Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Åh, det hørtes veeeldig likt ut som her! 5 måneder nå, 8,5kg og bruker 74 (og 80). Mat er kjempegøy og kjempespennende. Hun elsker å drikke av glass, kaldt vann er et kick :legrine: Hun promper en del når hun får smaksprøver så jeg prøver å la være, men det er så vanskelig når hun ser så bedende på meg når jeg spiser! Da er det lettere å gå og preppe noe godt til henne :) Hun fikk smake på "voksensuppe" her om dagen også. Den var visst veldig godt, men jeg var litt usikker på saltinnholdet så  jeg lot det være med noen minimale smaksprøver. Jeg vil ikke tulle med nyrene hennes. Grunnen til at det står "Fra 6 mnd" er fordi man i utgangspunktet SKAL amme dem de første 6 månedene og ikke skal introdusere mat før etter det på grunn av næring. De tar ikke skade av det. Hvis du gir mme så kan du fint spe på med måltider før 6 måneder for å dekke behovene :)

 

Og jeg felte noen tårer i morges selv.. Hun ble født 3. August og allerede i midten av Februar skal papsen ut i perm! Jeg er ikke klar for det i det hele tatt! Og lurer veldig på hvordan jeg skal gjøre det med amming :/ Jeg vil at morsmelk skal være en stor del av kosten i hvert fall det første året, sånn som WHO har anbefalt. Det er jo bare et ønske da, og det er ikke noe problem å få i henne mat (enn så lenge)

 

Tiden har gått grusomt fort! Så trist at det er din siste Marsch83, jeg håper du har nytt tiden til det fulleste! Savner også nyfødtperioden, men babytiden er jo stas den også! Nå begynner de jo å krype og kravle og bable og jeg vet ikke hva! Vi får ikke tilbake tiden som har vært nå, men vi får bare absorbere alt vi kan av alle øyeblikk vi kan!

 

Å GAWD jeg vil IKKE tilbake på jobb! Jeg vil bare kose, amme og leke hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaa, jeg har det på samme måten.... Siste bebisen min dette her, så jeg koooser meg gluggers med henne og vil ikke at hun skal bli stor så fort :P Lar henne fortsatt sove litt i armene mine fortsatt jeg da, hvis det passer seg slik. Hvis hun sover ute i vogna våkner hun etter 30 min, såfremt jeg ikke triller og det er det egentlig ikke så ofte jeg har tid til å holde på med i 2-3 timer om dagen... Alltid så mye som må gjøres i huset, og når storejentene er hjemme også, er det ihvertfall ikke mulig å gå lang tur alene med vogna...

 

5,5 mnd nå og 7,5 kg/ 66 cm sist vi målte, så nå må alle 68-klærne pakkes bort og 74-klærne finnes frem fra boden. Hun strakk seg skikkelig nå i jula, så 68-klærne har knapt blitt brukt buhu :P

 

Ellers har jeg redusert grøtmåltidet til bare ett om dagen, gjerne en halv porsjon grøt på ettermiddag/ kveld. Merket det på melkeproduksjonen, at den sank fort da jeg ga grøt to ganger daglig nå i ferien. Så derfor pupper vi oss nå gjennom dagen, frem til kveldsgrøt sånn i 17-18 tiden. Legger henne ikke før kl 20.30, så hun er klar for litt skikkelig puppings også før natta. Hun sover stort sett bra på natten, fra 20.30- 07.30 fortsatt, og helt ærlig aner jeg ikke klokkeslett for når hun våkner iløpet av nattens mulm :P Noen netter sover hun hele natta med bare én liten puppings, mens andre netter er mer urolige med mer puppings/ småoppvåkninger. Ikke noe å klage på, og mye bedre nattesøvn enn de to forrige ihvertfall!! :D

 

Når det gjelder grøt har jeg gitt Nestle sin god natt havregrøt helt fra start, siden den er uten frukt/ søtsmak. Det står 6 mnd på pakken, men det er bare fordi de anbefaler fullamming til 6 mnd og fordi i "gamledager" da min eldste var baby, var det anbefalt å starte med ris/ maisgrøt for å skåne magen for gluten. Det har de jo nå gått bort fra å anbefale, så nå har vi kjørt havregrøt helt fra start :)

 

PersilleBlomst: skal din mann ha ekstra perm, siden du skal ut i jobb i februar allerede? Her har jeg 100 % perm helt til midten av april, også mulig at vi utsetter pappapermen litt ekstra, det spørs litt på mannens jobbsituasjon egentlig. Uansett skal hun ikke i barnehage før hun blir 2 år gammel, så vi har fortsatt lang tid igjen til å kose oss hjemme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gått glipp av noe tro.... Jeg har permisjon frem til 6.juni jeg... Hvorfor har dere så kort? 😳

Da skal jeg begynne å gi litt av en annen grøt,ikke den søte ris grøten.

