Gå til innhold

Tilvenning første uka på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror nok du kjeder seg litt nå- tør jeg komme med forslag om nye hobbyer?

 

Trolleri eller ei; du har ikke rett til å være i klasserommet under undervisning. At skolen er offentlig; som ei prøver å dra inn som gyldig grunn er tull. Nekter dere foreldre å forlate barnet alene på skolen vil bv kobles inn rett og slett. I de første ukene bil dessuten mye informasjon ang klassekamerater komme til overflaten, og dette har du ingenting med!

 

Anonymous poster hash: a9329...d01

Jeg er ikke bekymret for bv. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være dette er trolling, men jeg tviler ikke på at dette er reelt for flere barn .

 

 

Anonymous poster hash: 4ada5...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke rart datteren din gruer seg, hun vet jo ikke hvordan hun skal være uten dere . Foreslår nesten at besteforeldre følger , for å ha dere der gjør vondt verre . Utdanner meg som lærer nå, og å ha en mamma som begynner lage drama dag 1 hadde gjort at jeg hadde begynt å bekymre meg for barnet allerede fra begynnelsen

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit om barnevernet blir koblet inn , for å lære deg om om sosialisering .

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar henne ut av skolen får du bot og barnevernet kommer inn i bilde. Det er skolepliktig og har du hjemme undervisning må du ha oppfølging fra skolen. Det er vanskelig å få til om du ikke er kvalifisert til å undervise henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Hvordan kan du love datteren din st du skal sitte i klasserommet og holde henne i hånda en hel uke?

 

Du må avklare slikt med læreren og kan ikke love din datter dette. Du kommer til å skape en konflikt mellom deg og lærer/rektor, antagelig mens datteren din ser på, siden du skal fotfølge henne hele tiden.

 

Regner med du skal være det inne for å sile ut hvilke barn du mener din datter er verdig å ha som venninner. Så du kan bestemme hvem hun skal bli kjent med?

 

Beklager å si det, men jeg tror de andre barna kommer til å stemple din datter på grunn av deg og med din oppførsel så får hun nok problem med å finne seg venner.

 

Regner med hun blir kledd som en prinsesse med matboks med skivefigurer (uten skorpe selvsagt)

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du tar henne ut av skolen får du bot og barnevernet kommer inn i bilde. Det er skolepliktig og har du hjemme undervisning må du ha oppfølging fra skolen. Det er vanskelig å få til om du ikke er kvalifisert til å undervise henne.

Ja greit det er skoleplikt, men ikke plikt at hun går på en skole som ikke samarbeider med meg som mor! Nå går jeg ut av diskusjonen da vi har tatt vår avgjørelse. Vi blir i klasserommet første uken i første omgang.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter bare på at HI skal si dette er tull, finnes mange meninger der ute , og man skal respektere andre . Å la det gå utover ett barn å hindre hun i å utvikle seg er hårreisende !!!

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Hvordan kan du love datteren din st du skal sitte i klasserommet og holde henne i hånda en hel uke?

 

Du må avklare slikt med læreren og kan ikke love din datter dette. Du kommer til å skape en konflikt mellom deg og lærer/rektor, antagelig mens datteren din ser på, siden du skal fotfølge henne hele tiden.

 

Regner med du skal være det inne for å sile ut hvilke barn du mener din datter er verdig å ha som venninner. Så du kan bestemme hvem hun skal bli kjent med?

 

Beklager å si det, men jeg tror de andre barna kommer til å stemple din datter på grunn av deg og med din oppførsel så får hun nok problem med å finne seg venner.

 

Regner med hun blir kledd som en prinsesse med matboks med skivefigurer (uten skorpe selvsagt)

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Er du syk på noen slags måte? Håper du oppsøker hjelp. Lykke til.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha i første omgang 😂😂 håper du ikke er naver også så vi andre betaler for at du sitter på en stol på skolen 😂 på skolen hos oss kaster rektor oss ut om vi bærer inn sekken om vi følger. Er barnas ansvar . Foreldre skal egentlig ikke være inne .

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vi andre som er syke ja og HI som er den normale :) rart skolesystemet har fungert før dere starter tii uka

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gangen jeg vil si troll!! Dette er umulig sant??

 

Isåfall, stakkars unge!! Dette er faktisk en form for omsorgssvikt...

 

Du bør forberede ungen din på at "på skolen går alle barn ALENE, det må du også!!" Du har en uke på å forberede jenta di på det!! Mor og far har INGENTING i en skoletime å gjøre! EVER!! (ikke på privatskoler heller, til info)

 

Herrefred, dere har gjort ungen deres til et sosialt utskudd! Snakker meg om lite selvstendig...

 

Du bør snarest begynne og jobbe medbåde ungen og deg selv, for dette går virkelig ikke an!

 

Forøvrig er de aller fleste bhg i Norge knakende gode! Og gode omsorgspersoner jobber der, både med og uten utdanning!

