Gå til innhold

Tilvenning første uka på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hun skal ikke gå på SFO! Nei hun har aldri vært borte fra oss verken hos venner eller familie uten oss tilstede. Hun har ikke gått i barnehage da jeg mener det er alt for dårlig kvalifisert personell i barnehagene. Hun kjenner ingen hun skal begynne på skolen med.

 

Takk til deg som skrev at de ikke kan nekte meg å være i klasserommet sammen med hun, da blir det til at vi gjør det hvertfall den første uken så får vi se videre etter det hvor trygg hun eventuelt har blitt.

 

Jo vi har såklart pratet med henne og gjort henne klar for skolestart, men hun vil ikke uten oss og det kommer vi til å respektere. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Dersom dette ikke er tull så har dere gjort henne en bjørnetjeneste. Stakkars jente!
Det er ikke synd på henne. Men du vet vel bedre tror du? Huff, bedreviter. 😡

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

"Alle" reagerer på dette tullet deres!! Stakkars, barn!!! 😦

 

Anonymous poster hash: 25345...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn har godt av å være borte fra foreldrene i blant! Dere har driti dere skikkelig ut, hi! Stakkars barn.

 

Anonymous poster hash: 6b831...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvis ikke dette er tull, er det jo veldig bekymringsfullt? Det er jo en av oppgavene vi har som foreldre å forberede barna våre på livet utenfor hjemmet. Her hemmer dere henne jo i veldig stor grad. Helt ok å like å tilbringe tid med barna sine og ha lite behov for barnevakt altså, men dette virker jo kvelende og lite naturlig.. Om dere skal være med henne på alt nytt som er skummelt og sitte med henne i klasserom, barnebursdager, besøk hos andre barn osv, så vil jo andre barn etterhvert lure litt, tenker jeg, og det kan barnet ditt tape sosialt på i lengden.. Jeg møtte være med barnet mitt på skolen en periode av medisinske årsaker, og barna la veldig merke til at jeg var tilstede og spurte veldig mye om hvorfor.

 

Anonymous poster hash: d6b9f...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hensynet til personvernet kan ikke foreldre være tilstede i klasserommet og på den måten tilegne seg sensitiv informasjon om andres barn. Det kan være vansker i forhold til læring, konsentrasjon, sosiale/emosjonelle vansker som voksne oppfatter annerledes enn medelevene.

 

Derfor: dere kan følge barnet inn, være der en stund og så gå.

 

Anonymous poster hash: 79a18...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff håper dette er tull! Men om det ikke er det.. Det beste du kan gjøre for datteren din nå Hi er å klippe navlestrengen, la barnet ditt være på skolen alene og la henne takle det. Ha nær dialog med lærer og snakk med barnet om hvordan hun har det, oppmuntre henne i forhold til skolegang osv. Som regel kommer dette til å gå veldig bra ALENE. ting kan bli verre av at dere skal sitte i klasserommet sammen med henne..

 

Lærerne vet at hun er ny og ikke kjenner noen og sørger derfor også for å inkludere spesielt henne.

 

Ønsker dere lykke til og krysser fingrene for at du lar jenta Di bli stor selv.. Og faktisk at du vurderer å la henne begynne på SFO slik hun har enda større forutsetninger for å skaffe seg venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta bør absolutt gå på Sfo første året for det er ofte der man leker, blir kjent og knytter vennskapsbånd. Sjekk med skolen om de fleste jentene i klassen/trinnet skal på Sfo eller ikke.

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta bør absolutt gå på Sfo første året for det er ofte der man leker, blir kjent og knytter vennskapsbånd. Sjekk med skolen om de fleste jentene i klassen/trinnet skal på Sfo eller ikke.

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Hun skal IKKE gå på SFO. Har du problemer med leseforståelsen?

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI

 

Her får du jammen mange stygge svar. Jeg forstår mye av det du sier. Jeg synes det er mange dårlige barnehager. Vi har aldri hatt barnet vårt fulltid i barnehage. Han begynte da han var 2,5 år og har gått deltid. En lang periode var han også hjemme hele tiden, da barnehagen han gikk i ikke var bra nok. Nå er det ett år til han skal begynne på skolen og han skal skal gå ca 5 (?) t hver dag i en barnehage. Han må leke med andre barn. Du burde nok ha forberedt barnet ditt mer på skolestart med f eks noen få timer om dagen i barnehage. Men det går sikkert bra uansett. Snakk med lærer, snakk mye med barnet ditt om skolestart etc. 

