Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Takk for det *Ønsker*Drømmer*Håper 😄

 

Kjekt å lese om gode resultater hos begge 2! 😄 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 kg mindre og er nå 112, 6 kg:-) . Bør klare 109 til jul.... kjenner på buksa at den sitter bedre og jeg får ikke valk i den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele 100g ned på 1 uke denne gangen 😕

Men det er ikke mange ukene siden jeg var over 80 kilo så klager ikke over 75,8 kilo idag.

 

Blir nok en del kosemat også i helga. Jeg skal lage 1 eller 2 kaker og sjokolademousse til min far og selskap imorgen. Alt lavkarbo selvfølgelig da 😄

 

Hadde et håp om 75 kilo til jul. Det er bare 800g igjen så det bør gå. Krysser fingrene 😊

 

Føler meg ellers litt bedre og spiser mer. Ikke minst har jeg lyst på mat. Ikke alltid de beste alternativene som skikkelig mat, men nøtter, peanøttsmør, litt ost og middag. Slipper i alle fall å presse i meg mat lenger 😊

 

Har de siste dagene hatt en slags nummenhet/prikking i underleppa. Det klør også. Minner litt om når bedøvelsen hos tannlegen nesten går ut.

Litt ekkelt 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja vekta står stille. Fremdeles to sifret heldigvis. Nå har jeg sett på gamle bilder av meg selv fra når jeg veide 74kg(ca 10år siden). Gud så veltrent jeg var og hvor smal midje jeg hadde. Tilbake dit skal jeg. Vurderer å printe ut bildet å henge synlig her hjemme. Men nå er det sove tid her i heimen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også rett som det er inne på gamle bilder for å hente inspirasjon og motivasjon til å fortsette kampen mot dit jeg en gang har vært. Og enda videre nedover :P

 

Det er spesielt vanskelig å være på rett kjør igjen dagen etter at jeg har spist lavkarbokaker, godteri osv. Da er jeg både sulten og har lyst på noe. Og i desember er det vel ikke akkurat mindre dager hvor man koser seg med litt ekstra. I helga hadde jeg jo bakt 2 kaker til min far og sjokolademousse, så det er bare til å bite tennene sammen. Neste helg er nytt selskap, og skal jeg ha mulighet til å spise noe må jeg ta det med selv.

 

Så er det jul og nyttår. Men om det blir litt mer karbohydrater og ikke ned i vekt har jeg ingen plan om å gå opp 5-13 kilo for å så ikke komme i gang igjen før langt ut i februar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrenen er tilbake 😢

Hadde fæl migrene igår, i natt og idag. Hjelper lite med anfallsmedisin dersom det er for lite mat som gjør det.

Men det er en ond sirkel. Med migrene har jeg ikke lyst på mat og når jeg så ikke spiser så får jeg mer migrene.

Det er ikke nok med litt mat heller så det er vanskelig å bare presse i meg mat hele tiden.. Jeg må spise en god del mer i flere dager før det hjelper, det er der det stopper for meg.

Åh jeg hater dette! 😧

 

Ikke går jeg ned mer heller med dette tullet så det burde være motivasjon for å klare å spise litt skikkelig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff moota... det skal ikke være lett. ..

 

Er snart ferdig med 3 uker i opplegget mitt, vet ikke om jeg har gått ned noe mer, men har gått sammen i cm:-) fikk en del spørsmål og kommentarer på jobb idag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke alltid like greit. Men jeg er jo flink til å klage også da 😉

 

Jeg skal på vekta imorgen, men er redd jeg har gått opp istedenfor ned..

 

Det er veldig kjekt når andre kommenterer positivt 😄😄 Man lever lenge på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 500g denne uka til 76,3 kilo. Kjipt, men ikke annet ventet etter at jeg har økt matinntaket igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nesten 3 uker med frotsing av potetgull og julemarsipan et vekta nå gått opp 1.2 kg.. sååå typisk meg nå rett før jul, men jeg har store problemer med å holde meg unna slikt når vi har det i hus😕 har vært litt flinkere de siste to dagene å holdt meg helt unna selv om vi har masse i hus👍 nå er det full skjerpings frem til jul, så skal jeg kose meg med det jeg ønsker i romjulen. Starter på nytt første januar. Jeg må ha litt frotsing å se frem til, ellers spiser jeg noe hver dag istede😣😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nesten 3 uker med frotsing av potetgull og julemarsipan et vekta nå gått opp 1.2 kg.. sååå typisk meg nå rett før jul, men jeg har store problemer med å holde meg unna slikt når vi har det i hus😕 har vært litt flinkere de siste to dagene å holdt meg helt unna selv om vi har masse i hus👍 nå er det full skjerpings frem til jul, så skal jeg kose meg med det jeg ønsker i romjulen. Starter på nytt første januar. Jeg må ha litt frotsing å se frem til, ellers spiser jeg noe hver dag istede😣😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at det er full skjerpings frem til 23.