Man lærer MYE i bhg, og man opplever mye! Fra julefest til fjøretur, fra perling til baking i SAMSPILL med andre barn. Og det er det som er cluet; lære seg sosiale koder og kultur - vente på tur, dele, stå i kø, ta hensyn, høre etter, videreformidle, etc.

 

Dere har virkelig 'føkka opp' her, og gjort ungen deres en gigantisk bjørnetjeneste!! For en skam.... SÅ lite opplyste i 2015...

 

Anonymous poster hash: ae881...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I scream for icecream som er HI og innrømmet trolling?:))) håper jeg virkelig 👏🏼👏🏼👏🏼

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Hvordan kan du love datteren din st du skal sitte i klasserommet og holde henne i hånda en hel uke?

 

Du må avklare slikt med læreren og kan ikke love din datter dette. Du kommer til å skape en konflikt mellom deg og lærer/rektor, antagelig mens datteren din ser på, siden du skal fotfølge henne hele tiden.

 

Regner med du skal være det inne for å sile ut hvilke barn du mener din datter er verdig å ha som venninner. Så du kan bestemme hvem hun skal bli kjent med?

 

Beklager å si det, men jeg tror de andre barna kommer til å stemple din datter på grunn av deg og med din oppførsel så får hun nok problem med å finne seg venner.

 

Regner med hun blir kledd som en prinsesse med matboks med skivefigurer (uten skorpe selvsagt)

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Er du syk på noen slags måte? Håper du oppsøker hjelp. Lykke til.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Skulle ikke du ut av tråden nå? Beklager å si det men tror det er DU som er syk og som bør søke hjelp, helst før skolestart.

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min hadde en slik i klassen. Det ble sett på som omsorgssvikt og skolen meldte foreldrene til barnevernet. Så lykke til på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I scream for icecream som er HI og innrømmet trolling?:))) håper jeg virkelig 👏🏼👏🏼👏🏼

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Dessverre, jeg er ikke HI. Jeg bare vil så inderlig tro at dette er tull. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Du kan ikke sitte i klasserommet med henne av hensyn til personvern av de andre elevene. Du kan like gjerne slå det fra deg med en gang for det vil aldri skje! Stakkars datteren din som får en så forferdelig start på skolegangen sin. Det du gjør er så på bærtur at det grenser mot omsorgssvikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om du tar henne ut av skolen får du bot og barnevernet kommer inn i bilde. Det er skolepliktig og har du hjemme undervisning må du ha oppfølging fra skolen. Det er vanskelig å få til om du ikke er kvalifisert til å undervise henne.

Ja greit det er skoleplikt, men ikke plikt at hun går på en skole som ikke samarbeider med meg som mor! Nå går jeg ut av diskusjonen da vi har tatt vår avgjørelse. Vi blir i klasserommet første uken i første omgang. Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Kjente en familie som gjorde det og de fikk bot og til slutt mistet de omsorgen for barna. Yngste som da skulle starte i andre klasse ble flyttet til en institusjon uten kontakt med foreldre uten tilsyn og ble normal skole fra uka etter flyttingen.

Skolen bruker flere uker på å tilvenne barna skolesituasjonen og bli kjent. Det er du som ikke samarbeider, ikke skolen!

 

Anonymous poster hash: 8d48b...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to familier som har har hjemmeundervisning. Det er undervisningsplikt ikke skoleplikt. Det var ikke vanskelig å få lov til å ta barna ut av skolen.

 

Anonymous poster hash: a644a...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt som var lite selvstendig og veldig usikker ved skolestart. Vi hadde hatt pp-tjenesten og spesialpedagog i barnehagen for å hjelpe han med det sosiale, spilleregler etc.

Da hadde vi et møte med skolen og SFO hvor det ble snakket om hvordan vi skulle gjøre skolestarten.

 

Gutten min var med for å besøke skolen sammen med de andre som også skulle begynne på samme skole som han to ganger, og en gang alene. Han fikk møte læreren, leder for SFO og inspektøren i forkant. De tilrettela også en del for at skolestarten skulle gå bra. De stilte opp to og to utenfor klasserommet og han hadde plass helt først sammen med ei han kjente godt. Han satt også helt foran ved læreren i klasserommet med den samme jenta på pulten ved siden av den første tiden.

 

Skolestarten hans gikk kjempeflott og det var aldri noe problemer. Jeg er også hjemmeværende og fulgte han til skolen og sto utenfor og ventet sammen med han helt til det ringte inn og klassene gikk inn. Etter hvert slapp jeg han bare av på parkeringsplassen.

 

Anbefaler dere å ta kontakt med skolen og ta en prat med læreren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to familier som har har hjemmeundervisning. Det er undervisningsplikt ikke skoleplikt. Det var ikke vanskelig å få lov til å ta barna ut av skolen.

 

Anonymous poster hash: a644a...bb9

En ting er å ha hjemmeundervisning, som er sjeldent. En annen ting er GRUNNEN til at du har det. HI's eventuelle grunn for hjemmeundervisning er hårreisende og helt klart omsorgssvikt.

 

 

Anonymous poster hash: 2b2a9...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...