Gå til innhold

Tilvenning første uka på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mye mulig dette er trolling, men jeg hadde faktisk en sånn gutt i klassen min, så det finnes slike foreldre...

 

Gutten i klassen min ble fulgt til skolen hele barneskolen, fulgt helt til klasserommet. Mammaen fikk selvfølgelig ikke lov å være i klasserommet i timen, men når det ringte ut til spisefri var hun der igjen for å servere han lunsj og være sammen med han i spisefri. Når skoledagen var slutt ventet hun på han i gangen utenfor klasserommet.

 

Som hun ødela den gutten, han ble mer og mer engstelig og usosial for hvert år som gikk. Da vi begynte på ungdomsskolen hadde han mange angstdiagnoser, og ble mer og mer folkesky. Han ble lagt inn på psykiatrisk første gang før vi ble konfirmert.

 

Mammaen hans døde da han var 18-19 år, og jeg tror han har vært innlagt siden...

 

HI, om dette er sant, vær så snill å sende en mail til læreren i morgen (mailadressen finner du på skolens hjemmeside) og få til et samarbeid. Du får ikke være i klasserommet på en privatskole heller, å gå på skolen må faktisk datteren din gjøre alene. Men du kan gjøre denne selvstendighetsprossessen lettere for henne. Et besøk på skolen for å møte læreren alene før første skoledag kan kanskje trygge henne.

 

Dere må også tøffe henne opp litt. Ikke dill med henne og mat angsten hennes for å være alene på skolen, fortell henne hvor gøy det blir, hvor stor hun er og hvor fint hun kommer til å klare det.

 

Anonymous poster hash: 608e8...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Tror nok du kjeder seg litt nå- tør jeg komme med forslag om nye hobbyer?

 

Trolleri eller ei; du har ikke rett til å være i klasserommet under undervisning. At skolen er offentlig; som ei prøver å dra inn som gyldig grunn er tull. Nekter dere foreldre å forlate barnet alene på skolen vil bv kobles inn rett og slett. I de første ukene bil dessuten mye informasjon ang klassekamerater komme til overflaten, og dette har du ingenting med!

 

Anonymous poster hash: a9329...d01

Jeg er ikke bekymret for bv. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Nei, de færreste går jo rundt og er det! Det var heller ikke ment som en trussel, men hva du kan forvente deg om du tross alt er seriøs.

 

 

Anonymous poster hash: a9329...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt omsorgssvikt ja

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Er du så frekk at du sier at vi utøver omsorgssvikt mot vår datter? Maken til frekkhet altså. 😡 dette burde moderatorer ta tak i asap! Slike mennesker burde ikke få frekventere forumet på denne måten.

 

Vi utøver på ingen måte omsorgssvikt ovenfor vår datter.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere enn meg her ser jeg som antyder at dette er omsorgssvikt , tviler ikke på din omsorg for barnet ( hun har det helt sikkert veldig trygt og godt ) , men dette er å skjerme hun fra verden jo , og hun blir jo ikke sosialisert og ha muligheten til å vokse og utvikle seg

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå begynner HI's skriveform og uttrykksmåte mot de som ikke er enige med henne å ligne veldig på minst en kjent troller her inne.

 

 



Anonymous poster hash: 92c25...698
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg her ser jeg som antyder at dette er omsorgssvikt , tviler ikke på din omsorg for barnet ( hun har det helt sikkert veldig trygt og godt ) , men dette er å skjerme hun fra verden jo , og hun blir jo ikke sosialisert og ha muligheten til å vokse og utvikle seg

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Såklart blir hun sosialisert. Hun er ofte sammen med andre barn og ofte sammen med familie. Men vi er alltid tilstede og det er det faktisk ikke noe galt i. Om bv kom hit så hadde vi ikke hatt noe å skjule og saken hadde nok kjapt blitt henlagt. Det er faktisk ikke alle foreldre som får barn for å sende de i barnehagen fra de er 1 år for deretter og sende de på skolen og SFO hele dagen. Vi fikk barn for å tilbringe tid med hun, andre får barn for å sende de fra seg...

 

Jeg skal ta en telefon til skolen i morgen så får man se, hvis de er negative til vår løsning så blir det å se på alternative løsninger. Driver i kveld å leser meg opp litt angående hjemmeundervisning og ser nå at det absolutt kan være en god løsning for oss. Men vil først prøve å se om den skolen hun tilhører er samarbeidsvillige... Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere enn meg her ser jeg som antyder at dette er omsorgssvikt , tviler ikke på din omsorg for barnet ( hun har det helt sikkert veldig trygt og godt ) , men dette er å skjerme hun fra verden jo , og hun blir jo ikke sosialisert og ha muligheten til å vokse og utvikle seg

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Såklart blir hun sosialisert. Hun er ofte sammen med andre barn og ofte sammen med familie. Men vi er alltid tilstede og det er det faktisk ikke noe galt i. Om bv kom hit så hadde vi ikke hatt noe å skjule og saken hadde nok kjapt blitt henlagt. Det er faktisk ikke alle foreldre som får barn for å sende de i barnehagen fra de er 1 år for deretter og sende de på skolen og SFO hele dagen. Vi fikk barn for å tilbringe tid med hun, andre får barn for å sende de fra seg...

