Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Man føler seg ikke akkurat noe særlig bedre når man blir feitere og feitere i tillegg, og kondisen min er forsvunnet fullstendig :( Jeg har hatt noen forsøk på lavkarbo før, men sprukket fordi jeg tyr til lette løsninger når jeg er så syk at jeg nesten ikke klarer å stå opp av senga, og det er ikke lavkarboløsninger akkurat :sjokkert:

Men denne gangen har jeg mer guts til å gjøre dette, ser mer løsninger enn problemer og er mye mer motivert. Går på ketolyse, og klarer å holde meg der selv med dårlige dager nå :) Jeg føler meg og bedre enn jeg har gjort på lenge, og lurer på om kosten kan ha noe med det å gjøre :)

 

Kondis? Hva er det? 😂

Jeg har ingen valg. Blir rett og slett syk av sukker og mel. Jeg er nok litt heldig sånn sett. Da er det ikke så lett å 'hoppe over' lavkarbo en dag.

 

Så bra at du finner ut av det nå ☺☺ Leser på lavkarboforum at flere har mange positive effekter av lavkarbo 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondis? Hva er det?

Jeg har ingen valg. Blir rett og slett syk av sukker og mel. Jeg er nok litt heldig sånn sett. Da er det ikke så lett å 'hoppe over' lavkarbo en dag.

 

Så bra at du finner ut av det nå ☺☺ Leser på lavkarboforum at flere har mange positive effekter av lavkarbo

Du har bedre kondis enn meg i hvert fall, jeg hadde dødd etter 5 minutter på sykkelen :legrine: :legrine: Men jeg blir motivert av å lese om hvor flink du er :)

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du har bedre kondis enn meg i hvert fall, jeg hadde dødd etter 5 minutter på sykkelen :legrine: :legrine: Men jeg blir motivert av å lese om hvor flink du er :)

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

Så var det den anonymknappen igjen da...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg døde nesten etter 5 min første gang. Utrolig hvor fort du løfter deg fra -17 i kondis til litt nærmere 0 😂😂

 

Idag er jeg sur for at sykkelen er på verksted og jeg ikke får sykle med barna til og fra skolen imorgen 😕

Den er klar, men det tar 1 time å kjøre hver vei og jeg skal dit på torsdag. Kroppen har sikkert godt av å slappe av en dag og to også prøver jeg veldig hardt å overbevise meg selv om.

 

 

Ble ikke kvelds heller på meg idag siden kl. var passert 20 og vel så det når jeg kom hjem. Får glede meg til frokost imorgen i 12 tiden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Da var den dagen overstått! Har vært en ganske fin, men slitsom dag. Ble ikke noe dessert på meg, siden jeg heller valgte å spise litt ekstra pasta til middag :P

 

Så siden det ble ordentlig "karbonfangst" i dag så får jeg være litt ekstra i morgen :) Funnet en video med Zumba, så det blir spennende i morgen og se :D Føler jeg har fått en veldig god start med både trening og kosthold denne uka, mangler bare å få til søvn nå så hadde alt vært perfekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Da var den dagen overstått! Har vært en ganske fin, men slitsom dag. Ble ikke noe dessert på meg, siden jeg heller valgte å spise litt ekstra pasta til middag :P

 

Så siden det ble ordentlig "karbonfangst" i dag så får jeg være litt ekstra i morgen :) Funnet en video med Zumba, så det blir spennende i morgen og se :D Føler jeg har fått en veldig god start med både trening og kosthold denne uka, mangler bare å få til søvn nå så hadde alt vært perfekt :D

 

Så flink du er 😊😊

Pasta er så utrolig godt! Jeg synes det er lettere å la være å spise det enn å ta bare litt.. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For så vidt enig med det :P Er altfor gått! Men har ikke lyst på diett-/slankefølelsen rundt mat. Vet av tidligere erfaringer at ved å føle at jeg ikke kan spise ditten og datten så gir jeg opp mye lettere, så prøver denne gangen kun å tenke at jeg skal redusere mengden av ulike ting, men fortsatt kan spise det. Og det har fungert utrolig bra hittil føler jeg :) Det var kanskje metoden jeg trengte for å klare å gå ned i vekt, har bare holdt på i 3 (?) uker nå, og det er det lengste jeg har holdt ut å prøve å gå ned i vekt før. Så vi får se om jeg endelig kommer i mål denne gangen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, du er så god :)

Lyst til å dele oppskrift på lapper?

 

 

12-15 lapper

 

4 egg

2 ss tagatesse

1dl kokosmel

1ts fiberhusk

1/2 ts kardemomme

1 1/2dl fløte

1dl melk ev. litt mer dersom den tykner etterhvert.

 

Pisk egg og tagatesse luftig.

Ha i det tørre.

Bland så i væsken og rør til en klumpfri røre.

