Gå til innhold

Mai termin <3


MammaMø85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått ivf, og klinikken ønsker ul ca 21.9 dvs 7+4 (+/-) pga statistikk på bankende hjerte. Dessuten faller jeg (pga alder) inn under de som får tilbud om tidlig ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Jeg testet positivt lørdag 22.8, en uke etter at vi giftet oss :legrine:  Så termin er beregnet til 1. mai.

 

Veldig lite symptomer, så lurer hele tiden på om jeg faktisk er gravid.. Men er veldig oppblåst, og trøtt! Men så har jeg en aktiv 2 åring i hus, og vi er begge forkjøla med bronkitt, så trøtt hadde jeg vel vært uansett..

 

Får tidlig ul ca uke 12, men det er jo så leeenge til, hehe.. Noen som tar en ekstra test bare for sjekke at de fortsatt er gravide? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Jeg testet positivt lørdag 22.8, en uke etter at vi giftet oss :legrine:  Så termin er beregnet til 1. mai.

 

Veldig lite symptomer, så lurer hele tiden på om jeg faktisk er gravid.. Men er veldig oppblåst, og trøtt! Men så har jeg en aktiv 2 åring i hus, og vi er begge forkjøla med bronkitt, så trøtt hadde jeg vel vært uansett..

 

Får tidlig ul ca uke 12, men det er jo så leeenge til, hehe.. Noen som tar en ekstra test bare for sjekke at de fortsatt er gravide? :sjenert:

Gratulerer med bryllup og graviditet! :) her brukte jeg en formue på tester sist gang, så mannen har sagt at jeg ikke kan gjøre det denne gangen og, men kjenner jeg må liksom teste 1-2 ganger til... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring fra forrige runde med graviditeter er at det nytter ikke å teste seg for å sjekke om man fortsatt er gravid. Jeg gikk til legen å tok blodprøve for å måle om hcg nivået steg. Graviditetstesten din vil bli positiv selv om hcg synker, så lenge det finnes spor av hcg i urinen så vil testen bli positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal være her mon tro? Satt inn et embryo for 9 dager siden og testet veldig svakt positivt i dag... I såfall har jeg termin ca 20.mai.. Skal teste med blodprøve på tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i dag!! Vi har prøvd i 4 mnd og jeg har ikke hatt mens siden starten av juli. Testet negativt på ikm 13.august og en uke etter, tok en test for moroskyld i dag som ble positiv på et blunk! Dette blir vårt andre barn. Aner ikke termin, kan ikke tro det enda. Ingen symptomer. Lykkelig, redd og glad på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som fikk litt blødninger, hvordan er ståa nå <3?

Jeg blør fortsatt ( siden 25.8 ) samme mengde (på papir og i bind, ingenting i skåla). Målte hcg mandag og onsdag, økning fra 221 til 480. På grunn av blødningene ble jeg henvist til ul i dag. Så fostersekken størrelsen indikerer 5+0, og alt så bra ut.

Fant ingen blødninger fra livmor, så gyn antar det kan komme av at Lutinus-vaginaltablettene ( progesteronstøtte i forbindelse med ivf ) kan gi skjøre slimhinner i skjeden som lett blør, og/eller at aplikator-pinnen til tablettene "skaper" meg opp. Ingen grunn til bekymring med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Dere som fikk litt blødninger, hvordan er ståa nå <3?

Jeg blør fortsatt ( siden 25.8 ) samme mengde (på papir og i bind, ingenting i skåla). Målte hcg mandag og onsdag, økning fra 221 til 480. På grunn av blødningene ble jeg henvist til ul i dag. Så fostersekken størrelsen indikerer 5+0, og alt så bra ut.

Fant ingen blødninger fra livmor, så gyn antar det kan komme av at Lutinus-vaginaltablettene ( progesteronstøtte i forbindelse med ivf ) kan gi skjøre slimhinner i skjeden som lett blør, og/eller at aplikator-pinnen til tablettene "skaper" meg opp. Ingen grunn til bekymring med andre ord!

