Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her ser det faktisk ut til at grøt faller o smak! Spiste en halv porsjon her i sta Min har bikkja 4 mnd da, hadde egentlig tenkt å vente lengre jeg og, men det virker som om han er klar for det. Broren fantes ikke interessert i mat, tilvenninga tok laaaang tid med han.

Vurderer begynne med litt smaksprøver her også. Min er 4 mnd. Fra å sove 5-7 timer i strekk våkner han 3-4 ganger i løpet av natten. Det er normalt,men tenker om litt mat kan hjelpe på så er det supert. Tenkte starte forsiktig med avokado feks. Reagere din og fikk vondt i magen el gikk det bra? :)

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ikke vist noen tegn til vondt i magen nei😊 Men i går og i dag har han bare spytta ut grøten igjen. Han har fått smake litt banan også.

Her er det ikke 4 mnds kontroll, men veide han forrige uke (da var han akkurat 4 mnd) og han veide 6600 g. Han var jo knøttliten da han var født, så det er jo litt vanskelig å sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Tenk at mini er over 3 mnd! Vaksinen gikk over all forventing. Var så redd for feber og slapp baby, men utenom litt gråt når sprøyten ble satt og litt klenging et døgn så var han i superfin form :)

Han blir bare mer og mer våken, observant og kan le så høyt og trillende når jeg leker med han. Vi storkoser oss med prating og nå begynner han å synes det er stas å "gå" når vi holder han oppe. Ikke ruller han lenger heller, men prøve å krabbe....men kommer ingen vei da :P

Ellers så spiser han mer effektiv nå, men våkner fremdeles ca. 2-3 ganger om natten for kos og mat. Tenkte å introdusere for smaksprøver etter 4 mnd. Han er iallfall ekstremt interessert i å se på oss spise, haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere andre som opplever at mini er mer sutrete for tiden?

Her er han 4,5 mnd, og de siste to ukene har han blitt mer og mer sutrete... Fra å kunne ligge for seg selv en halvtime med leker, er han nå sint som en fele hvis jeg legger han ned.. Krever utrolig mye kontakt- og det er jo koselig, men veeeeldig krevende og ikke kunne sette på en klesvask en gang uten bæljekonsert fra stua.... Blir litt sprø altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere andre som opplever at mini er mer sutrete for tiden?

Her er han 4,5 mnd, og de siste to ukene har han blitt mer og mer sutrete... Fra å kunne ligge for seg selv en halvtime med leker, er han nå sint som en fele hvis jeg legger han ned.. Krever utrolig mye kontakt- og det er jo koselig, men veeeeldig krevende og ikke kunne sette på en klesvask en gang uten bæljekonsert fra stua.... Blir litt sprø altså...

Ja, min har varit så ett par uker, siden omtrent 3.5 månader... Blir förbannad så fort man legger ned, men han roer sig ofte ned også. Sover mycket sämre också (igen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker at hun har blitt litt mer utålmodig nå, men hun kan fortsatt ligge en stund alene, før hun begynner å klage. Ikke rett på bæljing, men mer klagesang som etterhvert eskalerer hvis hun ikke får noen respons😜

Hun har forresten lært seg å rulle fra rygg til mage nå :D Så da ble det ny "rekord" her i familien, siden hun er jo bare drøye 3 mnd gammel nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her har også oppdaget å rulle fra rygg til mage for noen dager siden! :D Hadde bleiefri og det inspirerte visst! Født 3. August :)

Ellers er hun mindre sulten.. Jeg tenker at hun MÅ være sulten og byr bryst og så blir det grining :( Og så har hun blitt vanskeligere å legge.. Jeg må nok by mindre bryst, ellers må vi finpusse leggingen på dagen. Kvelden går seg alltid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her har også oppdaget å rulle fra rygg til mage for noen dager siden! :D Hadde bleiefri og det inspirerte visst! Født 3. August :)

Ellers er hun mindre sulten.. Jeg tenker at hun MÅ være sulten og byr bryst og så blir det grining :( Og så har hun blitt vanskeligere å legge.. Jeg må nok by mindre bryst, ellers må vi finpusse leggingen på dagen. Kvelden går seg alltid til.

Så kult! Våre er så og si jevngamle, mi er jo født 31.juli :) Opplever det samme her også, at jeg tilbyr pupp litt for ofte, og da blir det full hylings gitt :P Får henne fortsatt ikke til å sovne selv, så her puppes det i søvn, eller bæres i sjalet. Vogna liker hun fortsatt ikke så godt, selv om hun klinker til iblant og sovner der når jeg triller. Men så lenge hun sover så godt på natta så får det heller bare bli så som så med "sovne selv" på dagen, det kommer jo til slutt :) Endret av Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! Våre er så og si jevngamle, mi er jo født 31.juli :) Opplever det samme her også, at jeg tilbyr pupp litt for ofte, og da blir det full hylings gitt :P Får henne fortsatt ikke til å sovne selv, så her puppes det i søvn, eller bæres i sjalet. Vogna liker hun fortsatt ikke så godt, selv om hun klinker til iblant og sovner der når jeg triller. Men så lenge hun sover så godt på natta så får det heller bare bli så som så med "sovne selv" på dagen, det kommer jo til slutt :)

Det er noe ordentlig herk det der med å få til lurer på dagen! I dag fikk vi det endelig til! Bysset henne i søvn i bæresela, lot henne sove litt før jeg fikk lagt henne i sportsdelen (hun er for lang for hardbagen) og så fikk hun sovet litt der. Hun våknet med et hyl, fikk henne på ammeputa og på puppen og så sluknet hun 1,5 time til :) Hun trengte det nok! Må begynne å føre logg :legrine: men ja, hun sover jo natten igjenn med unntak av en og annen pupp (lenge leve samsoving) og i blant blir hun urolig av våt bleie men da er det bare å skifte (helst i sengen) og så sover hun videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! Våre er så og si jevngamle, mi er jo født 31.juli :) Opplever det samme her også, at jeg tilbyr pupp litt for ofte, og da blir det full hylings gitt :P Får henne fortsatt ikke til å sovne selv, så her puppes det i søvn, eller bæres i sjalet. Vogna liker hun fortsatt ikke så godt, selv om hun klinker til iblant og sovner der når jeg triller. Men så lenge hun sover så godt på natta så får det heller bare bli så som så med "sovne selv" på dagen, det kommer jo til slutt :)

Det er noe ordentlig herk det der med å få til lurer på dagen! I dag fikk vi det endelig til! Bysset henne i søvn i bæresela, lot henne sove litt før jeg fikk lagt henne i sportsdelen (hun er for lang for hardbagen) og så fikk hun sovet litt der. Hun våknet med et hyl, fikk henne på ammeputa og på puppen og så sluknet hun 1,5 time til :) Hun trengte det nok! Må begynne å føre logg :legrine: men ja, hun sover jo natten igjenn med unntak av en og annen pupp (lenge leve samsoving) og i blant blir hun urolig av våt bleie men da er det bare å skifte (helst i sengen) og så sover hun videre. :)

Hehe ja, hva gjør man vel ikke for litt skikkelig dagsøvn! Hun havner støtt og stadig på puppen her også, for å forlenge blundene litt :P Men skitt au, de er små så kort tid, og snart virker det som et fjernt men også litt godt minne tror jeg :)

Nå som hun har lært seg å rulle, så gjør hun det jo HELE tiden! Så nå er det bare mageleie som gjelder, og babygymmen har utspilt sin rolle allerede. Sannelig godt at jeg ikke brukte masse penger på å kjøpe en ny, så kan heller pengene brukes på en ny gymmatte hun kan ligge og leke på, siden den gamle har blitt ødelagt pga feil lagring. Hun vil helst rulle seg over på magen på stellebordet når vi skifter bleie også, så nå er vi virkelig igang med aktiv-baby-fasen her føles det som :P :p Kryping neste?!? Phuuh nei håper ikke det skjer på en goood stund enda hehe, selv om hun på merkverdig vis får rullet og dyttet seg ut av babygymmen og ut på gulvet stadig vekk her nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini hadde et sprang nå ja :) Blir 4 mnd 25 november. Var plutselig hysterisk grinete, slet med å sove og var veldig klengete og kunne ikke ligge for seg selv. Varte i noen dager, men nå er han normal igjen heldigvis. Jeg ble litt koko i noen døgn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endelig funnet ut at sengeamming er det som funker her! Jeg fikk helt vondt av henne når vi gikk opp nå! Hun ble styrete og gråtete, virket både trøtt og sulten. Prøvde bæresele men nei. Prøvde å amme i sele, nei. Da vi gikk opp og jeg la henne på sengen og begynte å kneppe opp så begynte hun å gråte, skikkelig sårt! Som om hun var utsultet og lei seg og ble helt sånn "Gi meg pupp nå" med søkende hode før hun nesten ble så fortvilet at hun ikke klarte å ta brystet! Det gikk heldigvis bra og vi lå leeenge.

Når vi ammer i stolen med pute glipper hun gjerne brystet og da blir hun som regel så sint at hun ikke vil ha mer. Det samme gjelder om hun må rape. Opp og rape og slettes ikke ned til brystet igjen, uavhengig av om hun har spist lite eller mye. :sigh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig funnet ut at sengeamming er det som funker her! Jeg fikk helt vondt av henne når vi gikk opp nå! Hun ble styrete og gråtete, virket både trøtt og sulten. Prøvde bæresele men nei. Prøvde å amme i sele, nei. Da vi gikk opp og jeg la henne på sengen og begynte å kneppe opp så begynte hun å gråte, skikkelig sårt! Som om hun var utsultet og lei seg og ble helt sånn "Gi meg pupp nå" med søkende hode før hun nesten ble så fortvilet at hun ikke klarte å ta brystet! Det gikk heldigvis bra og vi lå leeenge.

