Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, god bedring Krumelur. Høres ikke noe godt ut med lite søvn og sykdom oppå der :( Her er spranget over og mini spiser og legger på seg godt. Nærmer seg 8!!!kg....lillemann er ikke så liten lenger :P Ryddet i klesskapet hans her om dagen og kan ikke skjønne at han passer inn i 50 bodyene og at de var for stor! Og nå blir han 4 mnd om noen dager.

 

Men dere; nå er han på dag 6 uten å bæsje. Han promper en del råtne fiser, men virker ikke plaget eller at han har noe vondt, men hvor lenge har deres gått uten å bæsje på ren morsmelk?

Min er også over 7 kg nå. Har tatt igjen de andre mer eller mindre, ei skikkelig bolle har han blitt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når har min sønn også kommet seg over 7 kg. Han som bare var 2900 ved fødsel :) Han har også begynt med litt grøt, tynn grøt og har nå også fått både moste poteter og sviskemos. Heldigvis ingen problemer med magen. Han elsker "middag" og sviskemos. Og vann, makan som  han liker vann :) Sover hele natten og er ellers bare blid. Veldig sterk i kroppen og klarer å snu seg fra mage til rygg, han vil stå hele tiden og klarer å sitte helt rett i ryggen. Var nettopp på 4 mnd. kontroll der HS sjekket dette og sa det var fra gammelt av at man ikke skulle la de sitte, men det er ingenting i veien med det når man ser ryggstyrken klarer å holde dem oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har min sønn også kommet seg over 7 kg. Han som bare var 2900 ved fødsel :) Han har også begynt med litt grøt, tynn grøt og har nå også fått både moste poteter og sviskemos. Heldigvis ingen problemer med magen. Han elsker "middag" og sviskemos. Og vann, makan som han liker vann :) Sover hele natten og er ellers bare blid. Veldig sterk i kroppen og klarer å snu seg fra mage til rygg, han vil stå hele tiden og klarer å sitte helt rett i ryggen. Var nettopp på 4 mnd. kontroll der HS sjekket dette og sa det var fra gammelt av at man ikke skulle la de sitte, men det er ingenting i veien med det når man ser ryggstyrken klarer å holde dem oppe.

Min var enda mindre, bare litt over 2200 g😊 og nå er han skikkelig rund og god. Han er snart fem mnd da. Ser ut som om han også liker vann. Bruker du tutekopp eller flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når har min sønn også kommet seg over 7 kg. Han som bare var 2900 ved fødsel :) Han har også begynt med litt grøt, tynn grøt og har nå også fått både moste poteter og sviskemos. Heldigvis ingen problemer med magen. Han elsker "middag" og sviskemos. Og vann, makan som han liker vann :) Sover hele natten og er ellers bare blid. Veldig sterk i kroppen og klarer å snu seg fra mage til rygg, han vil stå hele tiden og klarer å sitte helt rett i ryggen. Var nettopp på 4 mnd. kontroll der HS sjekket dette og sa det var fra gammelt av at man ikke skulle la de sitte, men det er ingenting i veien med det når man ser ryggstyrken klarer å holde dem oppe.

Min var enda mindre, bare litt over 2200 g og nå er han skikkelig rund og god. Han er snart fem mnd da. Ser ut som om han også liker vann. Bruker du tutekopp eller flaske?

 

Bruker både og, alt ettersom hva er rent akkurat da :) Tutekopp biter han ut vannet på da. Men han liker det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å begynne med vann alt nå?

 

Her vokser og utvikles småfrøkna i rekordfart. Hun er utrolig snill og verdens søteste (storesøster er også verdens søteste). Nå har vi kommer inn i god rutine. Hun våkner ca kl 08. Sovner igjen kl 0930-10 og sover til kl 13. Så har hun en liten halvtime i kl 1530-16 tiden. Og legges ca kl 1830. Sover hele natta. Må bare putte i smokken noen ganger. JEG elsker smokk! Da er hun mye lettere å legge. Hun begynte med smokk for ca 1 mnd siden etter intens trening. Hun sitter på tommelen, så jeg forsøker veldig iherdig med å få henne til å foretrekke smokk :)

Ellers elsker hun leker. Hun kan ligge på lekematta lenge og kose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å begynne med vann alt nå?

 

Her vokser og utvikles småfrøkna i rekordfart. Hun er utrolig snill og verdens søteste (storesøster er også verdens søteste). Nå har vi kommer inn i god rutine. Hun våkner ca kl 08. Sovner igjen kl 0930-10 og sover til kl 13. Så har hun en liten halvtime i kl 1530-16 tiden. Og legges ca kl 1830. Sover hele natta. Må bare putte i smokken noen ganger. JEG elsker smokk! Da er hun mye lettere å legge. Hun begynte med smokk for ca 1 mnd siden etter intens trening. Hun sitter på tommelen, så jeg forsøker veldig iherdig med å få henne til å foretrekke smokk :)

Ellers elsker hun leker. Hun kan ligge på lekematta lenge og kose seg :)

Hva gjorde du for å "overtale" jenta di til å ta smokken? Vi har prøvd av og på nå i 4,5 mnd- uten hell...hadde vært såååå deilig om han tok smokken- bra for han også!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig å begynne med vann alt nå?