 

Synes det er merkelig at så mange synes barnehagene i landet vårt er så bra! Leser stadig om ulykker fordi personalet ikke passer godt nok på etc. Og altfor lav bemanning i alle barnehager. Jeg synes mange barnehager burde vært meldt til barnevernet. 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 04a99...6d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jenta bør absolutt gå på Sfo første året for det er ofte der man leker, blir kjent og knytter vennskapsbånd. Sjekk med skolen om de fleste jentene i klassen/trinnet skal på Sfo eller ikke.

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Hun skal IKKE gå på SFO. Har du problemer med leseforståelsen?

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Virker som du er den med mest problemer egentlig.

 

Anonymous poster hash: 0db05...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn har godt av å være uten foreldre i blandt fra de er små. Det er faktisk utenfor huset; på skole, trening, med venner osv de er mesteparten av tiden sin etterhvert (uansett hvor sammensveiset familien er)! De må derfor opplæres til å forholde seg til andre voksne..

 

 

 

Anonymous poster hash: 9bac9...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan nekte så mye du vil HI, men det er faktisk flere som lurer på om du tuller!! Du mener at personalet i barnehagen er for dårlig ? På hvilket grunnlag mener du det? De aller fleste barnehager er faktisk ganske bra! Og ikke SFO heller? Dere høres rett og slett litt paranoide ut! Ærlig talt, sier som mange andre her, stakkars jente!!!

 

Jeg har selv, og kommer selv fra, en veldig sammensveiset familie på alle måter, men vi lar da barna møte samfunnet rundt oss, og være alene hos familie/venner.

 

Hadde jeg vært din datters lærer, og fått greie på det jeg nå har lest, hadde jeg blitt bekymret. I tillegg passer du/dere ekstremvarianten av "curlingforeldre".

 

Dere hadde ikke fått sittet en uke i mitt klasserom for å si det sånn.

 

 

 

Anonymous poster hash: 2b2a9...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert hjemmeundervisning?

Tenkte jeg og på at måtte være noe for hi.

 

Anonymous poster hash: a644a...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene dette må da være tull ?!? Altså 6 år og aldri borte fra mamma eller pappa?! På skolen må barna klare seg selv , de er store nok til å kunne kle på seg , gå på do , følge regler osv . Ingen har med seg mamma og pappa inn i klasserommet en hel uke ?!? Her er det inn første timen så går foreldrene etter friminutt . Og ja , dette er på grensen til omsorgssvikt , barnet lever vel ikke innenfor en sekt, skjermet for omverden . I 1 klasse får man mange nye venner , og allerede første uka hadde vårt barn med seg andre hjem fra skolen . Ett barn som alltid hatt hjelp rundt seg, kommer til å havne bakpå . Får vondt inni meg av hvordan dere har skjermet henne mot omverden . Hun kommer tii å slite maksimalt og håper virkelig hun får all oppfølging på skolen ,for det kommer hun til å trenge . Dette her blir jo ett stort sjokk !!!

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du kjeder seg litt nå- tør jeg komme med forslag om nye hobbyer?

 

Trolleri eller ei; du har ikke rett til å være i klasserommet under undervisning. At skolen er offentlig; som ei prøver å dra inn som gyldig grunn er tull. Nekter dere foreldre å forlate barnet alene på skolen vil bv kobles inn rett og slett. I de første ukene bil dessuten mye informasjon ang klassekamerater komme til overflaten, og dette har du ingenting med!

 

Anonymous poster hash: a9329...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nekte så mye du vil HI, men det er faktisk flere som lurer på om du tuller!! Du mener at personalet i barnehagen er for dårlig ? På hvilket grunnlag mener du det? De aller fleste barnehager er faktisk ganske bra! Og ikke SFO heller? Dere høres rett og slett litt paranoide ut! Ærlig talt, sier som mange andre her, stakkars jente!!!

 

Jeg har selv, og kommer selv fra, en veldig sammensveiset familie på alle måter, men vi lar da barna møte samfunnet rundt oss, og være alene hos familie/venner.

 

Hadde jeg vært din datters lærer, og fått greie på det jeg nå har lest, hadde jeg blitt bekymret. I tillegg passer du/dere ekstremvarianten av "curlingforeldre".