 

Så bra blødningene ikke kommer fra livmoren!! <3

Jeg går også på lutinus etter avtale med gynekologen, og jeg bruker en ren finger til å føre opp tabeletten. Har helt kortklippet negl og alltid helt nyvasket hånd, syns den aplikatorpinnen er litt skummel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dere som fikk litt blødninger, hvordan er ståa nå <3?

 

Jeg blør fortsatt ( siden 25.8 ) samme mengde (på papir og i bind, ingenting i skåla). Målte hcg mandag og onsdag, økning fra 221 til 480. På grunn av blødningene ble jeg henvist til ul i dag. Så fostersekken størrelsen indikerer 5+0, og alt så bra ut.

Fant ingen blødninger fra livmor, så gyn antar det kan komme av at Lutinus-vaginaltablettene ( progesteronstøtte i forbindelse med ivf ) kan gi skjøre slimhinner i skjeden som lett blør, og/eller at aplikator-pinnen til tablettene "skaper" meg opp. Ingen grunn til bekymring med andre ord!

Så bra blødningene ikke kommer fra livmoren!! <3

Jeg går også på lutinus etter avtale med gynekologen, og jeg bruker en ren finger til å føre opp tabeletten. Har helt kortklippet negl og alltid helt nyvasket hånd, syns den aplikatorpinnen er litt skummel.

Jeg har også prøvd med fingeren, men syntes ikke det reduserte ikke blødningene vesentlig, og jeg følte jeg ikke fikk dyttet den langt nok inn. Tenkte som så at hvis pinnen var årsaken, så var det tross alt bedre å få lutinusen på riktig sted (kjentes ut som om den hadde tenkt å falle ut)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har sopp får man jo ikke bruke aplikatoren når man er gravid, men må bruke fingeren. Men denne aplikatoren er kanskje annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Dere som fikk litt blødninger, hvordan er ståa nå <3?

Jeg blør fortsatt ( siden 25.8 ) samme mengde (på papir og i bind, ingenting i skåla). Målte hcg mandag og onsdag, økning fra 221 til 480. På grunn av blødningene ble jeg henvist til ul i dag. Så fostersekken størrelsen indikerer 5+0, og alt så bra ut.

Fant ingen blødninger fra livmor, så gyn antar det kan komme av at Lutinus-vaginaltablettene ( progesteronstøtte i forbindelse med ivf ) kan gi skjøre slimhinner i skjeden som lett blør, og/eller at aplikator-pinnen til tablettene "skaper" meg opp. Ingen grunn til bekymring med andre ord!

Så bra blødningene ikke kommer fra livmoren!! <3

Jeg går også på lutinus etter avtale med gynekologen, og jeg bruker en ren finger til å føre opp tabeletten. Har helt kortklippet negl og alltid helt nyvasket hånd, syns den aplikatorpinnen er litt skummel.

Jeg har også prøvd med fingeren, men syntes ikke det reduserte ikke blødningene vesentlig, og jeg følte jeg ikke fikk dyttet den langt nok inn. Tenkte som så at hvis pinnen var årsaken, så var det tross alt bedre å få lutinusen på riktig sted (kjentes ut som om den hadde tenkt å falle ut)!

 

Ja jeg får lagt min helt opp til livmortappen. Nå har jeg veldig lange fingre da.. er generelt lang, 181 høy, hehe :) 

Tror du kan stole på at blødningene kommer fra lutinusen. Jeg er forberedt på at det kan komme selv, men enn så lenge er det ikke noe. Vet at det ikke er lett å slappe av når man blør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har sopp får man jo ikke bruke aplikatoren når man er gravid, men må bruke fingeren. Men denne aplikatoren er kanskje annerledes?

Det har jeg igså tenkt på,for jeg går på crinone med aplikator, men den er jo lager for st man skal bruke den i starten av graviditeten så..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken klinikken eller gynekologen har kommentert det når jeg har foreslått at aplikatoren kan ha bidratt, og de burde vel nevnt det? Kanskje den ikke skal brukes ved sopp pga faren for å få sporer inn i blodet hvis man skulle få et risp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som fikk litt blødninger, hvordan er ståa nå <3?

