Gå til innhold

Tilvenning første uka på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hun skal ikke gå på SFO! Nei hun har aldri vært borte fra oss verken hos venner eller familie uten oss tilstede. Hun har ikke gått i barnehage da jeg mener det er alt for dårlig kvalifisert personell i barnehagene. Hun kjenner ingen hun skal begynne på skolen med.

 

Takk til deg som skrev at de ikke kan nekte meg å være i klasserommet sammen med hun, da blir det til at vi gjør det hvertfall den første uken så får vi se videre etter det hvor trygg hun eventuelt har blitt.

 

Jo vi har såklart pratet med henne og gjort henne klar for skolestart, men hun vil ikke uten oss og det kommer vi til å respektere. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Dersom dette ikke er tull så har dere gjort henne en bjørnetjeneste. Stakkars jente!

Hehe, dette er jo gærne 24/7-sammen-alle-sammen-anonym. Her er det ingen argumenter som nytter.

Å Gud husker du hva den opprinnelige tråden het? Prøvde å Google "hjemmeværende begge to med datter anonymforum" men fikk ingen treff. Den fortjener en dytt!

 

 

Anonymous poster hash: 2f3f9...d24

 

Nei, men du får en seigmann om du finner den! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

 

 

 

 

Hun skal ikke gå på SFO! Nei hun har aldri vært borte fra oss verken hos venner eller familie uten oss tilstede. Hun har ikke gått i barnehage da jeg mener det er alt for dårlig kvalifisert personell i barnehagene. Hun kjenner ingen hun skal begynne på skolen med.

Takk til deg som skrev at de ikke kan nekte meg å være i klasserommet sammen med hun, da blir det til at vi gjør det hvertfall den første uken så får vi se videre etter det hvor trygg hun eventuelt har blitt.

Jo vi har såklart pratet med henne og gjort henne klar for skolestart, men hun vil ikke uten oss og det kommer vi til å respektere. Hi.Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

 

Dersom dette ikke er tull så har dere gjort henne en bjørnetjeneste. Stakkars jente!

Hehe, dette er jo gærne 24/7-sammen-alle-sammen-anonym. Her er det ingen argumenter som nytter.

Å Gud husker du hva den opprinnelige tråden het? Prøvde å Google "hjemmeværende begge to med datter anonymforum" men fikk ingen treff. Den fortjener en dytt!Anonymous poster hash: 2f3f9...d24

Nei, men du får en seigmann om du finner den! ;)

Tror det finnes flere gærninger.

Hun her er hjemme med to barn og mannen:

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144189893-du-som-går-hjemme-med-mannen-fordi-du-ikke-vil-jobbe/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde opprinnelig ikke tenkt å besvare denne tråden da jeg var helt overbevist om at dette bare var tull. Jo mer jeg leser av dine svar, jo mer usikker blir jeg, og klarer ikke å la være å uttrykke mine tanker. Det er ingen tvil om at du er en særdeles oppofrende mor som vil det aller beste for ditt barn - ingen tvil om din uendelige kjærlighet til henne - og det merker hun sikkert godt. Du har alikevel forårsaket at din datter kommer til å få psykiske problemer hele sitt voksne liv - og med stor sannsynlighet også gjennom barndommen. Ut fra hvordan du beskriver dere er det nok mange i nærmiljøet som har gjort opp en mening om dere og din datter kommer til å lide under dette. Dere kommer fort til å bli stempla - og selv om du som voksen har anledning til å velge å ikke bry deg om det, vil det ikke være like lett for din datter som vil oppleve konsekvensene i skolegården. Du har (ubevisst?) lært din datter at dere er de eneste menneskene man kan stole på og at det kun er dere som kan tilby det beste. Ergo er andre mennesker inkompetente, uinteressante, uviktige, farlige (kun hjemmet er trygt nok og ikke en gang skolen er en trygg arena ettersom mor må være tilstede i tilfelle noe "farlig" skjer) etc. Hun har ikke fått grunnlaget for å forholde seg til andre mennesker utenfor kontrollerte rammer (av deg) - hun vil streve med å tolke ulike koder, eller hun vil streve med konfliktløsning. I voksen alder vil hun ikke kunne samarbeide normalt med andre mennesker. I tillegg vil du antagelig ikke få vite noe som helst om hennes innerste problemer og vanskelige tanker da hun ikke vil klare tanken på å såre deg - du som har ofret hele ditt liv for henne. Du høres narsissistisk ut og har dårlig selvinnsikt - og det du tror er dyp kjærlighet til ditt barn er i grunnen toppen av egoisme.

