Gå til innhold

Septemberbabyer


Reese

Anbefalte innlegg

Gleder meg til dette nedpresset forsvinner, og hodepinen! Og til å kanskje finne en stilling det er ok å ligge i igjen. Og til faktisk å kunne klemme skikkelig på 3-åringen uten en stor mage mellom oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som kommer den aller første tiden kan få underholde eldre søsken og sette på kaffen selv😉 gleder meg til å ikke bekymre meg for den lille i magen (vet at det også er lett å bekymre seg for dem etterpå også, men etter MA i 2. reineiere for ca ett år siden har dette svangerskapet vært fullt av bekymringer og angst for plutselig å ikke kjenne liv). Gleder meg også til å sove på magen, bevege meg friere uten bekkensmerter og kynnere, bli med eldre søsken på fysiske ting, ta meg et glass vin (etter første ammeperiode), trene og til og med jogge etterhvert og å ha hyggestund med mannen uten bekymring, mage og kynnere i veien😊 sist, men viktigst av alt gleder jeg meg til å ha en frisk og god liten gutt i armene og til de første smilene - de er magiske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å sove på magen, ikke ha mye vann i kroppen, kunne gjøre ting uten å bruke 10 ganger så lang tid, kunne legge meg uten å måtte ta ting for halsbrann.. Mye jeg gleder meg til! Men aller mest til å se lillemor :)

 

På kontrollen i dag viste det seg at blodtrykket mitt har økt.. Fått ekstra undersøkelse i morgen. De fant også spor av protein. Håper ikke det er noe forgiftning på gang.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å slippe halsbrann og ikke være så bekymret for om jeg kjenner liv eller ikke. Å så godt det skal bli å få henne i armene mine ♡. Uff håpefull86, håper ikke det er forgiftning på gang nei. Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å sove på magen, ikke ha mye vann i kroppen, kunne gjøre ting uten å bruke 10 ganger så lang tid, kunne legge meg uten å måtte ta ting for halsbrann.. Mye jeg gleder meg til! Men aller mest til å se lillemor :)

 

På kontrollen i dag viste det seg at blodtrykket mitt har økt.. Fått ekstra undersøkelse i morgen. De fant også spor av protein. Håper ikke det er noe forgiftning på gang.. :/

Er visst ganske vanlig at blodtrykket øker litt på slutten - gjort det hos meg også. Sikkert ingenting å bekymre seg for:)

 

Ja, gjestene får ordne seg selv - orker ikke begynne å bake nå. Fått time til trivselskontroll neste søndag - føles leeeenge til. Håper å føde før den tid, savner å sove på magen (og å sove ikke minst;p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gleder meg til å sove på magen, ikke ha mye vann i kroppen, kunne gjøre ting uten å bruke 10 ganger så lang tid, kunne legge meg uten å måtte ta ting for halsbrann.. Mye jeg gleder meg til! Men aller mest til å se lillemor :)

 

På kontrollen i dag viste det seg at blodtrykket mitt har økt.. Fått ekstra undersøkelse i morgen. De fant også spor av protein. Håper ikke det er noe forgiftning på gang.. :/

Er visst ganske vanlig at blodtrykket øker litt på slutten - gjort det hos meg også. Sikkert ingenting å bekymre seg for:)

 

Ja, gjestene får ordne seg selv - orker ikke begynne å bake nå. Fått time til trivselskontroll neste søndag - føles leeeenge til. Håper å føde før den tid, savner å sove på magen (og å sove ikke minst;p)

 

Får satse på at alt er OK. Og skulle det være noe, så kanskje jeg blir igangsatt tidligere?? Kan jo håpe i såfall.. :P 

 

Ja, søvn generelt er jo noe jeg og lengter etter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også beskjed om forhøyet bt sist mandag, samtidig med protein i urin 3 uka på rad. Dagen etter måte jeg sjekkes igjen med morgen urin og da var det rent.. Bt var også plutselig fint :)

 

Heldigvis i sluttfasen nå Håpefull så jeg skjønner at det ikke gjør noe om det skal være begynnelsen på noe, men det kan kansje være noe å tenke på at du kan få det tidligere neste svangerskap. Er det først påvist at har du fått SF i et svangerskap , er sannsynligheten stor for å få det i neste også, så jeg håper du går fri for sånt nå :)

 

Endelig 1 Sep, jeg er beinklar og gleder meg til første modningsaku i dag  :D

Sjekker jordmor modningen først da eller? Grugleder meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT var innafor normalen igjen nå. Men hovner mer og mer i kroppen, så ble tatt noen blodprøver og skulle holde et øye videre med blodtrykket. Så får se :) Men håper jo alt er greit!

