Gå til innhold

Tilvenning første uka på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette må være tull. Hvem vil sitt barn så gale?

EiraAmalie OlineErika Anonymous poster hash: 72edd...e44

Anonymous poster hash: 7547e...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må være tull. Hvem vil sitt barn så gale?

EiraAmalie OlineErika Anonymous poster hash: 72edd...e44

Anonymous poster hash: 7547e...d13

Hm, hva skjedde her?

 

Anonymous poster hash: 7547e...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Dette er bare trist, hi! Omsorgssvikt vil jeg faktisk også kalle det! Bare det å ikke få gå i bhg! De går glipp av så veldig mye! Og jeg kan påstå med sikkerhet at de fleste barnehagene her i landet er mer kvalifisert enn deg tydeligvis! Du har jo ikke peiling på hva du driver med!

 

Anonymous poster hash: c0ff2...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ikke gå på SFO! Nei hun har aldri vært borte fra oss verken hos venner eller familie uten oss tilstede. Hun har ikke gått i barnehage da jeg mener det er alt for dårlig kvalifisert personell i barnehagene. Hun kjenner ingen hun skal begynne på skolen med.

 

Takk til deg som skrev at de ikke kan nekte meg å være i klasserommet sammen med hun, da blir det til at vi gjør det hvertfall den første uken så får vi se videre etter det hvor trygg hun eventuelt har blitt.

 

Jo vi har såklart pratet med henne og gjort henne klar for skolestart, men hun vil ikke uten oss og det kommer vi til å respektere. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Stakkars stakkars jente, hva er det dere har gjort mot henne, Selvfølgelig vil hun ikke dette alene, når dere har sittet og holdt hånden hennes i 6 år. Jeg er en av de her tydeligvis for dårlig kvalifiserte barnehageansatte og jeg kan si deg at datteren din har gått glipp av så utrolig mye, ved å ikke gå i barnehage i det siste året før skolen. Hun aner jo ingenting om det sosiale samspillet som skjer, og det å knytte seg til og stole på andre mennesker.

Hvorfor har hun aldri vært alene hos venner eller familie da, er ikke de kompetente nok heller?

 

Dere ødelegger datteren deres når dere ikke lar henne få relasjoner til andre mennesker uten dere til stede.

 

Anonymous poster hash: a2978...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være husmor til ungene dine starter VGs da? Siden bhg, skole og SFO ikke er bra nok? Er du naver? Dette er tull. Virkelig tull. Du høres ut som en forferdelig mor som går inn for og isolere dine barn og gjøre de avhengig av deg 24/7. Håper noen i systemet snapper opp ungene dine. Jeg er og mor til en førsteklassing i år og hun gleder seg til skole og SFO!! Stoler du ikke på ansatte bør du heller flytte og bytte skole. En seksåring uten diagnoser skal ikke måtte trenge tilvenning på skolen.

 

Anonymous poster hash: d4238...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holyshit... vær så snill si dette er et troll!

 

Hvis ikke så tror jeg nok jentungen har et sjokk i vente med tanke på at moren ikke får være med...

 

Stakkars jente og jeg håper for guds skyld hun får gå på skole og vil trives der.

 

*gale gale folk...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med å sende med et detaljert brev? Fant et inspirerende eksempel her. 

http://www.piasverden.com/2012/08/infoskriv-til-lreren.html

 

For oppfølging er det flere eksempler fra Bønnas foreldre her

 

http://www.piasverden.com/search/label/B%C3%B8nna

 

Lykke til med skolestart :D

 

 

Anonymous poster hash: b9665...052

 

 

Ha-ha, fantastisk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hva med å sende med et detaljert brev? Fant et inspirerende eksempel her. 

http://www.piasverden.com/2012/08/infoskriv-til-lreren.html

 

For oppfølging er det flere eksempler fra Bønnas foreldre her

 

http://www.piasverden.com/search/label/B%C3%B8nna

 

Lykke til med skolestart :D

 

 

Anonymous poster hash: b9665...052

 

 

Ha-ha, fantastisk!!!!