La det stå i 5-10 min og stek på middels varme. Snu forsiktig. Et par knakk på midten.

 

De var veldig gode også uten noe på synes jeg 😁 Og veldig mektige 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For så vidt enig med det :P Er altfor gått! Men har ikke lyst på diett-/slankefølelsen rundt mat. Vet av tidligere erfaringer at ved å føle at jeg ikke kan spise ditten og datten så gir jeg opp mye lettere, så prøver denne gangen kun å tenke at jeg skal redusere mengden av ulike ting, men fortsatt kan spise det. Og det har fungert utrolig bra hittil føler jeg :) Det var kanskje metoden jeg trengte for å klare å gå ned i vekt, har bare holdt på i 3 (?) uker nå, og det er det lengste jeg har holdt ut å prøve å gå ned i vekt før. Så vi får se om jeg endelig kommer i mål denne gangen :D

 

Ja alle må finne den måten som passer best for seg selv 😊😊

Etter jeg flere ganger har funnet ut at jeg blir dårlig av det er det lettere å holde seg unna. Men også fordi det er ikke så lett å unne seg 2 ss pasta. Jeg kan pelle 2 stk pasta av barna uten at det utløser katastrofe 😜 Men det hører jo ikke hjemme på mitt kosthold så prøver bare å la være helt.

 

Det vil alltid koste noe å legge om kosten og vaner og få resultater. Men jeg er rimelig fornøyd etter 1 1/2 år på lavkarbo. Så er der verd prisen. Det er jo halve utfordringen, vi må levemed endringene eller endringer resten av livet. Tenk når jeg sitter på gamlehjemmet og kaster potetene etter de ansatte fordi de aldri lærer at jeg går på lavkarbo 😂😂😂😂😂😂😎😝😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser det for meg! 😂😂

 

De utallige andre gangene jeg har prøvd meg på en eller annen form for slankekur, så har jeg mistet motivasjonen helt fordi jeg synes det blir for strengt. (Haha, høres ut som den ungen når jeg sier der på den måten!) :P Og uten motivasjon så kommer jeg ikke akkurat så veldig langt. Når jeg startet opp igjen denne gangen hadde jeg masse motivasjon, men også et ønske om å ikke føle at jeg slanket meg hele tiden. Så da ble det enkelt å greit, starte å bare begrense inntaket av ting og se hvordan det gikk. Nå har jo det fungert veldig bra for meg disse ukene, og jeg håper det fortsetter helt til jeg er ferdig slanket og egentlig bare skal vedlikeholde :) Men vi får se, skal aldri si aldri plutselig må jeg kanskje begynne å telle kalorier, karbohydrater eller andre ting for at jeg skal gå ned i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så flink så bare fortsett du 😊

 

Siden jeg ikke får sykle idag så har jeg vasket bilen og støvsugt hele huset utenom stua og kjøkken (jeg har egentlig bare rydddet litt mens robotstøvsugeren har gjort jobben) 😁

 

Skal på fotballkamp med minste senere så bruker litt energi på å heie frem laget. Men blir jo litt labert da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ikke Zumba i dag. Kun noen runder klesvask og en del skolearbeid. 

 

Tror jeg ikke er helt i form, da jeg la meg ned 2 minutter på sofaen sovnet jeg og hadde det fæle og levende marerittet. Underbevisstheten min må ha vært utrolig stresset for at jeg da skal forsove meg da det egentlig er min tur til å hente i bhg i dag. Så har gjennom hele drømmen hatt en forferdelig stresset følelse og kjent ut som jeg hele tiden prøvde å reise meg og våkne fra drømmen. I tillegg så var det så mye fælt som jaktet meg, og som hele tiden gjorde meg mer forvirret slik at jeg ble tvunget "ned" igjen så jeg ikke klarte å våkne eller "reise meg". Ene "scenen" som virkelig har brent seg fast. Er at jeg ligger nede, prøver å reise meg fordi jeg er sinnsykt stresset og vet jeg må våkne. Så er det et fat foran meg med noe krem-ett-eller-annet på, så jeg prøver å gni av denne kremen av en eller annen grunn, og det viser seg at det under er et slags vindu ned til noe mørkt som stirrer tilbake. 

 

Nei, huff! Enten så er jeg gal, eller så var det en real feberfantsi! Utrolig glad jeg til slutt klarte å våkne. Kanskje et tegn på at jeg egentlig aldri burde få lov til å prøve å ta igjen noe tapt søvn midt på dagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ikke Zumba i dag. Kun noen runder klesvask og en del skolearbeid.