 

Jeg skal ta en telefon til skolen i morgen så får man se, hvis de er negative til vår løsning så blir det å se på alternative løsninger. Driver i kveld å leser meg opp litt angående hjemmeundervisning og ser nå at det absolutt kan være en god løsning for oss. Men vil først prøve å se om den skolen hun tilhører er samarbeidsvillige... Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Du ser ikke at ved å ha hjemmeundervisning , tar du noe veldig viktig fra datteren din? Vennskap, selvstendighet og den naturlige løsrivelsen fra foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk barnemisshandling du driver med hi! Stakkars jente!

 

Hadde jeg vist hvem du var hadde jeg meldt deg til barnevernet på flekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Flere enn meg her ser jeg som antyder at dette er omsorgssvikt , tviler ikke på din omsorg for barnet ( hun har det helt sikkert veldig trygt og godt ) , men dette er å skjerme hun fra verden jo , og hun blir jo ikke sosialisert og ha muligheten til å vokse og utvikle seg

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Såklart blir hun sosialisert. Hun er ofte sammen med andre barn og ofte sammen med familie. Men vi er alltid tilstede og det er det faktisk ikke noe galt i. Om bv kom hit så hadde vi ikke hatt noe å skjule og saken hadde nok kjapt blitt henlagt. Det er faktisk ikke alle foreldre som får barn for å sende de i barnehagen fra de er 1 år for deretter og sende de på skolen og SFO hele dagen. Vi fikk barn for å tilbringe tid med hun, andre får barn for å sende de fra seg...

 

Jeg skal ta en telefon til skolen i morgen så får man se, hvis de er negative til vår løsning så blir det å se på alternative løsninger. Driver i kveld å leser meg opp litt angående hjemmeundervisning og ser nå at det absolutt kan være en god løsning for oss. Men vil først prøve å se om den skolen hun tilhører er samarbeidsvillige... Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Du ser ikke at ved å ha hjemmeundervisning , tar du noe veldig viktig fra datteren din? Vennskap, selvstendighet og den naturlige løsrivelsen fra foreldre?

😂😂😂

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere ser at dette er Fru Åsta, ikke sant? Veldig gjenkjennelig skrivemåte.

Ingen vits å bruke tid på å svare fornuftig.



Anonymous poster hash: 15ec0...806
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot

Nå er jeg sikker, etter å ha lest ALT i hele tråden. Dette er heldigvis trolleri.

 

Likevel: Det finnes nok noen slike familier innimellom - dessverre. Forferdelig trist for barna som ikke får lære seg sosiale koder, ikke får møte utfordringene i passe dosering i oppveksten, søn ikke får ha en normal barndom. De får et utrolig vanskelig utgangspunkt for å lære seg voksenlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir bekymret om er tull også jeg ,det å sitte å finne på historier for å lure andre voksne mennesker vitner vel ikke helt om sine fulle fem det heller .

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda foreldre kan fint være i klasserommet , ingen lov eller regel mot det. Vet om et par tilfeller hvor mor satt bak i klasserommet 1 mnd. Ett tilfelle på offentlig skole og et på Steiner skole.

 

Anonymous poster hash: 55b31...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på videregående så hadde jeg en gutt i klassen med en mor som HI. De var tilflyttere så ingen kjente de fra før av, dette var en liten kommune. Hver morgen fulgte mora han inn på klasserommet, hun kom i matpausen for å være med han, og hun stod utenfor klasserommet når skoledagen var over. Når vi spurte han om mora så fortalte han at hun overvåker han, og hun har alltid gjort det. Hun hadde også store forventninger til karakterer, presset han. Han var hele tiden superstresset, hadde ingen venner. Han hadde null fravær men en dag sluttet han å komme, da ble vi fortalt at han hadde hatt et hjerteinfarkt. Tipper at det er pga mora, han var veldig preget, stakkars fyr. Og han gikk ikke mer skole og bor ennå hjemme, han som faktisk er veldig smart og kunne blitt noe. Vi er midt i 30-årene, like gamle altså. Mora har faktisk en doktorgrad, men sosiale antenner har hun ikke.

 

Sånn kan det gå med paranoide foreldre! Og jeg håper VIRKELIG at dette er en tulletråd :(

 

Anonymous poster hash: 6e5df...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda foreldre kan fint være i klasserommet , ingen lov eller regel mot det. Vet om et par tilfeller hvor mor satt bak i klasserommet 1 mnd. Ett tilfelle på offentlig skole og et på Steiner skole.

 

Anonymous poster hash: 55b31...8ac

👌🏻👍🏻

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI hva er du utdannet som og hvorfor jobber du ikke? Er det mannen eller NAV som forsørger deg? Tenker siden dere ikke fikk barn for å sende de vekk. Er dere hjemme mad barna begge to hele dagen?

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke de naver , sånn at vi som velger å "sende" barna våre bort betaler for at de kan gå hjemme med sine .

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med å sende med et detaljert brev? Fant et inspirerende eksempel her.

http://www.piasverden.com/2012/08/infoskriv-til-lreren.html

 

For oppfølging er det flere eksempler fra Bønnas foreldre her

 

http://www.piasverden.com/search/label/B%C3%B8nna

 

Lykke til med skolestart :D

 

 

Anonymous poster hash: b9665...052

Åååå!!! Jeg elsker disse brevene fra Bønnas mor altså! Det værste er at noen foreldre har liknende ting for seg...😂😂😂

 

Anonymous poster hash: 2b2a9...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...