 

Her vokser og utvikles småfrøkna i rekordfart. Hun er utrolig snill og verdens søteste (storesøster er også verdens søteste). Nå har vi kommer inn i god rutine. Hun våkner ca kl 08. Sovner igjen kl 0930-10 og sover til kl 13. Så har hun en liten halvtime i kl 1530-16 tiden. Og legges ca kl 1830. Sover hele natta. Må bare putte i smokken noen ganger. JEG elsker smokk! Da er hun mye lettere å legge. Hun begynte med smokk for ca 1 mnd siden etter intens trening. Hun sitter på tommelen, så jeg forsøker veldig iherdig med å få henne til å foretrekke smokk :)

Ellers elsker hun leker. Hun kan ligge på lekematta lenge og kose seg :)

Helsesøster sa at man kunne gi litt vann ved måltider ja. Kan ikke huske at jeg begynte så tidlig sist. Men det gjør jo ikke noe, helt greit om han vender seg til å drikke vann. Er jo ikke akkurat store mengder han drikker da 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å begynne med vann alt nå?

 

Her vokser og utvikles småfrøkna i rekordfart. Hun er utrolig snill og verdens søteste (storesøster er også verdens søteste). Nå har vi kommer inn i god rutine. Hun våkner ca kl 08. Sovner igjen kl 0930-10 og sover til kl 13. Så har hun en liten halvtime i kl 1530-16 tiden. Og legges ca kl 1830. Sover hele natta. Må bare putte i smokken noen ganger. JEG elsker smokk! Da er hun mye lettere å legge. Hun begynte med smokk for ca 1 mnd siden etter intens trening. Hun sitter på tommelen, så jeg forsøker veldig iherdig med å få henne til å foretrekke smokk :)

Ellers elsker hun leker. Hun kan ligge på lekematta lenge og kose seg :)

Ja, når de begynner med fast føde så bør man også gi vann til disse måltidene. Det hjelper slik at de ikke blir harde i magen blant annet. Når de bruker mme så bør man begynne med fast føde ved 4 mnd. :) Jeg begynte litt tidligere siden han er 4 mnd idag, men det var fordi han trengte det så jeg ga velling for første gang for et par uker siden. HS sa det var helt greit å gi et vellingmåltid når han viser han trenger det. Han fikk sånn melkevegring en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fullamme hele veien så hadde egentlig tenkt å drøye litt med fast føde. Men så begynte han å våkne oftere om natta så da ble det til at vi prøvde litt grøt rett etter fire mnd likevel. Er oppe i et par små måltider om dagen, og prøver litt forskjellig. Han er fem mnd om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som fullammer som opplever at ammingen tapper veldig for krefter og energi? Hver gang jeg ammer føles det ut som jeg kaster i meg en neve med valium... Blir utrolig ør og slapp. Begynner å bli veldig lei av å føle meg så tåkete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd, 65 cm og 8 kg! Himmel som han vokser!

 

Han har vært igjennom både Sleep Regression og 4 mnd hoppet og er nå tilbake til å bare være glad og sover fra 19/20-05/06. Nå har han ligget og pludret for seg selv og laget spyttbobler i over én time :)

 

Han er utrolig nysgjerrig og elsker å gå på trilleturer så lenge vi ofte er ute av vognen på cafe etc så han kan se og flørte med folk ;)

 

Vi har ikke startet med fast føde enda. Vurderer hirsevelling og litt eplemos, men har ikke følt behovet enda. Føler han får det han trenger enda, men han våkner hver 3.time enda...kanskje det stopper med mer mat i magen?

 

Har ikke merket at ammingen går på helsa løs, men plutselig gikk jeg ned 2 kg i ammefett! Skjedde noe etter ca. 3 mnd. Har hørt mange si det samme, at etter 3-4 mnd så tæres plutselig ammefettet bort ganske radikalt. Stemte på meg iallefall. Plutselig satt alle de små skinnyjeansene som støpt igjen :P

 

Ellers har vi begynt å bruke flaske ute. Veldig greit nå i kulda. Tar med 2 100/120 ML flaske på turer og han trives godt med det og så er det jo greit i forhold til om jeg vil ha avlastning eller som i jula når vi skal på besøk og i kirken etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu mi er nå 65,5 cm 8 kg og 4 mnd. 😳

God bolle som er glad i pupp!

Men nå de siste dagene slipper hun puppen om kvelden for å ta den og slippe igjen. Slik fortsetter det til hun blir sint. Er det det at hun ikke vil ha den fete melken tro? Så har hun plutselig begynt å våkne om natta og vil ikke ligge for seg selv😔 så det ble en trøkk i trynet når man er vandt med å sove hele natta! Flere? Går det seg til igjen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu mi er nå 65,5 cm 8 kg og 4 mnd. 😳

God bolle som er glad i pupp!

Men nå de siste dagene slipper hun puppen om kvelden for å ta den og slippe igjen. Slik fortsetter det til hun blir sint. Er det det at hun ikke vil ha den fete melken tro? Så har hun plutselig begynt å våkne om natta og vil ikke ligge for seg selv😔 så det ble en trøkk i trynet når man er vandt med å sove hele natta! Flere? Går det seg til igjen tro?

Veldig mye uro om natta her! Fra å sove fra 19 til 03, pupp og så sove til 07 ca, begynte uroen da han var ca fire mnd. Sovner fortsatt greit på kvelden, men må inn et par ganger og gi smokk, og sånn 23-24 våkner han og får pupp. Er jeg heldig sover han da til 3, men som regel er det pupp mellom der og. Fra han våkner i 3-4 tida er det et helvete, våkner en gang i halvtimen på det verste, tilgi må opp i halv sju sju tida. Er helt avhengig av å få sove på formiddagen, de dagene jeg ikke gjør det er jeg helt ødelagt! Håper det går over snart, får jo ikke gjort noe om dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er blitt det samme her, våken annenhver og hver time.....så tror det er på tide å starte med mat....TRØTT :)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, her også. Stort sett våken kl 0130, 0330, 0530- og så er det morgen...det svinger veldig, for en uke siden sov han til kl 0330 flere netter på rad, og jeg var veldig optimistisk mtp å avslutte nattmåltidene. Men, så feil kan man ta😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo helt ødelagt av så lite søvn, har vært bortskjemt med 6-9 timer totalt per natt frem til de siste tre nettene.......venter til over helgen og begynner med fast føde mandag!

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ikke som jeg skriver,men godt vi er flere da... Er så uvant å ikke få sove om natta. Her har det preget guttungen litt også. Han er trøtt og uopplagt. Isj.... Hadde ikke tenkt å begynne med fast føde enda 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er egentlig godt å vite at man ikke er den eneste som raver oppe i nattemørket...😜 må si jeg gleder meg til han blir liiiiitt større og sover hele natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er egentlig godt å vite at man ikke er den eneste som raver oppe i nattemørket...😜 må si jeg gleder meg til han blir liiiiitt større og sover hele natten!

Joda,men det kan ta laaang tid. Vi har en på 3 også. Han sover ikke hele natten,men kommer inn til oss. Noen ganger vekker han oss fordi han mangler smokken eller bamsen,tørst,må på do, osv osv. Har vært smokken til vesla et par netter nå,samt ligget 4 stk i senga= ikke mye søvn! Misforstå meg rett,men når mannen jobber natt så er det litt deilig å legge seg 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det er egentlig godt å vite at man ikke er den eneste som raver oppe i nattemørket...😜 må si jeg gleder meg til han blir liiiiitt større og sover hele natten!

Joda,men det kan ta laaang tid. Vi har en på 3 også. Han sover ikke hele natten,men kommer inn til oss. Noen ganger vekker han oss fordi han mangler smokken eller bamsen,tørst,må på do, osv osv. Har vært smokken til vesla et par netter nå,samt ligget 4 stk i senga= ikke mye søvn! Misforstå meg rett,men når mannen jobber natt så er det litt deilig å legge seg 😜

Jup, storebror er straks fire og først nå sover han som regel hele natta. Hvis han våkner om natta går pappaen og legger seg der inne, hvis ikke er det ingen som sover noe særlig, nå som babyen er så urolig. Så regner med at det er noen år igjen før det blir nattero :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover 2-åringen heldigvis hele natten. Vært noen netter med urolig baby så startet med grøt i dag! Har gitt en flaske mme før jeg legger meg siste to dagene og det hjelper veeeeldig :) men, nå satser vi på at grøt gjør underverk (når vi er oppe i full porsjon om en uke eller to) ;)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har babyen blir skikkelig skeptisk til fremmede. Om jeg tar han med til et annet hus og det i tillegg kommer en fremmed person (les:besteforeldre) for å løfte ham begynner han å stortute. Det er helt krise visstnok, jeg visste han var hjemmekjær, det er som han puster lettet ut hver gang vi kommer hjem fra noe. Ingen av de andre ungene mine var sånn. Holy crap! Går det over? Jeg tenkte jo at mamma kunne ha ham litt mens jeg dro ned til sentrum å så etter julegaver et par timer, men det ser ut til at det ikke kommer til å funke for ham :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skiller han helt klart på de han ser ofte og kjenner godt, og de han ikke ser så ofte! Bestefar går ikke, mens bestemor går bra feks.. Helt vanlig, men veldig ulikt når det går over. Eldstemann var vanskelig å gå fra frem til han var 3 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, damer? Synes tida flyr så fort! Lillegutt er 5,5 mnd nå, han ruller fra rygg til mage, spiser grøt og grønnsaksmos, og har en tann som jeg håper snart bryter gjennom. Han er verdens søteste lille solstråle, stort sett alltid blid og rund og god. 7,5 kg og 65 cm i forrige uke, så nå ligger han omtrent på gjennomsnittet.

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi er 5 mnd å ei uke nå:) på kontroll var hun 7,8kg og 65 cm,stor å rund! Ruller fra rygg til mage, har begynt å åle seg, spiser grøt til kvelds. Våken myeee på natta:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...