Gud, så sjukt dette er, jeg blir kvalm av å lese denne tråden😥

 

Anonymous poster hash: 13667...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde opprinnelig ikke tenkt å besvare denne tråden da jeg var helt overbevist om at dette bare var tull. Jo mer jeg leser av dine svar, jo mer usikker blir jeg, og klarer ikke å la være å uttrykke mine tanker. Det er ingen tvil om at du er en særdeles oppofrende mor som vil det aller beste for ditt barn - ingen tvil om din uendelige kjærlighet til henne - og det merker hun sikkert godt. Du har alikevel forårsaket at din datter kommer til å få psykiske problemer hele sitt voksne liv - og med stor sannsynlighet også gjennom barndommen. Ut fra hvordan du beskriver dere er det nok mange i nærmiljøet som har gjort opp en mening om dere og din datter kommer til å lide under dette. Dere kommer fort til å bli stempla - og selv om du som voksen har anledning til å velge å ikke bry deg om det, vil det ikke være like lett for din datter som vil oppleve konsekvensene i skolegården. Du har (ubevisst?) lært din datter at dere er de eneste menneskene man kan stole på og at det kun er dere som kan tilby det beste. Ergo er andre mennesker inkompetente, uinteressante, uviktige, farlige (kun hjemmet er trygt nok og ikke en gang skolen er en trygg arena ettersom mor må være tilstede i tilfelle noe "farlig" skjer) etc. Hun har ikke fått grunnlaget for å forholde seg til andre mennesker utenfor kontrollerte rammer (av deg) - hun vil streve med å tolke ulike koder, eller hun vil streve med konfliktløsning. I voksen alder vil hun ikke kunne samarbeide normalt med andre mennesker. I tillegg vil du antagelig ikke få vite noe som helst om hennes innerste problemer og vanskelige tanker da hun ikke vil klare tanken på å såre deg - du som har ofret hele ditt liv for henne. Du høres narsissistisk ut og har dårlig selvinnsikt - og det du tror er dyp kjærlighet til ditt barn er i grunnen toppen av egoisme.

Gud, så sjukt dette er, jeg blir kvalm av å lese denne tråden😥

 

Anonymous poster hash: 13667...681

Er så enig med denne! Det du kaller dyp kjærlighet og omsorg for din datter, er bare sykt...

 

Anonymous poster hash: 55dd5...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Hun skal ikke gå på SFO! Nei hun har aldri vært borte fra oss verken hos venner eller familie uten oss tilstede. Hun har ikke gått i barnehage da jeg mener det er alt for dårlig kvalifisert personell i barnehagene. Hun kjenner ingen hun skal begynne på skolen med.

Takk til deg som skrev at de ikke kan nekte meg å være i klasserommet sammen med hun, da blir det til at vi gjør det hvertfall den første uken så får vi se videre etter det hvor trygg hun eventuelt har blitt.

Jo vi har såklart pratet med henne og gjort henne klar for skolestart, men hun vil ikke uten oss og det kommer vi til å respektere. Hi.Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

 

Dersom dette ikke er tull så har dere gjort henne en bjørnetjeneste. Stakkars jente!
Hehe, dette er jo gærne 24/7-sammen-alle-sammen-anonym. Her er det ingen argumenter som nytter.
Å Gud husker du hva den opprinnelige tråden het? Prøvde å Google "hjemmeværende begge to med datter anonymforum" men fikk ingen treff. Den fortjener en dytt!Anonymous poster hash: 2f3f9...d24

Nei, men du får en seigmann om du finner den! ;)
Tror det finnes flere gærninger.

