute og lekte i gata.  Kanskje ikke 4 åringen skulle leke ute i gata, der det kommer biler, uten tilsyn fra foreldre.....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #91 Skrevet 21. august 2015 Det blir nok bonustap og egenandel på bileier hvis hi ikke betaler.  Vi var så uheldige å bli påkjørt (vår bil var parkert) av en person som var dopet og hadde stjålet en bil. Det var vitner som så hvem der var og politiet arresterte han innen en halvtime. Selv om vi visste hvem gjerningsmannen var (og han var både dopet og stjålet bilen han kjørte med) fikk vi bonustap og måtte betale egenandelen selv. Det var reparasjoner for rundt 50 000 kr så hvertfall glad vi hadde forsikring! Men, jeg er sikker på at bileier i dette tilfellet vil få bonustap uansett om det var et lite barn som forvoldte skaden og det ikke var med vilje.  Anonymous poster hash: 91265...607  Opplevde min far også. En semitrailer skled inn i bilen som sto parkert. Fant fører og trailer via avisen og politiet samarbeidet med politiet i Sverige for lakk prøver. Så henla de saken. Min far måtte ta det på seg.  På toppen bruker de ressurser og av skattebetalernes penger for så å henlegge?  Anonymous poster hash: 7797f...f99
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #92 Skrevet 21. august 2015 Moota skal være jævlig glad det ikke var min bil heller. Jeg hadde rett og slett tatt hevn jeg. Fått min 4 åring til å ripe opp deres ( selvfølgelig like mye et uhell som når moota sin bedårende 4 åring gjorde d.. Og moota har endatil en sjarmerende 6 åring som enten så på og ikke forhindret det eller tilogmed var med.... Godt oppdratt dine barn Moota?  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee
Mamma_til_2 Skrevet 21. august 2015 #93 Skrevet 21. august 2015 Moota skal være jævlig glad det ikke var min bil heller. Jeg hadde rett og slett tatt hevn jeg. Fått min 4 åring til å ripe opp deres ( selvfølgelig like mye et uhell som når moota sin bedårende 4 åring gjorde d.. Og moota har endatil en sjarmerende 6 åring som enten så på og ikke forhindret det eller tilogmed var med.... Godt oppdratt dine barn Moota?  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee Så voksen du er, får barnet ditt til og ta hevn! Nei da er du heller feig som ikke tør si fra selv!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #94 Skrevet 21. august 2015 Tør si ifra??? Denne mannen har sagt ifra til Moota! Hun har gjemt seg bak at ungen er 4. Og faktisk er det en viss forskjell på å åpne en bildør enn å ødelegge et helt panser med stein! Å si ifra som en voksen hjelper ikke på visse , derfor må de innse det om de opplever det selv og det er der den barnslige hevnen kom inn .  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #95 Skrevet 21. august 2015  HI bør selvsagt erstatte skaden uansett om hun juridisk sett kan holdes ansvarlig eller ikke. Alternativet er at bileier betaler selv, og det er jo veldig urimelig.  Anonymous poster hash: bd6cb...381 Helt enig med deg! Syns det er umoralsk dårlig gjort hvis foreldre ikke gjør opp for seg selv om barnet er liten. Skade er en skade uansett hvor gammel ungen er.  Anonymous poster hash: 0bb0d...d10
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. august 2015 #96 Skrevet 21. august 2015  Moota skal være jævlig glad det ikke var min bil heller. Jeg hadde rett og slett tatt hevn jeg. Fått min 4 åring til å ripe opp deres ( selvfølgelig like mye et uhell som når moota sin bedårende 4 åring gjorde d.. Og moota har endatil en sjarmerende 6 åring som enten så på og ikke forhindret det eller tilogmed var med.... Godt oppdratt dine barn Moota?  Anonymous poster hash: 5ae22...1ee Så voksen du er, får barnet ditt til og ta hevn! Nei da er du heller feig som ikke tør si fra selv!   Tøff og voksen bak anonymknappen ja!