 

Den bloggen er gull vært... blir til å lese mye på den fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at akkurat denne saken er bare tull, men jeg hadde en gutt i klassen min med en sånn mor. Han startet på skolen som en forsiktig liten gutt, og er i dag psykiatrisk pasient.

 

Anonymous poster hash: 77d7d...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er et trolleinnlegg.

Ellers så håper jeg mor hi fremstiller situasjonen feil.

 

Hvis ikke er dette en barnevernssak, og jeg ønsker derfor ikke å kommentere mere. Grøsse

 

Anonymous poster hash: 6e5fe...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med å sende med et detaljert brev? Fant et inspirerende eksempel her. 

http://www.piasverden.com/2012/08/infoskriv-til-lreren.html

 

For oppfølging er det flere eksempler fra Bønnas foreldre her

 

http://www.piasverden.com/search/label/B%C3%B8nna

 

Lykke til med skolestart :D

 

 

Anonymous poster hash: b9665...052

 

Historiene om Bønna er fantastiske  :legrine:  :legrine:  :legrine: 

Det som er ille er at sånne foreldre finnes faktisk, kanskje ikke så ekstreme, men kjenner igjen overlegenheten og visse krav ja

 

Anonymous poster hash: a2978...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI har jo sluttet å svare , så håper derfor det bare var tull . Hvis ikke hagle det nok inn med bekymringsmeldinger etter skolestart dessverre

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du være husmor til ungene dine starter VGs da? Siden bhg, skole og SFO ikke er bra nok? Er du naver? Dette er tull. Virkelig tull. Du høres ut som en forferdelig mor som går inn for og isolere dine barn og gjøre de avhengig av deg 24/7. Håper noen i systemet snapper opp ungene dine. Jeg er og mor til en førsteklassing i år og hun gleder seg til skole og SFO!! Stoler du ikke på ansatte bør du heller flytte og bytte skole. En seksåring uten diagnoser skal ikke måtte trenge tilvenning på skolen.

 

Anonymous poster hash: d4238...fe2

Jeg kommer alltid til å være hjemme da er uføretrygdet og har vært i flere år. Så nei jeg naver ikke som du så pent kaller det, jeg har en fysisk sykdom.

SFO skal hun ikke gå på fordi vi ikke har behov for det og fordi de som jobber på SFO her er bare ungjenter som ikke vet hvordan de skal håndtere barn og ta vare på de. Altså totalt uaktuelt!!!

Om vi skulle få en bekymringsmelding til bv så er vi ikke redd for det da vi har alt på stell. Bv bryr seg ikke om at folk ikke følger saueflokken vet du så lenge barna ikke har det vondt. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal du være husmor til ungene dine starter VGs da? Siden bhg, skole og SFO ikke er bra nok? Er du naver? Dette er tull. Virkelig tull. Du høres ut som en forferdelig mor som går inn for og isolere dine barn og gjøre de avhengig av deg 24/7. Håper noen i systemet snapper opp ungene dine. Jeg er og mor til en førsteklassing i år og hun gleder seg til skole og SFO!! Stoler du ikke på ansatte bør du heller flytte og bytte skole. En seksåring uten diagnoser skal ikke måtte trenge tilvenning på skolen.

 

Anonymous poster hash: d4238...fe2

Jeg kommer alltid til å være hjemme da er uføretrygdet og har vært i flere år. Så nei jeg naver ikke som du så pent kaller det, jeg har en fysisk sykdom.

SFO skal hun ikke gå på fordi vi ikke har behov for det og fordi de som jobber på SFO her er bare ungjenter som ikke vet hvordan de skal håndtere barn og ta vare på de. Altså totalt uaktuelt!!!

Om vi skulle få en bekymringsmelding til bv så er vi ikke redd for det da vi har alt på stell. Bv bryr seg ikke om at folk ikke følger saueflokken vet du så lenge barna ikke har det vondt. Hi.