Her er det fremdeles brunt på papiret hver dag. I dag kom det en frisk blødning også, ikke så mye, men det var litt.

Kvalmen kommer også krypende.

Skår meg litt til ro med at det ikke er noe å gjøre fra eller til uansett. Så jeg får bare krysse fingrene for at alt går bra likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som fikk litt blødninger, hvordan er ståa nå <3?

 

Jeg blør fortsatt ( siden 25.8 ) samme mengde (på papir og i bind, ingenting i skåla). Målte hcg mandag og onsdag, økning fra 221 til 480. På grunn av blødningene ble jeg henvist til ul i dag. Så fostersekken størrelsen indikerer 5+0, og alt så bra ut.

Fant ingen blødninger fra livmor, så gyn antar det kan komme av at Lutinus-vaginaltablettene ( progesteronstøtte i forbindelse med ivf ) kan gi skjøre slimhinner i skjeden som lett blør, og/eller at aplikator-pinnen til tablettene "skaper" meg opp. Ingen grunn til bekymring med andre ord!

Så bra blødningene ikke kommer fra livmoren!! <3

Jeg går også på lutinus etter avtale med gynekologen, og jeg bruker en ren finger til å føre opp tabeletten. Har helt kortklippet negl og alltid helt nyvasket hånd, syns den aplikatorpinnen er litt skummel.

 

Jeg har også prøvd med fingeren, men syntes ikke det reduserte ikke blødningene vesentlig, og jeg følte jeg ikke fikk dyttet den langt nok inn. Tenkte som så at hvis pinnen var årsaken, så var det tross alt bedre å få lutinusen på riktig sted (kjentes ut som om den hadde tenkt å falle ut)!

Ja jeg får lagt min helt opp til livmortappen. Nå har jeg veldig lange fingre da.. er generelt lang, 181 høy, hehe :) 

Tror du kan stole på at blødningene kommer fra lutinusen. Jeg er forberedt på at det kan komme selv, men enn så lenge er det ikke noe. Vet at det ikke er lett å slappe av når man blør.

[/

 

Haha, piano-fingre kalte mormoren min det.. Jeg har mer pølsefingre...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det burde jo være greit når den er for gravide Hehe! Å tihil jeg krysser fingrene for at er ufarlig blødning. Har du prøvd digital med uke og sett om den stiger?

 

Her er jeg nå 6+1 tror jeg. I går fikk jeg første kvalmetokt midt på dagen, hjalp å sove 20 min. Da ble det bedre :-) Ellers er jeg konstant tett i nesen. Tar mange sånne billigstrips og de blir sterkere og sterkere, så begynner å tro på det nå! Litt hvertfall. Hehe:) Første legetime om 1,5 uke:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig som får kjenne på kvalmen 🙏 jeg lengter meg ihjel etter noen symptomer. Er 5+2 og kjenner dessverre fint lite 😁😖😩 klarer ikke nyte det når man har 2 MA bak seg med lite symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen symptomer i forrige svangerskap, nå er jeg antagelig 3+6 og har en ekkel smak i munnen, men tror det likegjerne kan være en influensa jeg brygger på..(det føles sånn, og mannen har nettopp vært syk) ? Også blir jeg veldig fort anpusten,mener å huske at det var et tidlig symptom..?? (Eller igjen: jeg er egentlig litt småsyk) men jeg har tatt to positive tester så jeg er i hvertfall gravid!😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+2 i dag, og har heller ingen symptomer, hvis man ikke teller med blødningene som snart har vart i 2 uker. Eneste symptomer jeg har hatt var mangel på Pms-symptomer siste uka før IKM, og ingen ordentlig mens naturligvis ;-) har hørt at svangerskapskvalmen ofte kommer i uke 6/7, (noen får den kjempetidlig og noen får den ikke i det heletatt) så har fortsatt den å "glede" meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...