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #97 Skrevet 21. august 2015 Her skjedde akuratt det samme med oss for ca 2 mnd siden. Vårt barn på 5 år åpnet bildøren før vi rakk å si noe. Det ble riper på den andre bilen og vi skrev lapp. Tok kontakt med vårt forsikringsselskap som sa vi ikke var pliktet til å dekke skaden da barnet var for ung. Vi ga denne beskjeden til bileier som ble forbanna men det hjalp jo lite. Vi betalte ikke skaden og bileier kom ingen vei med sine protester. 😊 Faktisk ikke vårt problem når vi ikke er erstatningspliktige, vi forholder oss til loven ikke hva hvermansen måtte mene om det.  Anonymous poster hash: 9c8ba...99a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #98 Skrevet 21. august 2015 Her skjedde akuratt det samme med oss for ca 2 mnd siden. Vårt barn på 5 år åpnet bildøren før vi rakk å si noe. Det ble riper på den andre bilen og vi skrev lapp. Tok kontakt med vårt forsikringsselskap som sa vi ikke var pliktet til å dekke skaden da barnet var for ung. Vi ga denne beskjeden til bileier som ble forbanna men det hjalp jo lite. Vi betalte ikke skaden og bileier kom ingen vei med sine protester. Faktisk ikke vårt problem når vi ikke er erstatningspliktige, vi forholder oss til loven ikke hva hvermansen måtte mene om det.Anonymous poster hash: 9c8ba...99a får håpe du opplever det motsatte en gang, og må reparere din bil for tusenvis av kroner, og at andre parten ikke vil ta ansvar for hva ungen gjorde! Karma er en fin ting!!  Anonymous poster hash: 25962...2e7
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #99 Skrevet 21. august 2015 Så stygge dere er mot hverandre.. Synes dere bør lese lovens forarbeid før dere dømmer folk for å kunne ta i bruk lover dem kan i følge.  Er mange som roper høyt her, men utrolig få som faktisk tar ansvar når det kommer til stykke. De fleste stikker faktisk av.  Jeg vil si en er mye tøffe om e står til ansvar ved å si hva som har skjedd og hvem som har gjort det, og velger å bruke sin RETT til å ikke betale enn å stikke av.  Vettu, jeg synes denne saken er vanskelig. Jeg har prøvd å snakke med eier, men eieren vil bare bruke forsikringsselskapet, og ikke ordne opp privat. Om hun ikke kommer på bedre tanker så er det greit. Da setter jeg forsikringsselskapet på henne også betaler vi null og hun må dekke alt selv.  Hun kan ikke komme i etterkant å tro at hun får et rødt øret av oss etter at vi har mistet all bonus og må bruke 8!?år på å komme tilbake der vi er nå for ei lita ripe.  Så vi får se. Forsikringsselskap sa at eieren ville tape om hun gikk ned den veien...  Anonymous poster hash: 4cb47...e26
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #100 Skrevet 21. august 2015 Så stygge dere er mot hverandre.. Synes dere bør lese lovens forarbeid før dere dømmer folk for å kunne ta i bruk lover dem kan i følge.  Er mange som roper høyt her, men utrolig få som faktisk tar ansvar når det kommer til stykke. De fleste stikker faktisk av.  Jeg vil si en er mye tøffe om e står til ansvar ved å si hva som har skjedd og hvem som har gjort det, og velger å bruke sin RETT til å ikke betale enn å stikke av.  Vettu, jeg synes denne saken er vanskelig. Jeg har prøvd å snakke med eier, men eieren vil bare bruke forsikringsselskapet, og ikke ordne opp privat. Om hun ikke kommer på bedre tanker så er det greit. Da setter jeg forsikringsselskapet på henne også betaler vi null og hun må dekke alt selv.  Hun kan ikke komme i etterkant å tro at hun får et rødt øret av oss etter at vi har mistet all bonus og må bruke 8!?år på å komme tilbake der vi er nå for ei lita ripe.  Så vi får se. Forsikringsselskap sa at eieren ville tape om hun gikk ned den veien...  Anonymous poster hash: 4cb47...e26 Wow, jeg mister helt på mennesker av sånne som deg  Anonymous poster hash: 96436...5a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå