Kathrine. Skrevet 10. mai 2015 #151 Skrevet 10. mai 2015 I årene som har gått har jeg servert i mange bryllup og deltat i noen. Alle disse hadde noen gjester til middag og mange til kaffen. Har aldri opplevd at noen måtte vente på gangen og aldri opplevd sure miner for å bli invitert til "kun kaffen". Selv hadde vi et få tall til middag også en hel gjeng til kaffen. (Som her er kaffe, kaker, litt mat, alkohol og fest). Vi passet på tiden slik at middagen var ferdig i god tid til kaffen og kaffen startet tidlig. Kl 17 mener jeg å huske. Jeg og min mann sto å ønsket alle velkommen med velkomstdrink. Mange som kom reisende langt (60-70 mil). Veldig overrasket over hvor mange som kom, da det var en del eldre og det tross alt var langt å reise. De som ikke kom til middag gikk ut på restaurant eller så seg om i byen mens de ventet. Den eneste plassen jeg har sett/hørt/lest at å dele opp på denne måten er en frekk og grådig uting er her inne. Etter å ha lest om det her inne så spurte jeg litt blandt våre venner og de jeg jobber sammen med og det er jo faktisk veldig vanlig å dele opp selskapet. Nesten ingen som har hørt om eller deltat i bryllup der alle var invitert til både middag og kaffen. Kjenner folk fra mange steder i Norge så det er ikke sentrert til en plass. Anonymous poster hash: 6a01d...e33 Hvis "kaffe'n" starter kl 17, når hadde dere middag da? Og når på dagen hadde dere bryllupet?Her er det ingen kirker som har vielse før tidligst kl 13. Da er man ferdig med alt kl 14 kanskje. Så fotografering før middag tidligst kl 16. Selv med få til middag så rekker man ikke det på en time...... Anonymous poster hash: b2e19...b98 Vi brukte bare 1 time på fotografering. Da var vi på 3 plasser (ved havet og i 2 parker). Så ser absolutt at det er mulig. Trenger ikkje ta meir en 1 time eller halvannen å spise ei suppe, middag og dessert. Er da grenser for kor lenge en gidder å sitte stille på en sånn festdag!.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #152 Skrevet 10. mai 2015 I årene som har gått har jeg servert i mange bryllup og deltat i noen. Alle disse hadde noen gjester til middag og mange til kaffen. Har aldri opplevd at noen måtte vente på gangen og aldri opplevd sure miner for å bli invitert til "kun kaffen". Selv hadde vi et få tall til middag også en hel gjeng til kaffen. (Som her er kaffe, kaker, litt mat, alkohol og fest). Vi passet på tiden slik at middagen var ferdig i god tid til kaffen og kaffen startet tidlig. Kl 17 mener jeg å huske. Jeg og min mann sto å ønsket alle velkommen med velkomstdrink. Mange som kom reisende langt (60-70 mil). Veldig overrasket over hvor mange som kom, da det var en del eldre og det tross alt var langt å reise. De som ikke kom til middag gikk ut på restaurant eller så seg om i byen mens de ventet. Den eneste plassen jeg har sett/hørt/lest at å dele opp på denne måten er en frekk og grådig uting er her inne. Etter å ha lest om det her inne så spurte jeg litt blandt våre venner og de jeg jobber sammen med og det er jo faktisk veldig vanlig å dele opp selskapet. Nesten ingen som har hørt om eller deltat i bryllup der alle var invitert til både middag og kaffen. Kjenner folk fra mange steder i Norge så det er ikke sentrert til en plass. Anonymous poster hash: 6a01d...e33 Hvis "kaffe'n" starter kl 17, når hadde dere middag da? Og når på dagen hadde dere bryllupet?Her er det ingen kirker som har vielse før tidligst kl 13. Da er man ferdig med alt kl 14 kanskje. Så fotografering før middag tidligst kl 16. Selv med få til middag så rekker man ikke det på en time......Anonymous poster hash: b2e19...b98 Vi brukte bare 1 time på fotografering. Da var vi på 3 plasser (ved havet og i 2 parker). Så ser absolutt at det er mulig. Trenger ikkje ta meir en 1 time eller halvannen å spise ei suppe, middag og dessert. Er da grenser for kor lenge en gidder å sitte stille på en sånn festdag!. Absolutt! Men de fleste foretrekker kanskje å puste litt også? Bruker noen minutter på å bevege seg fra fotograferingen og til lokalet? Ta seg et glass god drikke før maten! Hilse på gjestene før man går til bords? Se på gavene (hvis man ikke pakker de opp)? Ha noen minutter fra middagen er ferdig til neste gruppe gjester kommer? Anonymous poster hash: b2e19...b98