 

Jeg skal og til modningsakupunktur i dag. Fjerde gangen. Det har ikke blitt sjekket noe modning på meg, så vet ikke om hun gjør det - selv om hun er jordmor? Men går kanskje an å spørre om du lurer :) Ellers vet jeg at hun kjenner på pulsen, om det er "fødepuls". Hehe. Jeg har ikke hatt det hittil da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødepuls? Har jeg aldri hørt om.. :overrasket: Hvor mye skal den stige før det er tegn på nærstående fødsel? Men jeg har både fødefjes og fødekropp, og jeg er fødeklar! Masse modning, men det skjer liksom ikke noe skikkelig. Gikk sånn i flere uker med forrige og det er frustrerende. Er så klar for bare å få det overstått nå! Og er så hoven nå at det bare er vondt og jeg ikke orker å gjøre noe. De sjekket meg grundig for svangerskapsforgiftning også på grunn av det, men bt og urin og blodprøver er fine, så jeg er rett og slett bare full av vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hørt noe om det selv før. Spurte hva det var, og hun sa noe med energien i den. Så vet ikke om den er høyere/lavere eller hva det er. Men var noe med yin/yang-greier... Er ikke helt inne i dette :) 

 

Jeg har også ordentlig fødefjes og fødekropp - haha. Aner ikke om det er modent der nede, da. Og skulle så gjerne og bare fått henne ut nå. Ordentlig klar for å bli kvitt alt vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, vet ikke hva jeg synes om den akupunkturen jeg :P Har aldri prøvd nåler før så kansje en skeptiker, men jeg ble faktisk ganske uvel i begynnelsen. Har vel litt nåleangst også :P Alt er skummelt nå som det nærmer seg merker jeg..

På et vis er jeg beinklar for å få fødsel overstått, samtidig vet jeg at det før eller siden kommer et punkt hvor jeg angrer alt :o Og nå som modning/tøying/stripping blir et faktum får jeg vondt i magen :P Føler meg passe tåpelig oppi det hele :/

 

3 og siste gang med modnings akupuntur og stripping har jeg fått time til på søndag av alle dager..

 

Ellers har jeg vel en passe fødeklar kropp jeg å, litt lei av å høre hvordan nesen min ser ut da.

Sist svangerskap be jeg hoven og tung i underlivet på en måte, ca 3 uker før fødsel, men nå ser jeg bare annerledes ut, ikke hoven.

Vannet gledes det til kan vris ut av kroppen igjen :D Skal bli fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestilte modningsakupunktur privat. Vet ikke om jm på helsestasjonen gjør det. Har kun vært hos henne en gang, da det er fastlegen som har hatt alle mine kontroller. Men det er en jordmor som har modningsakupunkturen der jeg tar det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til samtaler på sykehuset pga en vanskelig første fødsel, litt sånn sikkerhets oppfølging. Jeg spurte jordmor der om akupunktur hadde noe for seg. Det viste seg at hun drev med dette og tilbudte meg det. Det er kun 3 ganger da.

 

Jeg kan ikke skryte på meg mye kynnere og nedpress denne gang, kynnerer har jeg bare hatt enkelt dager og da noe så utrolig ekstremt.

Hard mage er vel noe de fleste av oss strever med i svangerskapet, men merker at hun har sunket godt den siste uka for jeg kan både puste og gå på do hver dag :) 

En del snakker om løs mage i forkant av fødsel, men det har jeg ikke merka noe til. Har dere?

 

Ellers har jeg hatt en fæl opplevelse i natt. Vi ønsker oss fødsel, ingen tvil om det og jeg våknet av en ri :o Det var først svakt, så snudde jeg meg i senga og etter noen minutter kom en til og det var så ekstremt flashback. Mens det sto på tok jeg meg selv i å ønske fødsel minst 14 dager frem i tid :P

Jeg fikk to til, svakere, før jeg bare lå der å skikket i taket, nesten i panikk for at noe skulle skje videre.

 

Jeg kjente ikke mer og etter langt om tid og stunder sovnet jeg igjen, men sitter i en sånn skrekkblandet fryd tilstand nå.. jeg vil, men jeg vil ikke :P hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Reese! Har du fått sjekket modning? Jeg våknet også i natt, tydeligvis av det som må ha vært en veldig sterk kynner. Tenkte at nå starter det, men så husker jeg ikke mer før jeg våknet halv åtte ;) haha. Men, jeg har fått løs mage (vært forstoppet siste dager) - kjente jeg ble litt gira av det (merkelig hva som gir en glede sånn på tampen :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da! Noe er nok på gang... Men, ja. Smerter er ikke noe jeg er glad i, så kan tenke meg at jeg får samme tanker når det kommer her og.

 

Ikke merket noe til løs mage. Får alle det, eller bare noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Jeg aner ikke hva jeg går til, så tolker hvert minste tegn fra kroppen. Men skjer nok lite her foreløbig. Og her har magen blitt hard, ikke løs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse tegn, men det skjer ikke noe mer. Men sånn var det forrige gang med meg også, da trodde jeg at jeg skulle føde flere ganger, det sto på i 3 uker før det endelig ble på ordentlig. Slimpropp, løs mage, nedpress, press i korsrygg, vonde kynnere og maserier. Da jeg endelig kom i gang med fødsel sist spurte jeg om det virkelig var på ordentlig eller om kroppen bare lurte meg nok en gang.. hehe.. Så denne gangen tror jeg ikke på at det er noe som skjer på ordentlig før det kommer skikkelige rier av typen "nå må jeg kaste opp for det er så himla vondt". Men har hatt mye tegni nesten to uker nå, så det nærmer seg vel. Sover også dårlig på grunn av kynnerne og smerter i korsryggen nå, satser på det snart blir rier av det! Sender noen gode tanker til dere alle sammen og håper dere som er klare kommer i gang! Og dere som ikke er helt klare - slapp av, dere blir det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,skulle ønske det var jeg som våknet av rier!!! Her skjer det fint lite av seg selv.. Har litt nedpress,ellers merker jeg egentlig ingenting til at det nærmer seg fødsel. Måtte settes igang med forrige også da fødte jeg 12 dager over.. Siste sjanse for at det skal starte av seg selv i dag/natt, så setter de meg igang i morgen. Håper lillesøster er her før helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad ingenting skjer jeg:P Bør ikke skje noe akkurat nå, har ingen barnevakt :P Men fra lørdag/søndag er jeg klar. Men har ingen forhåpninger om noe enda.. første kom 11 dager før termin og andre starta fødsel 3 dager før, men hun ble født 2 dager før.

 

Det er så vanskelig å huske hvordan riene kjennes ut etter fødsel, og det sies jo at du merker når det er rier og ikke kynnere, at man liksom ikke blir i tvil. Sånn var det i natt, jeg var ikke i tvil og kjente panikken ta meg litt der en stund. Det var så intenst vondt, som rier rundt 8 cm vondt om noen forstår.  

Jeg håper for guds skyld det ikke starter så heftig, veldig greit med litt tilvenningstid  :)

 

Nå klør jeg litt i hode da, for kan akupunkturen i går utløst dette i natt?!? Jeg skal ha neste nåletreff på fredag og vurderer å avlyse :P

 

Jeg aner ikke om jeg er moden Augustfrua, så langt i sist svangerskap hadde jeg vært moden en stund, men jeg er også konisert etter siste fødsel så aner ikke hvordan ståa er oppi der ;)

Kan man kjenne på seg selv også mon tro?

 

Jeg sender riene mine over til dere som er på overtid og mentalt klar :) Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være akupunkturen som har 'hjulpet' til - virker visst best rundt et døgn etter at de er satt. Men tror ikke det hjelper med mindre man allerede er litt moden. Aner ikke om man kan sjekke modning selv, virker litt vrient (men nå klarer ikke jeg måle min egen symfyse heller da). Hadde 1 cm når jeg fikk nåler sist, og ingen baby enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...