Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Så nå er Småen 9 kg og 72 cm! Han er større enn 8 mnd gamle babyer, så ikke noe galt med appetitten :P Etter siste utviklingssprang så har søvnen vært litt varierende. Han har en tendens til å våkne mellom 02-04 og er da våken ca 1 time for han sovner igjen. Det skjer ikke hver natt og heldigvis så tar mannen han den timen de fleste netter når han har fri fra jobb(jobber natt). I tillegg så våkner han ofte fordi han vil ha kos og nærhet og sover helst kún så lenge jeg sover med han.

 

Han har vært greit å legge på dagen, men når natten kommer så er det noe som kortslutter. Vi har vippet han og da sovner han på kort tid, men vi innser at vi må stoppe med det nå slik at han kan finne søvnen selv. Han blir temmelig sinna og overtrøtt, men vi innser at vi bare må ta den kampen nå. Det var greit da han sovnet på puppen etter 15 min, men nå er kún vipping som gjelder, men nå er det altså stopp. Blir noen morsomme dager fremover, men skal bli godt å få kveldene tilbake.

 

Ellers er han en lite engel som bare er blid og glad. Han er på vei til å rulle fra rygg til mage, men fra mage til rygg ruller han så det suser. Han står også stødig uten at vi holder han(holder selvsagt så han ikke tipper over ende da :P ) og tar masse situps, løfter rumpen og overkroppen høyt, så er nok ikke veldig lenge til kan krabber avgårde. Har investert i Park a baby til den tiden :)

 

Han spiser godt nå:

 

Frokost

Stor porsjon grøt med sviskemos

 

Mellommåltid

Frukt(90 gram med mos/smoothie) og 1,5 dl med morsmelk

 

Lunsj

1,5 dl morsmelk

 

Middag

Et halvt middagsglass sammen med hjemmelaget mos av søtpotet og gulerot med pepper og morsmelk (ca. 200 gram med mat)

 

Kvelds:

Stor porsjon grøt med sviskemos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig natt her også i natt, så du er ikke alene Men så idag at tann nr 6 også er på vei ut nå, så sikkert derfor. Veldig mye gnaging på fingre og leker idag også, så det klør helt tydelig mye nå. Voldsomt med fire tenner sånn på rappen, så vi får håpe på en liten pause snart, så både stor og liten snart får sove litt mer sammenhengende

Hvordan er hun om natten når hun er urolig? Min bare gråter, mer eller mindre i søvne, ikke alltid han er våken en gang, men må likevel roe han på en måte. Begynner ålutselig å skrike sånn kanksje en gang i timen (det varierer jo selvsagt). Det er akkurat som om han har vondt et sted, men jeg kan ikke fatte hva det skulle være, for hvorfor er det da ikke vondt på dagen også? Og han har jo holdt på sånn i perioder i flere mnd nå. I natt var han i tillegg lys våken og lå og skravla i tretida :D Han har bare fått en tann, så det kaaaan jo være det, men jeg vet ikke. Blir ganske sliten og grinete iallfall, har ikke sovet mer enn to timer i strekk på det jeg kan huske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dårlig natt her også i natt, så du er ikke alene Men så idag at tann nr 6 også er på vei ut nå, så sikkert derfor. Veldig mye gnaging på fingre og leker idag også, så det klør helt tydelig mye nå. Voldsomt med fire tenner sånn på rappen, så vi får håpe på en liten pause snart, så både stor og liten snart får sove litt mer sammenhengende

Hvordan er hun om natten når hun er urolig? Min bare gråter, mer eller mindre i søvne, ikke alltid han er våken en gang, men må likevel roe han på en måte. Begynner ålutselig å skrike sånn kanksje en gang i timen (det varierer jo selvsagt). Det er akkurat som om han har vondt et sted, men jeg kan ikke fatte hva det skulle være, for hvorfor er det da ikke vondt på dagen også? Og han har jo holdt på sånn i perioder i flere mnd nå. I natt var han i tillegg lys våken og lå og skravla i tretida :D Han har bare fått en tann, så det kaaaan jo være det, men jeg vet ikke. Blir ganske sliten og grinete iallfall, har ikke sovet mer enn to timer i strekk på det jeg kan huske...

 

Lider verkligen med dig! Här håller han fortfarande på och vaknar 1-2 ggr timmen så ögonen står i kors på mig dygnet runt. Det er tenner här også, har hållt på sen han blev fyra månader, man ser att dom är så nära att komma, men nej. Tror alla kommer att komma på en gang nesten... stackarn. Det verkar liksom gå runt var i munnen det gör mest ont. :/

 

Har dock insett att han troligen har allergi så det ska sjekkes ut nå. Nå spiser han ikke gluten eller något med komelk och han är mycket gladare! Nu kan han leka själv, han låter inte så grinete på dagen, allt är veldigt mye bedre. Men nätterna är fortsatt så att han bara må ha pupp heeeela natten lång. På kvällen tar jag fighten och vugger till to, men på natten orkar jag bara inte än. Ät i vart fall glad att han nu spiser lite gröt och lite mat på dagarna utan att få magont och han bajsar varje dag siden vi sluttet med gluten/melk. Har också börjat med lite ersättning ibland på kvällen, men den smakar inte så gott så han tar bara lite, men mer for var dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om sola, så skinner den gitt, for nå har hun jaggu meg begynt å åle seg fremover for full maskin😄 Så NÅ er hviletiden definitivt over, og hun må passes på med haukeblikk hele tida... Gruff, ingen enkel sak, siden storejentene genererer store mengder småting på gulvene i form av perler, spenner osv og mor ikke er SÅ glad i å vaske og støvsuge hele tida :P Jaja, er jo bare å venne seg til det først som sist, og bruke lekegrinda for alt den er verdt når middag må lages og ting må ordnes! Hun er jo SÅ happy da, når hun nå endelig kan krype etter og ta lekene som hun før bare dyttet seg bort fra :P