Kathrine. Skrevet 10. mai 2015 #153 Skrevet 10. mai 2015 I årene som har gått har jeg servert i mange bryllup og deltat i noen. Alle disse hadde noen gjester til middag og mange til kaffen. Har aldri opplevd at noen måtte vente på gangen og aldri opplevd sure miner for å bli invitert til "kun kaffen". Selv hadde vi et få tall til middag også en hel gjeng til kaffen. (Som her er kaffe, kaker, litt mat, alkohol og fest). Vi passet på tiden slik at middagen var ferdig i god tid til kaffen og kaffen startet tidlig. Kl 17 mener jeg å huske. Jeg og min mann sto å ønsket alle velkommen med velkomstdrink. Mange som kom reisende langt (60-70 mil). Veldig overrasket over hvor mange som kom, da det var en del eldre og det tross alt var langt å reise. De som ikke kom til middag gikk ut på restaurant eller så seg om i byen mens de ventet. Den eneste plassen jeg har sett/hørt/lest at å dele opp på denne måten er en frekk og grådig uting er her inne. Etter å ha lest om det her inne så spurte jeg litt blandt våre venner og de jeg jobber sammen med og det er jo faktisk veldig vanlig å dele opp selskapet. Nesten ingen som har hørt om eller deltat i bryllup der alle var invitert til både middag og kaffen. Kjenner folk fra mange steder i Norge så det er ikke sentrert til en plass. Anonymous poster hash: 6a01d...e33 Hvis "kaffe'n" starter kl 17, når hadde dere middag da? Og når på dagen hadde dere bryllupet?Her er det ingen kirker som har vielse før tidligst kl 13. Da er man ferdig med alt kl 14 kanskje. Så fotografering før middag tidligst kl 16. Selv med få til middag så rekker man ikke det på en time......Anonymous poster hash: b2e19...b98 Vi brukte bare 1 time på fotografering. Da var vi på 3 plasser (ved havet og i 2 parker). Så ser absolutt at det er mulig. Trenger ikkje ta meir en 1 time eller halvannen å spise ei suppe, middag og dessert. Er da grenser for kor lenge en gidder å sitte stille på en sånn festdag!. Absolutt!Men de fleste foretrekker kanskje å puste litt også? Bruker noen minutter på å bevege seg fra fotograferingen og til lokalet? Ta seg et glass god drikke før maten! Hilse på gjestene før man går til bords? Se på gavene (hvis man ikke pakker de opp)? Ha noen minutter fra middagen er ferdig til neste gruppe gjester kommer? Anonymous poster hash: b2e19...b98 Joda, men går også an å gjøre de tingene med gjester rundt seg. Altså ta seg litt drikke, snakke med gjester og se på gaver (etter kaffi-gjestene har komt altså). Kose seg med drikke kan en også gjøre under fotografering/middag.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #154 Skrevet 10. mai 2015 I årene som har gått har jeg servert i mange bryllup og deltat i noen. Alle disse hadde noen gjester til middag og mange til kaffen. Har aldri opplevd at noen måtte vente på gangen og aldri opplevd sure miner for å bli invitert til "kun kaffen". Selv hadde vi et få tall til middag også en hel gjeng til kaffen. (Som her er kaffe, kaker, litt mat, alkohol og fest). Vi passet på tiden slik at middagen var ferdig i god tid til kaffen og kaffen startet tidlig. Kl 17 mener jeg å huske. Jeg og min mann sto å ønsket alle velkommen med velkomstdrink. Mange som kom reisende langt (60-70 mil). Veldig overrasket over hvor mange som kom, da det var en del eldre og det tross alt var langt å reise. De som ikke kom til middag gikk ut på restaurant eller så seg om i byen mens de ventet. Den eneste plassen jeg har sett/hørt/lest at å dele opp på denne måten er en frekk og grådig uting er her inne. Etter å ha lest om det her inne så spurte jeg litt blandt