Jeg har aldri lyst til å jobbe igjen 😜 bare være hjemme å kose meg med trulta mi. ❤️

Men men... Når de blir gamle nok er det jo naturlig at de heller ønsker å gå i bhg osv.

Hadde jeg vært 100%sikker på at baby nr 3 ville vært frisk(noe man ikke skal ta for gitt) så hadde jeg nok prøvd å overtale mannen om barn nr 3. Men nå har vi vært så heldige å få to friske flotte barn og attpåtil en gutt og ei jente. Planen har alltid vært 2 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte som deg, at det var veldig skummelt å få nr 3, for tenk hvis den ikke var frisk osv... Derfor var det nok kanskje like greit at vi ble uplanlagt gravide denne gangen, for da ble jeg jo bare kastet inn i det og fikk en litt mer "avslappet" holdning til det hele :P Og hun er jo så frisk og fin atte, så uuuutrolig glad for at vi valgte å bare gutse på!!

 

Jeg har 100% dekningsgrad på permisjonen min, da blir den jo kortere i lengde men man får mer utbetalt per mnd... Kanskje du har 80%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har startet nattavvending ang amming på natt? :) her spises det 2-3 måltid per dag og ammes 2 ganger mellom 1900-0600 :)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har startet nattavvending ang amming på natt? :) her spises det 2-3 måltid per dag og ammes 2 ganger mellom 1900-0600 :)Anonymous poster hash: a5a14...8b0 [/

Altså: 2-3 måltider med fast føde - ammer kanskje 6-7 ganger på dagtid :)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte som deg, at det var veldig skummelt å få nr 3, for tenk hvis den ikke var frisk osv... Derfor var det nok kanskje like greit at vi ble uplanlagt gravide denne gangen, for da ble jeg jo bare kastet inn i det og fikk en litt mer "avslappet" holdning til det hele :P Og hun er jo så frisk og fin atte, så uuuutrolig glad for at vi valgte å bare gutse på!!

 

Jeg har 100% dekningsgrad på permisjonen min, da blir den jo kortere i lengde men man får mer utbetalt per mnd... Kanskje du har 80%?

Ja,jeg har 80% for å være hjemme lengst mulig☺️

Ja,hvis vi skal ha tre så må noe sånt skje... Men jeg blir jo heller ikke yngre. Altså blir 33 år dette året så er ikke så gammel,men allikevel☺️ Vi har ikke fler soverom heller. Men innerst inne ville jeg gjerne hatt et barn til. Hvis omstendihetene hadde vært der. Garanti for friskt barn,et rom til,kanskje mulighet til å jobbet mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har startet nattavvending ang amming på natt? :) her spises det 2-3 måltid per dag og ammes 2 ganger mellom 1900-0600 :)Anonymous poster hash: a5a14...8b0 [/

Altså: 2-3 måltider med fast føde - ammer kanskje 6-7 ganger på dagtid :)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

 

Var ikke det mye amming hvis baby får fast føde i tillegg? Tror jeg ammer rundt 5-6 ganger på dagen og 1-3 amminger på kvelden. Uten å gi fast føde☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer ca annenhver time fra kl 0600-1900 :) Mulig det er mye, men noen ganger tar han bare ett par super :) 2 skikkelig måltider (lunsj og kvelds) og ett lite måltid (middag smaksprøver) :) og ammes som sagt 2 ganger mellom 1900-0600 :)

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her suser også tida avgårde litt for fort! Lillevennen er nå ca 6,5 mnd, vi skal på seks mnds kontroll i morgen, men han veide 7,5 kg for en mnd siden, og var 65 lang. Han snur seg rundt sin egen akse, og aker seg bakover. Han blir litt småfrustrert fordi det han prøver å få tak i bare kommer lengre og lengre bort, men tror han straks greier å åle seg :) Vi begynte jo ganske tidlig med litt grøt, og selv om det gikk greit i starten er vi ikke akkurat oppe i de store mengdene. Spiser ca tre måltider om dagen, grøt, grønnsaksmos, smoothie osv, men det er fortsatt veldig små porsjoner. Smoothie/ frukt er vel det eneste som virkelig faller i smak, he he. Ammer like mye som før, kanskje mer, han blir jo bare større og mer sulten, og de små mengdene han spier metter vel ikke så voldsomt.

 

Han er en veldig blid liten fyr, og sjarmerer alle når vi er ute på tur. Veldig glad i både faren og broren sin nå, er ikke bare mamma som er stas lengre. Veldig opptatt av alt storebror holder på med, og ler seg ihjel når han tuller med han, det er så koselig :) Nettene er et annet kapittel, har hatt en helt grusom periode nå, våkner hundre ganger i løpet av natta. Er bare en eller to amminger, han bare er urolig, skriker litt sånn at jeg våkner og tar han opp i senga mi, på nytt etter en stund også legger jeg han tilbake. Og sånn holder vi på. Har vært bittelitt bedre de siste nettene, så hååper det er starten på bedre tider. Hadde vært knalltøft hvis jeg skulle begynne å jobbe nå, med så dårlig nattesøvn.

 

Ja, Marsch, vil anta at du har 80 % hvis du har permisjon helt til juni? Hvis man har 100% utbetaling er jo permisjonen kortere. Og i ditt tilfelle, Persilleblomst, antar jeg at dere har delt litt mer likt, du og pappaen? Selv er jeg litt usikker på når det blir jobbing. Hadde i utgangspunktet permisjon til midten av april, men mista to uker pga at ungen kom før termin. Tar de to ukene ulønna, hvis det ikke dukker opp noe. Driver nemlig og søker jobb nå, var fedig med en bachelor bare en mnd før fødsel, så har ingen jobb jeg skal tilbake til. Så dersom jeg får en relevant jobb med oppstart tidligere blir det nok til at pappaen begynner permisjonen litt før. Har absolutt ikke lyst, men det viktigste er å få seg jobb.

 

Det er vemodig at de vokser så raskt ja, synes særlig det denne gangen, som jeg vet det er siste. Her er det avgjort at det ikke blir flere. Hadde jeg vært yngre, så jeg kunne ha venta noen år, men skal jeg ha flere må det skje ganske snart, og det orker jeg ikke. Er slitsomt nok med to, iallfall når hverdagen starter vil jeg tro, med to som skal leveres i barnehage osv. Jeg synes nå den alderen nå er veldig fin da, de lærer nye ting hele tida, er stortsett blide, men fortsatt babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det på akkurat samme måte- Krumelur.. Han begynte å sove sykt dårlig igjen for en ukes tid siden.. Nå sover han frem til kl 02- og etter det er det bare kaving.... Skriker til, er urolig- virker som det er noe som plager han, men det kan jo også hende at det bare er tiden for ny utvikling og at det er derfor han er så urolig... Sykt slitsomt uansett, og en klem til dere som står i det samme. Søren meg ikke bare glam å ha en baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 100% permisjon ja, mannen skal ha 7 uker av fellesen og det unner jeg ham så absolutt. Jeg skulle bare ønske at jeg fikk mer perm :P men ja.. Økonomien tillater ikke ulønnet permisjon. I alle fall ikke ennå.

 

Vi har prøvd oss frem med smaksprøver og det er stor suksess. Søtpotet alene var ingen slager, men med en squeeze god og mode appelsin gikk det ned på høykant! Vi fikk til og med vår første "kremete" bajs! Haha! Jeg innfører ikke noen måltider før hun bikker 6 måneder. Jeg har lyst til å amme henne så lenge det går, hun er bare baby en gang og plutselig finner hun ut at hun vil avvenne seg selv. Eventuelt så kommer alltids dagen hvor jeg kanskje går lei selv :)

 

Spiste pasta med grønnsaker fra Semper for første gang i dag. Konsistens er visst ikke helt noe hun sutter pris på. Det ble mange brekninger og mye grimaser men OM hun skulle ha mer? Åh, jadda! Avsluttet til slutt med litt sviskemos. Det var veldig godt (men det visste vi, fint som dessert). Så til sammen fikk hun vel 2,5 "isbitkuber"? En isbit med hjemmelaget sviskemos i hvert fall, og ca i 1,5 voksenspiseskje med pastaretten. Lenge leve freebies på barseltreffet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med mild havre/ris grøt! Da sov vesla bedre på natten. Og med det kalde været vi har nå(kaldere på soverommet) så har jeg fått brystbetennelse! Det er ikke godt!

Ellers liker hun ikke så godt fruktmos,men potet og gulrot derimot!!!! Hun spiste et helt glass her om dagen,som resulterte i 1.gang med fastere bajs her også😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sover bara sämre och sämre. Han får ont i magen om han får mer än 1 tsk/dag av mat. Han vill gärna äta mer dock. Han håller på att få alla fyra hörntänder så jag tror (hoppas) det är det som gör att han inte sover. Nu går vi verkligen på knäna... har aldrig haft så många påsar under ögonen.

 

Jag koser mig ingenting om dagen, allt handlar bara om att få honom att sova och försöka få igång magen. Tror också han har komelkproteinallergi (? vet inte namnet på norsk), för han får såna röda utslag runt munnen, halsen och på bröstet när vi ger gröt och välling. Har inte provat att göra egen havregröt än eftersom han ändå inte kan äta något... men man tycker ju att efter 2 månader borde han kunna spise i hvert fall 5 skedar gröt?? Funderar på om jag måste ringe helsestasjonen men vet inte vad dom ska kunna göra? Jag har börjat utesluta melk etc. i hans kost også. Det eneste som fungerar är päronpuré... då bajsar han också, plommon (Sviske) fungerar inte...

 

Otroligt negativt inlägg blev dette, men er så trött... men ni andra verkar ha det bra i alla fall :)

 

Får håpe det blir bedre med bröstbetennelsen snart Marsch83!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tøffe dager av og til her også Bellelon.

Du er ikke alene om å ha kjipe følelser, og å være så trøtt og sliten at alt bare er vondt... Hold ut!!!!🌸😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tøffe dager av og til her også Bellelon.

Du er ikke alene om å ha kjipe følelser, og å være så trøtt og sliten at alt bare er vondt... Hold ut!!!!

Takk for positiv energi :) Begynner å kännas att man inte sovit på sex månader alltså. Siste 1.5 månaderna har varit helt jävliga, man tror ju inte det kommer vända.

 

Har ju ingen avlastning heller här och mannen jobbar mycket, så det känns bara helt extremt ibland.

 

Skönt att det är fler som är tröttna och slitna ibland ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt! Vi har hatt gode og dårlige perioder i 7 mnd nå- og det er helt utrolig slitsomt... Det går utover både psykisk og fysisk helse- blant annet blir jeg syk bare noen ser på meg, har vært konstant syk med ett eller annet siden november- og jeg er ellers aldri syk.. Så ja, det er bare å holde ut, selv om man aldri tror at ting blir bra igjen- så blir det det.. Jeg sitter og ser på en 6 åring som nå sover hele natten, og husker at jeg tenkte det samme da han var baby- men nå VET jeg at det går over😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det høres knalltøft ut, Bellelon! Har du hørt om helsestasjonen har noen råd? Håper det snur til det bedre snart!

 

Jeg har også vært sånn, Lavidabella, blir smitta av alt som kommer forbi! Den ene forkjølelsen har avløst den andre siden tidlig på høsten, jeg er heller ikke mye syk til vanlig. Kjenner at behovet for mer enn to tre timers sammenhengende søvn begynner å bli påtrengende.. 😴

 

Min lille er veldig blid og grei, men nattesøvnen er ikkesant voldsomt mye å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt slitsom periode med lite søvn og mange oppvåkninger for tiden.. Merker at jeg prøver å lete etter årsaker og løsninger, men finner ikke ut av det.. Hvordan er natten hos dere Krumelur, og har du funnet noe som hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det høres knalltøft ut, Bellelon! Har du hørt om helsestasjonen har noen råd? Håper det snur til det bedre snart!

 

Jeg har også vært sånn, Lavidabella, blir smitta av alt som kommer forbi! Den ene forkjølelsen har avløst den andre siden tidlig på høsten, jeg er heller ikke mye syk til vanlig. Kjenner at behovet for mer enn to tre timers sammenhengende søvn begynner å bli påtrengende..

 

Min lille er veldig blid og grei, men nattesøvnen er ikkesant voldsomt mye å skryte av.

Nej, vi har inte kontaktat dom än, men ska väl göra det för nu har jag verkligen ingen mer kraft kvar. Han vaknar ofta 1h efter amning nu, och då har han ont i magen verkar det som. Därför tror jag att han är allergisk...

 

Har börjat försöka hålla ut lite, men det är tungt när han ligger och gråter 1-1.5 timmer flera ganger i löpet av natten. Känns inte alls som en kul "metod". Men skall hålla ut nu och se om vi kan i alla fall minska antalet nattmål, för en-to ganger i timen det går bara inte...

 

Hur går det för er och mat? Vi håller fortfarande på och bara ger smakisar. Han kan spise typ 1 sked per dag, men sen blir det magont. Otroligt tråkigt för han är så nyfiken och vill äta mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten går ned på høykant. I går fikk hun smake på Søtpotet og linsesuppe med ingefær og spisskummel å herreminhatt det var visst godt! :D Ga veeeldig lite på hver skje i tilfelle magereaksjon og hun har prompet litt ekstra i natt og dag. Hun spiser så og si alt men er ikke storfan av konsistens. Vi har slitt litt med noen veldig snørrete forkjølelser, men ellers går alt på skinner.. Hun har fått noe svakt rødt utslett på bryst/mage som føles tørt. Det ble litt bedre av REMA 1000 babyolje men ingen forskjell med A-derma Exomega.. Får se hva det er.

 

Huff... Han gråter jo bare fordi han har vondt og vil ha trøst og kjærlighet. Det gjør jo fortsatt vondt om dere plukker han opp men da er han i hvertfall ikke i smerte og helt alene! <3 Håper det går seg til. Var det sånn at du ammet? Om han reagerer på melkeproteiner kanskje du skal kutte melk du også? De reagerer jo ikke på brystmelk, men  kuproteinene! Håper det går seg til og at du får noen gode råd på helsestasjonen. Aldri gøy når den lille har det vondt.. La han heller ha vondt i armene dine! <3

 

Blir fort promping av ting her også, av ny mat og sånn. Da hjelper det ofte med litt massasje, pleier å gjøre som i denne videoen her. http://www.babycentre.co.uk/v25011607/baby-massage-helping-digestion-video

 

Ellers sover hun jo greit. Hun sovner rundt 22:00 og skal ha mat 01:00, 03:00, 07:00 og gjerne rett før vi står opp like før 10:00. Endelig litt god rytme, på dagen også. Sover rundt 12:00, 16:00 og 19:00 før vi legger oss 21:30 for å lese og synge. Har enn så lenge bare fått 2 tenner, håper vi slipper mer offa og aua i bissene. Hun blir rabiat av tannkløe xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten går ned på høykant. I går fikk hun smake på Søtpotet og linsesuppe med ingefær og spisskummel å herreminhatt det var visst godt! :D Ga veeeldig lite på hver skje i tilfelle magereaksjon og hun har prompet litt ekstra i natt og dag. Hun spiser så og si alt men er ikke storfan av konsistens. Vi har slitt litt med noen veldig snørrete forkjølelser, men ellers går alt på skinner.. Hun har fått noe svakt rødt utslett på bryst/mage som føles tørt. Det ble litt bedre av REMA 1000 babyolje men ingen forskjell med A-derma Exomega.. Får se hva det er.

 

Huff... Han gråter jo bare fordi han har vondt og vil ha trøst og kjærlighet. Det gjør jo fortsatt vondt om dere plukker han opp men da er han i hvertfall ikke i smerte og helt alene! <3 Håper det går seg til. Var det sånn at du ammet? Om han reagerer på melkeproteiner kanskje du skal kutte melk du også? De reagerer jo ikke på brystmelk, men  kuproteinene! Håper det går seg til og at du får noen gode råd på helsestasjonen. Aldri gøy når den lille har det vondt.. La han heller ha vondt i armene dine! <3

 

Blir fort promping av ting her også, av ny mat og sånn. Da hjelper det ofte med litt massasje, pleier å gjøre som i denne videoen her. http://www.babycentre.co.uk/v25011607/baby-massage-helping-digestion-video

 

Ellers sover hun jo greit. Hun sovner rundt 22:00 og skal ha mat 01:00, 03:00, 07:00 og gjerne rett før vi står opp like før 10:00. Endelig litt god rytme, på dagen også. Sover rundt 12:00, 16:00 og 19:00 før vi legger oss 21:30 for å lese og synge. Har enn så lenge bare fått 2 tenner, håper vi slipper mer offa og aua i bissene. Hun blir rabiat av tannkløe xD

Vad skönt att mat går ned. Sötpotet är en favorit här också, men tyvärr får vi vänta med det då det blev helt stopp i magen i flera dagar... Är så tråkigt när han vill ha mer men magen blir så tokig, men nu börjar vi se att han kan äta lite mer och fortfarande bajsar, så det kanske börjar vända!

