Gå til innhold

Septemberbabyer


Reese

Anbefalte innlegg

Veldig lyst til å rekke barnehagefristen selv. Men terminen er den 11. sept. Så veldig skeptisk til om det er realistisk, uansett hvor mye jeg prøver.. Hehe. Hmmm.. Kanskje jeg skulle bestilt meg en time til uka.

Du kan jo ringe å høre? Hun jeg går til sier at dersom han er klar vil han komme innen to døgn etter at støtet er satt inn - er i såfall 10 dager før termin. Om det stemmer gjenstår jo å se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Veldig lyst til å rekke barnehagefristen selv. Men terminen er den 11. sept. Så veldig skeptisk til om det er realistisk, uansett hvor mye jeg prøver.. Hehe. Hmmm.. Kanskje jeg skulle bestilt meg en time til uka.

Du kan jo ringe å høre? Hun jeg går til sier at dersom han er klar vil han komme innen to døgn etter at støtet er satt inn - er i såfall 10 dager før termin. Om det stemmer gjenstår jo å se;)

Oj, såpass ja! Hah.. Vet ikke om jeg vil risikere å få min så raskt. Må ordne litt til hjemme først. Hehe. Men jeg har sendt mail til senteret her, så mulig det blir en time på meg til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderere også akupunktur. Skal på kontroll hos jm på mandag så tenkte å høre litt der hva hun mener om det. Jeg blir i gangsatt på termin, men har helst lyst at d starter av seg selv.

Fikk beskjed om d.fort kan gå 2-3 døgn fra jeg blir satt i gang til han er ute, noe som frister veldig lite.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått meg time til modningsakupunktur. Så det blir jo spennende :) Her er fremdeles magen høy, og ungen har ikke festa seg så vidt jeg vet. Nå går vel modningsakupunkturen mest på modningen ved fødsel, men.. Kanskje det kan ha positive effekter på andre ting og :) 

 

Time på tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også høre med jordmor i morgen :) Om hun går god for det så kjører jeg også på. 

Har termin 17, men håper inderlig hun kommer før som sine søsken. 

Min mage er også rimelig høy og sliter med pusten pga av det. Er lei av å høre at jeg ser sprekkferdig ut!!!

Så hvis litt nålestikk kan hjelpe på, evt bare gjøre fødselen i seg selv enklere så betaler jeg det det koster ;)

 

Jeg fikk påsvist 1+ på urin i helsekortet sist uke, hva betyr det? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. 1+ på hva da? Jeg har fått utslag på leukocytter på et par kontroller. Som kan indikere uvi (var ikke det da). Ellers er det vel andre ting de måler for og. Som sukker og proteiner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaaaah, nå er jeg så lei...

Nå føler jeg at jeg har vært gravid i 4 år!!

dette blir nr 3, og de alle under 4 år. Nå vil jeg komme meg til uke 37 og bare få føda- Men så pleier jeg å gå 14 dager over, så det er jo ikke så trolig eller motiverende.

Blir sur inni meg når andre høygravide er så sinnsykt glade og ikke leie i det hele tatt. Hormonell i dag 😂😂😂😂

 

Anonymous poster hash: ccad3...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaah, nå er jeg så lei...

Nå føler jeg at jeg har vært gravid i 4 år!!

dette blir nr 3, og de alle under 4 år. Nå vil jeg komme meg til uke 37 og bare få føda- Men så pleier jeg å gå 14 dager over, så det er jo ikke så trolig eller motiverende.

Blir sur inni meg når andre høygravide er så sinnsykt glade og ikke leie i det hele tatt. Hormonell i dag

 

Anonymous poster hash: ccad3...326

Heheheh :) Vel, jeg er en av de som deg. Vil bare ha a ut. Prøver å trøste meg med at hun har godt av å være der litt lengre. Selv om den tanken ikke helt klarer å overdøve de kroppslige plagene den økende magen fører meg seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var pluss 1 på protein, men det er vist i orden igjen denne uka :) Skal også ta modnings akupunktur fra 1 sep og 3 ganger :)

 

Herlighet som tiden flyr. Tenk det er under to uker til vi bikker September :o 

Jeg synes det begynner å komma farlig nær og føler eg ikke fødeklar enda..

 

Men litt syt må til.. det er tungt nå.....

 

Er noen klar for fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he titter innom fra august og tenker at dere får holde ut.... Her er vi over en uke på overtid... sier ikke mer😂

 

Anonymous poster hash: 64ab3...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på en måte ombestemt meg. Jeg er egentlig ganske klar.