våre venner og de jeg jobber sammen med og det er jo faktisk veldig vanlig å dele opp selskapet. Nesten ingen som har hørt om eller deltat i bryllup der alle var invitert til både middag og kaffen. Kjenner folk fra mange steder i Norge så det er ikke sentrert til en plass. Anonymous poster hash: 6a01d...e33 Hvis "kaffe'n" starter kl 17, når hadde dere middag da? Og når på dagen hadde dere bryllupet?Her er det ingen kirker som har vielse før tidligst kl 13. Da er man ferdig med alt kl 14 kanskje. Så fotografering før middag tidligst kl 16. Selv med få til middag så rekker man ikke det på en time...... Anonymous poster hash: b2e19...b98 Vielsen startet kl 12 og tok ca 45min. Rett til fotografering. Middagen startet kl 15:00 og vi bruke ca 1,5 time på den. Så da var middagsbordet gjort om til kakebord og vi sto klare til å ta i mot gjestene til kaffen. Alt uten stress. Vi hadde sakt i fra at om noen "måtte" holde tale så ok, men vi ønsket å holde talene til minimum. Fikk en tale. Fikk også noen sanger, men det var under festen. Anonymous poster hash: 6a01d...e33
PelleParafin Skrevet 10. mai 2015 #155 Skrevet 10. mai 2015 Tilbake til det som faktisk var tema... Det kleineste jeg har opplevd var på et bryllup der jeg serverte. Jeg kjente brudeparet ganske godt, men ikke godt nok til å bli invitert. Jeg kjente dermed flere av gjestene også. Det var to kollegaer av bruden som hjalp til sammen med meg, og dette gikk fint og var kun god stemning frem til kaffen. (Ja, det var noen som var invitert kun til kaffen/festen...) Da kaffegjestene kom, viste det seg at det var flere andre av brudens kollegaer som var invitert. Dette lagde mine to med-servitører et virkelig drama ut av! De skjelte ut bruden etter noter, bruden knakk helt sammen, låste seg inn på do og gråt og gråt. Da hun endelig kom ut fra do, tok hun med seg en helflaske wiskey som hun satt alene i fjæra og tømte. Hun måtte tilslutt bæres opp av fjæra av sin nye svigerfar, da med spy over hele kjolen og sminken i alle kanter.. Et kjempebryllup med andre ord 😉
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #156 Skrevet 10. mai 2015 Tilbake til det som faktisk var tema... Det kleineste jeg har opplevd var på et bryllup der jeg serverte. Jeg kjente brudeparet ganske godt, men ikke godt nok til å bli invitert. Jeg kjente dermed flere av gjestene også. Det var to kollegaer av bruden som hjalp til sammen med meg, og dette gikk fint og var kun god stemning frem til kaffen. (Ja, det var noen som var invitert kun til kaffen/festen...) Da kaffegjestene kom, viste det seg at det var flere andre av brudens kollegaer som var invitert. Dette lagde mine to med-servitører et virkelig drama ut av! De skjelte ut bruden etter noter, bruden knakk helt sammen, låste seg inn på do og gråt og gråt. Da hun endelig kom ut fra do, tok hun med seg en helflaske wiskey som hun satt alene i fjæra og tømte. Hun måtte tilslutt bæres opp av fjæra av sin nye svigerfar, da med spy over hele kjolen og sminken i alle kanter.. Et kjempebryllup med andre ord Herlig! Men det var jo rimelig frekt av bruden og be noen av kollegene om å servere og samtidig invitere andre til festen. Anonymous poster hash: 1b555...b01
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. mai 2015 #157 Skrevet 10. mai 2015 Vennligst hold dere til tema, dette er en tråd som i utgangspunktet er ganske underholdende, la oss holde den slik UndrendeUllteppe Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #158 Skrevet 10. mai 2015 Kleineste bryllupet jeg har vært i var til et ganske nært familiemedlem. Det var helt umulig å veksle to ord med brudgommen for noen, for bruden maste så inni h********* på han hele tiden, og hang over han som en hauk. Bryllupsvalsen var liksom kjempemorsom... De danset fugledansen og noe annet de hadde øvd på til en helt grusom pop sang. MEN, det som tok kaka var når bruden kalte alle inn til et rom hvor hun hadde en overraskelse til mannen... Hun påstod at hun hadde øvd lenge, og satte i gang en kompis på piano, mens hun selv skulle synge en jan teigen sang.... Hun hadde en helt forferdelig stemme og bommet så kraftig at hun måtte starte på nytt mange ganger. Noen ganger også etter et helt vers, fordi hun ikke var fornøyd. Sangen tok godt over en halvtime å få fullført, og folk klappet takten på slutten for å få henne til å bli ferdig. Jaja... kan nevne at samme mennesker hadde papptallerkener og plast bestikk i datterens konfirmasjon. Anonymous poster hash: 711be...a23