 

Vi vaggar honom i armarna nu, så han ligger inte bara och gråter hela natten. Provar mest att han inte ska vilja äta flera gånger i timmen...men kan låta honom ligga några minuter ibland för annars är vi vakna dygnet runt. I natt sov han 15 minuters intervaller, och så kommer han inte till ro på dagen heller. Men skall säga att det inte är riktigt som när han har ont i magen och vi vet att det är det, detta är någon mer ... protestont? Jag vet inte, men jag har börjat prova äta utan komjölkprotein i maten. Det började väl egentligen när vi började med smakportioner, han fick ju utslag av gröt och välling direkt, och sen dess har det fortsatt med magontet. 

 

Vi åkte ju på sjukdom heeeela december med öroninflammation och grejor, och då fick han sova bredvid mig. Tror det skapade lite dåliga vanor också. Sen började alla hörntänder komma på en och samma gång, nu har en av dom äntligen spruckit igenom och efter det blev han i alla fall lite bättre. Men vaknar ändå hela tiden.

 

Jaja, tack för stöd i alla fall! Vissa dagar är man ju nära på att bli tokig. :/

 

Jag provade läsa bok för honom före sänggående några gånger, men det tyckte han var så kul att han inte kunde komma till ro alls :ler: Var vaken en timma extra de gångerna. Så nu spelar vi lite klassisk musik vid blöjbyte och klädbyte, och så bara myser vi lite i en halvtimma och så får han äta i mörkret. Det är i alla fall något som fungerar ;)

 

Lagar ni egen mat eller köper ni? Jag provar att göra egen mat, men har lite svårt att få det att bli helt slät, blir ofta lite bitar som jag får plocka bort. Hur gör ni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å lage maten selv. Lille her blir også tett i magen av søtpotet! Har bare spist det 2 ganger, den ene gangen ble det skikkelig magevondt men det var nok litt tidlig. Den andre gangen hadde jeg i appelsinsaft fra en søt appelsin, fordi hun ikke var så glad i søtpotet alene. Det gikk veldig bra men da også stoppet magen opp.

 

Vi samsover, men hun sovner ofte av seg selv i sengen sin også. Syntes ikke det er naturlig at et nyfødt menneske skal måtte være så selvstendig som samfunnet forventer. Alt er nytt, alt er skummelt og vi er det eneste trygge de har. Husker jo selv hvordan mamma var den som visste og kunne alt, alltid måtte ha rett og alltid var trygg. :-) Ønsker å være tryggheten for lille her også, blitt mye samsoving nå som hun har vært syk men det skjønner jeg, og jeg foretrekker å ha henne nære meg når hun knapt kan puste.

 

Bøker er veldig opphausende her også, men vi prøver å leke litt fra oss i sengen når vi skal legge oss. Avslutter gjerne med en pupp. Hvis hun sovner da så lar jeg henne sove men som regel legger jeg henne i sengen sin, så sovner hun der. Men vi sover mye sammen :) Hun bare liten en gang. Vips så skal hun ha fast føde, ikke suss på kinnet og ikke vil sove sammen lenger. :( Gruer meg til det! 

 

Har prøvd litt musikk men føler liksom ikke at noenting funker? Annet enn at hun kan bli sliten av for mye 90's hits :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sån liten bedside crib som han sover i, bredvid mig. Tycker det är bra och så får jag så ont i ryggen när han ligger bredvid. Men nu tror jag att jag väcker honom på natten, så ska se om det blir bättre att han får sova i sitt rum. Men ska samla lite krafter innan jag börjar med något sånt. Nu verkar det vara fler tänder på gång för ikväll var han så ledsen. :(

 

Okej, jag kanske får skaffa en sån nutribullett :) Har börjat köpa mat istället för att får rätt konsistens men det är ju så dyrt och man vet inte vad som är i egentligen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...