Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #76 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Jeg har også vært i bryllup der det er vanlig å ha gjester til kaffi. Familie og de som reiser langt blir invitert til middag. Etter kirken samles de som ikke skal til middag til vorspiel! Knallgøy og ofte mye gøyere enn å høre på talen til gamle tante magda! Her blir man godt kjent og når man da samlet reiser til "kaffi" er stemningen god, man kommer som samlet flokk og har alt blitt kjent med de fleste! "Kaffi" består selvsagt av selve festen! Man får ikke utdelt et lite kakestykke og en kaffikopp og må reise hjem igjen! "Kaffi" er et laaaangt kakebord med 30-40 kaker (Vestlandet!), kaffi og selvsagt fri bar. Musikk fra noen som spiller live og "goe gang". "Kaffi" varer selvsagt resten av natta til det kommer nattmat og kakerester fram på bordene! De kjekkeste bryllupene er der man er kaffigjester! Brudeparet passer selvsagt på at alle kaffigjester blir invitert til samlingen mellom kirken og "kaffi"! Anonymous poster hash: a6035...811 Kanskje derfor jeg ikke syns noe om kaffegjester. Jeg syns et bryllup er en mer formell setning og ikke heidrundrande fest med vennegjengen. Det kan man ha en hvilken som helst helg, men samle familier fra begge sider skjer bare i bryllup. Anonymous poster hash: 400a5...3f1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #77 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Jeg har også vært i bryllup der det er vanlig å ha gjester til kaffi. Familie og de som reiser langt blir invitert til middag. Etter kirken samles de som ikke skal til middag til vorspiel! Knallgøy og ofte mye gøyere enn å høre på talen til gamle tante magda! Her blir man godt kjent og når man da samlet reiser til "kaffi" er stemningen god, man kommer som samlet flokk og har alt blitt kjent med de fleste! "Kaffi" består selvsagt av selve festen! Man får ikke utdelt et lite kakestykke og en kaffikopp og må reise hjem igjen! "Kaffi" er et laaaangt kakebord med 30-40 kaker (Vestlandet!), kaffi og selvsagt fri bar. Musikk fra noen som spiller live og "goe gang". "Kaffi" varer selvsagt resten av natta til det kommer nattmat og kakerester fram på bordene! De kjekkeste bryllupene er der man er kaffigjester! Brudeparet passer selvsagt på at alle kaffigjester blir invitert til samlingen mellom kirken og "kaffi"! Anonymous poster hash: a6035...811 Samlingen? Anonymous poster hash: efdd6...3db
Iiiiik Skrevet 9. mai 2015 #78 Skrevet 9. mai 2015 Jeg har også vært i bryllup der det er vanlig å ha gjester til kaffi. Familie og de som reiser langt blir invitert til middag. Etter kirken samles de som ikke skal til middag til vorspiel! Knallgøy og ofte mye gøyere enn å høre på talen til gamle tante magda! Her blir man godt kjent og når man da samlet reiser til "kaffi" er stemningen god, man kommer som samlet flokk og har alt blitt kjent med de fleste! "Kaffi" består selvsagt av selve festen! Man får ikke utdelt et lite kakestykke og en kaffikopp og må reise hjem igjen! "Kaffi" er et laaaangt kakebord med 30-40 kaker (Vestlandet!), kaffi og selvsagt fri bar. Musikk fra noen som spiller live og "goe gang". "Kaffi" varer selvsagt resten av natta til det kommer nattmat og kakerester fram på bordene! De kjekkeste bryllupene er der man er kaffigjester! Brudeparet passer selvsagt på at alle kaffigjester blir invitert til samlingen mellom kirken og "kaffi"! Anonymous poster hash: a6035...811 Så det er to fester da? En kul partyfest og en kjedelig formell fest? Når kaffegjestene kommer, så møtes de kule og de kjedelige? Jeg synes bryllup er best hvis det er én fest, der man prøver å integrere alle. Helst er det ikke en rølpefest, men det skal i hvert fall ikke være en kjedelig og formell fest.