I hele dag har kynnerene plaget meg.. og jeg har hatt fri og virkelig kost meg i sofaen mesteparten av dagen. Kynnerene har ikke plaget meg dette svangerskapet, men i dag har det virkelig tatt seg opp, noen har til og med vært smertefulle..

 

Dette pågår som oftest i uker før fødsel, men jeg fikk liksom litt guts av dem og ser på det som positivt at kroppen motiverer meg på denne måten. Kjenner dem også i ryggen til opplysning, eller til påminnelse til meg selv om når jeg ble fødeklar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv om det er ubehagelig kjenner jeg det er godt at det er en utvikling! Betyr jo at noe er på gang.. Selv om det fremdeles kan ta tid ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vondt i bekkenet lenger!!!!! :D :D :D :D 

Kan det bety at babyen har festa seg? Noen som vet? Trodde ikke jeg kunne håpe på festelse denne gang i og med at jeg er tredjegangs :D

 

Men.. plager er det nok av likevel og jeg håper vel litt på hjelp, samtidig som jeg ikke unner noen disse plagene.

Hemoroider! Har aldri hatt det før, og denne kom litt plutselig sist uke ca ved 36+1. Den har blitt gigantisk i løpet av helga (sorry detaljene) og det er rett før tårene spruter ut av øynene mine i dag. Alt gjør vondt! Jeg har hemoroide salve som jeg har smørt med mange ganger daglig siden den dukka opp, men den skal kun brukes i ei uke :o og ingen virkning, ble vel egentlig bare verre...

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ajaj, hemoroider høres ikke kjekt ut!! Enn så lenge har jeg klart å holde meg unna dem... *Bank i bordet!*

Så kan dessverre ikke gi deg noen råd om hvordan en skal takle det. :( 

 

Og her fikk jeg beskjed at jenta har festet seg på sist kontroll, men har fremdeles bekkenplager. Hehe. Så aner ikke! Men fravær av smerte er jo uansett positivt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh.. ja, jeg leste rundt på nett etter at jeg skrev her.. ser ikke ut som om det er noe å gjøre med det :( jeg får holde ut ;)

Aldri hatt det før jeg heller og synes egentlig det er litt rart det skulle komme nå i dette svangerskapet, men ikke i tidligere.

Jeg skal til jordmor i morgen, får høre med henne :) sorry detaljene!

 

Når er din termin håpefull? Jeg har allerede begynt å lese om kjerringråd for å få gang på fødsel jeg, så begynner vel egentlig å bli ganske klar nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra bekkenet er bedre, Reese! Kjedelig med hemorider på slutten - du kan jo høre med tryggmammamedisin.no om de har noen tips til hva du kan gjøre?

 

Når er det forresten innafor å be jordmor sjekke modning? Gjør de det før man er på overtid? Har egentlig veldig lyst til å spørre om hun kan tøye/strippe meg på neste kontroll. Noen erfaringer/tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminen er 11. september. Er klar for å få ungen nå snart.. Så her går det i bringebærbladkapsler og diverse annet for å få ting igang :P Skal på modningsakupunktur nummer to i morgen. 

 

Når det gjelder stripping og sjekking av modning, aner jeg ikke.. Har lest at det ikke gjøres før etter termin, mens andre steder står det om de som har blitt strippet fra og med uke 37.. Så ikke helt godt å bli klok på det. 

 

Skal en tur på UL i morgen for en vektestimering av jenta. Så da skal jeg høre med jm, om jeg husker på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra bekkenet er bedre, Reese! Kjedelig med hemorider på slutten - du kan jo høre med tryggmammamedisin.no om de har noen tips til hva du kan gjøre?

 

Når er det forresten innafor å be jordmor sjekke modning? Gjør de det før man er på overtid? Har egentlig veldig lyst til å spørre om hun kan tøye/strippe meg på neste kontroll. Noen erfaringer/tanker?

Takk, jeg fant en smertestillende salve der som jeg kan kjøpe reseptfritt på apoteket :) Er i vertfall noe, så takk for tips :)

 

I sist svangerskap starta vi strippingen nett på 37+0. Jeg hadde ei anna jordmor da enn nå så aner ikke om jeg for hjelp til å sette fortgang i ting. Jeg tror det er helt innafor og lov å uttrykke at man ønsker hjelp til modning evt for å få litt fortgang i ting.

Du er vel ganske nær termin nå augustfrua? 

Jeg har planer om å spørre jordmor i dag om hun kan sjekke hvordan jeg ligger an der nede. Sist gikk jeg med 1-2 cm åpning fra uke 37, men fødte ikke før 40+0. Jeg er konisert siden den gang og ønsker å vite om jeg er tøyelig fremover eller om jeg kan forvente lang dryg åpningsfase pga det.

 

Ellers er jeg selv åpen for alle kjerringråd og tips til hvordan man får fortgang, starter ikke akupunkturen før 1 sep, og ønsker ikke hun skal komme tidlig, men 10 dager før termin er innafor, da har jeg fått nok ;) 37+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så bra bekkenet er bedre, Reese! Kjedelig med hemorider på slutten - du kan jo høre med tryggmammamedisin.no om de har noen tips til hva du kan gjøre?

 

Når er det forresten innafor å be jordmor sjekke modning? Gjør de det før man er på overtid? Har egentlig veldig lyst til å spørre om hun kan tøye/strippe meg på neste kontroll. Noen erfaringer/tanker?

Takk, jeg fant en smertestillende salve der som jeg kan kjøpe reseptfritt på apoteket :) Er i vertfall noe, så takk for tips :)

 

I sist svangerskap starta vi strippingen nett på 37+0. Jeg hadde ei anna jordmor da enn nå så aner ikke om jeg for hjelp til å sette fortgang i ting. Jeg tror det er helt innafor og lov å uttrykke at man ønsker hjelp til modning evt for å få litt fortgang i ting.

Du er vel ganske nær termin nå augustfrua?

Jeg har planer om å spørre jordmor i dag om hun kan sjekke hvordan jeg ligger an der nede. Sist gikk jeg med 1-2 cm åpning fra uke 37, men fødte ikke før 40+0. Jeg er konisert siden den gang og ønsker å vite om jeg er tøyelig fremover eller om jeg kan forvente lang dryg åpningsfase pga det.

 

Ellers er jeg selv åpen for alle kjerringråd og tips til hvordan man får fortgang, starter ikke akupunkturen før 1 sep, og ønsker ikke hun skal komme tidlig, men 10 dager før termin er innafor, da har jeg fått nok ;) 37+0 i dag :)

Da prøver jeg meg på neste time hos jordmor - ei uke til termin nå, så mini er velkommen :) mistenker imidlertid at han trives godt der han er:p

 

Googlet litt kjerringråd selv, virker som om sengegallopp er det mest effektive. Desverre er ikke oppslutningen stor på det området her i huset;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt alcos anal i enkelte perioder siden forrige fødsel for 3 år siden, det har funket mot den plagsome hemoroiden.. I denne graviditeten har det blitt mer plagsomt igjen nå på slutten, så har fått klarsignal fra legen om at jeg fortsatt kan bruke den. Reseptfritt på apoteket. En skal helst unngå scheriproct under graviditet da den inneholder kortison



Anonymous poster hash: 76e2d...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har brukt alcos anal i enkelte perioder siden forrige fødsel for 3 år siden, det har funket mot den plagsome hemoroiden.. I denne graviditeten har det blitt mer plagsomt igjen nå på slutten, så har fått klarsignal fra legen om at jeg fortsatt kan bruke den. Reseptfritt på apoteket. En skal helst unngå scheriproct under graviditet da den inneholder kortison

 

Anonymous poster hash: 76e2d...9ac

 

takk for tips. Heldigvis, omtrent etter å grått meg i søvn i 2 netter ser det ut til å dempe seg. Aner ikke hva som hjelper, men nå er alt prøvd og alle reseptfrie hjelpemidler kjøpt (dyrt), ikl smertestillende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, augustfrua, tenk at du bare er dager unna :o Helt utrolig hvor fort tiden har gått. Husker enda når du testa positivt.

Jeg hadde bedt om stripping hadde jeg vært deg, be dem røske godt slik at det er en mulighet får deg å få skatten din før vi bikker september.:) De fleste forstår jo situasjonen og vil hjelpe deg med forsøk.

Ingen sex i denne gården heller så det kjerringrådet er vel det eneste jeg kan glemme ;)

 

Ellers fikk jeg tid til stripping selv den 8 september, 9 dager før termin ca.

Jeg er en meget utålmodig type som er redd jeg ikke kommer til å klare meg til termin uten å prøve noe drastisk.

Lakserolje har jeg trua på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, augustfrua, tenk at du bare er dager unna :o Helt utrolig hvor fort tiden har gått. Husker enda når du testa positivt.

Jeg hadde bedt om stripping hadde jeg vært deg, be dem røske godt slik at det er en mulighet får deg å få skatten din før vi bikker september. :) De fleste forstår jo situasjonen og vil hjelpe deg med forsøk.