 

Tenner bruker vanligvis bare noen få dager på å bryte gjennom tannkjøttet, så urolig søvn i flere måneder og uker tror jeg kanskje må skyldes noe annet.. Her var ihvertfall natten i natt mye bedre, med bare én skikkelig oppvåkning mellom halv fem og fem, og grei søvn resten av natta. Når hun sover urolig er det mye gråt i halvsøvne og kasting fra side til side, og som oftest må jeg da trå til og trøste, vugge eller puppe. Men vi samsover, så som regel holder det at jeg enten tilbyr puppen eller tar henne oppå brystet mitt og vugger henne videre i søvn. Slitsomt det også, men ihvertfall bedre enn å måtte stå helt opp og vandre rundt på det iskalde gulvet :P

Endret av Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om sola, så skinner den gitt, for nå har hun jaggu meg begynt å åle seg fremover for full maskin Så NÅ er hviletiden definitivt over, og hun må passes på med haukeblikk hele tida... Gruff, ingen enkel sak, siden storejentene genererer store mengder småting på gulvene i form av perler, spenner osv og mor ikke er SÅ glad i å vaske og støvsuge hele tida :P Jaja, er jo bare å venne seg til det først som sist, og bruke lekegrinda for alt den er verdt når middag må lages og ting må ordnes! Hun er jo SÅ happy da, når hun nå endelig kan krype etter og ta lekene som hun før bare dyttet seg bort fra :P

 

Tenner bruker vanligvis bare noen få dager på å bryte gjennom tannkjøttet, så urolig søvn i flere måneder og uker tror jeg kanskje må skyldes noe annet.. Her var ihvertfall natten i natt mye bedre, med bare én skikkelig oppvåkning mellom halv fem og fem, og grei søvn resten av natta. Når hun sover urolig er det mye gråt i halvsøvne og kasting fra side til side, og som oftest må jeg da trå til og trøste, vugge eller puppe. Men vi samsover, så som regel holder det at jeg enten tilbyr puppen eller tar henne oppå brystet mitt og vugger henne videre i søvn. Slitsomt det også, men ihvertfall bedre enn å måtte stå helt opp og vandre rundt på det iskalde gulvet :P

Ja, det har ju varit mycket med magen. Men det er nok tenner også, men det virker liksom vandra omkring og kommer aldrig frem.

 

I hverfall hva helsestatsjon og leger har sagt og med tanke på att det syns i munnen og på honom så tror jag det er det. Vet att det kan ta opp til flere uker for noen. Men nå har det ju gått ganska mange uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Snakker om sola, så skinner den gitt, for nå har hun jaggu meg begynt å åle seg fremover for full maskin Så NÅ er hviletiden definitivt over, og hun må passes på med haukeblikk hele tida... Gruff, ingen enkel sak, siden storejentene genererer store mengder småting på gulvene i form av perler, spenner osv og mor ikke er SÅ glad i å vaske og støvsuge hele tida :P Jaja, er jo bare å venne seg til det først som sist, og bruke lekegrinda for alt den er verdt når middag må lages og ting må ordnes! Hun er jo SÅ happy da, når hun nå endelig kan krype etter og ta lekene som hun før bare dyttet seg bort fra :P

 

Tenner bruker vanligvis bare noen få dager på å bryte gjennom tannkjøttet, så urolig søvn i flere måneder og uker tror jeg kanskje må skyldes noe annet.. Her var ihvertfall natten i natt mye bedre, med bare én skikkelig oppvåkning mellom halv fem og fem, og grei søvn resten av natta. Når hun sover urolig er det mye gråt i halvsøvne og kasting fra side til side, og som oftest må jeg da trå til og trøste, vugge eller puppe. Men vi samsover, så som regel holder det at jeg enten tilbyr puppen eller tar henne oppå brystet mitt og vugger henne videre i søvn. Slitsomt det også, men ihvertfall bedre enn å måtte stå helt opp og vandre rundt på det iskalde gulvet :P

Ja, det har ju varit mycket med magen. Men det er nok tenner også, men det virker liksom vandra omkring og kommer aldrig frem.

 

I hverfall hva helsestatsjon og leger har sagt og med tanke på att det syns i munnen og på honom så tror jag det er det. Vet att det kan ta opp til flere uker for noen. Men nå har det ju gått ganska mange uker...

Selve frembruddet av tannen gjennom tannkjøttet tar bare noen dager- en uke, og det er jo gjerne da de plages mest med kløe og ubehag. Men jeg tror veldig mange tolker uro hos baby som tenner, uten at det nødvendigvis er tilfellet. Min erfaring er ihvertfall at søvnen til baby gjerne blir mer urolig rundt 5-6 mnds alder, hvorfor vites ikke- men mulig det er pga mye nytt som de lærer iløpet av dagen, stadig flere inntrykk å fordøye osv. Jeg har aldri vært velsignet med sovebarn, så med mine forrige to små har den urolige søvnen faktisk vart helt til nærmere 1 år og 2 år :/ Håper veldig at lillemor ikke har planer om det samme, men det gjenstår jo å se... Hun har ihvertfall startet bedre, så jeg lever i håpet!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nu har han ju aldrig sovit bra, så för oss har det aldrig funnits oroligare perioder, bedre perioder etc, och jag märker stor skillnad på när han sover oroligt och när det är tänder eller mage eller annat. Han har fått en liten liten liten tandbit som kommit frem, 3-4 uker siden nå. Så det är väl så att det finns undantag från alla normaler, har nämligen inte kommit mer än bara en liten liten bit.

 

Men han har ju naturligtvis inte ont dygnet runt i flera månader i tänderna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi begynt med masse sutring i dag! Vet ikke helt hva som skjer, det er mest sannsynlig litt separasjonsangst.. Helt supert, da jeg begynner på jobb på tirsdag :-( Heldigvis skal hun være hjemme med papsen sin. Har foreslått at de kan komme på besøk på jobben i lunsjen de første ukene ^_^ Håper de gjør det, for da får jeg mest sannsynlig skyss hjem igjen (bor jo en time unna jobben).

 

Gjør vondt i mammahjertet sånn som hun gråter nå.. Hun våkner midt på natten og hulker sårt, ikke noe vondt noe sted.. Skikkelig trist gråt.. Legger jeg henne på siden med kluten sin og stryker henne på ryggen til hun sovner. I natt sov hun heldigvis godt!

 

Og så har vi fått katt som vi skal passe et halvt års tid! Åh så frustrert! Her vil vi kjenne på, smake på og ikke minst forstå! Hun er så frustrert og hulket en del i frustrasjon i går da katten kom. Hun er ikke spesielt god til å kose ennå, når vi skal "kose" på kaninene og pusene i bøkene hun har blir det mye griping og kloring hehe..

 

Vi har ikke fått en skikkelig rutine på mat ennå men det nærmer seg noe. Hun åler seg stadig bakover og har ikke helt knukket koden fremover ennå, men er nok like rundt hjørnet. Jeg glemmer jo stadig at vi ikke er Juli-barn når jeg sammenlikner! Men alt går jo veldig bra. Hun er så rolig, trygg og sterk <3 Jeg skal vedde på at neste baby blir stikk motsatt! Får håpe hun fortsetter å være en rolig variant da, at hun ikke blir et totalt troll når neste kommer :legrine: Men det blir som det blir! ^_^

 

Har begynt å innføre eggeplomme og mer kjøtt i kosten i dag. Prøver å unngå grøt og dekker jernbehovet med alt annet av smaker og konsistenser. Eneste grøten hun liker er Semper jordbær og banan på squeezypose enn så lenge. Har masse av det og Semper babymat på glass fra barseltreffene, men hun syntes det smaker gørr kjedelig :legrine: Er vel all tacoen og thaien jeg har spist igjennom svangerskapet ;) Eller hvitløksbombene jeg tar når jeg er redd for bystbetennelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, minsta her er jo født 31.juli, så det er vel bare et par dager mellom jentene våre? Her er det forøvrig også mye sår gråt for tiden, når jeg forsvinner fra synsfeltet hennes, så det er nok den mye omtalte separasjonsangsten som har meldt sin ankomst ja.. Liiiitt slitsomt må jeg si, men det er jo en del av den naturlige utviklingen så vi må nok bare holde ut :P Blir mye bæring rundt på armen her hjemme, for å unngå hysterisk anfall når jeg går ut i andre rom for å ordne noe, siden alarmen går med en gang hun merker at jeg er borte. Men så lenge vi er sammen og hun er trygg, er alt bare fryd og gammen, med de beste smilene og "prating" i form av brumlelyder, spruting og geiping med tunga. Sååå sjarmerende hehe, ihvertfall for den stolte mor og far :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner til det! :) Bruker heldigvis bæretøy og koser oss fælt. Hun er ikke en bærebaby egentlig men i blant så trenger de jo ekstra kos. Deilig å he hendene fri da! :P

 

https://www.instagram.com/p/BCK0i2hBjLw/?taken-by=siljemeum

 

Så fine dere er!! Du har jo blitt en skikkelig bæremamma jo :) Her blir det mest vogn for tiden, men bruker stadig vekk Manducaen min, når vi skal på tur i skogen eller når vi skal ut på farten når hun er våken, på senter osv. Da er nemlig ikke vogna så stas, ihvertfall ikke å ligge i bagdelen uten utsikt :P Sportsvogndelen vår har dessverre mugnet i garasjen, så jeg må finne en ny før vi kan bytte over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nei så utrolig kjedelig! Det er ingenting du kan gjøre for å redde tekstilen? Har du med produsenten om råd? Jotun Yachting har mange fine produkter for kalesjer og båttekstiler, det er jo verdt et forsøk?

 

Tusen takk! Har blitt en håpløs bæremamma ja.. Elsker nærheten og hvor praktisk det er med  kollektivtrafikk! Har 2 lange, 1 kort sjal og 1 ringslynge.. Og jeg leter fortsatt etter et par perler (merk: den jeg finner først vinner plassen) Så gøy at du har en Manduca da! :D Føler det bare er Babybjörn her inne på forumet. Er jo ikke så rart at man ikke orker å bære noe særlig da. De er jo populære da.

 

Vi gikk til sportsdel i november vi :rødme: Hun ble så sint i harbagen, og så er hun så lang. Det var så vidt luft over og under henne med vinterposen i bagen, selv om jeg i etterkant har hørt at du fint kan ha baby "brettet" oppi der. Hun ble uansett grinete av å ligge i hardbagen. Måtte som regel opp i selen på et eller annet tidspunkt uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt overgrodd av mugg, på både seler og kalesje, så den er nok dessverre moden for søppeldynga. Men men, den gjorde jo nytten til to barn, så får jeg heller bare bite i det sure eplet og kjøpe ny/ brukt vogn..

 

Men jeg mener å minnes at du ikke likte sjalbæring sånn i starten, eller var det noen andre kanskje?! Vi har jo brukt close caboo-sjalet daglig de første 5 mnd, og elsket det begge to😍 Manducaen har jeg faktisk hatt helt siden eldste var baby, litt over 7 år gammel er den nå da faktisk :P Men den gjør fortsatt nytten, og jeg digger å bære med den- spesielt på ryggen! Må bare øve inn teknikken med å feste henne bak der alene først, husker nemlig ikke helt fra forrige gang!

 

Ellers har vi hatt en merkelig og litt slitsom helg, hvor hun plutselig nekta puppen totalt på lørdag formiddag. Bare beit og hylte mens hun dytta puppen vekk. Dette varte hele lørdagen og hele søndagen, så måtte jo pumpe meg og styre på med flaske, ikke så ille det i seg selv, men det kom jo så brått og jeg var totalt uforberedt på det. Hun virket generelt mistilpass på dagen, og måtte få paracet i to omganger for å komme seg gjennom natta, så jeg mistenker tenner... Utover dagen igår virket hun bedre, og plutselig i natt var det OK med pupp igjen også. Heldigvis!! Så idag har vi ammet som vanlig igjen, og jeg er bare sååå glad for at hun tok til fornuft og godtok puppen igjen, for jeg er virkelig ikke klar for ammeslutt helt enda😜😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde Baby K'tan i starten, men jeg følte meg ikke trygg på den. Tror rett og slett den var for stor for meg for tuppa ble så sammsunket og jeg endte opp med å gå og holde henne uansett.

Sjal er en helt annen verden! Så deilig, så vakkert og ergonomisk på en-to-tre :D Men ja, det var kanskje meg det ja ^_^ Lettere nå som hun er litt større også da, men skulle ønske jeg hadde sjal fra starten av.

 

Her har det også vært tannkaos i helgen og de siste dagene. Hun spiser dårligere men ingen nekt heldigvis. Vi måtte også ty til paracet.. Prøver å ha høy terskel, men vil jo helst ta bort smerten for henne!

 

I går var første dag på jobb også! Det gikk overraskende fort, var overraskende lite trist og så kom mannen og lille rundt lunsjtider ^_^ Tror jeg skal klare å jobb med onsdagsfri. Det føles bra!

 

Håper tennnen kommer fort, det er noe herk mens det står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med jobbinga, føles det greit å være tilbake?

 

Her hadde vi en ny runde med tannkløe og puppenekt denne uka, men heldigvis over igjen nå. Hun biter i puppen av og til fortsatt da, når hun ikke vil ha, da biter hun litt og så lener hun seg bakover og smiler så lurt!! Hun VET at det ikke er lov, så hun gjør det mest for gøy virker det som :P Seks skarpe små hoggtenner som biter seg fast iiik!! Får se hvor lenge jeg tør å fortsette, hehe, men det er jo så koselig å amme også!

 

Ellers er det full fart på ålingen nå, og hun kan jo SÅ mange morsomme triks :D Klapper, vinker og viser hvor stor hun er, med armene "høyt" over hodet :P Hun skjønner tydelig hva det betyr når jeg sier nei, for eksempel når hun holder på å spise noe rusk på gulvet eller lign, så det er jo litt kult da. Og praktisk ikke minst ;)

 

Hvor mye sover deres søte små på dagen nå? Her er det to blunder nå, på ca 1,5 time hver seg. Første ca 09.30- 11, og andre ca 14.30- 16 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og hun leker borte tittei, ikke å forglemme!😄 Hun tar styringa selv, og gjemmer seg/ titter frem fra håndkleet eller hva det måtte være, såå søt hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre babayer som begynner å miste intetressen for pupp? Lille her vil kun ha når vi ligger i senga, og selv da er ikke interessen så stor. Bare om natta da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeli & Gla

Jobben har gått mye bedre enn jeg forventet! Jeg trodde jeg ville ha konstant hjemlengsel og kjede livet av meg, men det er faktisk godt å være tilbake. Det er litt godt å tenke på noe annet enn baby og å være litt mer enn bare en pupp og kokke :P Papsen storkoser seg i perm også, og gjensynsgleden er stor når jeg kommer hjem så jeg skal nok overleve dette. :-)

 

Ålingen går det fortsatt sakte med men huh kan tittei med kluter og ting og sånn og High-five :D Det er stor stas! ^_^

 

Nå sover hun en liten lur rundt 12 og en rundt 17. Før så sov hun jo fint 1 time 3 ganger om dagen men nå sover hun korte lurer, sovner litt for sent og våkner litt for tidlig syntes jeg.. Vet ikke helt hvordan vi løser der.

 

Har hatt feber og munnvondt, men ingenting som har tittet frem ennå. Venter i spenning! Hun har bitt en eller to ganger nå i det siste. Det er kjempelenge siden sist, men tror det er noe hun gjør når det klør i gommene.

 

Krumelur: Her er det bare sengeamming som gjelder men da ammer hun godt og lenge. Ammer også natt. Amming i stua eller noe annet sted er helt håpløst. Alt annet er mer spennende, og så eier hun ikke tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

kjenner til det! :) Bruker heldigvis bæretøy og koser oss fælt. Hun er ikke en bærebaby egentlig men i blant så trenger de jo ekstra kos. Deilig å he hendene fri da! :P

 

https://www.instagram.com/p/BCK0i2hBjLw/?taken-by=siljemeum

Så fine dere er!! Du har jo blitt en skikkelig bæremamma jo :) Her blir det mest vogn for tiden, men bruker stadig vekk Manducaen min, når vi skal på tur i skogen eller når vi skal ut på farten når hun er våken, på senter osv. Da er nemlig ikke vogna så stas, ihvertfall ikke å ligge i bagdelen uten utsikt :P Sportsvogndelen vår har dessverre mugnet i garasjen, så jeg må finne en ny før vi kan bytte over..

Kjempefine er dere 😀 regner med du er med i bæregruppa på facebook😉 jeg elsket å bære i sjal,men så har jeg et nyinnkjøpt brukt nå i str 7 og fant ut at det var for langt. Nå bruker jeg bare ergo360. 😖 savner tettinntil bæringen i sjalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! Lenge siden sist ☺️

Jeg begynner virkelig å kjenne på at det nærmer seg jobbstart snart(juni) jeg gruer meg sånn😕

Bebisen min har blitt stor og vil bare sitte og stå hele dagen. Mye sutring. Seperasjonsangst. Tror kanskje det kommer flere tenner nede nå. Har kun to tenner nede foreløpig.

De siste dagene har hun biti litt i puppen😔😓 og i dag har det vært full puppenekt!!!!! Er ikke klar for det!!!! Hjelpes. Jeg pumpet i kveld og det ville hun ha. Jeg har akkurat fått tilbake mensen og håper det er litt derfor hun reagerer litt. Og tennene kanskje. Ellers har vi fått bhg. Plass i August i ønsket bhg. Det er utrolig deilig å tenke på. Var jo også søskenprioritering der,men visste det var mange som ville inn og få plasser. Føler meg heldig❤️

Ellers har hun ikke begynt å krabbe enda,men kommer seg bakover og 360 grader. Akkurat lært seg å klappe. Hun blir 8 mnd. Neste uke. Gå refleksen er til de grader innarbeidet igjen 😂 syntes dagene flyr avgårde. Hjelpes!!!!😰 hvor mye mat får deres nå? Jeg gir normalt morsmelk på morran,så får hun litt brødskive når jeg spiser frokost. Grøt rundt lunsj,middag rundt 15 og grøt rundt 18.30 og melk. Har ammet ganske mye gjennom hele dagen. Er ikke lenge hun har ligget så er tørstedrikk 😁 kom som et sjokk når hun nå da plutselig biter til og bare skriker. Melk har jeg nok av og ikke hatt noen problemer hittil annet enn brystbetennelse tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du trives tilbake på jobb, PersilleBlomst! Og hvordan går det med puppenekten Marsch83, tar hun puppen igjen nå? Vi har jo også vært gjennom puppenekt i to omganger nå (skrev om det i innlegg på den forrige siden), men begge gangene gikk det over iløpet av 1-2 døgn. Heldigvis, for jeg er heller ikke heelt klar for å avslutte ammingen riktig enda! Selv om jeg merker at det er stadig vanskelige å få til gode amminger på dagtid, spesielt hvis storesøstrene også er hjemme..

 

Men vanligvis blir det en ammings på morgenen, og ca halv brødskive. Grøt til lunsj, så litt pupp før soving (drikker ikke mye, men en liten skvett eller to), så prøver jeg å få til en amming når hun våkner, hvis vi er hjemme går det som regel greit. Middag (trekvart- halv middagsglass) ca kl 16.30, så prøver jeg av og til å tilby en flaske NAN før kveldsgrøt ca 19, men da vil hun gjerne ikke ha særlig mer enn 50- 70 ml, så ikke alltid jeg gidder å lage til. Ammer i søvn fortsatt, å huffda, men da får hun ihvertfall litt ekstra melk og sovner fort og greit på 5 minutter :P

 