Skal vi lage en avtale?? :D :D :D 

 

Jeg laget kake til min manns mormor på lørdag. Mest fordi jeg bare må se på dersom jeg ikke kan spise noe :P

Jeg lagde en ostekake med mandelbunn (suksesskakebunn). Men da fikk jeg jo et sett med eggeplommer som jeg ikke kunne bruke så da lagde jeg suksesskake også med litt ekstra krem og frøs resten :)  Så nå har jeg spist en del kake hehe :) 

Har gitt bort litt og fryst litt så jeg kan kose meg med i jula. Skal også få kose meg litt ekstra i jula, men nå er det bånn stramt til 23.

 

Kjøpte meg enda en Bergans ullgenser idag (mannen lovde meg en når det var Black Friday) som jeg kunne få i bursdagsgave på etterskudd (fyller i juli). De var utsolgt den dagen, men jeg fant idag haha :D  Så kjøpte den i str. s. Den satt greit, men kan godt gå ned noen få kilo til så sitter den perfekt! Så da  må jeg bare komme i gang! :)  Ikke ligge på latsiden. Synes det er helt sykt. Første Bergans collegejakken jeg kjøpte var i str. xl. Den satt som et skudd. Den jeg kjøpte idag var riktignok slik villmark genser eller hva jeg skal si, sånn som nesten alle i Farmen hadde. Så den er litt stor. Men, var på h&m idag og prøvde slim bukse. Den i str.44 var ikke større enn den måtte. Har såå store bukser (brede og høye hofter), men bruker mest str. m i topper i h&m og slikt. Magen tar en del den også. Jeg er ikke feit lenger, men det ser sånn ut om magen viser :D :D :D:P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker også at det er full skjerpings frem til 23.

Skal vi lage en avtale?? :D :D :D

 

Jeg laget kake til min manns mormor på lørdag. Mest fordi jeg bare må se på dersom jeg ikke kan spise noe :P

Jeg lagde en ostekake med mandelbunn (suksesskakebunn). Men da fikk jeg jo et sett med eggeplommer som jeg ikke kunne bruke så da lagde jeg suksesskake også med litt ekstra krem og frøs resten :) Så nå har jeg spist en del kake hehe :)

Har gitt bort litt og fryst litt så jeg kan kose meg med i jula. Skal også få kose meg litt ekstra i jula, men nå er det bånn stramt til 23.

 

Kjøpte meg enda en Bergans ullgenser idag (mannen lovde meg en når det var Black Friday) som jeg kunne få i bursdagsgave på etterskudd (fyller i juli). De var utsolgt den dagen, men jeg fant idag haha :D Så kjøpte den i str. s. Den satt greit, men kan godt gå ned noen få kilo til så sitter den perfekt! Så da må jeg bare komme i gang! :) Ikke ligge på latsiden. Synes det er helt sykt. Første Bergans collegejakken jeg kjøpte var i str. xl. Den satt som et skudd. Den jeg kjøpte idag var riktignok slik villmark genser eller hva jeg skal si, sånn som nesten alle i Farmen hadde. Så den er litt stor. Men, var på h&m idag og prøvde slim bukse. Den i str.44 var ikke større enn den måtte. Har såå store bukser (brede og høye hofter), men bruker mest str. m i topper i h&m og slikt. Magen tar en del den også. Jeg er ikke feit lenger, men det ser sånn ut om magen viser :D :D :D:P :P

Ja!! Blir med på den! Ingen snavling før lille julaften til grevinnen og hovmesteren😆

 