Ingen sex i denne gården heller så det kjerringrådet er vel det eneste jeg kan glemme ;)

 

Ellers fikk jeg tid til stripping selv den 8 september, 9 dager før termin ca.

Jeg er en meget utålmodig type som er redd jeg ikke kommer til å klare meg til termin uten å prøve noe drastisk.

Lakserolje har jeg trua på ;)

Da jeg var innom apoteket i går for å kjøpe mer halsbranndempende, tenkte jeg på å kanskje skulle skaffe meg litt lakserolje :P Men er så usikker på om jeg tør! Har du noe erfaring med det fra før, Reese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Wow, augustfrua, tenk at du bare er dager unna :o Helt utrolig hvor fort tiden har gått. Husker enda når du testa positivt.

Jeg hadde bedt om stripping hadde jeg vært deg, be dem røske godt slik at det er en mulighet får deg å få skatten din før vi bikker september. :) De fleste forstår jo situasjonen og vil hjelpe deg med forsøk.

Ingen sex i denne gården heller så det kjerringrådet er vel det eneste jeg kan glemme ;)

 

Ellers fikk jeg tid til stripping selv den 8 september, 9 dager før termin ca.

Jeg er en meget utålmodig type som er redd jeg ikke kommer til å klare meg til termin uten å prøve noe drastisk.

Lakserolje har jeg trua på ;)

Da jeg var innom apoteket i går for å kjøpe mer halsbranndempende, tenkte jeg på å kanskje skulle skaffe meg litt lakserolje :P Men er så usikker på om jeg tør! Har du noe erfaring med det fra før, Reese?

 

Ja, det har jeg :)

Jeg tok det sist gang, 7 dager før termin. (Husk: går det ikke med 2 ss så er man ikke moden nok!)

Blanda med appelsin juice kl 11 på formiddagen, spiste en stor hamburger og gikk for å hvile. Da jeg skulle ut av senga og snudde meg gikk vannet :) Måtte rett på do, men ingen diare :) Tok på truse innlegg husker jeg får å se om det var vannet som hadde gått og det lyse rosa kunne ses med en gang :) Gikk vel en halvtime før riene begynte.

Fødsels opplevelsen var utrolig fin, med rier som starta halv 5 om ettermiddagen og babyen som var ute 02.00 på natta :) Ganske grei tid hjemme, på sykehuset og ikke minst tid til å venne seg til smerten :)

Kommer nok til å prøve meg denne gang også skal du se ;) Spenningen tar overhånd her i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Wow, augustfrua, tenk at du bare er dager unna :o Helt utrolig hvor fort tiden har gått. Husker enda når du testa positivt.

Jeg hadde bedt om stripping hadde jeg vært deg, be dem røske godt slik at det er en mulighet får deg å få skatten din før vi bikker september. :) De fleste forstår jo situasjonen og vil hjelpe deg med forsøk.

Ingen sex i denne gården heller så det kjerringrådet er vel det eneste jeg kan glemme ;)

 

Ellers fikk jeg tid til stripping selv den 8 september, 9 dager før termin ca.

Jeg er en meget utålmodig type som er redd jeg ikke kommer til å klare meg til termin uten å prøve noe drastisk.

Lakserolje har jeg trua på ;)

Da jeg var innom apoteket i går for å kjøpe mer halsbranndempende, tenkte jeg på å kanskje skulle skaffe meg litt lakserolje :P Men er så usikker på om jeg tør! Har du noe erfaring med det fra før, Reese?

 

Ja, det har jeg :)

Jeg tok det sist gang, 7 dager før termin. (Husk: går det ikke med 2 ss så er man ikke moden nok!)

Blanda med appelsin juice kl 11 på formiddagen, spiste en stor hamburger og gikk for å hvile. Da jeg skulle ut av senga og snudde meg gikk vannet :) Måtte rett på do, men ingen diare :) Tok på truse innlegg husker jeg får å se om det var vannet som hadde gått og det lyse rosa kunne ses med en gang :) Gikk vel en halvtime før riene begynte.

Fødsels opplevelsen var utrolig fin, med rier som starta halv 5 om ettermiddagen og babyen som var ute 02.00 på natta :) Ganske grei tid hjemme, på sykehuset og ikke minst tid til å venne seg til smerten :)

Kommer nok til å prøve meg denne gang også skal du se ;) Spenningen tar overhånd her i huset ;)

 

Hmmm... Må si det er fristende å prøve. Kanskje det blir neste ukes prosjekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...