 

Tror jeg ikke er helt i form, da jeg la meg ned 2 minutter på sofaen sovnet jeg og hadde det fæle og levende marerittet. Underbevisstheten min må ha vært utrolig stresset for at jeg da skal forsove meg da det egentlig er min tur til å hente i bhg i dag. Så har gjennom hele drømmen hatt en forferdelig stresset følelse og kjent ut som jeg hele tiden prøvde å reise meg og våkne fra drømmen. I tillegg så var det så mye fælt som jaktet meg, og som hele tiden gjorde meg mer forvirret slik at jeg ble tvunget "ned" igjen så jeg ikke klarte å våkne eller "reise meg". Ene "scenen" som virkelig har brent seg fast. Er at jeg ligger nede, prøver å reise meg fordi jeg er sinnsykt stresset og vet jeg må våkne. Så er det et fat foran meg med noe krem-ett-eller-annet på, så jeg prøver å gni av denne kremen av en eller annen grunn, og det viser seg at det under er et slags vindu ned til noe mørkt som stirrer tilbake.

 

Nei, huff! Enten så er jeg gal, eller så var det en real feberfantsi! Utrolig glad jeg til slutt klarte å våkne. Kanskje et tegn på at jeg egentlig aldri burde få lov til å prøve å ta igjen noe tapt søvn midt på dagen

 

Fantastisk 😁😁😁

Håper du kommer deg snart. Godt det bare var en drøm!

 

Jeg har noen ganger mareritt om at jeg ikke kan åpne øynene. Da ligger jeg nede i stua og så er det så fælt lys.

Har som regel mareritt om at jeg ikke kan løpe. Kanskje jeg nå drømmer at jeg sykler fra skummelheten 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk 😁😁😁

Håper du kommer deg snart. Godt det bare var en drøm!

 

Jeg har noen ganger mareritt om at jeg ikke kan åpne øynene. Da ligger jeg nede i stua og så er det så fælt lys.

Har som regel mareritt om at jeg ikke kan løpe. Kanskje jeg nå drømmer at jeg sykler fra skummelheten 😉

Haha, kanskje du gjør det ja :D Nå har korsryggen slått seg vrang så finner ingen sitte-, ligge- eller ståstillinger som er komfortable... Nei, i dag var nok ikke dagen for meg merker jeg :/ Satser på bedre dag i morgen jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er, alle sammen!

Fikk veid meg på klinikken Idag og har gått ned 10kg siden fødsel forrige mandag, veier nå mindre enn det jeg gjorde i januar og har fått en boost til å fortsette. Fysioterapeuten min har stor tro på at det skal gå bra med meg og vektnedgang. Så nå blir det kutt i sukker og søtt i ukedagene. Og vi skal innføre lørdagsgodt for små og store, ikke andre dager.

 

14.09.16: 108, 1kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-15 lapper

 

4 egg

2 ss tagatesse

1dl kokosmel

1ts fiberhusk

1/2 ts kardemomme

1 1/2dl fløte

1dl melk ev. litt mer dersom den tykner etterhvert.

 

Pisk egg og tagatesse luftig.

Ha i det tørre.

Bland så i væsken og rør til en klumpfri røre.

La det stå i 5-10 min og stek på middels varme. Snu forsiktig. Et par knakk på midten.

 

De var veldig gode også uten noe på synes jeg Og veldig mektige

Så flott, tusen takk :)

Kan de ligge litt, kanskje til dagen etter, eller bør de spises med engang helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dat håper og tror jeg at jeg er på rett spor igjen :) I dag har jeg gått ned akkurat 10 kilo :danse:

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

 

Det var meg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dat håper og tror jeg at jeg er på rett spor igjen :) I dag har jeg gått ned akkurat 10 kilo :danse:

 

Anonymous poster hash: 0d9fe...22c

Å gratulerer!

 

Her ligger jeg på sofaen med hodepine, feber og potetgull 😑 Heldigvis hadde samboeren spist opp mesteparten, så var bare rester. Er så flink til å trøste meg selv med lett søppelmat når jeg er sjuk... I tillegg kom mensen, så har det virkelig herlig med søtsug av alle slag også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, tusen takk :)

Kan de ligge litt, kanskje til dagen etter, eller bør de spises med engang helst

 

Jeg er usikker på om de holder til neste dag. Du får prøve 😁 De holder nok en stund. Bare varm dem når du skal spise dem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kjekke oppdateringer bare på en dag her 😁😁 Noen ganger er det bånn gass og da får jeg ikke tid til å lese her.

 

Har vært å hentet sykkelen min på verkstedet idag mens bilen var på service. Min far var med siden jeg, tydeligvis, var uten bil 😜😉

Han mente jeg burde kjøpe ny sykkel med en gang. At den ikke er 'dyr' nok til å være kvalitet. Jeg ser poenget, men jeg syter litt med å hive vekk 3-4000 kr til på en sykkel idag når jeg har bilen på service til 10000. Jeg skal forbi den veien igjen på tirsdag så prøver den og tenker frem til da. Virker den nå så er det kanskje bra, men hva når garantien går ut? Og gidder jeg å kjøre 1 time hver vei hver gang jeg må klage på den?

 

Vi har sommer her nå så jeg kaster ikke bort tiden på å være på kjøkkenet å lage mat. Ble rester igår og lavkarbobrød i stekeovnen med ketchup og ost og skinkeidag. Ikke akkurat veldig flott, men det går for et par dager.

 

Håper på litt sykling kanskje idag, og imorgen igjen 😊😊

Blir badeland med barna og noen venner på lørdag, kanskje det blir noen runder i bassenget da 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kjekke oppdateringer bare på en dag her 😁😁 Noen ganger er det bånn gass og da får jeg ikke tid til å lese her.

 

Har vært å hentet sykkelen min på verkstedet idag mens bilen var på service. Min far var med siden jeg, tydeligvis, var uten bil 😜😉

Han mente jeg burde kjøpe ny sykkel med en gang. At den ikke er 'dyr' nok til å være kvalitet. Jeg ser poenget, men jeg syter litt med å hive vekk 3-4000 kr til på en sykkel idag når jeg har bilen på service til 10000. Jeg skal forbi den veien igjen på tirsdag så prøver den og tenker frem til da. Virker den nå så er det kanskje bra, men hva når garantien går ut? Og gidder jeg å kjøre 1 time hver vei hver gang jeg må klage på den?

 

Vi har sommer her nå så jeg kaster ikke bort tiden på å være på kjøkkenet å lage mat. Ble rester igår og lavkarbobrød i stekeovnen med ketchup og ost og skinkeidag. Ikke akkurat veldig flott, men det går for et par dager.

 

Håper på litt sykling kanskje idag, og imorgen igjen 😊😊

Blir badeland med barna og noen venner på lørdag, kanskje det blir noen runder i bassenget da 😁

Synes 3-4000kr høres allerede mye ut for en sykkel jeg :P Vi hadde ikke klart å kjøpt sykkel til den summen uten å spare først :D Men har nok mye med at jeg er student og får til sammen rundt 8-8500kr i mnd og samboer i underkant 20 000kr :) Men blir vel mer den dagen jeg kommer meg ut i jobb også.

 

Men det er viktig med bra utstyr hvis du faktisk bruker det da :) Du får prøve deg litt frem og kanskje sjekke noen tester på nettet så kanskje du finner ut av det. Eller kanskje se om du finner en 10000kr sykkel på Finn til en billig penge du kunne testet ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelen kostet bare 2000kr. Fikk rett og slett beskjed idag om at jeg har kjøpt noe dritt.. Ja det har blitt en del penger ut denne måneden som vi ikke har forutsett. Sykkel, sykkelklær, visste at bilen skulle på service, men ikke at den kostet 10000. Briller til minstemann og div. Skal bli godt å få lønn over helga..

Mannen har et annet forhold til penger enn meg og vil helst spare alt som kommer inn på kontoen. Det er bra å ha en som holder meg i ørene, men det blir litt voldsomt av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt sikker på at det skulle gå rett vest på veiedagen i dag, siden jeg har hatt to slappe dager etter hverandre. Onsdag og torsdag var formen ordentlig ille. Og motivasjonen til å være aktiv eller i det minste spise OK forsvant, så ble blant annet trøstespising med potetgull i går. Mensen meldte også sin ankomst, så jeg var bombesikker på at løpet av kjørt for meg denne uka. Likevel, viser vekta -0,6kg lettere. Enten så er det et under, jeg gjør noe veldig riktig eller så er det fordi jeg er så stor. Uansett, så er jeg kjempe fornøyd! :D

 

19.08.16 - 120,0kg 

26.08.16 - 119,1kg. ( - 0,9kg)

02.09.16 - 118,3 kg ( - 0,9kg)

09.09.16 - 118,0 kg ( - 0,3kg)

16.09.16 - 117,4 kg ( - 0,6kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt sikker på at det skulle gå rett vest på veiedagen i dag, siden jeg har hatt to slappe dager etter hverandre. Onsdag og torsdag var formen ordentlig ille. Og motivasjonen til å være aktiv eller i det minste spise OK forsvant, så ble blant annet trøstespising med potetgull i går. Mensen meldte også sin ankomst, så jeg var bombesikker på at løpet av kjørt for meg denne uka. Likevel, viser vekta -0,6kg lettere. Enten så er det et under, jeg gjør noe veldig riktig eller så er det fordi jeg er så stor. Uansett, så er jeg kjempe fornøyd! :D

 

19.08.16 - 120,0kg

26.08.16 - 119,1kg. ( - 0,9kg)

02.09.16 - 118,3 kg ( - 0,9kg)

09.09.16 - 118,0 kg ( - 0,3kg)

16.09.16 - 117,4 kg ( - 0,6kg)

 

Du har all grunn til å være stolt og fornøyd 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...