Gå til innhold

Septemberbabyer


Reese

Anbefalte innlegg

Jeg fikk murringer natten etter første akupunktur. Så kan absolutt ha bidratt til det du kjente. Men skjønner at det ikke er ålreit å skulle starte så intenst.. Hehe.

Jeg har på tross av det, ikke kjent noe etter de tre siste... Ha en igjen til uka. Men aner ikke om det har gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar gjerne imot noen rier! Jeg er klar! Og barnevakten også ;) Jeg fikk også noen nåler i dag, og håper det hjelper. Hun som satte de sa det kunne sette i gang ting om kroppen er klar, ellers bidrar de til ytterligere modning. Enste jeg merker så langt er at kynnerne tar litt ekstra i ryggen nå, samt at puppene mine lekker.. Vi får se til natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjennes rier ut, forresten? Kommer helt sikkert til å skjønne at det er det som skjer når det skjer, men.. De kynnerne jeg har hatt hittil har ikke vært noe smertefulle. Er det liksom som veldig sterke mensensmerter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene ja.. Hos meg var de betydelig mye vondere, altså av typen "klarer ikke snakke akkurat nå, må puste" og etter hvert "dette er så vondt at jeg må spy". Men tror det kan variere hvordan man oppfatter det. Hos meg satt de også mye i ryggen, ikke i magen som kynnerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært veldig plaget av menssmerter da jeg var yngre. Spydde ofte av dem. Så da er det vel noe slikt da.. :/ 

Ikke godt! Men må vel til for at vi skal få ungen ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vel riene i seg selv er vanskelige å beskrive da det som oftest (;)) begynner rolig og man kan lure litt.

Husker sist at jeg prøvde å overse dem, men at jeg ikke klarte lenger da jenta ble så urolig i magen. Satt bakoverbøyd i sofaen mens ria holdt på og det så bokstavelig talt ut som om babyen var på vei ut mageskinnet. Det var en halvtime ca før jeg ringte føden.

Jeg har kjent riene mest fra øverste del av magen som et spenntak bak i korsryggen. Det låser deg på en måte når det begynner å bli heftig, og som sagt tidligere, du må puste, klarer ikke snakke. Jeg klarte meg fint til 4cm åpning ca, etter det synes jeg selv at det starter slik en "ut av deg selv opplevelse". Fra 8 cm er jeg vel skrekkslagen og i panikk, før det plutselig går over. Da har pressriene startet.  Personlig synes jeg åpningsfasen er verst, utdrivningen synes jeg er skummel, men ikke så vond.

 

Jeg skal legge til at jeg langt fra er flink med smerte, glemmer fullstendig å puste og blir redd.

 

Blir spennende denne gang :)

Det var den beste beskrivelsen jeg klarte å få ned, men som venninner beskriver det som jeg er ganske enig i, er at det kan kjennes ut som en blanding av skikkelig mensverk og en reel mageknip.

 

Håper for guds skyld ikke jeg skremmer nå, for dette var like mye bearbeidelse fra min side som til opplysning ;)

Etter disse opplevelsene kommer heldigvis verdens beste premie <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har hatt setefødsel her før? Min lille i magen nekter å snu seg, har vært på sykehuset der de prøvde å vende bebin, men hun er sta. Har kunn 2 uker igjenn, så mest sannsynlig så blir det setefødsel .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I både i går og i dag har jeg hatt mageknip. Lurer på om det er noe som skjer, eller om det er mageknip.. :P Kjennes ut som jeg må på do.. Stikker nede i magen. Men ikke noe vondt i rygg. Ah.. vil og ha babyen uuuut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Nå er vi akkurat kommet oss gjennom barnebursdagen til 5 åringen. Under bursdagen fikk jeg noen vonde kynnere og da jeg gikk på do så gikk slimproppen også. Akkurat fått de siste ut av døra nå etter en Veldig hektisk og slitsom dag hittil. Lagt meg litt på sofaen for å se om det utvikler seg. Har ikke termin før 20. September, men har kynnere/sammentrekkninger og litt murring. Håper nesten at det gir seg for jeg er ikke klar for å gå igjennom noen fødsel nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såpass, ja! Får håpe det roer seg for deg, "Meg og alle gutta". Om du ikke er helt klar ennå, så høres det jo ut som det er OK at det venter litt :) 

 

