Gå til innhold

Septemberbabyer


Reese

Anbefalte innlegg

Det høres jo ut som du er veldig godt på vei nå da😀

Her er det stille.... Litt mensmurring i kveld, men det blir sikkert borte igjen😒

40+0 i morgen, så jeg begynner å bli sånn passe lei nå.

Dette er min nr 3, og jeg har 2 små fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da kom jeg i mål også. Fantastisk fin og rask fødsel og vi er hjemme igjen allerede.

 

Riene ble sånn passe regelmessige i 21 tia.

Sånn mellom 3 og 5 minutter mellom. Varte alt dra 30 sekunder til 50 sekunder. Ikke veldig vonde egentlig.

 

Mamma kom for å passe de to eldste og vi kjørte til sykehuset. Ca 40 minutter kjøretur.

 

Ble sjekka og lagt til ctg. 2-3 cm og spent vannblære. Riene kom hyppigere og etter 10 minutter med ctg så gikk vannet. Ble da flytta inn på fødestua.

 

Riene var kraftigere nå, men ikke uutholdelige. Ble undersøkt igjen og hadde da 7 cm, et par rier senere så begynte jeg å småtrykke litt. Hadde på forhånd bedt om å få prøve pudendal blokkade.

 

Den ble satt, og trykke trangen kom for fullt.

4 pressrier så var lillegutten ute. 17.september kl 23.59. Stor og fin gutt på 53,5 cm og 4175g og 35 cm rundt hode.

 

Både han og jeg var i fin form. Fikk bare et lite skrubbsår nedentil.

Vi ønsket tidlig hjemreise og fikk reise kl 04.00. Nå er vi hjemme, fått spist litt og dusja og har lagt oss i egen seng.

 

en fantastisk fin fødsel som var helt overkommelig smertemessig. Men syns ikke pudendal blokkaden utgjorde noen stor forskjell. Fødte uten noen som helst form for bedøvelse sist og det føltes i grunn ganske likt denne gangen, så jeg tenker at det kanskje var litt bortkasta. Lykketil til dere andre som fremdeles venter. Håper dere får en like fin og enkel fødsel som jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fikk påvist GBS i dag. Kjedelig med sånt tull helt på slutten synes jeg.

Det står at jeg blir satt på antibiotika under fødsel, det er bare det at sist rakk jeg å være på sykehuset i 30 min før babyen var ute.

Så det er jo ikke sikkert jeg rekker det?!

 

Noen som har hatt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, fikk påvist GBS i dag. Kjedelig med sånt tull helt på slutten synes jeg.

Det står at jeg blir satt på antibiotika under fødsel, det er bare det at sist rakk jeg å være på sykehuset i 30 min før babyen var ute.

Så det er jo ikke sikkert jeg rekker det?!

 

Noen som har hatt dette?

 

Jeg hadde det med nr 2. Har hatt "litt" lengre fødsler da, så for meg var det god tid til å få antibiotikaen på plass. Men den ble ikke satt før rett før utpressing, så det kan godt være du rekker det likevel. Bare gi beskjed (eller få mannen til å si fra) med en gang dere kommer. Evt. ring og si fra om det når dere reiser inn, så går det nok bra. Tror det er en ganske vanlig sak, så de har nok god kontroll/rutine på det.

For sikkerhetsskyld kan du jo ringe dem nå, og si at du ikke hadde så mye tid sist, og høre om det er noe du bør gjøre denne gangen for å rekke å få antibiotikaen. Du kan jo også høre med dem hvordan det er om de ikke rekker det også. Det har sikkert skjedd før. Kanskje kan de gi mini antibiotika rett etterpå? (jeg vet ikke noe om det altså, for meg var det goood tid som sagt;)

Endret av Petuniamor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har født allerede:) Inspirerende å lese og bli minnet om at det er SÅ verdt det etterpå. Gruer meg litt tid fødselen nemlig. Har nå blitt skikkelig forkjølet, så selv om det kun er tre dager til terminen, håper jeg at den lille blir der litt til. Orker knapt å gå i trappene hjemme, så en fødsel nå hadde vært ekstremt slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? I dag var jeg på siste vekstestimering. Snuppa har hele tiden vært stor og lå an til å bli 4.5 en stund. I dag, 3 dager før termin, var hun 3.5. Så DET var gode nyheter og gjør at jeg slapper litt av :) Legen strippet meg også (AU) så nå krysser jeg fingrene for fortgang i ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som en liten oppdatering på det jeg skrev i går.

Strippingen i går var vist effektiv. Kom på KK i går kveld og i morges kom en perfekt liten jente til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Håp123!

 

Kan jeg spørre hvor stor hun var? Tenkte på hvor godt de traff i forhold til vekstestimeringen 😊

 

Anonymous poster hash: 2ddfb...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Håp123!

 

Kan jeg spørre hvor stor hun var? Tenkte på hvor godt de traff i forhold til vekstestimeringen 😊

 

Anonymous poster hash: 2ddfb...305

Takk :)

 

Hun var 3170 gr og 48 cm. Samme dag som fødsel ble hun målt til 3.5. Ila. Svangerskapet har de målt henne tiø 4.5. Så temmelig langt ifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Gratulerer så mye Håp123!

 

Kan jeg spørre hvor stor hun var? Tenkte på hvor godt de traff i forhold til vekstestimeringen 😊

 

Anonymous poster hash: 2ddfb...305

Takk :)

 

Hun var 3170 gr og 48 cm. Samme dag som fødsel ble hun målt til 3.5. Ila. Svangerskapet har de målt henne tiø 4.5. Så temmelig langt ifra ;)

Gratulerer så mye! Jeg var også på vekstestimering dagen før jeg fødte. Han ble målt til 3,7 kg da og legen mente han ikke kom til å bli over 4 kg om ikke det ble overtid. Jeg fødte dagen etter (3 dager før termin) og han var 4175g og 53.5cm lang så her bomma han med nesten en halv kg. Regna nesten med at han ville bli såpass selv, da nr to var 4089g 8 dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har min lille skjønnhet kommet til verden❤️ Endelig ferdig i denne tilstanden og veldig klar for å nyte tiden fremover. Vårt 3.barn, og jeg klarer nok aldri å føle meg ferdig. Fødsel er like stort hver eneste gang❤️😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det plutselig gått 3 uker siden fødsel og formen kommer seg og kiloene går heldigvis nedover ;) Lillemor sover hele døgnet omtrent så kan ikke si at omveltningen har vært så stor fra 2 til 3 :)

 

Jeg tar meg nå i å savne graviditeten og rote rundt på nettet etter info både om det ene og det andre :P Jeg er superglad for å ha fått kroppen min igjen altså og det å kunne bevege meg som jeg vil, men det er rart hvor fort alt det slitsomme blir glemt. 

Tenker tilbake på fødselen med fryd og kjenner at jeg kan glatt gjør dette en gang til, kansje til og med to :P

Hehe, når vet man at man er ferdig liksom? 

 

Nyter det lille baby ansiktet hvert minutt får jeg vet jo hvor fort tiden går og klarer ikke å legge fra meg tanken om at dette skal være siste gang <3 Så utrolig heldige vi er som blir velsignet med disse små nøstene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...