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #159 Skrevet 10. mai 2015 Eller pølser i brød som noen her inne skrev skulle ha Jeg synes det er stas jeg! Har vært i fest der det har vært pølser i brød/lompe til nattmat. Med diverse tilbehør er det like bra som en kjedelig suppe med tørre loffskiver. Aller best er det med en god suppe, hjemmebakt brød, aioli og godt smør. Med mindre brødene/lompene er hjemmebakte og pølsene er fra slakteren, så syns jeg ikke dette er mat som hører hjemme i et bryllup. Enig i en god hjemmelaget suppe med godt brød. Eller spekemat. Alt går ned i 2-3 tida på natta etter dansing, prating med spennende mennesker, drikking og moro! Det er faktisk lettere å spise pølse som man kan holde i hånda mens man danser! Har du sett suppespising på fest, midt på natta etter en lang fest? Det blir bare søl!!! Det høres ut som om vestlandsbryllup er gøyere, varer lengre, mindre formelt utpå kvelden (gjør unna det formelle iløpet av middagen), har mer kaker og kaffi og mye mer fest enn andre bryllup! Anonymous poster hash: a6035...811 Jeg spiser ikke wienerpølser. Ville muligens revurdert det etter en uke eller to uten mat, men ikke før. Hadde jeg fått det servert i et bryllup hadde jeg blitt mildt sagt overrasket.Det tenker jeg fikk være ditt problem. Det er helt kurant å stå over nattmaten, det er et tilbud, ikke en plikt å spise. Sorry, men du høres ut som en sutrete treåring! "Jeg spiser ikke fisk, jeg spiser ikke gulrøtter, jeg spiser ingenting!" Det er ene høflighet å ta imot det man får! Anonymous poster hash: a8204...7a3
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #160 Skrevet 10. mai 2015 Har vært invitert til kaffen ved et par bryllup. Den ene gangen måtte vi vente veldig lenge før vi fikk komme inn, fordi de var så forsinket med middagen. Men det kleineste var nok at de gikk tomme for kaker.... Var en gang i et bryllup på en slags gammel, fraflyttet, øde, fjellgård. Det skulle være gammeldags bondestil, og alle (damene) måtte ha bunad. Noe jeg synes var skikkelig kjipt, når jeg faktisk ikke har et slikt plagg. Det var kun utedo, og ikke strøm. Vi ble servert velkomstdrink, sikkert ved 15-16 tida. Så var det middag, som var en slags suppe-lapskaus. Til denne var det kun øl eller brus, så for meg som ikke likte øl ble det ikke mer alkohol før baren "åpnet". Rett etter hovedrett var det kake (kun én type) som dessert. Ikke noe mer kaker. Vi satt til bords fram til over kl 23, og da de startet servering av annen alkohol rundt midnatt. Gadd jo ikke starte med alkohol så seint, når jeg ikke hadde tatt noe siden velkomstdrinken. Det ble jo etterhvert iskaldt på denne gården, og nesten ingen orket oppholde seg der musikken var (som kun var ett trekkspill). De fleste søkte til det eneste rommet med peis, som var ganske lite, med nesten ingen sitteplasser. Det var lagt opp til overnatting for gjestene, og brudeparet hadde organisert hvem som skulle ligge hvor. Men de av oss som skulle sove i de husene som var i bruk til festen, fikk jo aldri lagt oss..... Så det endte med at jeg kjørte den lange veien hjemover - jeg hadde jo tross akt ikke drukket. Prikken over i'en var at de gikk rundt og krevde inn betaling fra alle som skulle overnatte..... Skikkelig kjip bryllup vil jeg si!! Anonymous poster hash: af2b6...3fc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #161 