Her har jeg hatt litt ekstra med murringer i natt og i dag tidlig. Men ikke tegn til noe som helst annet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg et bad og da stoppa det opp litt igjen her. Litt blanda følelser. Ble nok litt skuffa samtidig som jeg kjente litt lettelse. Vil jo gjerne få det overstått, men vet jo hva jeg går til. Dette er nr 3 så. Har hatt litt vonde kynnere/maserier nå igjen, men det tar seg liksom ikke opp. Var greiere med nr to. Da gikk plutselig vannet og riene hagla på og 3 timer etter var han ute. Var liksom ingen tvil om hva som skjedde. Nå er jeg bare forvirra. Hehe. Men d er vel som de sier at nr 3 er en luring :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gjør jeg mitt for at baby skal komme Ut: Varmt bad, sex, en boks med ananas og tilslutt bringebærbladte👍🏻 Nødt for å funke det 😂

Dette er også nr 3, og hadde én dag med noe modningsrier (tror jeg) men det er jo noen dager siden..

Etter de der er jeg nå ganske tålmodig igjen, men samtidig litt utålmodig😅

 

Anonymous poster hash: ccad3...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om det har effekt, Twisty! :)

 

Selv har jeg kapitulert litt med innsatsen for å få henne ut. Kan faktisk være jeg blir satt igang på fredag på grunn av høyt blodtrykk, proteiner og veldig hovenhet. Skal inn kl 9 den 11., og har fått beskjed om å ta med mann og fødebag - just in case. Så da får vi se :)

 

Hadde vært ålreit å få det overstått! 

Endret av Håpefull86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det heller ikke skjedd noe mer etter at slimproppen gikk på søndag og jeg hadde noen timer med modningsrier.. det stoppa opp og i går og i dag har det vært rolig.

 

Prøvde en runde med sex i går kveld uten at det utgjorde noe forskjell. Idag har jeg gått en tur og holdt meg aktiv i håp om at d skulle ha noe for seg, men nei.. ikke skjedd noe enda. Får bare smøre meg med tolmodighet. Fikk i d minste ut fingeren å pakka fødebagen på søndag da, så nå er ihvertfall den klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jo skje noe i de nærmeste ukene uansett. Er jo en frist på disse barna! Kommer de ikke av seg selv får en jo hjelp til å få dem ut, heldigvis. 

 

Jeg må redusere litt på fødebagen min.. Alt for stor! :P Tror jeg har med meg mye jeg egentlig ikke trenger.. Hva har dere pakka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Min er 12 % større I vekst så håper han kommer litt før enn etter termin i grunn :-)

 

Jeg har pakka lite egentlig. Et par skift til meg og baby, og toalettsaker og lader. Har planer om å reise hjem så fort jeg får lov. Første gang satt jeg på familierom å glodde i veggen i 2,5 døgn. Venta bare på å komme hjem. Sist ble jeg I et døgn før jeg dro hjem.

 

Barsel er ikke noe for meg. Om alt er bra m meg og baby så håper jeg å reise hjem samme dag. Slapper bedre av hjemme.

Men pakka et par skift tilfelle det skulle skje noe så vi må bli lenger, isåfall får mannen min reise hjem å hente d vi evt skulle mangle.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det i gangsetting i morgen. Merker jeg både gruer og gleder meg.Blir godt å få hilse på lillegutt. Men gruer meg litt til selve fødselen. Hadde håpet at kroppen kom igang selv Har hatt 3 runder med akupunktur og gått litt ekstra turer, men så langt bare vonde kynnere på kvelden og ikke noe mer.

 

Sliter veldig med å vite hva jeg skal pakke. Har endt opp med en stor bag for å ta med inn og en liten som skal ligge i bilen. Regner med det er mer enn nok, men har fått beskjed om igangsettingen kan ta 3 døgn og itillegg til 3 netter på barsel kan det jo bli nesten 1 uke 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, frkQ - ja det kan ta såpass lang tid, ja? 

Er usikker på hva jeg går til, om det ender opp med igangsetting på meg på fredag. På en måte vil jeg jo ha henne ut NÅ.. Men på en annen måte ønsker jeg egentlig at fødselen skal starte naturlig. Men de setter vel ikke igang om de ikke ser nødvendigheten av det, tenker jeg. Og det er jo viktigst at de tar hensyn til helsa til både baby og meg. Så får se.. 

 

Jeg har vært hos akupunktur 5 ganger nå, tror jeg. I går fikk jeg litt strøm i et par av nålene og. Men er helt umoden der nede. Uansett - jm mener at det er i selve fødselen at akupunkturen skal hjelpe, ikke at det korter ned tiden før fødselen. Så satser på at det uansett har effekt når fødselen er igang. Om den er igangsatt eller ikke :)

 

Husker ikke helt om du har sagt det før, men er det din første frkQ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...