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

 

 

Dere kommer til å gå på en skikkelig smell når jenta begynner på skolen, og dere kommer til å møte lærere som nok ikke er interessert i å danse etter deres pipe. Velkommen til virkeligheten, det er jammen på tide.

 

 

Anonymous poster hash: a2978...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig sjenert som lita og gikk ikke i barnehage da mamma jobbet kun natt. Når de trengte barnepass så var det farmor som passet oss barna, kun henne. Foreldrene mine skjermet meg noe fordi jeg var sjenert, og det var feil gjort av de. Jo jeg fikk heldigvis lov til å besøke venninnene mine i gata alene. Men jeg var ekstremt sjenert når jeg begynte på skolen og der kjente alle jentene hverandre fra før av da de hadde gått i samme barnehage, så jeg fikk ikke være venner med de og fordi jeg var så sjenert så ble jeg mobbet hele grunnskolen. Foreldrene mine tok litt tak i det men for lite, for jeg turte ikke fortelle hvor ille det var og lærerne gadd ikke bry seg. Lærerne kjeftet heller på meg og ba meg skjerpe meg fordi jeg var så stille.

 

Jeg utviklet skikkelig sosial angst, jeg ville bare dø, selvskadet. Prøvde å ta livet mitt en gang, ingen tok tak i det. Når jeg var 29 år så sleit jeg veldig i arbeidslivet, ingen ville gi meg fast jobb og det skjønner jeg godt nå. Og da ble jeg så lei at jeg endelig ba om hjelp og fikk hjelp av psykiatrien.

 

Nå er jeg i midten av 30-årene og har ikke sosial angst lenger, har fått en sønn som er snart 2 år. Han er sjenert og går i barnehagen, det har han vokst veldig på. Han er ennå sjenert men jeg skal love deg at han skal gå i barnehage til han begynner på skolen, han skal på SFO, passes av andre, besøker andre alene osv. Det er greit at han er sjenert men han skal ikke isoleres og risikere å ende opp med sosial angst, tenk hvis det hadde blitt ille og han tok livet sitt? Jeg skal ikke presse han for mye fordi det er ikke bra det heller men jeg skal gjøre alt jeg kan for at han ikke skal bli som jeg var. Det var helt grusomt å være meg før! Og dette gjør dere med datteren deres? Hvorfor i granskauen isolerer dere henne?

 

Og jeg jobber på en skole nå, blant annet på SFO. Og har vært vikar på en annen skole og. Og de unge jentene og guttene som er ansatt der kan tydeligvis mer om barn enn dere! De gjør en super jobb, de som har vært vikar og gjør en dårlig jobb de får selvfølgelig ikke flere vakter. Sånn er det på begge skolene "mine". De som gjør en dårlig jobb de lukes ut.

 

Er forsåvid ikke krise om barnet ditt ikke går på SFO, men å ikke ha hatt henne i barnehagen er trist. Hun har gått glipp av mye sosialisering, som gruppesamarbeid. Barnehager lærer ungene mye som vi ikke tenker over! Ikke bare "Lille Petter edderkopp". Og det er mye sosial læring som bare skjer av seg selv. Det vet min døve bror alt om, han har gått glipp av mye kun fordi han ikke hører. Håper virkelig at dere åpner øynene deres og lar datteren deres få leve som andre på hennes alder. Eller at hun fanges opp og får hjelp før hun er 29 år.

 

Men aller mest så håper jeg at denne tråden er bare tull og oppdiktet.

 

Anonymous poster hash: 6e5df...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var trist uansett troll eller ei. Men mest trist om det stemmer.

 

Det er noe veldig veldig misforstått her HI.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var trist uansett troll eller ei. Men mest trist om det stemmer.

 

Det er noe veldig veldig misforstått her HI.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Hva er trist her om jeg kan spørre? At vi har muligheter og ressurser til å ta vare på vår datter på en bedre måte enn de som plasserer barna i barnehage som er middelmådig? Trist at vår datter er blitt sosialisert med trygghet rundt seg av foreldre som elsker hun? Trist at vi ikke bryr oss om hva saueflokken mener når vi gjør det som er best for vår datter?