Nå åler hun seg raskt avgårde, og med pinsettgrepet godt inne så er det haukeblikk på baby 24/ 7 som gjelder😁 Det er litt stress, og selv om jeg føler jeg ser på henne nesten konstant har vi hatt to tilfeller av nesten-sette noe i halsen. En gang var det en av jentene sine smykkeperler, mens den andre gangen var det en papirbit som hun hadde klart å gnage av en av jentene sine dagbøker. Det er så fælt å oppleve, får jo hjertet opp i halsen og stuper til for å fiske det ut av munnen hennes!! Grøss, nei det er min største skrekk altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du trives tilbake på jobb, PersilleBlomst! Og hvordan går det med puppenekten Marsch83, tar hun puppen igjen nå? Vi har jo også vært gjennom puppenekt i to omganger nå (skrev om det i innlegg på den forrige siden), men begge gangene gikk det over iløpet av 1-2 døgn. Heldigvis, for jeg er heller ikke heelt klar for å avslutte ammingen riktig enda! Selv om jeg merker at det er stadig vanskelige å få til gode amminger på dagtid, spesielt hvis storesøstrene også er hjemme..

 

Men vanligvis blir det en ammings på morgenen, og ca halv brødskive. Grøt til lunsj, så litt pupp før soving (drikker ikke mye, men en liten skvett eller to), så prøver jeg å få til en amming når hun våkner, hvis vi er hjemme går det som regel greit. Middag (trekvart- halv middagsglass) ca kl 16.30, så prøver jeg av og til å tilby en flaske NAN før kveldsgrøt ca 19, men da vil hun gjerne ikke ha særlig mer enn 50- 70 ml, så ikke alltid jeg gidder å lage til. Ammer i søvn fortsatt, å huffda, men da får hun ihvertfall litt ekstra melk og sovner fort og greit på 5 minutter :P

 

Nå åler hun seg raskt avgårde, og med pinsettgrepet godt inne så er det haukeblikk på baby 24/ 7 som gjelder😁 Det er litt stress, og selv om jeg føler jeg ser på henne nesten konstant har vi hatt to tilfeller av nesten-sette noe i halsen. En gang var det en av jentene sine smykkeperler, mens den andre gangen var det en papirbit som hun hadde klart å gnage av en av jentene sine dagbøker. Det er så fælt å oppleve, får jo hjertet opp i halsen og stuper til for å fiske det ut av munnen hennes!! Grøss, nei det er min største skrekk altså...

Uuuæææææ!!!! Ja, skjønner du er redd for ting å sette i halsen.heldigvis så har jo jeg en gutt som er mer opptatt av store biler og den slags. Så ingen smådeler her. Selvom noen av lekene har jo smådeler som kan løsne... Uff det er en slitsom tid i vent😋😅

Jeg leste om puppenekt hos deg også. Bra at det gikk over. Det gikk over her også på natta.nå er alt som før med unntak av en mindre amming på dagen. Jeg ammer også "i søvn" noen ganger sovner hun mens andre ganger er hun ferdig ammet før legging. Begge deler funker fint. Er først når hun begynner med flaske fast på kvelden jeg vil slutte med å gi den ved senga. Kan fort bli en lei uvane.

Hun er oppe å gynger hver dag på alle fire,men blir så sinna da hun bare kommer bakover og ikke forover 😆 skikkelig temperament i denne damen.

Vi spiser samme som dere vi da. Brød,grøt,middag/frukt og grøt.

For et fantastisk fint vær vi har om dagen. Helt nydelig å være ute. ☀️

Endret av Marsch83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

kjenner til det! :) Bruker heldigvis bæretøy og koser oss fælt. Hun er ikke en bærebaby egentlig men i blant så trenger de jo ekstra kos. Deilig å he hendene fri da! :P

 

https://www.instagram.com/p/BCK0i2hBjLw/?taken-by=siljemeum

Så fine dere er!! Du har jo blitt en skikkelig bæremamma jo :) Her blir det mest vogn for tiden, men bruker stadig vekk Manducaen min, når vi skal på tur i skogen eller når vi skal ut på farten når hun er våken, på senter osv. Da er nemlig ikke vogna så stas, ihvertfall ikke å ligge i bagdelen uten utsikt :P Sportsvogndelen vår har dessverre mugnet i garasjen, så jeg må finne en ny før vi kan bytte over..

Kjempefine er dere regner med du er med i bæregruppa på facebook jeg elsket å bære i sjal,men så har jeg et nyinnkjøpt brukt nå i str 7 og fant ut at det var for langt. Nå bruker jeg bare ergo360. savner tettinntil bæringen i sjalet.

 

Åh, men kan du ikke ta kontakt med Carry Me og få den konvertert? Du kan jo lage et kortere sjal og en ringslynge f.eks? :) Eller spørre om noen vil bytte med deg? Eller selge da, såklart. :) Ingen grunn til å stoppe nå? ^_^ Hva slags sjal?

 

Og ja, jeg er i Bæregruppa. Veldig motiverende og inspirerende. Har fått dilla på feriesjal jeg nå :) Gratis og gøy! ^_^ Koster bare porto!

 

Når det gjelder mat og pupp går det greit enn så lenge. Nattammingen går fint og så lenge vi ammer i sengen spiser hun godt. Av og til i baksetet på bilen også. Som regel er alt annet mer spennende når vi er ute. Blir en del smoothies, litt hjemmelaget og litt butikkjøpt. Middagsmoser, supper etc.

 

Det blir pupp på natt og morgen, og så (når jeg er på jobb :( ) gir papsen 80-120 ml melk og en brødskive evt litt fruktmos. Så blir det melk og frukt til lunsj og så ammer jeg når jeg kommer hjem fra jobb. Til middag blir det gjerne et helt glass om jeg ikke har ammet for mye nå! Trodde ikke hun kunne spise så mye jeg! :P Og så ammes det på kvelden igjen.

 

Ellers kryper vi ikke, men vi er stadig på nippet. Får bare vente å se :) Var litt anlegg for separasjonsangst like før jeg skulle begynne å jobbe, men det gikk fort over. Er noen dager når alt er galt men da slenger jeg henne bare i sjalet og så blir hun mye blidere både i sjalet og etterpå. :) Og så går det an å gjøre ting! Hun strekker seg mer og mer så jeg vet ikke helt hvor godt vi dekker matbehovet hennes men hun har fleskete og fine lår. Men så var hun innmari stor da. Tror hun ser mer ut som alderen sin nå, når hun var 6 mnd trodde folk hun var 8.. Lang og stor. Har litt lyst til å stikke på helsestasjonen for å måle for gøy. Er jo så lenge til 9 mnd kontrollen ^_^

 

Og nå kommer våren! Deilig, deilig! Gleder meg til hytteturer og sånt! Svigermor kommer på besøk og skal være her en uke. Gleder meg fælt. Hvis jeg kunne valgt meg en mor i hele verden så er det henne.. Godheten selv i person! <3 Har vært borti noen mareritt som har hatet meg så det føles helt riktig :legrine:

 

Å ja, og så elsker vi biler. Har lyst til å kjøpe tegneblokk i perm og tegne masse biler til henne og legge på sånn plastfilm som jeg ikke husker hva heter nå. :-) Gøy å ha!

Endret av PersilleBlomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

kjenner til det! :) Bruker heldigvis bæretøy og koser oss fælt. Hun er ikke en bærebaby egentlig men i blant så trenger de jo ekstra kos. Deilig å he hendene fri da! :P

 

https://www.instagram.com/p/BCK0i2hBjLw/?taken-by=siljemeum

Så fine dere er!! Du har jo blitt en skikkelig bæremamma jo :) Her blir det mest vogn for tiden, men bruker stadig vekk Manducaen min, når vi skal på tur i skogen eller når vi skal ut på farten når hun er våken, på senter osv. Da er nemlig ikke vogna så stas, ihvertfall ikke å ligge i bagdelen uten utsikt :P Sportsvogndelen vår har dessverre mugnet i garasjen, så jeg må finne en ny før vi kan bytte over..
Kjempefine er dere regner med du er med i bæregruppa på facebook jeg elsket å bære i sjal,men så har jeg et nyinnkjøpt brukt nå i str 7 og fant ut at det var for langt. Nå bruker jeg bare ergo360. savner tettinntil bæringen i sjalet.

Åh, men kan du ikke ta kontakt med Carry Me og få den konvertert? Du kan jo lage et kortere sjal og en ringslynge f.eks? :) Eller spørre om noen vil bytte med deg? Eller selge da, såklart. :) Ingen grunn til å stoppe nå? ^_^ Hva slags sjal?

 

Og ja, jeg er i Bæregruppa. Veldig motiverende og inspirerende. Har fått dilla på feriesjal jeg nå :) Gratis og gøy! ^_^ Koster bare porto!

 

Når det gjelder mat og pupp går det greit enn så lenge. Nattammingen går fint og så lenge vi ammer i sengen spiser hun godt. Av og til i baksetet på bilen også. Som regel er alt annet mer spennende når vi er ute. Blir en del smoothies, litt hjemmelaget og litt butikkjøpt. Middagsmoser, supper etc.

 

Det blir pupp på natt og morgen, og så (når jeg er på jobb :( ) gir papsen 80-120 ml melk og en brødskive evt litt fruktmos. Så blir det melk og frukt til lunsj og så ammer jeg når jeg kommer hjem fra jobb. Til middag blir det gjerne et helt glass om jeg ikke har ammet for mye nå! Trodde ikke hun kunne spise så mye jeg! :P Og så ammes det på kvelden igjen.

 

Ellers kryper vi ikke, men vi er stadig på nippet. Får bare vente å se :) Var litt anlegg for separasjonsangst like før jeg skulle begynne å jobbe, men det gikk fort over. Er noen dager når alt er galt men da slenger jeg henne bare i sjalet og så blir hun mye blidere både i sjalet og etterpå. :) Og så går det an å gjøre ting! Hun strekker seg mer og mer så jeg vet ikke helt hvor godt vi dekker matbehovet hennes men hun har fleskete og fine lår. Men så var hun innmari stor da. Tror hun ser mer ut som alderen sin nå, når hun var 6 mnd trodde folk hun var 8.. Lang og stor. Har litt lyst til å stikke på helsestasjonen for å måle for gøy. Er jo så lenge til 9 mnd kontrollen ^_^

 

Og nå kommer våren! Deilig, deilig! Gleder meg til hytteturer og sånt! Svigermor kommer på besøk og skal være her en uke. Gleder meg fælt. Hvis jeg kunne valgt meg en mor i hele verden så er det henne.. Godheten selv i person! <3 Har vært borti noen mareritt som har hatet meg så det føles helt riktig :legrine:

 

Å ja, og så elsker vi biler. Har lyst til å kjøpe tegneblokk i perm og tegne masse biler til henne og legge på sånn plastfilm som jeg ikke husker hva heter nå. :-) Gøy å ha!