Så heldig du er da. Jeg kan fremdeles se laaangt etter å kjøpe meg klær i small.. er 170 høy og 76 kg pr.dags dato, og mye av vekta ligger rundt magen. Bruker bukser i m/l da, noe som er en stor forbedring fra xxl/xxxl jeg brukte før🙈 får også på meg topper i str 42 nå, jeg som brukte 46-48 tidligere. Om jeg ville ha klærne litt posete kjøpte jeg gjerne 48/50🙈 føler jeg har kommet et stykke, men langt ifra i mål. Målet er å ta igjen mamma med 28 kg vektnedgang. Drømmen er ned 30-35, men med tanke på at jeg har brukt 2 1/2 på 24 kg føler jeg at jeg kan se langt etter 35 kg ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! så gøy 😄😄

For min del blir avtalen at jeg skal ligge på max 5 karbohydrater til dagen. Jeg kommer ikke til å telle akkurat middagen på fredag. Da skal far og jeg lage lavkarbo pizza. Det er veldig vanskelig å rekne, men kommer nok ikke så masse over 5 uansett.

Utenom det så er det ikke noe erstatning for søtsaker, ingen nøtter eller peanøttsmør og ingen drops.

 

Jeg er 169cm og 76 kilo så det har nok bare med hvordan kiloene er fordelt og hvordan klærne sitter.

Nå har jeg på meg nattbukse i str.m fra Cubus. Passer akkurat. Og str.xl i sånn tynn genser i trikot fra Cubus. Passer fint, ikke stram. Har nattbukse i xl fra h&m, den er ikke blant favorittene, litt vel stor. Har også en annen nattbukse i m fra Cubus, den sitter nok bedre om minus 4-5 kilo. Så det er ikke bare vekt 😄 😉

 

Du klarer nok å ta igjen moren din, det er jo ikke lenge til du når det. La det være motivasjonen gjennom jula og etter jula for å komme i gang igjen. Alt det du legger på deg i julen må du ta av igjen etterpå før du kan fortsette der du er nå.

Høres lett ut, men jeg klarte aldri å følge det selv 😕

 

Jeg er kjempeklar for en innsats nå før jul!! 😄 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ ta henne igjen, hvis ikke får jeg aldri glemme det😂

Jeg må si lavkarbo høres komplisert ut😛 hadde aldri klart det selv tror jeg😂 her blir det å holde seg unna godteri, potetgull, sukkerholdig brus/saft, samt begrense størrelsene på måltidene.

 

Selv bruker jeg nå kosebukse fra cubus i str l, men den er litt stor. Vet m passer bedre. Singletten jeg har på er og i l som tilsvarer m i cubusstr😛 skjorten min er i str 42, og den sitter perfekt👍

 

Kjenner jeg gleder meg til å komme ned i ønsket vekt så jeg kan kjøpe meg nye bh-er.. har på cubus-bh i str 85d, og den har blitt stor både rundt og i cupen. Brukte 85e i change-bh hør, og de er stooore nå 😂

 

Tro det eller ei, men i jula skal jeg slippe begrensningene, men jeg skal følge med på vekta. Om den kryper for høyt skal jeg begrense meg, men ikke før. Mulig det er dumt av meg, men jeg tenker at det er mye viktigere å passe på resten av året, ikke den lille uka mellom jul og nyttår😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker*Drømmer*Håper hvordan går det? :)

 

Her går det bra! Frokost og middag idag var ovnsbakt laks med agurkskiver og bearnaisesaus med veldig lite karbohydrater.

Lillebror har fått halsbetennelse, ev. forkjølelse med vondt i halsen og lavgradig feber. Eldste ble misunnelig og selv om jeg hadde sendt sms til læreren og gitt beskjed om forsøkene på å fortelle hvor syk han var for å få være hjemme, ringte en annen lærer for at jeg måtte hente ham, bare et par timer inn i dagen.