 

Dere hadde ikke fått sittet en uke i mitt klasserom for å si det sånn.

 

 

 

Anonymous poster hash: 2b2a9...b9b

MEN, samtidig regner jeg med at jenta di er ei oppegående jente. Det kan godt hende dette blir værre for dere enn for henne... Det er mange foreldre som sliter med å slippe barna. Har selv nesten "kastet ut" foreldre fra klasserommet. I 99 % av tilfellene går det veldig bra.

 

Anonymous poster hash: 2b2a9...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Hvorfor er du så desperat på det å være med henne konstant? Har det skjedd noe? Hva tenker du når hun blir eldre?

 

Anonymous poster hash: 6b831...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn ... Mamma skal sitte i klasserommet hele uka !! For en flott start på 1 klasse !!!

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammensveiset familie er fint. Men å unngå å forberede datteren sin til å møte verden alene, er noe helt annet enn sammensveiset. Jeg kan forstå at dere ikke ville ha henne i barnehage da hun var liten, hvis du mener personalet er lite kompetent der dere bor. Men ikke å la henne gå korte dager som femåring, for å bli kjent, lære å være alene og se at hun kan mestre ting alene... Det er synd at dere har gått glipp av den muligheten til å la jenta bli kjent med kommende skolekamerater og føle seg trygg på egenhånd. For i barnehagen er det tross alt en del flere voksne per barn enn det er på skolen, og dermed vil de voksne få mindre tid til jenta di.

 

Jeg tror dere gjør ting enda verre for jenta deres dersom dere insisterer på å være der mer enn de andre foreldrene. For det første vil de andre barna lure veldig, og det kan skape problemer for henne sosialt på sikt - barn kan være nådeløse med å slå ned på det som er rart eller annerledes, selv om det i en ideell verden ikke er slik. Og for det andre vil da overgangen for jenta sannsynligvis bli enda verre når dere ikke skal være der lenger - for da har dere vennet henne til det, og så må hun venne seg til noe nytt. Og det etter at alle de andre barna har blitt vant til skolesituasjonen på egen hånd.

 

Prøv å tenke at det ikke bare er hun som er nervøs for å begynne på skolen - de fleste av klassekameratene hennes er nok også nervøse, og skolen legger til rette for dette og går inn for å hjelpe alle til å finne sin plass. La jenta deres gjøre dette på lik linje med resten av klassen, mens det er fokusområde for skolen. Hvis ikke, må jo jenta deres bruke tiden senere til å finne sin plass i en allerede innarbeidet klasse, uten at skolen har det samme fokuset på det.

 

Forøvrig: Jeg er lærer, og dere hadde ikke fått være inne i mitt klasserom etter at skolen har startet. Det er utrolig forstyrrende for alle andre, og skaper en forskjell på barna med en gang. Men hvis dere hadde sendt meg en epost før skolestart, og forklart situasjonen, skulle jeg gjerne tatt i mot dere sammen med jenta på besøk på skolen før skolen starter - da hadde hun fått hilst på meg som lærer, sett på klasserommene og blitt litt trygg på alt det nye. Så kunne hun kommet første dagen på lik linje med alle andre, men følt seg litt mindre nervøs, siden vi hadde en hemmelighet sammen om at hun allerede hadde vært der, og jeg kunne hatt et ekstra øye på henne.

 

Skolen vil gjerne hjelpe og tilrettelegge. Men om dere hadde kommet første skoledag og forlangt å få være inne i mitt klasserom, hadde jeg svart nei, av hensyn til de andre barna og personvernsproblematikken. Det er en offentlig skole, men det er mitt klasserom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Da må du nok belage deg på å ta med datteren din hjem.

 

 

Anonymous poster hash: 2b2a9...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Da må du nok belage deg på å ta med datteren din hjem.

 

 

Anonymous poster hash: 2b2a9...b9b

I tillegg er det forøvrig ikke skolen som lager problemer for datteren din, det er deg!!

 

Anonymous poster hash: 2b2a9...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig ganske interessant at du sier takk for råd, og så forteller at du har bestemt deg for å gjøre stikk motsatt av hva alle her inne har rådet deg til. Hvordan tror du datteren din vil føle det når mamma drar henne ut av klasserommet og tar henne med hjem igjen? Tror du virkelig det er til det beste for henne?

 

I så fall tror jeg du er et troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...