Hun her er hjemme med to barn og mannen:

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144189893-du-som-går-hjemme-med-mannen-fordi-du-ikke-vil-jobbe/

Denne tråden er jo en vidunderlig klassiker! Galskapen blomstrer hos flere i vårt langstrakte land:)

 

Anonymous poster hash: 16c4b...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hun skal ikke gå på SFO! Nei hun har aldri vært borte fra oss verken hos venner eller familie uten oss tilstede. Hun har ikke gått i barnehage da jeg mener det er alt for dårlig kvalifisert personell i barnehagene. Hun kjenner ingen hun skal begynne på skolen med.

 

Takk til deg som skrev at de ikke kan nekte meg å være i klasserommet sammen med hun, da blir det til at vi gjør det hvertfall den første uken så får vi se videre etter det hvor trygg hun eventuelt har blitt.

 

Jo vi har såklart pratet med henne og gjort henne klar for skolestart, men hun vil ikke uten oss og det kommer vi til å respektere. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Men hvorfor har hun aldri besøkt besteforeldre, tanter, naboer, venner uten dere?

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Fordi vi alltid har vært med... Vi er en sammensveiset familie og er sammen hele tiden. Jeg er hjemmeværende og er sammen med barnet hele dagen, når mannen kommer hjem fra jobb er vi sammen alle sammen. Vi har ikke behov eller lyst til å være uten datteren vår så vi er med på besøk til venner og familie. Naboer har vi ikke. Hi

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Les hva du skrev DERE har ikke behov for å være uten barnet, men dere har frarøvet barnet masse!

 

Sosialekoder som læres gjennom lek med andre barn, lære køkultur, ironi, ansvarfølelse siden dere alltid er med henne.

Dette vil jeg si at kan være svært skadelig for barnet. Barn har behov for egentid med andre barn og trenger å lære å være uten foreldrene 24/7.

 

Dere har gjort dere selv en enorm bjørnetjeneste og har muligens svekket barnet deres betraktelig på det sosiale plan.

 

Dette tror og håper jeg er tull, om ikke er det kjempe bra barnet begynner på skolen nå så systemet muligens kan følge litt med på dere og barnet. Barnehagepersonal er kompetente til å være med barn, foreldre derimot er ikke alltid det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må dere ta det litt med ro, damer. Det får da være måte på til heksejakt ...

Det vi ser her er en hengiven mor som ivaretar sitt barns interesser - intet annet.

Velferdsstaten er jo til for at mennesker skal ha det godt. Det er en mors rett (og plikt) å være hjemme med sitt barn - så lenge hun vil.

La de andre ta seg av jobbingen ... man har da født et barn - det er en bragd i seg selv.

Jeg er selv lærer, HI. Det er ikke noe vi setter større pris på enn engasjerte foresatte.

Jeg foreslår følgende tilvenningsplan.

Dag 1: Du er med barnet på skolen. Ring læreren på forhånd og hør om de små får friminutt. Jeg regner med at du fremdeles gir henne bryst så her kan du legge inn en ammepause eller to. Som regel sitter foresatte bakerst i klasserommet, men du kan fint flytte stolen din til ditt barns pult. Bare flytt litt på sidemannen. Det går så fint, atte ...

Dag 2: Dag to. I dag er det på tide å flytte stolen din bakerst i klasserommet. I friminuttet kan dere gå små runder hånd i hånd i skolegården. Det er ingenting som er så morro som når de voksne er med på leken. Du må bare bli med på "sisten", dødball, paradis og slengtau. Kan også hende noen "kaster på stikka", kapper land eller bytter glansbilder? Du må endelig ikke bli så opptatt med leken at du glemmer ammepausene.

Dag 3: I dag kan du sitte på gangen. Rigg deg til med fluktstol, bok og kaffetermos. Du kan ta en titt inn i klasserommet nå og da. Når det gjelder friminutt: Se dag to.