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette synes jeg var trist uansett troll eller ei. Men mest trist om det stemmer.

 

Det er noe veldig veldig misforstått her HI.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Hva er trist her om jeg kan spørre? At vi har muligheter og ressurser til å ta vare på vår datter på en bedre måte enn de som plasserer barna i barnehage som er middelmådig? Trist at vår datter er blitt sosialisert med trygghet rundt seg av foreldre som elsker hun? Trist at vi ikke bryr oss om hva saueflokken mener når vi gjør det som er best for vår datter?

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Har ingenting med bhg å gjøre. Jeg er ikke for å følge flokken jeg heller. Men dette er noe annet. Muligens ment godt, men det er lite trolig resultatet blir det. DEt er trist at dere ikke gir datteren deres mulighet til å utvikle seg selvstendig og bli trygg på seg selv.

Å å bli tilstede på skolen slik kan skape mer problemer for henne enn trygghet.

Hun må få muligheten til å utvikle seg på egenhånd.

det er ikke svart hvitt. Enten full bhg, skole og Sfo eller hjemmeundervisning

 

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette synes jeg var trist uansett troll eller ei. Men mest trist om det stemmer.

 

Det er noe veldig veldig misforstått her HI.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Hva er trist her om jeg kan spørre? At vi har muligheter og ressurser til å ta vare på vår datter på en bedre måte enn de som plasserer barna i barnehage som er middelmådig? Trist at vår datter er blitt sosialisert med trygghet rundt seg av foreldre som elsker hun? Trist at vi ikke bryr oss om hva saueflokken mener når vi gjør det som er best for vår datter?

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

 

Det er trist at du ikke lærer datteren din å stå på egne ben! Hun kommer jo til å få problemer når hun blir større!

 

Makan. Jeg tror også innerst inne at dette må være troll. Hvis ikke venter jeg spent på å høre hvordan det går med samtalen med skolen og selvfølgelig selve skolestarten! Men det vil du vel ikke legge ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette synes jeg var trist uansett troll eller ei. Men mest trist om det stemmer.

 

Det er noe veldig veldig misforstått her HI.

 

Anonymous poster hash: 2383f...842

Hva er trist her om jeg kan spørre? At vi har muligheter og ressurser til å ta vare på vår datter på en bedre måte enn de som plasserer barna i barnehage som er middelmådig? Trist at vår datter er blitt sosialisert med trygghet rundt seg av foreldre som elsker hun? Trist at vi ikke bryr oss om hva saueflokken mener når vi gjør det som er best for vår datter?

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Men når barnet deres er så engstelig og utrygg at hun ikke tør å være alene på skolen, så har dere vel sviktet et sted? Da er hun vel ikke så trygg og selvstendig som du mener?

 

Det er normalt at barn er spente og grugleder seg til skolestart, men det er ikke normalt at mamma fyrer opp under engstelsen og lover å ikke forlate henne. De fleste av oss ser verdien i å hjelpe ungene til å møte verden på egenhånd og uten mamma svevende i bakgrunnen til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det triste her er at du ikke forstår noe som helst av hvordan resten av samfunnet fungerer. Ingen mennesker burde bli isolert som du gjør med datteren din , hun evner ikke å utvikle seg på samme måte som andre . Du kan sammenligne det litt med å sitte i fengsel , dagen de blir frie og overlatt til seg selv er en så enkel ting som å handle vanskelig for de , pga de er vant til å leve skjermet og innenfor regler , og forfølges hvor enn de går

 

Anonymous poster hash: 9d254...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er hvorfor det siste året i barnehagen bør være obligatorisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er hvorfor det siste året i barnehagen bør være obligatorisk..

Glad det ikke er obligatorisk, jaggu nok staten og saueflokken skal tre nedover hodene på oss som klarer og tenker selv! Hi

 

Anonymous poster hash: 2f0a3...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...