Skrevet 10. mai 2015 Har vært invitert til kaffen ved et par bryllup. Den ene gangen måtte vi vente veldig lenge før vi fikk komme inn, fordi de var så forsinket med middagen. Men det kleineste var nok at de gikk tomme for kaker.... Var en gang i et bryllup på en slags gammel, fraflyttet, øde, fjellgård. Det skulle være gammeldags bondestil, og alle (damene) måtte ha bunad. Noe jeg synes var skikkelig kjipt, når jeg faktisk ikke har et slikt plagg. Det var kun utedo, og ikke strøm. Vi ble servert velkomstdrink, sikkert ved 15-16 tida. Så var det middag, som var en slags suppe-lapskaus. Til denne var det kun øl eller brus, så for meg som ikke likte øl ble det ikke mer alkohol før baren "åpnet". Rett etter hovedrett var det kake (kun én type) som dessert. Ikke noe mer kaker. Vi satt til bords fram til over kl 23, og da de startet servering av annen alkohol rundt midnatt. Gadd jo ikke starte med alkohol så seint, når jeg ikke hadde tatt noe siden velkomstdrinken. Det ble jo etterhvert iskaldt på denne gården, og nesten ingen orket oppholde seg der musikken var (som kun var ett trekkspill). De fleste søkte til det eneste rommet med peis, som var ganske lite, med nesten ingen sitteplasser. Det var lagt opp til overnatting for gjestene, og brudeparet hadde organisert hvem som skulle ligge hvor. Men de av oss som skulle sove i de husene som var i bruk til festen, fikk jo aldri lagt oss..... Så det endte med at jeg kjørte den lange veien hjemover - jeg hadde jo tross akt ikke drukket. Prikken over i'en var at de gikk rundt og krevde inn betaling fra alle som skulle overnatte..... Skikkelig kjip bryllup vil jeg si!! Anonymous poster hash: af2b6...3fc Bunad og utedo hørtes ut som en dårlig kombinasjon. Anonymous poster hash: 856ac...eb3
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #162 Skrevet 11. mai 2015 Jeg spiser ikke kvalitetspølser heller. Anonymous poster hash: 722dc...45f Kanskje du bare bør gå å legge deg etter kakene om du er i et vestlandsbryllup, så slipper du sitte sur og sulten i et hjørne og være overrasket over andre som koser seg med litt nattmat midt på natta etter endel alkohol! Anonymous poster hash: a6035...811
overlord Skrevet 11. mai 2015 #163 Skrevet 11. mai 2015 Angående pølsediskusjonen vil jeg få presisere at jeg ikke er kresen og at jeg hadde spist industripølser dersom dette ble meg servert i et selskap og det ville blitt lagt merke til om jeg ikke spiste. Mitt poeng var at i et bryllup byr man gjerne på det beste man har/får fatt i, og det er vel ikke wienerpølser fra Gilde? Blir litt det samme som at bryllupskaka skulle vært signert Toro.
overlord Skrevet 11. mai 2015 #164 Skrevet 11. mai 2015 I bryllupet ei venninne av meg var i ble det servert grøt. Den kom servert på tallerken med en liten bit spekemat. Hun trodde det var en litt sær forrett og spiste ikke opp for å spare seg til hovedretten, men grøten viste seg å være eneste maten som ble servert.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #165 Skrevet 11. mai 2015 I bryllupet ei venninne av meg var i ble det servert grøt. Den kom servert på tallerken med en liten bit spekemat. Hun trodde det var en litt sær forrett og spiste ikke opp for å spare seg til hovedretten, men grøten viste seg å være eneste maten som ble servert. Seriøs? Grøt i bryllup? Anonymous poster hash: 400a5...3f1
Durni Skrevet 11. mai 2015 #166 Skrevet 11. mai 2015 I bryllupet ei venninne av meg var i ble det servert grøt. Den kom servert på tallerken med en liten bit spekemat. Hun trodde det var en litt sær forrett og spiste ikke opp for å spare seg til hovedretten, men grøten viste seg å være eneste maten som ble servert. Seriøs? Grøt i bryllup? Anonymous poster hash: 400a5...3f1 Har vært i bryllup hvor det ble servert rømmegrøt til forrett, men da var det jo spekemat til hovedrett da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå