Gå til innhold

Tilvenning første uka på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hehe ja vi som bruker barnehage og SFO klarer jo ikke å tenke selv 😂😂😂 derfor vi lærer ungene våre til å bli mer selvstendig

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Og dette er hvorfor det siste året i barnehagen bør være obligatorisk..

Glad det ikke er obligatorisk, jaggu nok staten og saueflokken skal tre nedover hodene på oss som klarer og tenker selv! Hi

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Hva er det du har klart å tenke selv? At barn trenger å holdes i hånden til de er store? Du kan gi datteren din trygghet, omsorg, kjærlighet og tilstedeværelse uten å holde henne i hånden hele tiden. Signalene du sender henne er at hun ikke klarer seg på egenhånd. Du bygger opp under engstelse og ikke mestring.

 

 

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og dette er hvorfor det siste året i barnehagen bør være obligatorisk..

Glad det ikke er obligatorisk, jaggu nok staten og saueflokken skal tre nedover hodene på oss som klarer og tenker selv! Hi

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Tja..å tenke på dere selv klarer dere så absolutt ja. Å tenke på at jentungen trenger sosialisering og evne til å stå på egne ben-absolutt ikke. Nå håper jeg jo dette er trolling, men dessverre finnes denne sorten foreldre. Og de havner ofte under barnevernet da de ikke kan se barnas behov for nettopp sosialisering. Det er ikke ok å oppholde seg i klasserommet på denne måten, og det vil ikke bli oppfattet som god omsorg, snarere tvert i mot.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg bør du roe ned på den nedlatende holdningen til andre som nyttegjør seg av tilbud som bhg og sfo. Du oppnår ikke mye forståelse ved å være så ufin.

 

Uten foreldre som jobber hadde vi ikke hatt den velferdsstaten som nettopp du drar nytte av.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig flaks at du er uføre så du får penger for å gå hjemme. Hva skulle du gjort om du faktisk måtte jobbe?

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Og dette er hvorfor det siste året i barnehagen bør være obligatorisk..

Glad det ikke er obligatorisk, jaggu nok staten og saueflokken skal tre nedover hodene på oss som klarer og tenker selv! Hi

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Men mitt spørsmål svarer du ikke på?

 

Mener du at dere har lykkes med å gjøre henne selvstendig når hun ikke tør å være noe sted uten dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg bør du roe ned på den nedlatende holdningen til andre som nyttegjør seg av tilbud som bhg og sfo. Du oppnår ikke mye forståelse ved å være så ufin.

 

Uten foreldre som jobber hadde vi ikke hatt den velferdsstaten som nettopp du drar nytte av.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Alle foreldre kan velge om de vil jobbe eller ikke. Ingen trenger å sulte ihjel i Norge selvom de ikke jobber. Ergo det er et valg man tar som forelder.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff , jeg begynner å skjønne hvorfor du er ufør . Tror dessverre ikke du er så lett å omgås , og dermed sliten i arbeidslivet

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo innse at du har gjort noe galt når ungen trenger en uke med foreldrene til stede for å tørre å gå på skolen. Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I tillegg bør du roe ned på den nedlatende holdningen til andre som nyttegjør seg av tilbud som bhg og sfo. Du oppnår ikke mye forståelse ved å være så ufin.

 

Uten foreldre som jobber hadde vi ikke hatt den velferdsstaten som nettopp du drar nytte av.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Alle foreldre kan velge om de vil jobbe eller ikke. Ingen trenger å sulte ihjel i Norge selvom de ikke jobber. Ergo det er et valg man tar som forelder.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

 

Begynner å ane hvilke sykdommer du kan ha som gjør deg ufør...............

 

Anonymous poster hash: a2978...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten dette er trolling eller ikke, så synes jeg det er trist at noen skal tegne et så tragisk bilde av oss uføre. Vær så snill å ikke tro at de fleste av "oss" er sånn...



Anonymous poster hash: 8b59e...41c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

I tillegg bør du roe ned på den nedlatende holdningen til andre som nyttegjør seg av tilbud som bhg og sfo. Du oppnår ikke mye forståelse ved å være så ufin.

Uten foreldre som jobber hadde vi ikke hatt den velferdsstaten som nettopp du drar nytte av. Anonymous poster hash: 2383f...842

Alle foreldre kan velge om de vil jobbe eller ikke. Ingen trenger å sulte ihjel i Norge selvom de ikke jobber. Ergo det er et valg man tar som forelder. Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Med andre ord så er du "ufør"?? Det er naving på høyt nivå....

 

Anonymous poster hash: ae881...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette synes jeg var trist uansett troll eller ei. Men mest trist om det stemmer.

 

Det er noe veldig veldig misforstått her HI.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Hva er trist her om jeg kan spørre? At vi har muligheter og ressurser til å ta vare på vår datter på en bedre måte enn de som plasserer barna i barnehage som er middelmådig? Trist at vår datter er blitt sosialisert med trygghet rundt seg av foreldre som elsker hun? Trist at vi ikke bryr oss om hva saueflokken mener når vi gjør det som er best for vår datter?

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Jeg skal svare for siste gang her..dere gjør kun det som er best for deg og far-ikke jenta. Hun vil mest sannsynlig ende som fler her skriver: utrygg, ute av stand til å takle små og store utfordringer på egenhånd, men også som "den rare ungen" som er i faresonen for mobbing opp gjennom årene. Å med vitende og vilje utsette barn for det er faktisk omsorgssvikt. Du ser det kanskje ikke nå, men det er faktisk slike tilfeller skolen er pålagt å melde til barnevern om-ikke bare de ungene som kommer ustelt, kronisk for sent og uten mat. Hadde jeg vært din datters lærer ville melding blitt sendt, uavhengig om du hadde trasset deg til å bli eller tatt barnet ut av klassen. Sånn er virkeligheten, den er ikke rosa og fluffy og du kan ikke fortsette på samme måten uten å ødelegge datteren din... Endret av Sol Skippertaksdronning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enten dette er trolling eller ikke, så synes jeg det er trist at noen skal tegne et så tragisk bilde av oss uføre. Vær så snill å ikke tro at de fleste av "oss" er sånn...

 

Anonymous poster hash: 8b59e...41c

Det tror jeg du kan ta helt med ro. Det er vel ikke at hun er ufør som er hi sitt største problem.

 

 

Anonymous poster hash: bdf46...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bare noen hjelper denne familien . Trolling eller ei, klarer man dikte opp dette er man nok litt feil skrudd sammen uansett ..

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal du være husmor til ungene dine starter VGs da? Siden bhg, skole og SFO ikke er bra nok? Er du naver? Dette er tull. Virkelig tull. Du høres ut som en forferdelig mor som går inn for og isolere dine barn og gjøre de avhengig av deg 24/7. Håper noen i systemet snapper opp ungene dine. Jeg er og mor til en førsteklassing i år og hun gleder seg til skole og SFO!! Stoler du ikke på ansatte bør du heller flytte og bytte skole. En seksåring uten diagnoser skal ikke måtte trenge tilvenning på skolen.

 

Anonymous poster hash: d4238...fe2

Jeg kommer alltid til å være hjemme da er uføretrygdet og har vært i flere år. Så nei jeg naver ikke som du så pent kaller det, jeg har en fysisk sykdom.

SFO skal hun ikke gå på fordi vi ikke har behov for det og fordi de som jobber på SFO her er bare ungjenter som ikke vet hvordan de skal håndtere barn og ta vare på de. Altså totalt uaktuelt!!!

Om vi skulle få en bekymringsmelding til bv så er vi ikke redd for det da vi har alt på stell. Bv bryr seg ikke om at folk ikke følger saueflokken vet du så lenge barna ikke har det vondt. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Du er for syk til og jobbe, men frisk nok til og underholde unger 24 timer i døgnet? Imponerende. I vår SFO er det trygge og gode voksne. Priser meg lykkelig for det. Med den holdningen du har om at ingen andre er gode nok omsorgspersoner for dine barn, blir de på et tidspunkt og slite senere i livet.

 

 

Anonymous poster hash: d4238...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min hadde en slik i klassen. Det ble sett på som omsorgssvikt og skolen meldte foreldrene til barnevernet. Så lykke til på skolen.

 

Pussig hvordan det ikke er en ting her i verden du ikke har personlig erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgsvikt å ikke bruke bhg? Den er for drøy.

 

Anonymous poster hash: 55b31...8ac

Omsorgssvikt å aldri ha latt et barn som skal starte på skolen være uten foreldre, verken hos venner, besteforeldre, barnehage osv

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet med lærer og rektor i dag og det var helt greit at jeg eller far var i klasserommet frem til hun er trygg nok. Det kan ta 1 dag og det kan ta 14 dager, det vet vi jo ikke enda.

De hadde hatt flere som har gjort dette før og hadde god erfaring med dette.

Så skolestarten skal nok helt fint. 😊 hi

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgsvikt å ikke bruke bhg? Den er for drøy.

 

Anonymous poster hash: 55b31...8ac

Hvorfor tror du barnevernet i mange tilfeller betaler bhg for foreldre som er fattige/ ressursfattige? Jo, fordi de mener det er viktig for barnet utvikling å gå i bhg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet med lærer og rektor i dag og det var helt greit at jeg eller far var i klasserommet frem til hun er trygg nok. Det kan ta 1 dag og det kan ta 14 dager, det vet vi jo ikke enda.

De hadde hatt flere som har gjort dette før og hadde god erfaring med dette.

Så skolestarten skal nok helt fint. 😊 hi

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Skjønner du ikke at du har gjort noe veldig galt i oppveksten når hun er så utrygg? Og når hun er på besøk hos venner, sitter dere der hele tiden da? Jeg hadde blitt gal var jeg vennenes foreldre. Håper dette er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...