Husk å gi bryst.

 

Lykke til!

Ærbødigst,

MTN

Oj..du er lærer sier du?? Så flink du er til å mobbe da, skremmer meg at lærere kan gå rundt med holdninger som dette. En ring å tenke det, men å skrive noe sånt...! Hjelpes!

 

Anonymous poster hash: 26db9...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ikke gå på SFO! Nei hun har aldri vært borte fra oss verken hos venner eller familie uten oss tilstede. Hun har ikke gått i barnehage da jeg mener det er alt for dårlig kvalifisert personell i barnehagene. Hun kjenner ingen hun skal begynne på skolen med.

 

Takk til deg som skrev at de ikke kan nekte meg å være i klasserommet sammen med hun, da blir det til at vi gjør det hvertfall den første uken så får vi se videre etter det hvor trygg hun eventuelt har blitt.

 

Jo vi har såklart pratet med henne og gjort henne klar for skolestart, men hun vil ikke uten oss og det kommer vi til å respektere. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

 

Det er ikke ofte jeg sier noe så stygt til noen: men du bør få hjelp til å innse at du ødelegger ungen din!

 

DEt er DU som ikke er kyndignok som forelder!-ikke barnehageansatte!-det skal nemlig ikke så veldig mye hjernekapasitett til for å forstå at det dere driver med er helt sinnsykt!

 

Alle er mot deg her, så det bare å innse at du har drete på leggen og bør snu i den simple veiene du driver nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til!: barnet deres har for svarte fanken RETT TIL ET PRIVATLIV!

 

Ble faktisk trist av å lese at dere venter ennå et barn. Skandale.

 

Håper virkeligat den stakkars jenta deres blir fanget opp av et system nå. Og får den hjelpen hun trenger, for det tilbyr ikke dere henne uansett hva dere måtte tro og mene om det.

 

Sinnsykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er absolutt omsorgssvikt ja

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Er du så frekk at du sier at vi utøver omsorgssvikt mot vår datter? Maken til frekkhet altså. 😡 dette burde moderatorer ta tak i asap! Slike mennesker burde ikke få frekventere forumet på denne måten.

 

Vi utøver på ingen måte omsorgssvikt ovenfor vår datter.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

 

 

JO!-DET GJØR DERE!du er bare for dum til å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå må dere ta det litt med ro, damer. Det får da være måte på til heksejakt ...

Det vi ser her er en hengiven mor som ivaretar sitt barns interesser - intet annet.

Velferdsstaten er jo til for at mennesker skal ha det godt. Det er en mors rett (og plikt) å være hjemme med sitt barn - så lenge hun vil.

La de andre ta seg av jobbingen ... man har da født et barn - det er en bragd i seg selv.

Jeg er selv lærer, HI. Det er ikke noe vi setter større pris på enn engasjerte foresatte.

Jeg foreslår følgende tilvenningsplan.

Dag 1: Du er med barnet på skolen. Ring læreren på forhånd og hør om de små får friminutt. Jeg regner med at du fremdeles gir henne bryst så her kan du legge inn en ammepause eller to. Som regel sitter foresatte bakerst i klasserommet, men du kan fint flytte stolen din til ditt barns pult. Bare flytt litt på sidemannen. Det går så fint, atte ...

Dag 2: Dag to. I dag er det på tide å flytte stolen din bakerst i klasserommet. I friminuttet kan dere gå små runder hånd i hånd i skolegården. Det er ingenting som er så morro som når de voksne er med på leken. Du må bare bli med på "sisten", dødball, paradis og slengtau. Kan også hende noen "kaster på stikka", kapper land eller bytter glansbilder? Du må endelig ikke bli så opptatt med leken at du glemmer ammepausene.

Dag 3: I dag kan du sitte på gangen. Rigg deg til med fluktstol, bok og kaffetermos. Du kan ta en titt inn i klasserommet nå og da. Når det gjelder friminutt: Se dag to.

Husk å gi bryst.

Lykke til!

Ærbødigst,

MTN

Oj..du er lærer sier du?? Så flink du er til å mobbe da, skremmer meg at lærere kan gå rundt med holdninger som dette. En ring å tenke det, men å skrive noe sånt...! Hjelpes!Anonymous poster hash: 26db9...05b

Du forstår at hi troller så det suser, ikke sant? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest endel litteratur om utvikling, og videreføring av personlighetsforstyrrelser... Jeg tror denne situasjonen er i en av de bøkene, som en forklaring/modell for hvordan mødre med denne diagnosen drar den med seg gjennom et helt liv, og preger de rundt seg. Dette er ikke stygt ment, men helt seriøst. 

 

Ditt barn er preget av deg og dine holdninger, tanker om alt som er skummelt og utrygt. Du vil være med ditt barn overalt, men forstår ikke at dette ikke er bra for barnet. Det passer deg best, og du tror på at det er best for jenta, men det er det altså ikke.

 

Det er veldig trist at du ikke ser selv hvor mye ditt barn taper på dette. Sosialisering, bli utestengt, klarer ikke knekke sosiale koder, lagsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Dette synes jeg var trist uansett troll eller ei. Men mest trist om det stemmer.

 

Det er noe veldig veldig misforstått her HI.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Hva er trist her om jeg kan spørre? At vi har muligheter og ressurser til å ta vare på vår datter på en bedre måte enn de som plasserer barna i barnehage som er middelmådig? Trist at vår datter er blitt sosialisert med trygghet rundt seg av foreldre som elsker hun? Trist at vi ikke bryr oss om hva saueflokken mener når vi gjør det som er best for vår datter?

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Er ikke alle som blir uføretrygdet heller da. Hvordan klarer du å være sammen med datteren din dagen lang, men ikke klarer å jobbe? Du virker langt fra god (paranoid) framlegget foreldre som jobber som dårlige foreldre og så er du uføretrygdet selv. Skal alle damer bli uføretrygdet da for bli gode foreldre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til!: barnet deres har for svarte fanken RETT TIL ET PRIVATLIV!

 

Ble faktisk trist av å lese at dere venter ennå et barn. Skandale.

 

Håper virkeligat den stakkars jenta deres blir fanget opp av et system nå. Og får den hjelpen hun trenger, for det tilbyr ikke dere henne uansett hva dere måtte tro og mene om det.

 

Sinnsykt.

Du må ha veldig mye innestengt sinne i deg stakkar, råder deg til å søke hjelp så du får et bedre liv. Råder deg til å vente med barn til du har blitt frisk. God bedring og lykke til! Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og en ting til!: barnet deres har for svarte fanken RETT TIL ET PRIVATLIV!

 

Ble faktisk trist av å lese at dere venter ennå et barn. Skandale.

 

Håper virkeligat den stakkars jenta deres blir fanget opp av et system nå. Og får den hjelpen hun trenger, for det tilbyr ikke dere henne uansett hva dere måtte tro og mene om det.

 

Sinnsykt.

Du må ha veldig mye innestengt sinne i deg stakkar, råder deg til å søke hjelp så du får et bedre liv. Råder deg til å vente med barn til du har blitt frisk. God bedring og lykke til! Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Skulle ikke du slutte å svare i tråden? (Opptil flere ganger?)

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Og en ting til!: barnet deres har for svarte fanken RETT TIL ET PRIVATLIV!

 

Ble faktisk trist av å lese at dere venter ennå et barn. Skandale.

 

Håper virkeligat den stakkars jenta deres blir fanget opp av et system nå. Og får den hjelpen hun trenger, for det tilbyr ikke dere henne uansett hva dere måtte tro og mene om det.

 

Sinnsykt.

Du må ha veldig mye innestengt sinne i deg stakkar, råder deg til å søke hjelp så du får et bedre liv. Råder deg til å vente med barn til du har blitt frisk. God bedring og lykke til! Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Skulle ikke du slutte å svare i tråden? (Opptil flere ganger?)