Jo,jeg kan jo konvertere det sikkert. Jeg har et Oscha vanilla roses(villsilke,lin,bomull) kjøpte det brukt,men ser nå at det nok ikke var riktige sjalet for meg. Blir for lyst. Kan selge det så klart,hvis jeg får solgt det😳 jeg hadde et sjal på ferie i vinter. Et kasjmir sjal til rundt 4000kr. Det var nydelig,men altfor varmt for mitt bruk😉

 

Jeg syntes ikke jeg gjør annet enn å mate jeg. Mate mate mate. Er bare så glad hun tok brystet igjen. Fikk tilbake mensen så var kanskje det hun reagerte på.

Vi søker om pappaperm nå vi... Håper ikke vi er så veldig sent ute😳 jeg begynner i beg.av juni.

Er fantastisk deilig ut om dagen og vi er ute å triller hver dag. Jeg har også verdens beste svigermor.hun er også godheten selv,men en smule naiv og litt gammeldags🙊 men herregud for ei snill dame. Kos dere masse med besøk😉

Her har vi ingen favorittleker annet enn alt hun ikke får lov til som fjernkontroller,mobil,kaffekopp osv osv.. 😆

I dag krøyp hun faktisk fremover👌🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,jeg kan jo konvertere det sikkert. Jeg har et Oscha vanilla roses(villsilke,lin,bomull) kjøpte det brukt,men ser nå at det nok ikke var riktige sjalet for meg. Blir for lyst. Kan selge det så klart,hvis jeg får solgt det jeg hadde et sjal på ferie i vinter. Et kasjmir sjal til rundt 4000kr. Det var nydelig,men altfor varmt for mitt bruk

 

Jeg syntes ikke jeg gjør annet enn å mate jeg. Mate mate mate. Er bare så glad hun tok brystet igjen. Fikk tilbake mensen så var kanskje det hun reagerte på.

Vi søker om pappaperm nå vi... Håper ikke vi er så veldig sent ute jeg begynner i beg.av juni.

Er fantastisk deilig ut om dagen og vi er ute å triller hver dag. Jeg har også verdens beste svigermor.hun er også godheten selv,men en smule naiv og litt gammeldags men herregud for ei snill dame. Kos dere masse med besøk

Her har vi ingen favorittleker annet enn alt hun ikke får lov til som fjernkontroller,mobil,kaffekopp osv osv..

I dag krøyp hun faktisk fremover

Så deilig! Man hører liksom bare om de fæle svigermødrene! Og gratulerer så mye med kravlingen! Så stas! Her er også "ulovlige" ting mye mer spennende enn alt annet. Mat og drikke er også superspennende! Hun elsker smaker og vil gjerne smake alt som lukter godt og mye. Veldig gøy og også inspirerende. I går fikk hun smake pappas fiskegrateng. Det var stor suksess. Kjørte det grovhakket med litt vann i en smoothiemixer. Både fiskebiter og pasta gikk ned på høykant! :D

 

Håper permisjonen løser seg! Jeg har klart å makke til barnehagesøknaden og er nødt til å søke på nytt. :( Det har faktisk ganske krise.. Fare for at jeg må søke ulønnet permisjon.. Håper jeg får det :'( Men jeg drømmer jo litt om det også da.. Men da må vi tenke mer på pengebruken.

 

Hva tenker du på med mate mate mate? Mye amming eller mange måltider? Hun her glemmer fort at hun er sulten så vi må ja på alarm for å huske på å spise. Hun sier jo ikke ifra sånn som hun gjorde før. Føler hun strekker seg mer og mer, men er nok ingen krise. Ser fortsatt ut som at noen har tredd armringer på lårene hennes (sånne man svømmer med). Har faktisk begynt å drømme litt om å få en baby til, men ingen tegn til menstrausjon ennå her. Litt deilig også, bare håper jeg får en bedre syklus enn jeg hadde når vi prøvde (hver 47-53 dag...) Hadde litt puppenekt her nå nylig, men det gikk seg heldigvis til. Ble ganske svett da, men virker som om det er ømme gommer. Det hjalp med en paracet i hvert fall. Stakkar.. Utrøstelig hele natten. :(

 

Det var nettopp en tråd om Natty sjal i Bæregruppa. Ble en liten boost på folk som ønsker naturlige sjal :) Men iom at du allerede har kjøpt sjalet, du skal kunne ha mulighet til å farge med Dylon's håndfarge til naturfibre som silke og ull? De har noen duse farger også. Litt risky å farge selv såklart, veldig viktig å røre MYE når man bruker håndfarge og ikke maskinfarge! Ja, er en del varme sjal! Har nettopp svidd av 3000,- på en Zorro Fall, ull-blenden. Varmt og deilig, supert til utebruk, blir litt klamt i bærejakken i solen. Hadde aldri trodd at jeg skulle bruke så mye penger på et sjal, jeg er jo ikke en av de gærne damene.. Eller...? :P Ja ja.. Det gir meg glede ^_^ Og nærhet med tulla mi som syntes det er kjempestas å få sitte på ryggen og å sitte høyt med oversikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...