 

Jeg kjenner jeg har lyst å noe mange mange ganger i løpet av dagen, så dene avtalen på å holde seg strengt funker veldig bra for meg :D :D

 

Jeg er usikker på hvor strengt jeg skal leve i jula. Det kommer nok an på vekta. Jeg har bestemt meg for å ikke veie meg på lørdag, men vente til onsdag når jeg har levd strengt i en uke, og prosjektet avsluttes. Og det er vel resultatet som bestemmer hvordan jula blir. Er resultatene gode, får jeg nok motivasjon til å være flink(ere) i jula enn dersom resultatene ikke er gode. Jeg var jo nede på 75,8 når jeg hadde gått flere uker nesten uten å spise, for å så gå opp til 76,3 denne lørdagen etter kaker, godteri, nøtter, peanøttsmør og hvem vet hva når jeg begynte å spise igjen. Så hadde jeg lagekake-smaking på lørdag, spiste kake både søndag, mandag og tirsdag.. Så spørs om jeg klarer å hente inn igjen alt det igjen til onsdag neste uke. Krysser fingrene for at resultatene er gode nok til å ikke trykke i meg for masse lavkarbogodis og dritt i jula om ikke annet :o :/ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra junimamma81!!! :D :D  Det er kjempegode resultater :) 

Stå på videre :)

 

 

Jeg lurer på om jeg er smittet av lillebror. Jeg har en uvanlig hodeverk, er kvalm, føler meg rar i hodet og lurer på om jeg har lett feber. Håper jeg er bedre imorgen, da skal jeg (dersom barna er friske og skal på skolen) til min far. Det ser slik ut akkurat nå.

Ellers så blir det hjemme foran vedovnen med masse pepsi max siden jeg ikke kan spise is og godteri nå :P   Det får jeg i så fall ta igjen i jula :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda moota.. avtalen har funket delvis i dag. Startet greit med ei brødskive til frokost. Sovnet på sofaen og sov over lunsjen. Våknet av at pappa, stemor og tante sto på døra og skulle på besøk til meg😜 ble til at jeg satte frem litt julekaker. Holdt meg i skinnet da med å tenke: jeg kan ikke. Moota er flink, så da må jeg og være det😂 funket fint mens de var her, men ikke like greit da ei venninde stakk innom ikke lenge etter de for😛 spiste da litt julekaker og brente mandler. Mens hun var her fikk jeg telefon fra en kompis om vi ikke kom for å spise middag😂 så da ble det litt risgrøt og spekemat. I kveld har jeg spist et hjemmelaget havreflarn og litt mer brente mandler*klasker seg selv i panna*

Til gjengjeld har jeg fremdeles holdt meg unna sjokoladen og julebrusen😆 i skrivende stund ligger sjokoladen på stuebordet å roper, men jeg holder meg unna😆😆

 

En annen positiv ting for meg i dag er at ei bukse som var litt vel stram sist jeg brukte den satt som et skudd i dag😆😆

 

I morgen skal jeg bli ENDA flinkere! Ingen julekaker på meg fra NÅH!

 

Flink du er junimamma81! *misunnelig på det gode resultatet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer også å holde meg pga. avtalen så er glad for den! 😃

 

Spørs om det blir lavkarbo pizza idag, minste må være hjemme fra skolen pga. feber og jeg er ikke helt i form. Så jeg må ringe å høre om min far vil ha besøk av meg i det hele tatt.

 

Blir nok ikke skikkelig middag her idag heller pga. barna er litt slakke.

Håper det er over og forbi før jul 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg vil si det er bra dere har det nå, så dere kanskje blir ferdige til jul👍 blir rester her i dag. Kjøttpudding og karbonader og pølser på barna. Kanskje ikke det sunneste, men jeg liker ikke å kaste mat, så da får heller jeg begrense meg og såise mer grønnsaker enn vanlig😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pizza på meg idag. Må nok ha litt mer mat senere idag, har migrene nå pga. lite mat.

 

Takk!! :D  Lillebror er ganske frisk nå, jeg er usikker på om jeg er dårlig pga. at det er slik jeg er, eller om jeg har blitt smittet av lillebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig noen dager nå, og fortsatt står treningsskoene på hylla! :frustrert:

Likevel, vekta viste 74,0 i dag, så er ikke helt misfornøyd. Har vært julelunsj, julebord, laging av julegodter og julebakst. Et under at 75-målet mitt fortsatt holder.

(Også litt stolt over at jeg måtte kjøpe en kjole i str s!!! til jul (litt stram i armene, men, hallo!!=?)) :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Og heldig! 😃😃😃

Tror aldri jeg kommer under 75 kilo 😕

 

Jaja får fortsette kampen etter nyttår. Jeg skal kjempe til onsdagskvelden før jeg gir meg helt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...