 

Anonymous poster hash: dafa5...98a

Jo, men når det dukker opp en tydelig syk person så må jeg få lov til å reagere. Håper virkelig denne brukeren får hjelp og støtte før det kommer barn til verden der.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

 

Men hvordan kan du som ufør orke å passet et barn hver eneste dag, hele dagen på en måte som stimulerer barnet på en mye bedre måte enn barnehagen?

Hvorfor er du da ufør, istedenfor å jobbe, iallefall litt?Anonymous poster hash: dafa5...98a

Jeg klarer fint å ta vare på barnet og familien min. Jeg er ufør grunnet fibromyalgi hvis du absolutt må vite. Har ikke muligheter til å arbeide slik situasjonen er pr i dag.

Jeg har pratet med skolen og vi er enige om opplegget vi skal gjøre når skolen starter neste uke så jeg trenger ikke flere erfaringer eller "gode råd" fra dere her inne lenger.

Hvis dere vil fortsette med drittkasting, mobbing og latterliggjøring så får dere bare drive på. Det er jo gjerne slik som dere driver på nå som beviser sjalusien og misunnelsen dere går med. Lykke til og god bedring videre til de fleste av dere, jeg slutter nå å svare dere. hi.Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Skolen har nok skjønt at det ligger såpass mye bak her at det eneste å gjøre er å ha fokus på barnets velferd midt oppi galskapen. Så de nekter deg nok ikke å være med, når du så tydelig trenger å være nær datteren din for ikke å smuldre helt.

 

Men når du nå er her: spørsmålet fra Miss Marple står fortsatt ubesvart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte på skolen hadde knapt halvparten gått i barnehagen før.

Vi hadde ikke tilvenning noen av oss. Dog var vi et år eldre, men det skal nok gå greit.

Det å begynne på skolen er en begivenhet så uansett. Dette går nok helt fint.

I andre land begynner de enda tidligere, de greier seg også uten tilvennkng.

 

Anonymous poster hash: db448...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Jeg regner med du kan vente deg en tlf fra barnevernet etter et slikt stunt, du hemmer barnet ditt med vilje, og nekter henne å bli "normal ".

Hadde jeg vært din datters klassekontakt hadde jeg tatt en samtale med deg med rektor til stede.

 

Skjønner du ikke selv at du er helt på bærtur?

 

 

Anonymous poster hash: 11e4c...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

 

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.

 

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Jeg regner med du kan vente deg en tlf fra barnevernet etter et slikt stunt, du hemmer barnet ditt med vilje, og nekter henne å bli "normal ".

Hadde jeg vært din datters klassekontakt hadde jeg tatt en samtale med deg med rektor til stede.

 

Skjønner du ikke selv at du er helt på bærtur?

 

 

Anonymous poster hash: 11e4c...cdd

Bv vil nok absolutt kontaktes ja. At hun ikke er bekymret kan tyde på mye; i denne situasjonen er jeg dog ikke overrasket. Liten evne til å se egen omsorgssvikt kan en lese mye om på div fora når det gjelder barneverns"ofre". Slik hun skriver og har null selvinnsikt er hun jo et skoleksempel.

 

Som forelder hadde jeg snakket med rektor og lærer. Ingen foreldreskal være i klasserommet i f.eks 14 dager.

 

 

Anonymous poster hash: a9329...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Om ikke dette er tull så vet ikke jeg!

Men er det fakta så løsrive deg fra din datter nå, om du skal drive og gå i hælene hennes så kommer de andre barna på skolen til og lage mobbeoffer av henne, ja det er stygt men fakta og det er din feil!

Inne i klasserommet får du ikke være men du kan sitte i bilen utenfor og vente!

Jeg skal være inne i klasserommet med hun, lager de problemer slik at jeg ikke får være der så tar jeg hun med meg hjem også får vi finne andre alternativer. Skolebytte, hjemmeundervisning, privatskole etc etc. Vi får nok til noe, nå er det hvertfall bestemt at jeg eller far ikke går fra henne og denne tryggheten er datteren vår veldig fornøyd med. Det er faktisk det viktigste for oss alle sammen. Takk for alle råd og saklige svar, dere få har hjulpet meg til å ta en avgjørelse. Hi.Anonymous poster hash: 2f0a3...c22
Jeg regner med du kan vente deg en tlf fra barnevernet etter et slikt stunt, du hemmer barnet ditt med vilje, og nekter henne å bli "normal ".

Hadde jeg vært din datters klassekontakt hadde jeg tatt en samtale med deg med rektor til stede.

Skjønner du ikke selv at du er helt på bærtur?Anonymous poster hash: 11e4c...cdd

Bv vil nok absolutt kontaktes ja. At hun ikke er bekymret kan tyde på mye; i denne situasjonen er jeg dog ikke overrasket. Liten evne til å se egen omsorgssvikt kan en lese mye om på div fora når det gjelder barneverns"ofre". Slik hun skriver og har null selvinnsikt er hun jo et skoleksempel.

Som forelder hadde jeg snakket med rektor og lærer. Ingen foreldreskal være i klasserommet i f.eks 14 dager.Anonymous poster hash: a9329...d01

På skolen til ungene mine var det en mor som tok seg jobb som assistent på SFO det året sønnen begynte på skolen... Slå den!

 

Jeg kjente henne fra før, fra ulike situasjoner med ungene, så jeg var ikke overrasket. Hun brukte mange år på å klippe navlestrengen. Hun turde bl a ikke sende ham i barnehage før i femårsalderen.

 

Han gikk også på en barneaktivitet som jeg ledet i den tida. Mor sto utenfor døra og lyttet etter gråten hans når han var inne der. Skulle det være et knyst fortet hun seg inn. (Sånn at han fikk bekreftet hvor farlig det var å være der uten mamma...) Hun insisterte på å sitte og se på aktiviteten i mange måneder. Faktisk var det sånn at jeg måtte be henne slutte å være der, fordi hun forvirret barnet og gjorde at an aldri fikk ro til å fokusere på de andre barna. Den samtalen var veldig ubehagelig!

 

Anonymous poster hash: d7a69...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi må tulle, dette kan ikke være seriøst.

Sosiale antennner, hørt om det?

Eller lever dere blant urbefolkningen enda ?

Og dere har ikke naboer ?

Barn på 6 år uten venner i nærområdet......? Alle BØR ha venner å gå til i fritiden, de lærer av å være med barn på samme alder osv..

Å aldri gått i BHG, ikke det siste året før skolestart engang, å ikke noen få usle timer i uka engang........?

 

Sett deg ned HI å se filmer/dokumentarer om barn/mennesker som lever under slike "forhold"..

 

Stakars barn HI. Klipp navlestrengen sier jeg og!!

 

Hadde du HATT naboer nå hadde dette blitt en Barnevernsak, gjerne derfor du har flyttet bort fra alt..

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: da910...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi må tulle, dette kan ikke være seriøst.

Sosiale antennner, hørt om det?

Eller lever dere blant urbefolkningen enda ?

Og dere har ikke naboer ?

Barn på 6 år uten venner i nærområdet......? Alle BØR ha venner å gå til i fritiden, de lærer av å være med barn på samme alder osv..

Å aldri gått i BHG, ikke det siste året før skolestart engang, å ikke noen få usle timer i uka engang........?

 

Sett deg ned HI å se filmer/dokumentarer om barn/mennesker som lever under slike "forhold"..

 

Stakars barn HI. Klipp navlestrengen sier jeg og!!

 

Hadde du HATT naboer nå hadde dette blitt en Barnevernsak, gjerne derfor du har flyttet bort fra alt..

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: da910...26c

Noen må bo på gårder osv vet du, alle kan ikke bo i tettbebygde strøk. Hva skulle dere byberter gjort uten produkter fra gårder? Nei noen må holde liv i bygdene også.

Hun har venner som hun er sammen med men vi foreldre må kjøre vet du. Vi bruker tid på det men det er det mange by fruer som ikke hadde gjort. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...