Når vi ammer i stolen med pute glipper hun gjerne brystet og da blir hun som regel så sint at hun ikke vil ha mer. Det samme gjelder om hun må rape. Opp og rape og slettes ikke ned til brystet igjen, uavhengig av om hun har spist lite eller mye. :sigh:

Samme her!! Mye kaving og tull når hun skal die i våken tilstand, på armen i vanlig ammestilling. Derfor ender vi ofte opp med å amme i halvsøvne (pupper i søvn og lar henne ligge der), eller vi ammer liggende, som nå i skrivende stund :P Hun roer seg mye bedre sånn virker det som, og hvis vi skal få opprettholdt amming og melkeproduksjon må vi nesten bare kjøre på det som funker, selv om det kan være litt upraktisk til tider, særlig når de største barna også er hjemme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her også.absolutt best liggende i sammenheng med søvn for tiden. Han blir fort distrahert ellers, og vil da stort sett bare gurgle og prate😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, våken hver time i natt! Sutrebaby, niforkjøla mamma og søvnmangel er ingen høydare gitt. Nå tror jeg han sovna så da er det tid for en lur her og. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, våken hver time i natt! Sutrebaby, niforkjøla mamma og søvnmangel er ingen høydare gitt. Nå tror jeg han sovna så da er det tid for en lur her og. .

Huff, det er tungt!! Sooov godt og god bedring til deg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er så slitsomt!!! Har hatt noen runder med det her også, men nå har vi kapitulert og startet med litt grøt.. har sovet godt de siste nettene- bank bank bank i bordet!!😜

Er helt sykt slitsomt med så lite søvn, så sender deg en lykke til klem🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er så slitsomt!!! Har hatt noen runder med det her også, men nå har vi kapitulert og startet med litt grøt.. har sovet godt de siste nettene- bank bank bank i bordet!!😜

Er helt sykt slitsomt med så lite søvn, så sender deg en lykke til klem🌸

Har begynt med grøt her og, da han begynte å våkne oftere for et par uker siden. Men kan ikke si det har blitt noe bedre. De siste netatene har vært helt grusomme. Lurer nesten på om han får litt vondt i magen, at vi har gått litt fort frem med fast føde. Han pleide jo å sove syv timer i strekk, det var tider det! Blir nok bedre bare denne jækla forkjølelsen slipper taket. Er andre gang på en mnd jeg er skikkelig sylta, immunforsvaret kan ikke være så voldsomt mye å skryte av om dagen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, god bedring Krumelur. Høres ikke noe godt ut med lite søvn og sykdom oppå der :( Her er spranget over og mini spiser og legger på seg godt. Nærmer seg 8!!!kg....lillemann er ikke så liten lenger :P Ryddet i klesskapet hans her om dagen og kan ikke skjønne at han passer inn i 50 bodyene og at de var for stor! Og nå blir han 4 mnd om noen dager.

Men dere; nå er han på dag 6 uten å bæsje. Han promper en del råtne fiser, men virker ikke plaget eller at han har noe vondt, men hvor lenge har deres gått uten å bæsje på ren morsmelk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ren morsmelk har han gått i 8 dager på det meste, men da begynte jeg med massering av mage osv. Han var ikke plaget han heller,men prompet helt syke stinkbomber!! Virket som kroppen ordnet opp selv, det løste seg etter den perioden og nå kommer det ca 2 ganger om dagen.

Han har akkurat begynt med grøtmåltid nr 2, ca en halv porsjon morgen og kveld. Morsmelk etter hvert grøtmåltid.

Nå begynner de å bli store altså😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også begynt med grøt her da hun har mange oppvåkninger iløpet av natta. Men de hjelper slettes ikke! Like sulten igjenn etter 3-4 timer.. Den første uka var grøt namnam men nå brekker hun seg veldig fort å jeg får snart ikke i henne mer enn noen få skjeer:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fick så ont i magen efter några dagar med gröt, så det får vi vänta med. Han sov bra första natten, men sen var det bara samma som tidligere.

Nå har han vaknat en gång i timen i flere ukers tid, så ikväll ska vi prova ersättning. Jag stryker snart med om det inte blir bättre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger vi lille puddingen kl 1830, og så får han mme når jeg legger meg ca 2230. Det har gitt bedre søvn her hvertfall, og han våkner stort sett ved 02 tiden, og så kl 06. Før det hadde vi en periode med opp hver time vi også, helt sykt slitsomt... Man blir jo helt zombie av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...