Gjest Antarctica Skrevet 9. mai 2015 #79 Skrevet 9. mai 2015 (endret) For min del ville kaffegjester vært uaktuelt. Vi droppet tanter og onkler for å få plass til alle vennene vi ønsket å ha der. Oj, det er no-can-do i min bok... Jeg er vokst opp med at venner ber man på annendagen. Familie kommer først. Endret 9. mai 2015 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #80 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet... Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt! Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er ikke drittkasting å påpeke at å invitere folk kun til kaffen i et bryllup er både flaut og dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Vær så snille og slutt, begge to. Dere kupper tråden og er bare irriterende. Begge to. Anonymous poster hash: 11731...b6d
Iiiiik Skrevet 9. mai 2015 #81 Skrevet 9. mai 2015 For min del ville kaffegjester vært uaktuelt. Vi droppet tanter og onkler for å få plass til alle vennene vi ønsket å ha der. /quote] Oj, det er no-can-do i min bok... Jeg er vokst opp med at venner ber man på annendagen. Familie kommer først. Det smertet nok pappa litt også. Mamma tålte det fint, men pappa syntes det var rart. Men mamma har fem søsken, pappa fire, svigermor seks, svigerfar tre. Det hadde blitt veldig mange nokså gamle folk vi ikke har noen relasjon til. Min mann har ikke møtt alle mine tanter og onkler, jeg har ikke møtt mer enn én av hans. Hvorfor skulle de involveres i vår fering av oss? Tror forresten at tantene og onklene tålte det godt.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #82 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet...Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt!Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er ikke drittkasting å påpeke at å invitere folk kun til kaffen i et bryllup er både flaut og dårlig oppdragelse.Anonymous poster hash: 8132d...b46 Svaret til d32 er drittkasting jo... Les det en gang til...Anonymous poster hash: 422b8...a96 Nå har jeg lest det flere ganger og finner ingen drittkasting. Det er ikke drittkasting å si "den tradisjonen misliker jeg og syns det er frekt å følge den". Drittkasting er å si "du er frekk som gjør sånt". Innlegget handler ikke om den brukeren personlig, selv om hun tar det til seg personlig. Anonymous poster hash: de2ed...4de
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #83 Skrevet 9. mai 2015 For min del ville kaffegjester vært uaktuelt. Vi droppet tanter og onkler for å få plass til alle vennene vi ønsket å ha der. /quote] Oj, det er no-can-do i min bok... Jeg er vokst opp med at venner ber man på annendagen. Familie kommer først. Det smertet nok pappa litt også. Mamma tålte det fint, men pappa syntes det var rart. Men mamma har fem søsken, pappa fire, svigermor seks, svigerfar tre. Det hadde blitt veldig mange nokså gamle folk vi ikke har noen relasjon til. Min mann har ikke møtt alle mine tanter og onkler, jeg har ikke møtt mer enn én av hans. Hvorfor skulle de involveres i vår fering av oss? Tror forresten at tantene og onklene tålte det godt. Jeg syns det er en grei løsning og hvis jeg og samboeren skulle giftet oss, så hadde nok vi gjort noe av det samme. Vi hadde nok kanskje invitert de tantene og onklene vi faktisk har et forhold til, men vi hadde ikke invitert alle. Jeg hadde ikke invitert noen av mine søskenbarn, mens vi antagelig hadde invitert noen av mannens. Helt greit og det tror jeg alle tantene og onklene ville syntes også. Det er et par av søskenbarna mine som har gjort det sånn og jeg har i alle fall ikke hørt noen klager på det, dvs mamma og pappa har ikke hatt noen problemer med det. Anonymous poster hash: b5c2e...2a6
Gjest Antarctica Skrevet 9. mai 2015 #84 Skrevet 9. mai 2015 For min del ville kaffegjester vært uaktuelt. Vi droppet tanter og onkler for å få plass til alle vennene vi ønsket å ha der. /quote] Oj, det er no-can-do i min bok... Jeg er vokst opp med at venner ber man på annendagen. Familie kommer først. Det smertet nok pappa litt også. Mamma tålte det fint, men pappa syntes det var rart. Men mamma har fem søsken, pappa fire, svigermor seks, svigerfar tre. Det hadde blitt veldig mange nokså gamle folk vi ikke har noen relasjon til. Min mann har ikke møtt alle mine tanter og onkler, jeg har ikke møtt mer enn én av hans. Hvorfor skulle de involveres i vår fering av oss? Tror forresten at tantene og onklene tålte det godt. Jeg syns det er en grei løsning og hvis jeg og samboeren skulle giftet oss, så hadde nok vi gjort noe av det samme. Vi hadde nok kanskje invitert de tantene og onklene vi faktisk har et forhold til, men vi hadde ikke invitert alle. Jeg hadde ikke invitert noen av mine søskenbarn, mens vi antagelig hadde invitert noen av mannens. Helt greit og det tror jeg alle tantene og onklene ville syntes også. Det er et par av søskenbarna mine som har gjort det sånn og jeg har i alle fall ikke hørt noen klager på det, dvs mamma og pappa har ikke hatt noen problemer med det. Anonymous poster hash: b5c2e...2a6 Nei, det hadde vært vanskelig for meg å droppe invitasjonen til tanter og onkler, altså. Men pappas søsken ville neppe ha kommet alle sammen likevel, så sånn sett ville det ha løst seg selv, plassmessig.
Gjest Maiken og barna Skrevet 9. mai 2015 #85 Skrevet 9. mai 2015 Veldig kleint når brudeparet blir hentet i hest og kjerre og kjørt fra kirken gjennom byen....
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #86 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene...Anonymous poster hash: 422b8...a96 Jeg har også vært i bryllup der det er vanlig å ha gjester til kaffi. Familie og de som reiser langt blir invitert til middag. Etter kirken samles de som ikke skal til middag til vorspiel! Knallgøy og ofte mye gøyere enn å høre på talen til gamle tante magda! Her blir man godt kjent og når man da samlet reiser til "kaffi" er stemningen god, man kommer som samlet flokk og har alt blitt kjent med de fleste! "Kaffi" består selvsagt av selve festen! Man får ikke utdelt et lite kakestykke og en kaffikopp og må reise hjem igjen! "Kaffi" er et laaaangt kakebord med 30-40 kaker (Vestlandet!), kaffi og selvsagt fri bar. Musikk fra noen som spiller live og "goe gang". "Kaffi" varer selvsagt resten av natta til det kommer nattmat og kakerester fram på bordene! De kjekkeste bryllupene er der man er kaffigjester! Brudeparet passer selvsagt på at alle kaffigjester blir invitert til samlingen mellom kirken og "kaffi"!Anonymous poster hash: a6035...811 ...og nattmat er veldig vanlig! Kjøttsuppe, spekemat, el.l. Anonymous poster hash: c8809...bc0
overlord Skrevet 9. mai 2015 #87 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene...Anonymous poster hash: 422b8...a96 Jeg har også vært i bryllup der det er vanlig å ha gjester til kaffi. Familie og de som reiser langt blir invitert til middag. Etter kirken samles de som ikke skal til middag til vorspiel! Knallgøy og ofte mye gøyere enn å høre på talen til gamle tante magda! Her blir man godt kjent og når man da samlet reiser til "kaffi" er stemningen god, man kommer som samlet flokk og har alt blitt kjent med de fleste! "Kaffi" består selvsagt av selve festen! Man får ikke utdelt et lite kakestykke og en kaffikopp og må reise hjem igjen! "Kaffi" er et laaaangt kakebord med 30-40 kaker (Vestlandet!), kaffi og selvsagt fri bar. Musikk fra noen som spiller live og "goe gang". "Kaffi" varer selvsagt resten av natta til det kommer nattmat og kakerester fram på bordene! De kjekkeste bryllupene er der man er kaffigjester! Brudeparet passer selvsagt på at alle kaffigjester blir invitert til samlingen mellom kirken og "kaffi"!Anonymous poster hash: a6035...811 ...og nattmat er veldig vanlig! Kjøttsuppe, spekemat, el.l. Anonymous poster hash: c8809...bc0 Eller pølser i brød som noen her inne skrev skulle ha
Iiiiik Skrevet 9. mai 2015 #88 Skrevet 9. mai 2015 Eller pølser i brød som noen her inne skrev skulle ha Jeg synes det er stas jeg! Har vært i fest der det har vært pølser i brød/lompe til nattmat. Med diverse tilbehør er det like bra som en kjedelig suppe med tørre loffskiver. Aller best er det med en god suppe, hjemmebakt brød, aioli og godt smør.
overlord Skrevet 9. mai 2015 #89 Skrevet 9. mai 2015 Eller pølser i brød som noen her inne skrev skulle ha Jeg synes det er stas jeg! Har vært i fest der det har vært pølser i brød/lompe til nattmat. Med diverse tilbehør er det like bra som en kjedelig suppe med tørre loffskiver. Aller best er det med en god suppe, hjemmebakt brød, aioli og godt smør. Med mindre brødene/lompene er hjemmebakte og pølsene er fra slakteren, så syns jeg ikke dette er mat som hører hjemme i et bryllup. Enig i en god hjemmelaget suppe med godt brød. Eller spekemat.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #90 Skrevet 9. mai 2015 Eller pølser i brød som noen her inne skrev skulle ha Jeg synes det er stas jeg! Har vært i fest der det har vært pølser i brød/lompe til nattmat. Med diverse tilbehør er det like bra som en kjedelig suppe med tørre loffskiver. Aller best er det med en god suppe, hjemmebakt brød, aioli og godt smør. Enig! Og er det godt nok for kronprinsen og kronprinsessen, så er det godt nok for oss andre og. Anonymous poster hash: 1e2f2...d73
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #91 Skrevet 9. mai 2015 Eller pølser i brød som noen her inne skrev skulle ha Jeg synes det er stas jeg! Har vært i fest der det har vært pølser i brød/lompe til nattmat. Med diverse tilbehør er det like bra som en kjedelig suppe med tørre loffskiver. Aller best er det med en god suppe, hjemmebakt brød, aioli og godt smør. Enig! Og er det godt nok for kronprinsen og kronprinsessen, så er det godt nok for oss andre og. Anonymous poster hash: 1e2f2...d73 Da mente jeg pølsene altså... Anonymous poster hash: 1e2f2...d73
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #92 Skrevet 9. mai 2015 Mi venninnes bryllup. Jeg hadde reist til ett annet land for å være der. Selvsagt er jeg der på mi bestevenninnes store dag! Men... Vigelse klokken 12, lunsj ( koldtbord) klokken 13, og så bryllupskaken klokken 14. Far til bruden holdt dog en meget fin tale! Rett etter det dro brudeparet til flyplassen for å dra på bryllupsreise. Jeg hadde jo trodd at det skulle være en stor affære, så hadde bestilt hotelrom på plassen. Ett sted langt unna noe, men hvor brudgommen var oppvokst. Så da satt jeg da der på hotellrommet etter klokka 14.30, med ingenting å gjøre enn å lese en god bok. Hadde jeg visst at det skulle ende så tidlig hadde jeg bestilt ett ettermiddagsfly hjem i stede for dagen etterpå. Anonymous poster hash: d7e0e...a6f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #93 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Jeg bor på sørlandet og her er det og ganske vanlig med kaffegjester. Men det er ikke så vanlig med fri bar, dansegulv og hæla i taket. Så å være kaffegjest er ofte en ganske tøff stusselig affære Anonymous poster hash: 77235...d99
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #94 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Jeg bor på sørlandet og her er det og ganske vanlig med kaffegjester. Men det er ikke så vanlig med fri bar, dansegulv og hæla i taket. Så å være kaffegjest er ofte en ganske tøff stusselig affære Anonymous poster hash: 77235...d99 Tørr stusselig affære...ikke tøff Anonymous poster hash: 77235...d99
Violeta Skrevet 9. mai 2015 #95 Skrevet 9. mai 2015 Her er det vanlig med kaffegjester, og det er jo da moroa begynner Kaffen er rundt kl 20 ofte, med kaker, deretter fest med musikk og fri bar. Så nattmat rundt kl 01, og festen fortsetter noen timer etterpå Så de få timene ved middagsbordet gjør det ikke så mye å gå glipp av
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #96 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Nemlig!! Jeg bor også på Vestlandet, og her er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffe. Nærmeste familie og venner, og så flere venner og kanskje mer familie til kaffe. Har aldri hørt at noen har reagert på det, det er sånn alle gjør det her! Anonymous poster hash: cb4fe...05b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #97 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Nemlig!! Jeg bor også på Vestlandet, og her er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffe. Nærmeste familie og venner, og så flere venner og kanskje mer familie til kaffe. Har aldri hørt at noen har reagert på det, det er sånn alle gjør det her! Anonymous poster hash: cb4fe...05b Og ja: "kaffe", det vil si gedigent kakebord, kaffe, konjakk og så live musikk og hæla i taket etterpå. Med fri bar selvfølgelig! Bryllupsfesten vår er den morsomste festen jeg har vært på!! Etter at vi hadde dratt til hotellet hvor vi skulle tilbringe bryllupsnatten, hadde festen fortsatt, og det hadde vært nachspiel hjemme hos en kamerat. :-) Anonymous poster hash: cb4fe...05b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #98 Skrevet 9. mai 2015 Kleint: En i slekten giftet seg, og de hadde invitert alle brudens tanter og onkler, men ingen av brudgommens..... Vet ikke hvorfor.... Anonymous poster hash: cb4fe...05b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #99 Skrevet 9. mai 2015 Jeg glemmer aldri et bryllup som jeg var invitert i sammen med mamma og pappa, jeg var vell 6-7 år. Dette var et skikkelig kristent-kristent bryllup og folk måtte be og holde hverandre i hendene under vielsen, før middagen og før kaffen. Husker så godt hvor kleint det var for pappa. Etter at kaffen hadde startet fikk brudgommen en genial ide. Han tok meg og en annen 6-7 åring med seg ned i kjelleren for å øve på en sang som jeg og hun andre jenta skulle synge for dem i all hemmelighet. Hvordan det hørtes ut tør jeg ikke tenke på for det var ingen av oss som klarte å lære seg verken melodi eller tekst. Men det beste var at foreldrene våre ikke ante hvor vi var så det ble startet en leteaksjon og oppe hadde det blitt litt hysteri og gjestene samt bruden var over hele lokalet oppe og ute å lette.. Var en ganske stor vei og en skummel elv utenfor så for alt dem visste hadde vi blitt tatt av elva. Den stakkars bruden gikk ut for å lete og hun hadde tryna på gresset, fikk en fin grønn flekk på den hvite kjolen. Denne historien har vi ledd av i mange år, haha Anonymous poster hash: a54f1...be0
Gjest Skrevet 9. mai 2015 #100 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at flere av dere har sett den norske filmen Bryllupsfesten med alle de herlige skulespilllerne....? Men anyway - et slikt bryllup var jeg nemlig i, men at det var brudens mor som blei tatt bak platearkivet av brudgommen ( i stedet for tante & nevø i filmen). Bruden drakk seg drita etter oppdagelsen og endte med å havne på rommet med svigerfar. Hjelpes meg... og det verste av alt- de er gift den dag i dag, etter 25 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå